Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 11:38
Venomous
Venomous is offline
Hallo,

Wij hebben hier thuis een 5/6 jaar oude PC staan. Hij werkt nog wel goed maar kan sommige dingen niet goed aan. En ook meerdere dingen tegelijk heeft hij moeite mee.

Platinum 7601 RW
Intel Pentium III 600 MHz
128Mb RAM
27 GB UDMA-66 HDD 7200 rpm
Modem (56kbps) V.90 Data Fax
2 USB-poorten
Microsoft Windows 98-2nd edition
DVD
CD-RW
PCI 192 Voices Dolby Digital
TNT2 Pro (32Mb + Tvout)

Valt hier nog wat aan te doen of kunnen we beter een nieuwe PC kopen?

Ik heb best wel een n00b dus graag goede uitleg etc. Als ik iets vergeten ben moet je het maar even zeggen en ook graag waar ik het kan vinden.

Bvb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2005, 11:48
Ernieee
Ernieee is offline
Eh...dat hangt er van af. Als je muis, toetsenbord en monitor et nog doen hoef je die iig niet te vervangen maar de rest is idd hard aan vervanging toe. Je moet een nieuw moederbord hebben want deze is niet snel genoeg om een beetje processor te behuizen. Als je RAM-geheugen maar 1 kaartje is kun je het in principe nog gebruiken maar 2 256 MB kaartjes kopen is handiger omdat je die dan dual channel kunt gebruiken (dat werkt 2 keer zo snel) en een nieuwe videokaart...Een Geforce FX5900 ofzo (nu in de sub-top dus een stuk goedkoper dan de nieuwste kaarten maar wel bijna even goede prestaties) past niet in de sloten van jouw moederbord. je moet even kijken wat je wilt en dan prijzen vergelijken maar ik zou altijd de PC die je al hebt verbeteren.
__________________
The matrix has you...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:48
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
tja je kan der wel gewoon normaal mee internetten, maar als wil gaan gamen of beeld/videobewerken dan is een nieuwe toch zeker wel aan te raden
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:50
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Ernieee schreef op 05-01-2005 @ 12:48 :
Als je RAM-geheugen maar 1 kaartje is kun je het in principe nog gebruiken maar 2 256 MB kaartjes kopen is handiger omdat je die dan dual channel kunt gebruiken (dat werkt 2 keer zo snel) en een nieuwe videokaart...Een Geforce FX5900 ofzo
ik zou dan eerder kiezen voor 1x512mb en als je budget het toelaat 2x512 want het is zonde om nu nog 256 te kopen, verder zou ik dan niet voor de FX5900 gaan maar eerder voor een radeon 9600xt of 9800pro ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:55
Ernieee
Ernieee is offline
yepe radeons zijn nog wel eens goedkoper maar ik heb iets tegen radeons sinds mijn vorige radeon 9800 Pro et af liet weten bij far Cry
__________________
The matrix has you...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:59
Ernieee
Ernieee is offline
duz heb ik nu een NX6600 van Nvidia
__________________
The matrix has you...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 12:26
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik zou er geen geld meer in investeren...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 12:30
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
M@rco schreef op 05-01-2005 @ 13:26 :
Ik zou er geen geld meer in investeren...
Ik ook niet. Die bak is dermate afgeschreven dat elke investering die je erin doet z'n geld niet meer waard is. Sparen voor een nieuwe is helaas het enige advies dat gegeven kan worden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:41
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Hij kan leuk zijn voor als servertje ofzo
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:20
Venomous
Venomous is offline
Ik denk dat ik het even bespreek met mijn moeder.

Bedankt voor de reactie btw.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 18:00
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Hoi Venomous,

Die computer is niet superoud, maar zeker niet modern meer. Het ligt er vooral aan wat je ermee wilt gaan doen. Voor office (tekstverwerken), MSN'en en internetten is het ding zeer geschikt. Maar om een beetje spellen te spelen komt het al gauw tekort en zul je toch echt een modernere computer nodig hebben.

Stel je koopt een nieuwe voor spellen enzo, dan kun je deze gebruiken als extra computer (voor op iemand's kamer of wat dan ook), of verkopen. Maar dat laatste brengt je niet superveel meer op.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Mocht je besluiten een nieuwe computer te gaan willen kopen adviseer ik en anderen je daar graag over. Gewoon even nieuw topic openen hier op Hardware.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 18:03
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 05-01-2005 @ 12:50 :
ik zou dan eerder kiezen voor 1x512mb en als je budget het toelaat 2x512 want het is zonde om nu nog 256 te kopen, verder zou ik dan niet voor de FX5900 gaan maar eerder voor een radeon 9600xt of 9800pro ofzo
512MB modules slikken P3 mobo's over het algemeen niet.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 18:03
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
En je budget posten, en waar je hem voor wilt gaan gebruiken .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 18:09
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 07-01-2005 @ 19:03 :
512MB modules slikken P3 mobo's over het algemeen niet.
als ze een nieuwe computer zou kopen had ik het eigenlijk over

Citaat:
ernieee: Je moet een nieuw moederbord hebben want deze is niet snel genoeg om een beetje processor te behuizen. Als je RAM-geheugen maar 1 kaartje is kun je het in principe nog gebruiken maar 2 256 MB kaartjes kopen is handiger omdat je die dan dual channel kunt gebruiken
ik verbeterde hem even
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 18:23
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Heb je geen betere processor? Help jouw computer de door.

Laatst gewijzigd op 07-01-2005 om 19:36.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 18:24
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-01-2005 @ 19:23 :
Heb je geen betere processor? Help jouw computer de door.
ban

Laatst gewijzigd op 07-01-2005 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 18:25
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Pas maar op jah .

Btw, Dual Channel levert helemaal niet 2x zo veel snelheid op. Misschien net 20 % meer of zo, maar nooit het dubbele.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 18:29
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 07-01-2005 @ 19:24 :
ban
Jij hebt het anders geciteerd, dus jij mag samen met mij een winterpauze doorbrengen :+
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-01-2005, 18:31
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-01-2005 @ 19:29 :
Jij hebt het anders geciteerd, dus jij mag samen met mij een winterpauze doorbrengen :+
huh sorry (A)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 19:36
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Jongens nou niet élk topic offtopic gaan he, één topic was leuk genoeg.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 21:31
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 07-01-2005 @ 19:09 :
als ze een nieuwe computer zou kopen had ik het eigenlijk over
das jammer, want op een p3 moederbord gaat sdram geheugen en nieuwe moederbord vragen om ddr geheugen, jammer dus.
512mb sdram geheugen is daarnaast ook nog eens duur en 256mb is zat voor de prijs en wat de pc nu nog waard is
__________________
he lol, en nog meer, apeldoorn :/
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 22:06
Verwijderd
Er zijn twee opties:

1. Je wil redelijk nieuwe spellen (tot zo'n 2 jaar oud) kunnen spelen.

Vervang moederbord, processor, grafische kaart, kast en werkgeheugen.

2. Je hoeft niet per se nieuwe spellen te kunnen spelen.

Vervang moederbord, processor, kast en werkgeheugen.

Met mijn oude Pentium III 666 MHz heb ik het tweede gedaan. Kostte me zo'n 260 euro. Heb nu een Athlon XP 2400+ met 512MB DDR 333MHz. De eerste optie kost je zo'n 100 euro extra.

Oh ja, neem geen Intel want dat is zonde van 't geld.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 22:08
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-01-2005 @ 23:06 :

Oh ja, neem geen Intel want dat is zonde van 't geld.
Onzin.

Misschien is een upgrade set handiger voor ts, dus mobo + cpu + geheugen combo.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 22:55
Agamemnon
Avatar van Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:
Jolt schreef op 07-01-2005 @ 23:08 :
Onzin.
Nee hoor klopt.
__________________
"War is a crime. Ask the infantry and ask the dead."
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 00:45
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Party_P schreef op 07-01-2005 @ 22:31 :
das jammer, want op een p3 moederbord gaat sdram geheugen en nieuwe moederbord vragen om ddr geheugen, jammer dus.
512mb sdram geheugen is daarnaast ook nog eens duur en 256mb is zat voor de prijs en wat de pc nu nog waard is
huh? ik volg je niet helemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2005, 01:00
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Agamemnon schreef op 07-01-2005 @ 23:55 :
Nee hoor klopt.
Vertel?
Omdat we Amd fanboys zijn?

Citaat:
das jammer, want op een p3 moederbord gaat sdram geheugen en nieuwe moederbord vragen om ddr geheugen, jammer dus.
512mb sdram geheugen is daarnaast ook nog eens duur en 256mb is zat voor de prijs en wat de pc nu nog waard is
Zonde om nu nog sdram te kopen, nutteloos, beter door sparen, maar idd beetje raar geformuleerd.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 02:13
Ulfheđin
Avatar van Ulfheđin
Ulfheđin is offline
Je hebt behuizing, een dvd-drive, een cd-brander, een floppy disk, usb-poortjes en voeding. Als je de rest vernieuwd bespaar je op die dingen. Altijd zonde als dat soort apparaatjes aan straat komen te staan en er nieuwe voor worden gekocht.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 02:36
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Ulfheđin schreef op 08-01-2005 @ 03:13 :
Je hebt behuizing, een dvd-drive, een cd-brander, een floppy disk, usb-poortjes en voeding. Als je de rest vernieuwd bespaar je op die dingen. Altijd zonde als dat soort apparaatjes aan straat komen te staan en er nieuwe voor worden gekocht.
Usb zit op het moederbord, als wilt gaan vernieuwen, heb je die al meegenomen, zelfde geld voor aubio en lan, firewire ook. Wie gebruikt er nu nog floppys...
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 08:21
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Party_P schreef op 07-01-2005 @ 22:31 :
das jammer, want op een p3 moederbord gaat sdram geheugen en nieuwe moederbord vragen om ddr geheugen, jammer dus.
512mb sdram geheugen is daarnaast ook nog eens duur en 256mb is zat voor de prijs en wat de pc nu nog waard is
en als je ddr sdram geheugen hebt
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 12:01
Ulfheđin
Avatar van Ulfheđin
Ulfheđin is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-01-2005 @ 03:36 :
Usb zit op het moederbord, als wilt gaan vernieuwen, heb je die al meegenomen, zelfde geld voor aubio en lan, firewire ook. Wie gebruikt er nu nog floppys...
Wat als je je moederbord wil flashen of een bootdiskje nodig hebt?
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 12:03
Ulfheđin
Avatar van Ulfheđin
Ulfheđin is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-01-2005 @ 03:36 :
Usb zit op het moederbord
Niet standaard toch? Net als lan en audio. Ik ga liever voor een niet-onboard lan-kaartje. Als je internet krijgt op je mac-adres is het handiger om je lan-kaartje over te zetten naar een evt. nieuwe pc dan om je nieuwe mac-adres door te geven aan je provider.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 12:15
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Ulfheđin schreef op 08-01-2005 @ 13:03 :
Niet standaard toch? Net als lan en audio. Ik ga liever voor een niet-onboard lan-kaartje. Als je internet krijgt op je mac-adres is het handiger om je lan-kaartje over te zetten naar een evt. nieuwe pc dan om je nieuwe mac-adres door te geven aan je provider.
Bijna alle nieuwe moederborden hebben onboard lan, etc. En 5 euro heb je een pci kaartje, dusz. Maar ik heb nu onboard lan, geen enkel probleem mee gehad hoor, niks mis mee.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 13:36
Agamemnon
Avatar van Agamemnon
Agamemnon is offline
Onboard Lan en Audio werken perfect bij mij
__________________
"War is a crime. Ask the infantry and ask the dead."
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 13:46
Ulfheđin
Avatar van Ulfheđin
Ulfheđin is offline
Citaat:
Agamemnon schreef op 08-01-2005 @ 14:36 :
Onboard Lan en Audio werken perfect bij mij
Ik weet dat het prima werkt, maar het gaat mij om dat het meeste daarvan al in die oude pc zit. Dan kan je een moederbord kopen zonder ob lan/audio/video
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 13:48
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Ulfheđin schreef op 08-01-2005 @ 14:46 :
Ik weet dat het prima werkt, maar het gaat mij om dat het meeste daarvan al in die oude pc zit. Dan kan je een moederbord kopen zonder ob lan/audio/video
Kost echt geen drol meer. Zonde om er dan langzame pci kaartjes in te duwen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 13:54
Ulfheđin
Avatar van Ulfheđin
Ulfheđin is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-01-2005 @ 14:48 :
Kost echt geen drol meer. Zonde om er dan langzame pci kaartjes in te duwen.
Voor video zeker niet. Al zou ik dan wel aan een nieuw video-kaart beginnen.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-01-2005, 13:55
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Als ts wat wilt veranderen kan ze het beste de mobo + cpu + mem + 3dkaart + voeding en eventueel kast vervangen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 17:17
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Kortom, een nieuwe PC kopen
Want om nou alles in een oude Packard Bell kast te proppen... als dat überhaupt al past dan is het geen mooi gezicht.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 21:32
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
'Het gaat niet om het uiterlijk, maar om het innerlijk....'
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 22:03
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
t hangt er geheel vanaf wat je zelf wilt. tis nu meer een soort 'tekstverwerker' he.

ik zou zelf (maar jij bent denk ik niet zo handig) een aantal onderdelen kopen en in mn oude kast proppen (anders geformuleerd : ik zou een aantal dingen vervangen).
dan vervang je bijvoorbeeld je mobo, of je koopt een setje met mobo+cpu+ram en zet die in je oude kast, en vervang je de hdisk/cd-drive/dvd-drive niet, en heb je eigenlijk dezelfde pc met een andere basis. dan nog ff nieuwe videokaart erin en ... klaar !.
(zoals gezegd, daar moet je wel een beetje handig voor zijn, en ik vervang af en toe iets van een pc, met als gevolg dat in mijn huidige pc welgeteld 1 origineel onderdeel zit (en dat is de floppy)). dat is niks goedkoper, maar mn pc is wel altijd up-to-date.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 02:31
Ulfheđin
Avatar van Ulfheđin
Ulfheđin is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-01-2005 @ 23:03 :
t hangt er geheel vanaf wat je zelf wilt. tis nu meer een soort 'tekstverwerker' he.

ik zou zelf (maar jij bent denk ik niet zo handig) een aantal onderdelen kopen en in mn oude kast proppen (anders geformuleerd : ik zou een aantal dingen vervangen).
dan vervang je bijvoorbeeld je mobo, of je koopt een setje met mobo+cpu+ram en zet die in je oude kast, en vervang je de hdisk/cd-drive/dvd-drive niet, en heb je eigenlijk dezelfde pc met een andere basis. dan nog ff nieuwe videokaart erin en ... klaar !.
(zoals gezegd, daar moet je wel een beetje handig voor zijn, en ik vervang af en toe iets van een pc, met als gevolg dat in mijn huidige pc welgeteld 1 origineel onderdeel zit (en dat is de floppy)). dat is niks goedkoper, maar mn pc is wel altijd up-to-date.
Onzin.

Wat zou jij paranoia worden met een tweakers-nieuws tracker.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 09:57
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Ulfheđin schreef op 09-01-2005 @ 03:31 :
Onzin.

Wat zou jij paranoia worden met een tweakers-nieuws tracker.
had je nog zin om uit te leggen wat je bedoelt ? tenzij jij vindt dat de TS lekker doom3 kan gaan spelen met haar huidige pc...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 12:10
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
nieuwe kopen, je pc is sterk veroudert in vergelijking met huidige generatie.
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 12:28
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-01-2005 @ 23:03 :
t hangt er geheel vanaf wat je zelf wilt. tis nu meer een soort 'tekstverwerker' he.

ik zou zelf (maar jij bent denk ik niet zo handig) een aantal onderdelen kopen en in mn oude kast proppen (anders geformuleerd : ik zou een aantal dingen vervangen).
dan vervang je bijvoorbeeld je mobo, of je koopt een setje met mobo+cpu+ram en zet die in je oude kast, en vervang je de hdisk/cd-drive/dvd-drive niet, en heb je eigenlijk dezelfde pc met een andere basis. dan nog ff nieuwe videokaart erin en ... klaar !.
(zoals gezegd, daar moet je wel een beetje handig voor zijn, en ik vervang af en toe iets van een pc, met als gevolg dat in mijn huidige pc welgeteld 1 origineel onderdeel zit (en dat is de floppy)). dat is niks goedkoper, maar mn pc is wel altijd up-to-date.
Daar ben ik het ook niet met je eens, stel dan heb je een redelijke tot goede cpu/mem/ram combo. Dan heb je nog altijd je HDD die de bottleneck is...
Denk bijvoorbeeld aan een Athlon 64 met een 2400 rpms schijf. Dan nog te zwijgen over de voeding, en of het wel in de kas past.
Ik zou gewoon als ik de ts was. Mooi sparen rond een euro of 800 en dan pas iets fatsoenlijks kopen.
Want anders blijf je bezig.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 13:48
Venomous
Venomous is offline
Nou opzich wil ik gewoon een beetje fatsoenlijk kunnen internetten en msnen. De PC loopt nu best vaak vast en heeft ook een erg lange laadtijd. Dus die dingen wil ik wel verbeteren.

Maar het gaat erom of ik deze nog kan verbeteren zo goedkoop mogelijk of dat ik dan beter een nieuwe PC kan kopen.

Ow en het is ook best handig als jullie erbij zeggen wat het verbeteren van de PC dan precies gaat kosten.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Venomous schreef op 09-01-2005 @ 14:48 :
Nou opzich wil ik gewoon een beetje fatsoenlijk kunnen internetten en msnen. De PC loopt nu best vaak vast en heeft ook een erg lange laadtijd. Dus die dingen wil ik wel verbeteren.

Maar het gaat erom of ik deze nog kan verbeteren zo goedkoop mogelijk of dat ik dan beter een nieuwe PC kan kopen.

Ow en het is ook best handig als jullie erbij zeggen wat het verbeteren van de PC dan precies gaat kosten.
Als dat het enige is dat je wilt kun je beter formatteren. Waarschijnlijk staat je computer barstensvol spyware/virussen/nutteloze software, en daar wordt je computer nogal traag van. Formatteren is helemaal gratis, overigens, en iedere debiel kan 't.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:56
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Venomous schreef op 09-01-2005 @ 14:48 :
Nou opzich wil ik gewoon een beetje fatsoenlijk kunnen internetten en msnen. De PC loopt nu best vaak vast en heeft ook een erg lange laadtijd. Dus die dingen wil ik wel verbeteren.

Maar het gaat erom of ik deze nog kan verbeteren zo goedkoop mogelijk of dat ik dan beter een nieuwe PC kan kopen.

Ow en het is ook best handig als jullie erbij zeggen wat het verbeteren van de PC dan precies gaat kosten.
Gewoon internetten en MSNen moet prima kunnen met deze computer. Je kunt er evt. nog 128MB RAM bij zetten, dat kost je dan zo rond de 40 euro. Formatteren, Windows XP er opzetten en klaar. Je zal er alleen geen nieuwe spellen mee kunnen spelen, daar is ie helaas veel te oud voor.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 17:36
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Ulfheđin schreef op 08-01-2005 @ 13:01 :
Wat als je je moederbord wil flashen of een bootdiskje nodig hebt?
Bootable CD-R(W) of gewoon een USB Pendrive. Enige waar je floppy echt voor nodig hebt is om Windows XP te installeren als je SATA/RAID hebt op je systeemschijf. Die weigert pertinent om een cd of iets anders daarvoor te gebruiken, dat moet echt een diskettedrive zijn. Handigheidje van Microsoft.
Citaat:
Ulfheđin schreef op 08-01-2005 @ 13:03 :
Niet standaard toch? Net als lan en audio. Ik ga liever voor een niet-onboard lan-kaartje. Als je internet krijgt op je mac-adres is het handiger om je lan-kaartje over te zetten naar een evt. nieuwe pc dan om je nieuwe mac-adres door te geven aan je provider.
Ja elk modern moederbord heeft USB/LAN/Audio onboard. De functinoaliteit zit overigens al in de chipset, dus het moederbord hoeft alleen nog voor de aansluiting te zorgen (en de PHY voor netwerk).

En MAC-adres kun je gewoon instellen hoor, daar hoef je geen PCI kaart voor te gebruiken. Bovendien kun je beter zorgen dat je helemaal geen PCI devices hebt. Geen problemen met resources en je kunt fijn overclocken zonder PCI divider lock.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)

Laatst gewijzigd op 09-01-2005 om 17:39.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:31
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dan mogen ze wel eens met beter onboard geluid komen. Als ieder mobo nou gewoon de VIA Envy-chip onboard had zitten ofzo (er zijn een paar S754 mobo's die dat hebben, schijnt echt goed te zijn)... tot die tijd hou ik het fijn bij mijn SB Live!
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:38
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
SoundStorm niet goed genoeg?

Alleen verraste nVidia de liefhebbers door hem er lekker niet bij te doen in de nForce 3 en 4. Dit omdat nVidia graag een single chip oplossing wilde houden en niet naar een north+southbridge wilde, althans dat vermoed ik.

Maar ik heb geen problemen met onboard sound, alhoewel ik voor muziek een Philips Seismic Edge kaart gebruik.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Ontwikkeling nieuwe first person shooter
Balkm
1 07-03-2015 10:32
Software & Hardware [PC] nieuwe pc, advies gevraagd
Guinevere03
3 07-04-2006 00:04
Software & Hardware [Algemeen] Nieuwe pc: hulp gewenst
Balance
120 23-10-2005 02:00
Software & Hardware [Algemeen] Nieuwe pc
Fall-out-boy
2 16-10-2005 11:35
Software & Hardware [Algemeen] nieuwe PC
D@mien
199 02-04-2005 19:31
Software & Hardware [Algemeen] Nieuwe Pc kopen (offerte)
Verwijderd
48 18-02-2005 23:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.