Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2004, 17:09
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Aangezien er ook een posteenfotovanjeoogst-topic is, hier eentje van kruiden. Foto's en (Bij)werkingen graag!
Offtopic: nu hoop ik dat ik niet de enige gek ben die met wat kruidjes in de tuin rondloopt



Dit is mijn kleine verzameling. De twee kleine plantjes zijn alruin, dat heeft en heftige werking. Alkaloïden en giftigheid

De alruin is lid van de nachtschadefamlilie en heeft zeer giftige tropane alkaloïden (0,4%), zijnde: namelijk hvoscyamine, scopolamine, atropine, hyocine, cuscohygrine en madragorine
Als je het eet, (je eet overigens alleen de wortel) kan een atropineachtige werking optreden, net als bij nachtschade.
Als je teveel neemt wordt het centrale zenuwstelsel gestimuleerd en onderga je na een paar uur een scala heftigheid: pupil vergroting droge mond en keel, spraak en slikstoornissen, hevige dorst, braken, hete droge rode huid, rode gelaatskleur, hoge koorts, gezichtsvermindering, versnelde hartslag snelle oppervlakkige ademhaling opwinding, wartaal, druk praten huilbuien, soms razernijaanvallen, hallucinaties, ijlen, spiertrillingen; tenslotte ontstaat er een algehele depressie met ongevoeligheid, vertraagde ademhaling en hartslag, stuipen. Hele ernstige gevolgen: coma en de dood door verstikking.
Errug heftig, al zeg ik het zelf. Het leuke eraan: meestal pleur ik een paar uur nadat ik alruin op heb, gewoon om. *poef, daar ga je*
Ik blijf dan stokstijf liggen, verlies controle over m'n lichaam en mijn hoofd neemt me mee naar een geniaal brute plek, waar alles te gaaf voor woorden is en ik alles gewoon regeer. Best heftig.
Nadeel is wel dat de plant dan ook meteen dood is, omdat ik de wortel gebruik.

Daarnaast staat kattekruid. Werking:
3.7 Catmint
3.7.1 Producten
De gedroogde bladeren van catmint (Nepeta cataria) kunnen worden gerookt; puur of als bestanddeel van ontspannende en psychoactieve rookmixen.
3.7.2 Doel van het gebruik
In een productfolder uit een smartshop wordt de werking van catmint als volgt omschreven: “Catmint is een ontspannend mild hallucinogeen. Na het roken, en/of het drinken van sterke thee geeft het een behagelijke ontspanning, een marijuana-achtige ‘high’ en een stimulerend effect op je verbeeldingskracht. De smaak is erg lekker. Goed voor een ontspannen avond om bijvoorbeeld rustige muziek bij te luisteren, of om beter tot rust te komen na een drukke dag.”
3.7.5 Werking
Thee van gelijke delen catmint zou een licht euforisch gevoel veroorzaken. In wetenschappelijke literatuur wordt bevestigd dat het roken van catmintbladeren een psychoactief effect heeft.
Overmatig gebruik van catmint zou hoofdpijn en malaise kunnen veroorzaken. Braken kan optreden na inname van grote hoeveelheden. Er zijn gevallen bekend van overmatig gebruik van catmint door mensen, met als doel ‘high’ te worden. De waargenomen (niet nader omschreven) effecten zijn erg subjectief en duren enkele uren

Daarnaast alsem: Wormwood is a psychic stimulant. The effect of Wormwood is narcotic, lightly anaesthetic, giving a peaceful and relaxing feeling. In combination with alcohol or in larger dosages hallucinations might occur. Wormwood is suitable for making tea, which has a positive effect during post-flu or post-infectious periods. In small doses Wormwood is a remedy against common cold, rheumatism and tapeworm. It also increases the appetite.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.

Laatst gewijzigd op 13-01-2004 om 17:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2004, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Vlooienband schreef op 13-01-2004 @ 18:09:
Offtopic: nu hoop ik dat ik niet de enige gek ben die met wat kruidjes in de tuin rondloopt
hehe ik wilde net gaan zeggen, volgens mij ben je de enige (tenminste niemand anders over kruiden gehoort).
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 17:45
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 17:50
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
damiana > geen foto van mezelf



hehe zo ziet het er eigenlijk niet uit maar toch

Damiana

Wetenschappelijke naam: Turnera Diffusa (of Turnera Aphrodisiaca)

Familie: Turneraceae

Oorspronkelijk afkomstig uit: Afrika, Noord-Amerika en Mexico.

Beschrijving: Een kleine struik met ovale, gekartelde bladeren en gele bloemetjes.

Werkzame stof(fen): Vele, waaronder Albuminoiden and Damianine.

Effect: Werkt ontspannend, licht afrodiserend en geeft een marihuana-achtige high. Langdurig gebruik werkt potentieverhogend, helpt de hormonale huishouding bij vrouwen te reguleren en is urinedrijvend. Overmatig gebruik kan schadelijk zijn voor de lever.

Bereiding: De gedroogde bladeren kunnen worden gerookt, of er kan thee van getrokken worden.

Dosering: 30 gram voor 1 liter thee, of zoals marihuana in een joint of waterpijp om te roken.


hehe van sirius.nl

maare verder ben ik niet bekend met andere kruiden
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...

Laatst gewijzigd op 13-01-2004 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 19:08
Jolt_temp
Avatar van Jolt_temp
Jolt_temp is offline

Wolfsmelk. Wrijf wat van de sap in iemands ogen en die is (tijdelijk) blind.
Als je het eet, heeft het een licht euforisch effect.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 19:19
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline

http://picserver.student.utwente.nl/...php/QS46LA653D

Tellen paddo'ws ook mee?? Vaswel

Die heb ik nl wel op foto
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.

Laatst gewijzigd op 13-01-2004 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 16:20
Verwijderd
ik vind 't maar niks die kruiden zooi
hoe smerig
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 19:52
Allure
waar kan je die damiana verkrijgen???
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 19:57
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
ehm in eindhoven iig @ the sirius maar ik denk dat ze dat in best veel smartshops verkopen
twas 5,80 voor 100 gram ongeveer
om te roken is het niet echt aan te raden tenzij je echt desperate bent en dan alleen puur, smaak is even wennen, je wordt er wel maar mild stoned van. thee is wel lekker om te drinken je voelt je gewoon content wazig
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 20:34
Allure
Citaat:
Footprint schreef op 14-01-2004 @ 20:57:
ehm in eindhoven iig @ the sirius maar ik denk dat ze dat in best veel smartshops verkopen
twas 5,80 voor 100 gram ongeveer
om te roken is het niet echt aan te raden tenzij je echt desperate bent en dan alleen puur, smaak is even wennen, je wordt er wel maar mild stoned van. thee is wel lekker om te drinken je voelt je gewoon content wazig
okee thanx, een keer proberen dan maar
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 20:46
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
hehe succes post/pm even wat je ervan vond hehe ben wel benieuwd
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:14
funest
Avatar van funest
funest is offline
Citaat:
Footprint schreef op 13-01-2004 @ 18:50:
Effect: Werkt ontspannend, licht afrodiserend en geeft een marihuana-achtige high. Langdurig gebruik werkt potentieverhogend , helpt de hormonale huishouding bij vrouwen te reguleren en is urinedrijvend. Overmatig gebruik kan schadelijk zijn voor de lever.
hehe :)23
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:15
Verwijderd
Citaat:
AM schreef op 14-01-2004 @ 22:14:
hehe 23
en bij mij reguleert het ook nog eens mn hormonale huishouding! 23
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 13-01-2004 @ 20:08:
Wolfsmelk. Wrijf wat van de sap in iemands ogen en die is blind.
nee dit klinkt lekker
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:50
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
Citaat:
AM schreef op 14-01-2004 @ 22:14:
hehe 23
heft het blowen weer op
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:51
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Katje schreef op 14-01-2004 @ 22:15:
en bij mij reguleert het ook nog eens mn hormonale huishouding! 23
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 08:47
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Allure schreef op 14-01-2004 @ 20:52:
waar kan je die damiana verkrijgen???
In de smart! Je hebt ze ook in capsule vorm! Persoonlijk vinnik die wel oké..

Have fun
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 01:18
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
d8 ff dat damania doornappel was (vond het al zo vaag doornappel uit de smart ), maar dat is dus datura ofzow

Heb geen foto's van leuke kruiden (denk ik)

heb wel dit

Paddo-Soep

__________________
You lost...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-01-2004, 08:37
Jolt_temp
Avatar van Jolt_temp
Jolt_temp is offline
Citaat:
omajunk schreef op 14-01-2004 @ 22:24:
nee dit klinkt lekker
Ik ken m'n kruiden best wel.
Ik schreef het erbij, omdat, als iemand dit ook gaat proberen, dat hij ervoor moet zorgen dat-ie de wolfsmelk weg heeft gezet, zodat-ie er geen ongezonde dingen mee kan doen, als ie aan het trippen is.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:38
Verwijderd
oja vandaar


hehe die soep ziet er best lekker uit

"pap, mam, zus we gaan eeeeeten!!!"
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:44
My Info
Avatar van My Info
My Info is offline
http://www.natuurlijkerwijs.com/a31b57d0.jpg[/URL]
alsem mag niet ontbreken natuurlijk, ik heb het voor het eerst geprobeert en het is echt heel relaxt .....maar dan heb ik het niet over de smaak *walg*
__________________
My info moet nogsteeds leren uitloggen als ze bij zeehond23 op scholieren heeft gezeten XD
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 01:45
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
My Info schreef op 16-01-2004 @ 17:44:
http://www.natuurlijkerwijs.com/a31b57d0.jpg[/URL]
alsem mag niet ontbreken natuurlijk, ik heb het voor het eerst geprobeert en het is echt heel relaxt .....maar dan heb ik het niet over de smaak *walg*
idd alsem is rlx maar smaakt FUCKING smerig (denk dat het wel het ranzigste is wat ik ooit heb geproefd)
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Drexz schreef op 17-01-2004 @ 02:45:
idd alsem is rlx maar smaakt FUCKING smerig (denk dat het wel het ranzigste is wat ik ooit heb geproefd)
en paddo's dan?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 16:28
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
sjek schreef op 17-01-2004 @ 17:16:
en paddo's dan?
Paddo's zijn best lekker. Alsem vond ik zo ranzig dat ik na drie slokken van de thee alles er uit kotste. De absinth die ik onlangs heb gebrouwen is ook al niet te zuipen - echt iedereen die ik er een nipje van laat nemen krijgt kotsneigingen.

Henk Mul !
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 18:14
My Info
Avatar van My Info
My Info is offline
Citaat:
Drexz schreef op 17-01-2004 @ 02:45:
idd alsem is rlx maar smaakt FUCKING smerig (denk dat het wel het ranzigste is wat ik ooit heb geproefd)
ja het is idd heel erg ranzig ...maarja je hebt er wel wat voor
__________________
My info moet nogsteeds leren uitloggen als ze bij zeehond23 op scholieren heeft gezeten XD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2004, 14:51
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
sjek schreef op 17-01-2004 @ 17:16:
en paddo's dan?
Gedroogde paddo's zijn best eetbaar.. Tis alleen een beetje jammer dat het zo tussen de groeven van je kiezen gaat zitten.. Aber, daar hebben we tandenstokers voor
(verse heb ik nog nooit gehad dus daar kan ik niet over oordelen)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:37
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 14-01-2004 @ 17:20:
ik vind 't maar niks die kruiden zooi
hoe smerig
Nog steeds nachtmerries?

Ik heb nog wat oregano om te zaaien, tijm en nog wat andere tuinkruidenzooi. Volgens mij moet daar ook mee te experimenteren zijn... Ik verdenk alle kruiden ervan in een bepaalde hoeveelheid toch effecten te geven. Of tenminste een fatsoenlijke smaak geven aan diegenen die walgelijk zijn en wel effecten geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.