Oud 14-02-2011, 22:07
something..
something.. is offline
laat ik eens mijn verhaal doen,

toen ik 15 was stak ikmijn eerte peuk op en ik ben toen begnnen met roken,na 3maanden wilde ik stoppen toen lukte met het ook. laat zeggen van juni tot september. ik was hier blij om en trots. helaa zat niet alles me mee in het afgelopen jaar en ik kreeg ruzie met mijn beste vrienden en leerde een andere groep kennen. helaas rookte ze allemaal, en toen na een paar biertjes je ziet het al gebeuren begon ik weer te roken.het zijn echt asardige mensen en ga nog steeds zonder enige ruzie met ze om ik vond dit niet erg op dat moment.maar nu zijn we 8maanden verder mijn vrienden en ik hebben het bijgezegd heb een leuk meisje op het oog en ik rook nog steeds.nu komt mijn probleem ik wil toppen met roken helaas is dit een stuk moeilijkermet shag, nu rook ik weer halfzwaar maar dan nog. ik wilde vorige week stoppen en ja hoor van het weekend weer shag gekocht. waar ik toch van baal. ik had beter moeten denken dat weet ik maar ik voelde me echt niet goed . het meisje waar ik wat mee wil is erg anti roken en me vrienden ook. en ik begin mezelf nu een soort van zwak te voelen dat ik ben begonnen. dat besefte ik pas vorige week. mijn conditie lijd er niet onder hij blijft op peil maar het beinvloed wel mijn sociale leven. nu wilik stoppen maar zoals hierboven aangegeven zo lukt het niet. ik heb ook geen zin een andere verslaving te zoeken als kauwgom, vind het erg lekker maar ik krijg dan last van mijn kaken na een tijdje kauwen. dus dat anti rook kauwgom isook niet handig
hebben jullie misschien nog een handige manier of tip om te helpen met stoppen met roken.

alvast bedankt
__________________
safe your anger for the future, and change it in power.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2011, 22:42
Verwijderd
Je conditie lijd er zeker wel onder, maak je daar ook maar geen illusies over, maar dat is mooi wel een motivatie om echt niet meer te roken.

EN je kan als je alleen bent even een rondje hardlopen of iets anders sportiefs doen als je zin krijgt in een peuk. en als er vrienden bij zijn misschien je verlangen delen dat zij je steunen om het niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 00:11
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
volgens mij maakt het stoppen met roken niet uit of je shag of sigaretten rookt.

ik rookte ook shag en ben vrijdag gestopt gewoon weggooien en nee zeggen a;s je de kans krijgt.
het is mij in het weekend gelukt en ik ben toch best een harde roker. ik deed meestal een dag of 4 5 met een pak dus.

maar verder kan je proberen af te bouwen of anders een supersmoker of hoe dat ding ook precies heet.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 00:30
Verwijderd
Ik rookte elke dag een pakje en ben gewoon van de een op de andere dag gestopt. Ik heb ook een stuk langer gerookt dan jij.


Eerste paar dagen is het even lastig, maar daarna valt het best mee. Gewoon doen dus en je vooral niet laten afzetten door al die dure middeltjes die het zogenaamd makkelijker maken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 19:36
something..
something.. is offline
Citaat:
Je conditie lijd er zeker wel onder, maak je daar ook maar geen illusies over, maar dat is mooi wel een motivatie om echt niet meer te roken.

EN je kan als je alleen bent even een rondje hardlopen of iets anders sportiefs doen als je zin krijgt in een peuk. en als er vrienden bij zijn misschien je verlangen delen dat zij je steunen om het niet te doen.
tot nu toe heb ik met de shuttle run 19rondes van 10meter gerend. das me nooit eerder gelukt en piepjes test stap 7.5 miss had het wel hoger gelegen. had ik niet gelukt.

Citaat:
volgens mij maakt het stoppen met roken niet uit of je shag of sigaretten rookt.

ik rookte ook shag en ben vrijdag gestopt gewoon weggooien en nee zeggen a;s je de kans krijgt.
het is mij in het weekend gelukt en ik ben toch best een harde roker. ik deed meestal een dag of 4 5 met een pak dus.

maar verder kan je proberen af te bouwen of anders een supersmoker of hoe dat ding ook precies heet.
nee supersmoker gaat het hem hoe dan ook niet worden bij mij. veel te onbekend voor mij
en volgens mij helpt dat niet om van het roken af te komen maar om geen teer enzo binnen te krijgen

Citaat:
Ik rookte elke dag een pakje en ben gewoon van de een op de andere dag gestopt. Ik heb ook een stuk langer gerookt dan jij.


Eerste paar dagen is het even lastig, maar daarna valt het best mee. Gewoon doen dus en je vooral niet laten afzetten door al die dure middeltjes die het zogenaamd makkelijker maken.
oke ik zal het zeker proberen eventjes mijn shag wegdoen en aan de gang gaan alvast bedankt
zal het zeggen hoe het is gegaan..
__________________
safe your anger for the future, and change it in power.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 13:16
Verwijderd
Citaat:
tot nu toe heb ik met de shuttle run 19rondes van 10meter gerend. das me nooit eerder gelukt en piepjes test stap 7.5 miss had het wel hoger gelegen. had ik niet gelukt.
JE bent nog in de groei, dus zijn je benen wellicht langer geworden, maar ga jezelf nu niet voor de gek houden en roepen dat je conditie niet minder wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 17:47
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Het makkelijkste is om het te ontwennen. Zo verslaafd ben je er niet aan, maar je bent wel gewend om op bepaalde plekken te roken of om als gewoonte een sigaret op te steken.
In schoolpauzes kan je bijvoorbeeld ook binnen staan ipv meteen naar buiten te rennen. Als je uitgaat kan je ook naar plekken gaan waar niet binnen word gerookt (na 1 of 2 biertjes gaat het al een stuk moeilijker om een aangeboden sigaret af te slaan).
Als je in ene ermee stopt zou ik extra gaan trainen, door de endorfine vergeet je de nicotine.

Eigen ervaringen. Het ontwennen werkt goed als je alleen op bepaalde plekken rookt.

Shag is trouwens ook niet moeilijker stoppen, ik vraag me af hoeveel 0.1/0.2 mg nicotine verschilt, plus dat je nog moet draaien ipv makkelijk een peukie opsteken.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 18:14
Verwijderd
Mijn ouders zijn van de ene op de andere dag gestopt. Wel hebben ze altijd gezegd: wij roken tijdelijk niet. En dit houden ze al meer dan 10 jaar vol. Ons pa heeft zijn sigaretten gewoon binnen handbereik laten liggen, zo van, ik steek er een op als ik wil, maar ik wil niet.

Daarentegen gaat de trek nooit helemaal weg. Af en toe zegt mijn moeder nog steeds dat ze zin heeft in een sigaret. Het is volhouden.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Mijn ouders zijn van de ene op de andere dag gestopt. Wel hebben ze altijd gezegd: wij roken tijdelijk niet. En dit houden ze al meer dan 10 jaar vol. Ons pa heeft zijn sigaretten gewoon binnen handbereik laten liggen, zo van, ik steek er een op als ik wil, maar ik wil niet.

Daarentegen gaat de trek nooit helemaal weg. Af en toe zegt mijn moeder nog steeds dat ze zin heeft in een sigaret. Het is volhouden.
Oh, bij mij wel hoor. Ik ben inmiddels al 'n jaar of 5 gestopt met roken (na 11 jaar gerookt te hebben) maar het zit gewoon niet meer in m'n systeem. Het is volledig uit m'n gewoontepatroon en c'est tout.

Topicstarter: de eerste 2-3 weken zijn lastig omdat je lichaam naar nicotine hunkert. Daarnaast heb je ook nog het gewoontepatroon dat doorbroken moet worden. Mindgames tegen jezelf, dus, want na die drie weken is de lichamelijke verslaving helemaal klaar. Ergo: als je om de juiste redenen stopt en je beseft dat je he-le-maal niets hebt aan roken (nee, je wordt er niet rustiger van en nee, het helpt niet in stressvolle situaties en nee, de sigaret is niet je maatje) én je houdt het een maand vol kun je het ook 100 jaar volhouden. Het is namelijk hetzelfde spelletje en dat wordt per dag makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 20:04
Aletta Jacobs
Avatar van Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Citaat:
Oh, bij mij wel hoor. Ik ben inmiddels al 'n jaar of 5 gestopt met roken (na 11 jaar gerookt te hebben) maar het zit gewoon niet meer in m'n systeem. Het is volledig uit m'n gewoontepatroon en c'est tout.

Topicstarter: de eerste 2-3 weken zijn lastig omdat je lichaam naar nicotine hunkert. Daarnaast heb je ook nog het gewoontepatroon dat doorbroken moet worden. Mindgames tegen jezelf, dus, want na die drie weken is de lichamelijke verslaving helemaal klaar. Ergo: als je om de juiste redenen stopt en je beseft dat je he-le-maal niets hebt aan roken (nee, je wordt er niet rustiger van en nee, het helpt niet in stressvolle situaties en nee, de sigaret is niet je maatje) én je houdt het een maand vol kun je het ook 100 jaar volhouden. Het is namelijk hetzelfde spelletje en dat wordt per dag makkelijker.
In principe hunkert je lichaam de eerste drie dagen naar nicotine, daarna is het gewoon de last van de gewoonte. Met wat doorzettingsvermogen moet je er wel komen
__________________
Does it offend you, yeah?! | Riders on the storm.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 00:03
ChamsysMQ100
Avatar van ChamsysMQ100
ChamsysMQ100 is offline
Hoe moeilijk het is om te stoppen word niet bepaald door hoe lang en hoeveel je rookt. Ja oke een partysmoker stopt makkelijker dan iemand die dagelijks rookt natuurlijk. (partysmoken = onzin) Iemand die 2 jaar rookt heeft het net zo moeilijk met stoppen als iemand die al 30 jaar rookt. Het is namelijk geestelijk, het zit allemaal tussen je oren. Zoals hier boven al werd aangehaald heeft je lichaam na 3 dagen geen nicotine drang meer. De hoeveelheid die je rookt maakt niet uit, het is en blijft even verslavend. Ook al "minder" je naar 3 sigaretten per dag, je behoud de verslaving, je MOET die 3 sigaretten hebben.. Op het momment dat je dat MOETEN uit je hoofd hebt gehaald ben je goed opweg.

Nicotineplijsters en alle andere alternatieven houden je alsnog aan een nicotineverslaving. Veel rokers proberen "cold turkey". Dit betekend in 1x stoppen zonder hulpmiddelen, geestelijk sterk zijn dus en niet toegeven.
__________________
" It’s better to fail in originality than succeed in imitation."
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 07:39
Verwijderd
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...met-roken.html zegt dat de gevolgen van de nicotineverslaving langer duren dan 3 dagen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 10:34
Aletta Jacobs
Avatar van Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Citaat:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...met-roken.html zegt dat de gevolgen van de nicotineverslaving langer duren dan 3 dagen.
Kentron zegt iets anders
__________________
Does it offend you, yeah?! | Riders on the storm.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 18:37
Verwijderd
Kentron zegt helemaal niets over roken? Althans, niet op de website. Of ik ben echt debiel bezig.

De lichamelijke verslaving aan nicotine veroorzaakt bij het stoppen met roken ontwenningsverschijnselen zoals angst, nervositeit, concentratiestoornissen, hoofdpijn, slaapstoornissen, constipatie en een verhoogde eetlust.

De symptomen zijn het hevigst gedurende de eerste twee weken van het stoppen met roken en ze zijn sterker aanwezig naarmate je meer rookte per dag.
van metrokenstoppen.nl

Maar ook:

mdat het lichaam snel went aan een situatie zonder nicotine, verdwijnen de verschijnselen ook snel. Na een paar dagen heeft u er geen last meer van. van http://www.utwente.nl/gezondensterk/...n_stoppen.doc/

Hm. Nou ja, het doet er ook niet veel toe. In het geval van slechts een paar dagen is het stoppen dus juist eenvoudiger, rejoice, TS!

Laatst gewijzigd op 18-02-2011 om 18:49.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 18:45
Aletta Jacobs
Avatar van Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Citaat:
Kentron zegt helemaal niets over roken? Althans, niet op de website. Of ik ben echt debiel bezig.
Haha, niet alle informatie komt van internet hè
__________________
Does it offend you, yeah?! | Riders on the storm.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 18:50
Verwijderd
Ja zo lust ik er nog wel een paar

Trouwens ik heb m'n post nog gewijzigd naderhand want het stoorde me wel een beetje. Lijkt er op dat 't onbeslist is. Tenzij de industrie achter stoppen-met-roken ons as in de ogen wil strooien!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 18:59
Aletta Jacobs
Avatar van Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Citaat:
Ja zo lust ik er nog wel een paar

Trouwens ik heb m'n post nog gewijzigd naderhand want het stoorde me wel een beetje. Lijkt er op dat 't onbeslist is. Tenzij de industrie achter stoppen-met-roken ons as in de ogen wil strooien!
Haha ja om nou m'n hele levensverhaal om zoiets onbenulligs te gaan posten is ook weer zoiets. Neem maar van me aan dat ik iets van verslavingen af weet
__________________
Does it offend you, yeah?! | Riders on the storm.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 19:00
Verwijderd
Dit ging toch om iets heel fundamenteels, gekkie, namelijk hoe lang je lichaam te kampen heeft met een nicotineverslaving. Ik hoef niet te weten hoe stuk jij bent gegaan op GHB

Spoiler
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-02-2011, 19:29
Aletta Jacobs
Avatar van Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Citaat:
Dit ging toch om iets heel fundamenteels, gekkie, namelijk hoe lang je lichaam te kampen heeft met een nicotineverslaving. Ik hoef niet te weten hoe stuk jij bent gegaan op GHB

Spoiler
Dat begrijp ik, maakt niet uit hóe ik het weet maar door die ervaringen heb ik wel veel- tot mijn grote ergenis - info om m'n oren geslagen gekregen -ofzo.
__________________
Does it offend you, yeah?! | Riders on the storm.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 01:00
inbetween
inbetween is offline
Misschien helpt het je als ik je vertel hoe ik gestopt ben en wat mijn ervaring is daarmee. Ik heb negen jaar gerookt, wilde altijd al graag stoppen, maar nooit de moed gehad om het door te zetten. Stoppen is inderdaad moeilijk. Uiteindelijk heb ik met veertien niet-rokende vrienden afgesproken dat ik zou stoppen en er een weddenschap van gemaakt. Ik was echt te trots om op te geven. Toen ik na een tijd eenmaal de voordelen van het gestopt zijn inzag, ben ik niet meer gaan roken. Nu ben ik al langer dan een jaar gestopt.

- bijna nooit ziek, geen keelpijn, niet hoesten, geen slijmophoping
- niet willen/moeten roken terwijl het niet kan of je ongemakkelijk voelen
- geen opmerkingen van anderen dat het stinkt
- je bent aantrekkelijker voor een niet-roker om mee te daten

Ik hoop dat je er wat aan hebt, dat je echt gaat stoppen. Want het zou zo mooi zijn. Als je eenmaal niet meer rookt en je bent echt van de verslaving af, dan voelt dat echt heel fijn!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 18:37
Aletta Jacobs
Avatar van Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Citaat:
Misschien helpt het je als ik je vertel hoe ik gestopt ben en wat mijn ervaring is daarmee. Ik heb negen jaar gerookt, wilde altijd al graag stoppen, maar nooit de moed gehad om het door te zetten. Stoppen is inderdaad moeilijk. Uiteindelijk heb ik met veertien niet-rokende vrienden afgesproken dat ik zou stoppen en er een weddenschap van gemaakt. Ik was echt te trots om op te geven. Toen ik na een tijd eenmaal de voordelen van het gestopt zijn inzag, ben ik niet meer gaan roken. Nu ben ik al langer dan een jaar gestopt.

- bijna nooit ziek, geen keelpijn, niet hoesten, geen slijmophoping
- niet willen/moeten roken terwijl het niet kan of je ongemakkelijk voelen
- geen opmerkingen van anderen dat het stinkt
- je bent aantrekkelijker voor een niet-roker om mee te daten

Ik hoop dat je er wat aan hebt, dat je echt gaat stoppen. Want het zou zo mooi zijn. Als je eenmaal niet meer rookt en je bent echt van de verslaving af, dan voelt dat echt heel fijn!
Ahhh de benodigdheden om met succes te stoppen met roken zijn moed en veertien vrienden
__________________
Does it offend you, yeah?! | Riders on the storm.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Ahhh de benodigdheden om met succes te stoppen met roken zijn moed en veertien vrienden
.. En ik maar denken dat ratio en discipline genoeg is
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 21:13
synbitz
synbitz is offline
ik ben nu net 2 volledige dagen gestopt met roken. Ik rookte ongeveer een half pakje per dag... 9-15 safkez 6j lang

tot nu toe heb ik nog niet echt een super moeilijk moment gehad... ik heb eerder al geprobeerd om te stoppen en toen was het me 7 dagen gelukt. en daarna ben ik terug begonnen... : ) balen !

Het boek van Allen carr "stoppen met roken" is best leuk om eens te lezen ( heb ik gedwnl..)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 11:52
Verwijderd
Er bestaat een boek, die je al rokend moet lezen. (ik weet niet meer precies hoe het boek heet, maar ik heb een link onderaan gezet). In dat boek word uitgelegd hoe dom het is om te roken, maar omdat je ondertussen moet roken krijgt je echt zo'n rotgevoel. Mijn ouders rookten vroeger verschrikkelijk veel maar toen ze het boek hadden gelezen wisten ze niet hoe snel ze moesten stoppen.

Probeer het eens!




http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekr...2nd/index.html
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid gestopt met roken- steun topic
Verwijderd
22 06-12-2005 18:22
Lichaam & Gezondheid stoppen met roken:)
tikmaarwat
45 18-10-2005 21:39
Lichaam & Gezondheid Stoppen met roken
Nona
28 07-02-2005 19:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europeanen: liever geen seks dan stoppen met roken
Gatara
14 11-12-2002 12:57
Lichaam & Gezondheid ** Het Grote Stoppen-Met-Roken Topic **
Lindatje
17 04-11-2002 19:11
Lichaam & Gezondheid Stoppen met roken...kijk ff...
stefanietje
13 22-12-2001 00:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.