Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2014, 20:52
Nelvalhil
Nelvalhil is offline
Ik doe nu voor de tweede keer havo 4. Nu is het schooljaar nog net begonnen, én omdat ik het voor de tweede keer doe zou het misschien wel erg makkelijk voor mij moeten zijn ja, maar ik haal echt uitzonderlijk hoge cijfers. Op het eerste rapport sta ik; twee keer een 10, drie keer een 9, en drie keer een 8. (en één zesje Nederlands ) .

Nu weet ik dat het niet de normale gang van zaken is. Maar het lijkt mij nu ook niks om dit heel jaar uit m'n neus te vreten en in havo 5 ook nog 's, en eventueel ook nog op de hogeschool voordat ik naar de universiteit ga .

Dus weet iemand of het misschien mogelijk zou zijn om na havo 4 naar vwo 5 te kunnen, of halverwege het jaar naar vwo 4 over te stappen?

PS: Alle tips, tricks, ervaringen met overstappen of dergelijke zaken zijn welkom!

Vielen dank =)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2014, 21:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als ik jou was zou ik even een afspraak maken met je mentor of decaan, hij of zij kan je vast vertellen wat er bij jou op school mogelijk is. Misschien kan je dan ook een extra vak gaan volgen, want -als ik me niet vergis- moet je op het VWO meer vakken volgen dan op de havo.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-10-2014, 21:23
Nelvalhil
Nelvalhil is offline
Citaat:
Als ik jou was zou ik even een afspraak maken met je mentor of decaan, hij of zij kan je vast vertellen wat er bij jou op school mogelijk is. Misschien kan je dan ook een extra vak gaan volgen, want -als ik me niet vergis- moet je op het VWO meer vakken volgen dan op de havo.
Zeker omdat ik vorig jaar ben blijven zitten door luiheid, wil ik nog even wachten tot halverwege het tweede rapport, denk ik. Zodat mijn leraren ook duidelijk zien dat ik een stuk meer inzet toon dan vorig jaar. Uiteindelijk moeten de leraren beslissen of ik dat wel/niet mag gaan doen . En ja, op het VWO heb je één vak meer.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2014, 21:10
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Voor zo ver ik week kun je van havo naar vwo als je je eindexamen havo hebt gehaald. je gaat dan van havo 5 naar 5 vwo. Van havo 4 naar vwo 5 gaat hem denk ik niet worden, a. omdat er regels zijn (maar die ken ik niet uit mijn hoofd) en b. omdat je havo 4 nu al voor de 2e keer doet (dat je een luie pad was vorig jaar maakt daarin niks uit).

Maar het lijkt me inderdaad slim om even bij de decaan op bezoek te gaan. Misschien dat ze wel vast iets voor je kunnen regelen naast je havo, zodat je toch nog een beetje wordt uitgedaagd.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.