Oud 23-03-2005, 18:12
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Okee, ik heb even hulp nodig. Ongeveer een half jaar geleden is het na 2 jaar uitgegaan met mijn ex, nadat het al een hele tijd niet meer lekker liep. We waren veel te veel met onze eigen dingen bezig, ook als we (elk weekend) bij elkaar waren. We hadden nooit echt ruzie, wel regelmatig een meningsverschil, maar ik ergerde me heel erg aan hem op een gegeven moment. Ook heb ik altijd het idee gehad dat het 'hem' niet was. Hij was naar mijn idee zo heel anders dan ik qua karakter. Ik ben heel rustig en hij is altijd heel druk en aanwezig, wil graag op de voorgrond staan.

Goed, op een gegeven moment hebben we samen de knoop doorgehakt en het uitgemaakt. Toen ben ik best wel losgegaan, ik ging ineens veel uit en heb met een aantal jongens gezoend enz. Vanaf het begin vond ik een jongen stiekem best leuk, maar ik had niet het idee dat dat ooit wat zou worden, ook omdat ik dacht dat onze karakters niet bij elkaar zouden passen. Ik dacht dat hij een enorm feestbeest was, en het speelt ook mee dat hij zijn toenmalige vriendinnetje heeft bedrogen door met mij te zoenen (zijn 'relatie' met dat vriendinnetje heeft maar een paar weken geduurd, ook om andere redenen zag hij het niet met haar zitten). Ik had dus niet zo'n hoge pet van hem op en vond het vooral leuk om met hem te zoenen.

Na een maand of vier besloten we na wat heen en weer ge'sms een keertje samen wat te gaan drinken, een date dus. Dat was heel leuk en al gauw begonnen we vaak te bellen en kwam hij bij mij langs op m'n studentenkamer (ruim drie uur reizen). Toen had ik al wel wat twijfels of ik wel wat met hem wilde, mede omdat ik het idee had dat ik niet zo goed met hem kon praten. Dus we zeiden telkens tegen elkaar dat we nog niks hadden, maar voor de rest kwam het er eigenlijk op neer dat we alle dingen deden die je in een relatie ook doet. En ik vond hem toch wel erg leuk, dus werd het wat!

Bijna meteen sloegen de twijfels weer toe, hij belde toch wel erg vaak.... (meestal 2x op een dag) En we hadden elkaar toch wel héél weinig te vertellen.... En hoe langer het voortduurde, hoe meer ik begon te twijfelen. Hij lijkt niet echt oprecht geïnteresseerd in mij, in wat ik doe, wie ik ben en wat ik van dingen vind. We hebben nu twee maanden wat, en ik ben eigenlijk helemaal niet meer verliefd en alles lijkt al compleet 'normaal', een soort sleur dus. Vorige week ging ik naar hem toe om het uit te maken, maar ik kon dat niet over mijn hart verkrijgen. En eigenlijk was het toch best gezellig.

Ook speelt mee dat ik mijn ex nog steeds vrij vaak spreek, weer eigenlijk, want hij is nu op wereldreis en daarvoor hebben we elkaar ineens een paar weken achter elkaar gebeld. We hebben het dan nog best vaak over 'ons' en over de tijd die we samen gehad hebben. En over wat er mis is gegaan, en dat we eigenlijk nooit echt voor elkaar hebben gevochten. Dat we nog steeds wel van elkaar houden.

En nu komt mijn probleem, ik heb ineens weer verliefde gevoelens voor mijn ex. Ik weet niet of het met de lente te maken heeft, of met het feit dat hij nu op wereldreis is en dus 'onbereikbaar', maar ik maak mezelf compleet in de war. Sinds mijn nieuwe vriendje ben ik erachter gekomen wat een super karakter mijn ex eigenlijk heeft en ik dagdroom erover dat ik met hem hand in hand over straat loop, dat we leuke dingen samen gaan doen. We kunnen nog steeds urenlange gesprekken houden over de telefoon. Ik denk nu dat ik zijn minder mooie kanten voor lief zou kunnen nemen. Máár, mijn ex en ik hebben toendertijd afgesproken dat we het niet opnieuw zouden proberen omdat we allebei vonden dat dat niet veel zin zou hebben. En ik ben zo bang, dat áls we het opnieuw zouden proberen, ik na een tijdje denk van, nee dit is het toch niet. Dat wil ik hem en mij niet aandoen want we hebben er allebei superveel verdriet van gehad. Ik weet natuurlijk ook niet hoe hij op dit moment denkt over het opnieuw proberen.

Bovendien zit ik met het uitmaken met mijn huidige vriendje. Ik ben bang dat als ik het uitmaak, dat ik dan over een paar maanden hetzelfde over hem denk als ik nu over mijn ex doe. Dat ik dan misschien spijt krijg. Ik ben zo boos op mezelf dat ik niet gewoon blij ben met wat ik heb en dat ik er telkens op de verkeerde momenten achterkom wat iemand voor mij betekent. En nu weet ik echt niet wat ik moet doen, ik ben zo bang een verkeerde beslissing te maken....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2005, 18:26
tamar
tamar is offline
Je maakt het jezelf wel heel erg moeilijk, he.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 18:29
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Vertel mij wat...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 18:38
snoodaard
Avatar van snoodaard
snoodaard is offline
Neem aan andere avatar, de rest komt vanzelf wel goed.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 18:44
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Heb ik wat aan, jongen. Als je geen nuttige reactie kan geven, reageer dan liever niet.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 18:48
yapo
Avatar van yapo
yapo is offline
Hierin valt geen advies te geven, behalve dat je je gevoel moet volgen. Bepaal voor jezelf wie het meest voor je betekend (maak desnoods lijstjes met voor- en nadelen) en deel daar je leven mee. Bedenk ook dat je misschien de 'ware' gewoon nog niet bent tegengekomen, iemand waarmee je je werkelijk op je gemak voelt en waarbij alles als vanzelfsprekend lijkt.

t is allemaal een kwestie van gevoel en daar kan niemand wat over zeggen, behalve jijzelf.
__________________
Non-actief
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:22
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Het lijkt mij zo dat je vooral goed bent in dingen herinneren die mooi waren toen. Dat is iets heel moois, zo blijven je de leuke dingen bij.
Wat ik denk is dat je daar te veel naar terugverlangt en de minder leuke dingen nog wel weet, maar dat die overschaduwd worden door de dingen die leuk waren toen.

Ik zou het, zoals je zelf ook aangeeft, wel uit maken met je vriend nu, want twijfel is zeker niet goed in een relatie. Je houdt nu alleen jezelf en ook hem voor de gek als je nog langer bij hem blijft lijkt mij.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 22:36
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Ik zou het wel uit maken met die huidige vriend. Als het nu voor jouw gevoel al een soort sleur is, dan loopt jullie relatie echt niet lekker! En ook het gevoel hebben dat de ander naar je luistert enzo, is heel belangrijk!
En over je ex: hij is nu toch op wereldreis? Dan duurt het waarschijnlijk nog wel ff voor dat ie weer terug is. Tot die tijd kun je rustig nadenken over jouw gevoelens voor hem en over wat er precies fout en goed is gegaan de vorige keer. Op basis daarvan kun je nog altijd kijken of je het opnieuw wilt proberen...mits hij dat ook wil natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 22:38
yapo
Avatar van yapo
yapo is offline
Citaat:
WolterB schreef op 23-03-2005 @ 19:22 :
Ik zou het, zoals je zelf ook aangeeft, wel uit maken met je vriend nu, want twijfel is zeker niet goed in een relatie. Je houdt nu alleen jezelf en ook hem voor de gek als je nog langer bij hem blijft lijkt mij.
Maar dan zou ik niet voor je ex kiezen, maar wachten op een nieuwe kans. Je geeft zelf al aan dat je je huidige vriend gaat missen. Waarschijnlijk zijn zij dus geen van beiden echt wat jij nodig hebt, zoek gewoon nog even verder
__________________
Non-actief
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 10:48
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je zegt dat het al heel lang slechter ging tussen jou en je ex. Dan is het toch beter dat het uit is?
Het is heel menselijk om je ex te 'verromantiseren' als het uit is: dan lijkt hij opeens toch weer heel erg leuk, maar zodra je weer bij elkaar bent (of tenminste na een maandje ofzo) begint al het gezeik weer van voor af aan.
Dat is tenminste mijn ervaring en van mensen in mijn omgeving.

Daarom hanteer ik de regel:
uit = uit
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 11:08
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
Roos schreef op 24-03-2005 @ 10:48 :
Je zegt dat het al heel lang slechter ging tussen jou en je ex. Dan is het toch beter dat het uit is?
Het is heel menselijk om je ex te 'verromantiseren' als het uit is: dan lijkt hij opeens toch weer heel erg leuk, maar zodra je weer bij elkaar bent (of tenminste na een maandje ofzo) begint al het gezeik weer van voor af aan.
Dat is tenminste mijn ervaring en van mensen in mijn omgeving.

Daarom hanteer ik de regel:
uit = uit
'

Ja, dat is ook de reden dat m'n ex en ik toen het uitging tegen elkaar hebben gezegd dat we het niet opnieuw gingen proberen. En ik wéét verstandelijk ook wel dat het zo is, dat je alleen de leuke dingen onthoud. En ik weet ook wel dat ergernissen gauw terug kunnen komen. Maar op de één of andere bizarre manier denk ik dat dat niet zo zou zijn.

Maar bedankt voor jullie reacties, ik ga het in ieder geval binnenkort maar uitmaken met mijn vriendje, het is 'm gewoon niet en het zal 'm ook nooit worden.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 11:10
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 24-03-2005 @ 11:08 :

ik ga het in ieder geval binnenkort maar uitmaken met mijn vriendje, het is 'm gewoon niet en het zal 'm ook nooit worden.
goed zo
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 17:55
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik herken mijn situatie ZO erg in de jouwe...
Uitgemaakt met vriend, nieuwe vriend, meteen getwijfel, hebben nu pas 3 weken iets en ik wil nu al niet meer.. En ik weet ook niet of ik het langer moet volhouden ofzo.. Proberen.. Het kan niet meer goedkomen met mijn ex doordat er het een en ander is voorgevallen, maar hij wilde me wel helpen vandeweek toen ik m mailde dat ik problemen had..
Ik weet niet wat je er aan kan doen TS, ik heb gewoon t zelfde.. Ik kan moeilijk zeggen tegen je "maak het uit" als ik dat zelf ook niet doe, al is dat voor mij ook wel het beste...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 18:34
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
als je niet meer wilt moet je het uitmaken, simpel
je houd jezelf alleen maar voor de gek
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:33
lipglossnblack
Avatar van lipglossnblack
lipglossnblack is offline
Citaat:
Roos schreef op 24-03-2005 @ 10:48 :
Je zegt dat het al heel lang slechter ging tussen jou en je ex. Dan is het toch beter dat het uit is?
Het is heel menselijk om je ex te 'verromantiseren' als het uit is: dan lijkt hij opeens toch weer heel erg leuk, maar zodra je weer bij elkaar bent (of tenminste na een maandje ofzo) begint al het gezeik weer van voor af aan.
Dat is tenminste mijn ervaring en van mensen in mijn omgeving.

Daarom hanteer ik de regel:
uit = uit
!!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 11:28
[Het Engeltje]
Avatar van [Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Het is natuurlijk niet voor niets uitgegaan. En achteraf is het vaak zo dat je beeld van die relatie totaal veranderd. Je onthoud grotendeels alleen de negatieve of juist positieve dingen. En dat je elkaar mist is natuurlijk logisch. Je hebt veel met elkaar gedeeld.

En wat je huidige vriend betreft. Het niet uitmaken omdat je ooit eens spijt zou kunnen krijgen vind ik een zeer dom argument. Iemand aan het lijntje houden is echt een heel lage streek. Daarnaast zal de relatie niet beter worden als je twijfelt en twijfelt. Dan kun je beter bevriend met hem zijn. Dan hoef je hem niet te missen en kunnen jullie nog steeds gezellige dingen doen. (Als het tenminste lukt om bevriend te zijn, wat niet vaak het geval is.)

Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:04
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 24-03-2005 @ 17:55 :
Ik herken mijn situatie ZO erg in de jouwe...
Uitgemaakt met vriend, nieuwe vriend, meteen getwijfel, hebben nu pas 3 weken iets en ik wil nu al niet meer.. En ik weet ook niet of ik het langer moet volhouden ofzo.. Proberen.. Het kan niet meer goedkomen met mijn ex doordat er het een en ander is voorgevallen, maar hij wilde me wel helpen vandeweek toen ik m mailde dat ik problemen had..
Ik weet niet wat je er aan kan doen TS, ik heb gewoon t zelfde.. Ik kan moeilijk zeggen tegen je "maak het uit" als ik dat zelf ook niet doe, al is dat voor mij ook wel het beste...
Dit lijkt inderdaad héél veel op mijn situatie. Ik heb het gisteravond uitgemaakt met mijn vriendje, misschien bij jou ook beter om te doen? Ikzelf ben nu vooral opgelucht, ik vind het wel jammer maar ben eigenlijk helemaal niet verdrietig.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:55
alanis
alanis is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 29-03-2005 @ 12:04 :
Dit lijkt inderdaad héél veel op mijn situatie. Ik heb het gisteravond uitgemaakt met mijn vriendje, misschien bij jou ook beter om te doen? Ikzelf ben nu vooral opgelucht, ik vind het wel jammer maar ben eigenlijk helemaal niet verdrietig.
Niet verdrietig zijn is een goed teken. Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan. Wat je ex betreft (die waar je nog gek op bent): ga met hem praten als hij terug is van zijn reis. Spreek minstens iets af, misschien valt het tegen als je hem weer ziet, of misschien word het juist hartstikke leuk!
Mochten jullie toch door willen gaan met elkaar, bespreek dan op welke punten het mis is gelopen en hoe je dit anders aan wilt gaan pakken in deze tweede poging. Als jullie er allebei je best voor doen, en echt gek op elkaar zijn, moet het lukken!
Verzwijg dus in elk geval niet je gevoel voor hem. Vertel het hem desnoods aan de telefoon. Mocht hij het afhouden, dan weet je dat ook weer en kun je door. Doet hij dat niet, dan wens ik jullie veel geluk!
__________________
Life is what happens, while you´re busy making other plans *quote by John Lennon*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vriend gelooft me niet
Kintie
35 31-01-2007 16:39
Liefde & Relatie Ex kletst, Vriend twijfelt
FUNKALICIOUS
14 18-01-2007 10:51
Liefde & Relatie Probleem met ex...
kimmetje100
18 03-09-2004 19:09
Liefde & Relatie de bekende ex van je vriend(in)...
pienie
26 16-02-2004 10:50
Liefde & Relatie Lastige situatie Contact ex terwijl vriend! Jullie mening?!
ShiningStar
7 26-09-2003 19:54
Liefde & Relatie Met ex praten over je huidige vriend/vriendin?
ShiningStar
15 11-03-2003 12:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.