Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2009, 22:34
vi
vi is offline
Heey

Ik heb dus een groot probleem. Ik heb een tijdje geleden een jongen ontmoet op een feest,
het was heel gezellig daar en later nog veel op msn gepraat enzo, ik begon hem echt heel erg leuk te vinden, maar hij woont een eindje weg, ongeveer een half uur tot 3 kwartier met de trein, maar dat is dus nog wel te doen. Ik had dus een paar keer met hem afgesproken, was superleuk en ik werd nog verliefder op hem. Ik kon het ook gewoon goed met zijn ouders en broertje vinden, helemaal geen probleem. Maar toen kwam hij een keer naar mij toe. Mijn ouders lagen nog in bed toen hij hier kwam en wij gingen gewoon naar mijn kamer en hebben daar de hele dag gezeten eigenlijk totdat hij weer moest gaan. We gingen dus naar beneden, nog even snel wat gedronken en toen gingen we naar het station. Mijn ouder hebben hem dus ongeveer 5 minuten gezien, in die 5 minuten heeft hij niks verkeerd gedaan, hij was heel beleefd, aardig en rustig enzo. Maar toen ik terug kwam kreeg ik het te horen hoor: mijn moeder vond m maar een bal en mn vader zei dat ik m nooit meer hier in huis mocht laten en dat ze niet wouden dat ik nog met hem af zou spreken. Grote ruzie gehad enzo, maar ik vind dat ze mij niet kunnen verbieden met hem om te gaan, want ik hou echt ontzettend veel van hem. Toen zei ik dus op n gegeven moment tegen mn moeder dat ik de dag daarna weer naar hem toe zou gaan en ze begon m helemaal te flippen! ze begon zelfs bijna te huilen enzo, ik wist niet wat me overkwam
Maar ik toch gewoon naar hem toe gegaan, was weer superleuk.. Maar toen kwam ik thuis en zei mn moeder dat ik echt niet meer met m af mocht spreken hierna, en dat zolang ik in haar huis woonde zij nog mocht beslissen met wie ik om ging! en haar reden was (en dit is serieus zo want het gesprek ging echt: wat heb je dan tegen hem? en toen zeize letterlijk dit) ik mag m gewoon niet en hij praat stom.. WAT? HIJ PRAAT STOM?
wat the hell is dat voor reden?? dusja.. best wel veel ruzie daarover met mn ouders nu de hele tijd, en ik weet niet goed wat ik moet doen.. weet iemand misschien wat ik zou kunnen doen??

xx
(sorry voor t hele verhaal,, moest t ff allemaal kwijt)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2009, 22:36
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 22:39
vi
vi is offline
16, en hij is 18
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 22:52
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Moet je teggen je moeders zeggen: ok als jou ouders (opa en oma) je hadden verboden om met papa om te gaan als reden dat hij stom prate terwijl je verliefd op hem bent zou jij dat dan normaal vinden? Waarschijnlijk hebben ze elkaar later ontmoet maar zeg je maar dat ze zich het in moet beelden

Succes!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 23:01
Verwijderd
Ik vind het wel wat raar dat je hem niet even eerder aan je ouders voorstelt als hij er de hele dag is, maar dat zou ook niet genoeg reden zijn voor je ouders om zo te doen, lijkt me.

Ik denk dat je met je ouders aan tafel moet gaan zitten en vragen wat nu de échte reden is. En als ze geen echte reden hebben, uitleggen dat jij hem heel leuk vindt en niet begrijpt waarom stom praten een reden is om contact te verbieden. En daarbij niet gaan schreeuwen, want daar kunnen ouders niet tegen. Probeer voor te stellen dat hij komt eten zodat ze hem goed kunnen leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 23:12
vi
vi is offline
ik heb wel geprobeert met mn ouders te praten, maar ze reageren meteen heel boos als ik over hem begin..
dus ik durfeigenlijk niet zo goed erover te praten, maar dat zal ik wel gaan doen want dat moet gewoon..
Alleen ik weet neit of ik het meteen durf om hem te eten te vragen ofzo, want ik zie mn moeder er echt voor aan om gewoon tegen m te gaan schreeuwen ofzo en dan schaam ik me dood en weet hij waarschijnlijk niet wat m overkomt
maar ik zal denk ik met ze proberen te praten en dan zie ik wel,, en anders ga ik wel ergens anders wonen ofzo xD
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 23:37
Verwijderd
Hoe gedroegen jouw ouders zich tegen hem? Waren ze schijnvriendelijk of kortaf?

Ik weet natuurlijk het hoe en waarom niet, maar afgaande op jouw verhaal vind ik die ouders een beetje érg overdreven reageren.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 06:51
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik zou ook de echte reden proberen te achterhalen. Is hij jouw eerste vriendje? De eerste jongen die bij je thuis komt?
Misschien zijn jouw ouders gewoon heel beschermend. Zijn ze bang dat je seks met deze jongen kan hebben. Een aangezien hij eerst een hele dag op jouw kamer heeft gezeten voordat hij beneden kwam, zijn ze misschien bang dat er al meer gebeurd is. En zo proberen ze te verbieden om met hem om te gaan, want als je hem niet meer ziet, kan er niets meer gebeuren.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 07:01
vi
vi is offline
Citaat:
Hoe gedroegen jouw ouders zich tegen hem? Waren ze schijnvriendelijk of kortaf?
Ze waren niet onaardig ofzo, maar ik kon wel aan ze merken dat ze anders deden dan normaal, voor hun doen was het best wel kortaf..

Citaat:
Ik zou ook de echte reden proberen te achterhalen. Is hij jouw eerste vriendje? De eerste jongen die bij je thuis komt?
Misschien zijn jouw ouders gewoon heel beschermend. Zijn ze bang dat je seks met deze jongen kan hebben. Een aangezien hij eerst een hele dag op jouw kamer heeft gezeten voordat hij beneden kwam, zijn ze misschien bang dat er al meer gebeurd is. En zo proberen ze te verbieden om met hem om te gaan, want als je hem niet meer ziet, kan er niets meer gebeuren.
hij is niet mijn eerste vriendje, ik heb al eerder vriendjes gehad.. Degene die ik voor hem had was 19, bijna 20, dus toen heb ik ook met mijn moeder over seks gepraat, en ze zei dat ze het niet erg vond als ik het deed zolang het maar veilig was enzo.. Dus ik weet niet of het daar aan ligt. Ik kan me wel voorstellen dat ze zich een beetje afvragen wat we de hele dag op mijn kamer hebben gedaan, maar ik heb tegen ze gezegd dat we alleen een paar films hebben gekeken en verder niets, en dat is ook echt niet gelogen. Maarja, het is aan hen om te beslissen of ze me willen geloven of niet..maar misschien zou het wel kunnen dat het toch hiermee te maken heeft, omdat ze hem niet zo goed kennen dan mijn vorige vriend..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het wel wat raar dat je hem niet even eerder aan je ouders voorstelt als hij er de hele dag is.
Ik op zich ook, maar ik vind dit eigenlijk nog veel vreemder:
Citaat:
Mijn ouders lagen nog in bed toen hij hier kwam
Nu weet ik natuurlijk niet hoe laat het was en of ze wisten dat hij langskwam enzo, maar mijn ouders zouden helemaal aangekleed netjes klaarstaan als ik iemand mee naar huis nam voor de eerste keer

OT: zwaar overdreven reactie van je ouders. Kan me ook niet voorstellen dat het rare praten echt de reden is. Maar wellicht wel dat ze hem een bal/kakker vinden. Dan is het gewoon een kwestie van hem wat vaker meenemen, en als ze dan zien dat er achter een accent en wellicht een manier van kleden gewoon een jongen zit die op hun dochter verliefd is, draaien ze vast wel bij.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 09:34
obrain
obrain is offline
ja het zijn vaak diepen gronden bij ouders, ze kunnen zelf zoiets hebben meegemaakt , en je heb ouders die hun kinderen als hun bezit zien, het kan ook angst zijn om je kwijt te raken . en als het dan toch moet want eens moet jij ook uitvliegen ,dan wel met iemand die hun je ouders zien zitten .het is een proces vaar ouders in zitten , jij pubert maar hun zitten ook in een vazen .het los laten van hun kinderen het het moeilijkst voor ouders je willen jou beschermen voor het leven, maar dat kan niet , je kan pas mens worden met vallen en opstaan.het is overbezorgd heid en het onzekere. laat je ouders zien dat hun ook een keus hebben gemaakt .sterkte en veel geluk met de jongen waar jij verlieft op bent. groeten obrain
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 10:31
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Als jouw vriend de hele dag op jouw kamer zit zonder zich aan jouw ouders voor te stellen, kan ik best begrijpen dat zij hem niet leuk vinden. Alleen lijkt me dit niet de reden waarom jouw ouders zich zo tegen jou opstellen. Waarschijnlijk vinden ze hem echt niet leuk of misschien speelt er wel meer. Praat er met hen over en als je weet wat de echte reden voor hun gedrag is, probeer ze dan gerust te stellen. Probeer je niet te veel van je ouders aan te trekken. Ze draaien op een gegeven moment wel bij.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 11:00
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Als mijn dochter de hele dag iemand op haar kamer zou hebben en die persoon heel de dag niet eens de moeite neemt om zich voor te stellen zou ik m ook vanaf het eerste contact een stuk minder mogen dan iemand die zich wel had voorgesteld. Het is namelijk een beetje onbeschoft om je niet voor te stellen, zeker als je indruk wilt maken als toekomstige schoonzoon. Maar dan reageren ze nog steeds wel wat heftig. Ik zou er met ze over praten. Voorstellen hem nog een keer mee te nemen en dat hij zich dan wel netjes voorstelt en misschien een gesprekje aanknoopt met je ouders zodat ze een beter beeld van hem krijgen, en inzien dat hij behalve 'stom praten' ook andere talenten heeft. Want een oudere jongen die zich heel de dag schuilhoudt op de slaapkamer van de dochter wekt inderdaad geen goede indruk.



misschien is het wel stiekem je broer en reageren ze daarom zo raar...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 15:03
vi
vi is offline
ik weet ook wel dat het een beetje een aparte situatie lijkt dat hij zich niet meteen heeft voorgesteld, maar dat had een reden. Mijn ouders hadden de dag ervoor een feest gehad en lagen dus pas laat in bed. Ik had ze verteld dat hij zou komen, en ze zeiden tegen me dat we hen maar gewoon in bed moesten laten liggen en dat ze wel via de intercom zou laten weten als ze wakker en aangekleed en alles beneden waren. Ze hebben toen niet gebeld, en ik ben natuurlijk niet constant aan ze aan het denken. Maar toen we uiteindelijk naar beneden gingen heeft hij zich wel gewoon beleefd voorgesteld en alles. Dat had hij ook best eerder gedaan, als zij gebeld hadden dat we naar beneden moesten komen, maarja voor hetzelfde geld zitten ze nog daar in hun pyjama ofzo.. Ik snap ook wel dat we op een gegeven moment eigenlijk beter wel even naar beneden hadden kunnen gaan, maarja..
Ik vind toch nog dat ze overdreven reageren..
bedankt voor alle reacties trouwens (A)
ik ben nog moed aan het verzamelen en ideeen op aan het doen om erover te beginnen tegen ze xD
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 17:27
Noddy
Noddy is offline
Ik vind ook dat je ouders raar reageren. Het is wel een beetje gek natuurlijk dat je hem zo laat pas voorstelde (maar wat je hiervoor zei maakt het opzich wel duidelijker). Dan nog vind ik dat je ouders dan op jou boos zouden moeten worden en niet op hem. Hij weet tenslotte niet hoe het er bij jou thuis aan toe gaat.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 17:51
Malossi
Avatar van Malossi
Malossi is offline
Hmm... Ik blijf het raar vinden dat jullie de hele dag op jouw kamer zitten terwijl zij zich afvragen wie er bij je is.
Ik blijft het ook raar vinden dat je ouders zo achterlijk reageren... Hallo, kleine dochters worden groot.
En vertel ze dat maar eens donders goed! Je blijft papa's kleine meid niet, en je bent oud genoeg om zelf keuzes te maken!
__________________
Life, Liberty, and the pursuit of all who threaten it!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 19:46
YumYum
YumYum is offline
Je zegt in je begin post dat je moeder hem maar 'een bal' vond... Bedoel je daar ballerig mee, van kakkerig. Want dan kan dat misschien ook wel de oorzaak zijn.
Wij hebben een vakantiehuisje en m'n ouders vonden het ontzettend gezellig als ik of m'n zusje een vriendinnetje mee nam, maar er waren altijd wel een paar vriendinnen die niet mochten van hun ouders. Omdat wij wél een vakantiehuisje hadden en zij niet... En andersom is een goede vriendin ook wel eens bij een jongen geweest, waar ze vervolgens niet meer mocht komen, omdat ze uit een 'ander' milieu kwam. Dus geen idee of dat misschien aan de orde is.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 10:19
Verwijderd
Maak je ouders duidelijk dat er geen sprake van is dat je stopt met hem te zien, en dat je zonder hun toestemming het stiekem zal doen.

Probeer er eens achter te komen wat de echte reden is, of reageren ze zo bij alle jongens waar je mee omgaat?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2009, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Je zegt in je begin post dat je moeder hem maar 'een bal' vond... Bedoel je daar ballerig mee, van kakkerig. Want dan kan dat misschien ook wel de oorzaak zijn.
Wij hebben een vakantiehuisje en m'n ouders vonden het ontzettend gezellig als ik of m'n zusje een vriendinnetje mee nam, maar er waren altijd wel een paar vriendinnen die niet mochten van hun ouders. Omdat wij wél een vakantiehuisje hadden en zij niet... En andersom is een goede vriendin ook wel eens bij een jongen geweest, waar ze vervolgens niet meer mocht komen, omdat ze uit een 'ander' milieu kwam. Dus geen idee of dat misschien aan de orde is.
Nouja, als zij in huis een intercom hebben dan zullen ze zelf ook wel niet voor die jongen onderdoen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 15:04
vi
vi is offline
Citaat:
Nouja, als zij in huis een intercom hebben dan zullen ze zelf ook wel niet voor die jongen onderdoen
hahaha xD
nou,, er zit niet heel veel verschil tussen ofzo.. Hun huis is wel iets groter en ze hebben wat meer geld dan wij, maar wij hebben het nou ook niet bepaald heel slecht
Maar als het wel de reden zou zijn dat zij meer geld hebben dan wij, dan vind ik dat echt onzin. maar ik denk eerlijk gezegd niet echt dat het dat is.
Ik weet ook niet waarom mn moeder dat zei, want hij is niet echt een kakker ofzo. Had ook gewoon een driekwartbroek en t-shirt aan enzo, maarja. Ik denk dat het komt omdat wij in limburg wonen, en hij niet. En mijn moeder heeft om de een of andere reden iets tegen stadse niet-limburgse mensen
Moet haar ervan overtuigen dat het echt een hele lieve goeie jongen is..
Ik heb gister met haar proberen te praten en uit proberen te leggen dat ik hem echt heel leuk vond en dat ze mij niet kon verbieden met hem om te gaan want dat ik dat toch wel zou doen, maar ze zei dat ze er niet over wou praten en dat ik maar naar mn kamer moest gaan
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 20:58
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ouders kunnen extreem gevoelig zijn op het gebied van niet voorgesteld worden als je iemand binnen brengt, niet overal voor bedanken en hele dagen op kamers hangen kan al de grootste ergenissen oproepen. Ik zelfs een moeder die flipte tegen haar zoon, toen zijn beste vriend (die praktisch een paar keer per week daar over de vloer kwam een aantal jaar) 1 keer was vergeten 'doei' te zeggen voor hij wegging.

Voor de rest kan ik totaal geen reden bedenken uit wat je hier boven hebt geschreven.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2009, 09:08
crazycat
crazycat is offline
een klein vraagje,. is ie ene allochtoon ofzo en zijn jouw ouders nederlands? (A)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2009, 10:18
Demo
Demo is offline
Ik snap het probleem niet zo. Mijn moeder zou dan gewoon even aankloppen als ze wakker en aangekleed was en zou dan zelf zeggen van Hoi leuk dat je er bent.. Mocht je wat willen eten of drinken blabla..

Zie er dus ook geen reden voor dat ze zo doen, blijf maar gewoon met hem afspreken, als hij is wat je wilt. Ze wennen er vanzelf wel aan, vooral als ze toch geen goede reden hebben. En anders spreek je voorlopig niet bij jou thuis af, heb je ook geen last van ze.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2009, 14:11
Lasagna
Avatar van Lasagna
Lasagna is offline
het kan zijn dat je ouders bij de ene jongen verkeerde gedachtes krijgen en bij de ander niet... en je gaf zelf al een klein beetje het antwoord, je moeder heeft iets tegen stadse niet-limburgse mensen?

ik vind je ouders wel zwak bezig trouwens. een beetje je vragen lopen ontwijken. gewoon doorzetten zou ik zeggen...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 17:54
vi
vi is offline
Citaat:
een klein vraagje,. is ie ene allochtoon ofzo en zijn jouw ouders nederlands? (A)
nee,, we zijn allebei gewoon nederlands, dus daar zal het niet aan liggen

Citaat:
Ik snap het probleem niet zo. Mijn moeder zou dan gewoon even aankloppen als ze wakker en aangekleed was en zou dan zelf zeggen van Hoi leuk dat je er bent.. Mocht je wat willen eten of drinken blabla..

Zie er dus ook geen reden voor dat ze zo doen, blijf maar gewoon met hem afspreken, als hij is wat je wilt. Ze wennen er vanzelf wel aan, vooral als ze toch geen goede reden hebben. En anders spreek je voorlopig niet bij jou thuis af, heb je ook geen last van ze.
dat ga ik ook denk ik doen ik ga wel gewoon naar hem toe, en dan wennen ze ondertussen maar aan het idee dat ik toch wel met m om blijf gaan en dan kan hij mss een keertje weer hier komen en dat ze dan wel normaal doen..
Ze zullen wel bijdraaien.. hoop ik ten minste

allemaal bedankt voor de reacties trouwens <33
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2009, 22:19
Malossi
Avatar van Malossi
Malossi is offline
Houd ons wel op de hoogte hea
__________________
Life, Liberty, and the pursuit of all who threaten it!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 19:12
vi
vi is offline
hallo

Ik heb laatst met mijn oma over dit probleem gepraat, en zij begreep mij en steunde mij helemaal enzo, dus toen heb ik samen met oma met mijn ouders gepraat.. Eerst wilden ze er niks van weten maar na een tijdje draaiden ze wel wat bij. Ze hebben gezegd dat ze er geen probleem meer van zullen maken als ik naar hem toe ga, en ze hebben er zelfs mee ingestemd dat hij een keer komt eten zodat ze hem echt kunnen leren kennen en misschien zelfs hun menign over hem bij kunnen stellen
Ik ben echt ontzettend blij!
Echt fijn dat het nu beter gaat, er hangt ook een veel relaxtere sfeer thuis enzo,, alles is veel rustiger,
dusik ben tevreden
Bedankt voor de steun!!

xx <33
Met citaat reageren
Oud 19-09-2009, 22:35
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Fijn dat het zo goed is gegaan
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe is jouw relatie met je ouders?
Verwijderd
67 14-10-2007 12:36
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Liefde & Relatie Ik heb het idee dat het niet werkt, maar ik hou zoveel van hem...
Verwijderd
12 20-10-2003 20:24
Liefde & Relatie Lang verhaal,maar O zo belangrijk voor mij als jullie me helpen!
Williams
46 03-09-2003 20:42
Liefde & Relatie ik hou van je
snoopy
67 13-03-2003 20:41
Psychologie Gelukkig worden is accepteren?
Verwijderd
40 21-12-2002 20:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.