Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2001, 17:48
mabel007
mabel007 is offline
Deze stelling moet ik verdedigen en ik heb dan ook goeie argumenten odig. HELP!!
Geef alstjeblieft een paar argumenten waar ik watr aan heb.
ARGUMENTEN VOOR DE STELLING: weg met het koningshuis???
mabel_nicegirl@hotmail.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2001, 10:31
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
mabel007 schreef:
Deze stelling moet ik verdedigen en ik heb dan ook goeie argumenten odig. HELP!!
Geef alstjeblieft een paar argumenten waar ik watr aan heb.
ARGUMENTEN VOOR DE STELLING: weg met het koningshuis???
mabel_nicegirl@hotmail.com
nou, wat heeft het voor nut? wat zijn de taken van de koningin? Zij is nergens voor verantwoordelijk. De ministers zijn verantwoordelijk voor alles wat zij zegt dus wat heeft het voor nut? Het enige is dat de roddeljournalisten nu nog wat te schrijven hebben, en dfat zij lekker evrzeijnen mag jagen oo dr eigen landgoedje waar ook heeeeel veeel huisjes gebouwd zouden kunnen worden.

kuzziezzz (en nou reageren op mijn berichie)

__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 19-02-2001, 10:32
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
kan niet typen kweethet
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 21-02-2001, 15:16
Magicstar84
Magicstar84 is offline
het koningshuis is niet democratisch!!en wij zijn een democratisch land!*)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2001, 15:56
kirsten
kirsten is offline
Ze leven op onze kosten (wij betalen belastingen, waarvan zij voor een deel leven, want ze werken niet)
__________________
Ge moet lachen voor ge gelukkig zijt, anders loopt ge het gevaar dat ge sterft voordat ge gelachen hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2001, 18:08
plato
plato is offline
Wat een koning kan,kan een president ook.
Het is ondemocratisch dat iemand op de troon komt omdat hij familie is.
__________________
right
Met citaat reageren
Oud 22-02-2001, 15:16
kippebil
kippebil is offline
ze zitten ons geld af te luizen via allerlei wegen, en ondertussen kunnen ze op reis gaan naar landen zoals Thailand (of wa is't der) en ondertussen zitten ze te zagen dat ons land in de schulden zit en dat er keiveel werklozen en keiveel armen zijn!!!! komaan, zijn ze nou debiel of wa is't jong?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2001, 19:42
nortchen
nortchen is offline
Het koningshuis is alleen maar ballast voor de democratie van ons land. Het heeft geen enkele functie, naast pr, en is in strijd met wat velen menen, omdat het koningshuis ten eerste erfelijk is en er dus niet gekeken wordt naar geschiktheid voor de functie. Zo kan iemand die nergens verstand van heeft toch invloed uitoefenen en dat lijkt me, zeker in het geval van de indirecte democratie, verkeerd. De enige waarde van het koningshuis is nostalgische waarde. Het voortbestaan van het koningshuis belemmert de uitvoering van onze democratie en slokt daarbij nog eens onnodig en onnoemelijk veel geld op.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2001, 22:28
Prada
Prada is offline
Citaat:
Magicstar84 schreef:
het koningshuis is niet democratisch!!en wij zijn een democratisch land!*)
Nee, wij leven in een constitutionele monarchie...we zijn slechts gedeeltelijk democratisch...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 11:40
nilluhtjuh
nilluhtjuh is offline
[SIZE=3]sita sita sita,[SIZE=3]
[SIZE=3]weg met margarita[SIZE=3]
[SIZE=3]joy joy joy[SIZE=3]
[SIZE=3]ook jij mag weg roy!![SIZE=3]

[COLOR=darkblue]inderdaadt ze zitten te zeuren over die centen maar ze gaan zelluhf op vakantie en geef toe,
er zij toch landen waar het veel en veeeeel slechter is als hier!!


[COLOR=darkblue]


margarita-> <-

roy-> <-

xxxjuhs

nilluhtjuh
__________________
(Y)(Y):rolleyes:~sexy girly FOREVER~:rolleyes: houd van boys en coole girls om mee te praten en misscien wel meer...(Y)(Y)(Y)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 12:36
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
nilluhtjuh schreef op 10-01-2004 @ 12:40:
[SIZE=3]sita sita sita,[SIZE=3]
[SIZE=3]weg met margarita[SIZE=3]
[SIZE=3]joy joy joy[SIZE=3]
[SIZE=3]ook jij mag weg roy!![SIZE=3]

[COLOR=darkblue]inderdaadt ze zitten te zeuren over die centen maar ze gaan zelluhf op vakantie en geef toe,
er zij toch landen waar het veel en veeeeel slechter is als hier!!


[COLOR=darkblue]


margarita-> <-

roy-> <-

xxxjuhs

nilluhtjuh
ga je dit nog zelf aanpassen, zodat het iets bijdraagt aan de discussie en leesbaar wordt of moet ik het doen?
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 11:43
Verwijderd
ze hebben veel te veel geld, iedereen klaagt in Nederland over de gezondheidszorg etc, waarom wordt daar niet meer geld naartoe gestuurd? Beatrix wordt toch ook niet gekort op haar salaris (van zo'n.. 45 miljoen euro per jaar..)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 14:53
Verwijderd
offtopic:
leuk.. zo'n nick en dan zo'n topic..

ontopic:
kost inderdaad een boel geld en als je bekijkt wat het koningshuis daarvoor moet doen....
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 14:59
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 11-01-2004 @ 15:53:
offtopic:
leuk.. zo'n nick en dan zo'n topic..

ontopic:
kost inderdaad een boel geld en als je bekijkt wat het koningshuis daarvoor moet doen....
Zoiets inderdaad. Maar waarom staat dit op Moderne talen?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 15:20
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Ik ben voor het koningshuis, omdat de koningin/koning ons land vertegenwoordigd, en onafhankelijk staat van de standpunten van de politiek. Een extreem voorbeeld dat niet klopt ;-): als de Nederlande politiek voor de doodstraf is en een ander land bijv. Belgie tegen is, als meneer harry potter dan op bezoek komt in Belgie wordt hij gelijk aangekeken van "nou die sukkel is voor de doodstraf". Als de koningin daarintegen naar Belgie zou gaan, staat ze los van de politiek en vertegenwoordigd ze enkel alleen het land. Dat vind ik wel een belangrijk positief punt voor het koningshuis.

Een nadeel van het koningshuis vind ik dat er TE VEEL geld naar de koninklijk familie gaat. TE VEEL geld waarvoor wij Nederlanders gewoon MOETEN werken EN TERECHT.

Nog een stom, maar grappig iets aan deze constituele monarchie. Het staatshoofd staat boven de wet en die ministers (lett. dienaren) zijn verantwoordelijk voor wat het staatshoofd doet.
Dus als het staatshoofd nou eens iemand doodrijdt of neerschiet in een dronken bui, dan moeten de ministers aftreden
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 14:35
Kaladan
Avatar van Kaladan
Kaladan is offline
Citaat:
mabel007 schreef op 18-02-2001 @ 18:48:
Geef alstjeblieft een paar argumenten waar ik watr aan heb.
ARGUMENTEN VOOR DE STELLING: weg met het koningshuis???
Zie: Affaire met dat vrouwtje, mabel ofzo.
TIJD VERSPILLING. Balkenende en de 2e kamer kunnen hun tijd beter in "nuttigere" dingen steken.

Ook vind ik het koningshuis verspilling van onze belasting centen. Ze krijgen mooie paleisen en auto's en wie weet wat nog meer.. Terwijl ze de hele dag op hun gat zitten, en wij maar hard werken om die mensen alles te geven.
__________________
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.