Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2002, 18:47
Tuinhuisje
Tuinhuisje is offline
Hoi allemaal,

Sinds kort ben ik begonnen met een aantal keer in de week rennen om mijn conditie weer een beetje op te bouwen. Het enigste probleem is echter dat ik na het rennen erg last krijg bij het ademen. Ik moet steeds erg hoesten, en diep inademen doet pijn. Ook heb ik een constante "druk" op mijn borst. Meestal is dit na een paar uurtjes helemaal over, maar ik vraag me toch af of dit wel zo gezond is...

Gr.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 19:04
Passoa
Passoa is offline
Misschien dat je op een verkeerde manier ademhaalt? Ik las laatst ergens dat je vanuit je buik moet ademhalen, zonder dat je borskast op en neer gaat. Nou ja, mij lukt het niet echt, maar toch. Maybe gaat het ook wel over wanneer je wat vaker gelopen hebt?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 19:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ja, heb ik ook: astma.

Ik kan verschrikkelijk hard rennen, maar dat kan ik maar hooguit een paar minuten volhouden. Zelfde voor fietsen.

Is wel irritant...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 22:16
Tuinhuisje
Tuinhuisje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ja, heb ik ook: astma.

Ik kan verschrikkelijk hard rennen, maar dat kan ik maar hooguit een paar minuten volhouden. Zelfde voor fietsen.

Is wel irritant...

Mwa.....kdenk niet dat dat het is, ik heb naar mijn weten namelijk geen astma. Verder heb ik er op zich ook niet echt heel erg veel last van (alleen het hoesten is irri), maar het is meer een drukkend gevoel, ik kan nog wel gewoon ademen. Ik denk zelf trouwens dat het door dit koude weer komt, ik zal de volgende keer eens gaan rennen met een koltrui of een sjaal ofso...enniewee bedankt voor jullie reacties

Ow ja ik heb btw ook ergens gelezen dat je tijdens het rennen moet inademen via je neus en uitademen via je mond. Ik adem alleen met mijn mond (uit en in dus) omdat ik via mijn neus niet echt relaxt kan ademen...misschien dat hier het probleem zit?


[Dit bericht is aangepast door Tuinhuisje (23-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Tuinhuisje schreef:

Ow ja ik heb btw ook ergens gelezen dat je tijdens het rennen moet inademen via je neus en uitademen via je mond. Ik adem alleen met mijn mond (uit en in dus) omdat ik via mijn neus niet echt relaxt kan ademen...misschien dat hier het probleem zit?
Het zou kunnen dat je luchtpijp en je longen daardoor wat geirriteerd raken. Normaal filteren de haartjes in je neus en je neusslijmvlies alle lucht die je in ademt (als je door je neus in ademt dus) en dan is het wat verwarmt, vochtig en schoon gemaakt enzo.


[Dit bericht is aangepast door Leonoor (24-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:51
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Volgens mij heeft het nix met verkeerd inademen of een of andere ziekte te maken.

Als je een tijd nis aan sport (duur) doet, gebruik je een groot deel van je longe niet, de vitale cappiciteit is dat, deze gebruik je alleen maar als je je harder inspant. En dit is het geval bij conditie opbouwen. Je longen zijn hier niet aangewend, en protesteren (meesal) na afloop hiertegen.

Af te wel niks aan de hand, gaat vanzelf over, ik heb het af en toe na een wedstrijd ook, vooral als het koud is. Maar don't worry duss
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 22:00
Verwijderd
Als je buiten loopt komt het doordat je veel en snel koude lucht inademt. Hierdoor raken je luchtwegen geirriteerd. Bij de 1 meer dan de ander. Kwestie van wennen, dan gebeurd t niet meer. Loop je binnen op een loopband ofzo, dan weet ik het ook niet....
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 13:47
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik heb ook vaak pijn bij het ademen, maar bij mij is het omdat mijn borstbeen is ingedeukt ( ) en ik heb ook astma dus dat schiet niet echt op. Maar misschien moet je eens na een kraker gaan die je botten nakijkt of dat allemaal goed zit, want ik heb dus pijn bij ademen gehad door: ingedeukte borstbeen, ingedeukte ribben en gebroken sleutelbeen (ja ik val vaak )
mischiend at het zoiets is
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Verhalen & Gedichten Vroeger woont in een hoofd.
Verwijderd
10 21-09-2005 17:17
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Lichaam & Gezondheid Adrenaline is in jouw ogen...
Verwijderd
40 08-05-2004 12:21
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08
Films, TV & Radio ER Forum-versie
Keyser Saus
500 29-12-2003 11:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.