Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2002, 14:35
Ninnoc
Ninnoc is offline
Je moest een gebeurtenis van 5 minuten mbt school omschrijven. Ik heb het nooit ingeleverd omdat ik het te persoonlijk vond.
En ja het heeft een erg loze titel

PAARS PARADIJS TENMIDDEN VAN HET GRIJS

Na 2 tussenuren doelloos te hebben doorgebracht in de kantine loop ik op commando van de bel tergend langzaam, hopend dat ik nog wakker zal worden uit deze nachtmerrie, over het plein vol grote grijze tegels. Het is koud en het regent. Langzaam komt het gebouw me tegemoet. Het water van de plassen trekt in mijn te lange broek omhoog. Ik voel hem bij elke stap zwaarder worden net als mezelf. Als mijn haar in natte pieken in mijn gezicht waait proef ik het schuim wat ik er vanochtend in heb gedaan, zoet met alcohol, ik slik het door, het zoet wordt bitter. Als ik mijn haar uit mijn gezicht veeg zie ik dat mijn hand zwart wordt van de waterproof mascara. Ik sta stil en kijk omhoog, niet lang want al snel valt er een regendruppel in mijn oog. Ik voel hoe de regen zich nu ook binnen mijn jas begeeft, ik voel hoe het in koude stroompjes via mijn haar en nek over mijn rug mijn broek inloopt. Elizabeth zeurt dat ik me sjaal goed moet doen om het te doen stoppen, ik loop door. Tegen de tijd dat ik zo dicht bij de gymzaal ben dat de geur zich plotseling grof en bedwelmend aan me opdringt en het gebouw dreigend boven me uittorent in al zijn lelijkheid dringt toch het besef tot me door dat ik het toch echt weer zal moeten ondergaan. Ik loop de blauwe deur door (deur sluiten a.u.b. krijst het tegen me) en vraag ik me af hoe ze in godsnaam ooit zo'n lelijk gebouw hebben kunnen ontwerpen. Het hele gebouw is grijs met blauwe deuren en blauw zeil op de grond, net als de rest van de school. De geur slokt me nu volledig op, mufheid, rubber en boven alles uit de geur van zweetvoeten. "Je bent 3 minuten te laat, wil je even een briefje halen!!!?" wordt tegen me gesnauwd door de driller. Ik schrik even, als door een korte felle klap in mijn gezicht word ik uit mijn gedachten getrokken. Terwijl ik, een spoor van water achterlatend, doorloop en weer verzink excuseer ik me zonder hem aan te kijken. De driller accepteert het deze keer en roept me nog iets achterna wat ik niet meer meekrijg. Ik loop het naar zweet stinkende omkleedhok binnen en trek mijn gymkleren aan. Eerst het walgelijk gymbroekje ('moet nodig een normaal broekie kopen' komt in mijn hoofd op om daarna weer te verdwijnen naar het diepste van mijn hersens om daar te blijven tot de volgende dinsdag) gevolgd door een zwart shirt, en om het geheel af te maken grote 'witte' gympen met witte zolen. Net als de stenen van de muur tegenover me beginnen te praten komt een Marie-Louise , met 2 hoofdletters en een streepje, buiten adem binnen gerent, ik ga zitten en kijk hoe ze zich omkleedt. Ze is mooi, vrouwelijk en atletisch maar niet te. Lange benen, mooie heupen, een klein buikje en mooie volle borsten, mooi gezichtje ook. Terwijl ze een strak adidas broekje aantrekt wiegen haar borsten gevat in een donkerpaarse bh tevreden en zachtjes heen en weer. Een vaag gevoel dat ik niet kan plaatsen komt op in mijn buik, geen verliefdheid maar ook geen jaloezie, iets ertussen in besluit ik. Een bijpassend adidas shirt verbergt haar borsten nu, ook al zijn de contouren nog duidelijk zichtbaar had ik ze nog even langer willen zien, even maar. Door het shirt heen zie ik ze nog steeds licht wiegen. Het plotselinge verlangen om ze even vast te houden laat me schrikken. Ze doet haar blonde krullen in een staartje. Mijn blik zakt en ik zie dat haar mond versiert met lipgloss gehaast open en dicht gaat. Een rechte rij witte tanden wordt zichtbaar. Ze vertelt een verhaal tegen me dat onderbroken wordt door een hoge lach, ik glimlach. Zou ik nu een schaap lijken? Nadat ze haar veters opnieuw gestrikt heeft en nerveus aan haar haar plukt kijkt ze me aan. Haar grote groene ogen zijn omrand door lange volle wimpers met mascara die wel waterproof blijkt te zijn. Geëpileerde wenkbrauwen. Ze kijkt mij aan. Ik zie dat ze zich ongemakkelijk voel, het dringt nu ook tot mij door en ik sla mijn ogen neer, met moeite hijs ik me van de houten bank we lopen samen naar de zaal. Pijnlijke stilte.


__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2002, 15:09
tampaszta
tampaszta is offline
Heel mooi gedaan! Ik denk ook voor iedereen herkenbaar. Mooi om zoveel te beschrijven wat zich binnen zo'n korte tijd kan afspelen. Je hebt een goede schrijfstijl, duidelijk en beeldend. Alleen geloof ik dat er op sommige plekken komma's missen (zeikopmerking, maar dat leest soms lastig).
__________________
...Catch me flying in your Sun...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 15:09
tampaszta
tampaszta is offline
Ow, en de titel vind ik juist erg gaaf!
__________________
...Catch me flying in your Sun...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 15:10
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Heel erg mooi,toen ik het las hoorde ik het een stem in mn hoofd vertellen..best wel apart,tis zo gevoelig geschreven..mooi
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 15:13
Verwijderd
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Heel erg mooi,toen ik het las hoorde ik het een stem in mn hoofd vertellen..best wel apart,tis zo gevoelig geschreven..mooi


ja zoiets hoorde ik ook
ik heb dit trouwens ook voor school moeten doen, en een storyboard van moeten maken, maar goed het is een mooi verhaal

Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 16:45
Ninnoc
Ninnoc is offline
dank jullie allemaal
ik heb het een jaar geleden geschreven en wat misschien niet duidelijk is, is dat elizabeth mijn jas is, ik geef mijn jassen vaak een naam (ja dat is een afwijking).

En er missen inderdaad komma's, ik zal ook wel veel schrijffouten hebben gemaakt, vooral met werkwoordsvormen.

Ik heb geprobeert een gevoel te omschrijven maar dat was ontzettend moeilijk en ook niet geweldig gelukt. Het is een gevoel van dagelijkse sleur, niet meer willen, geen zin hebben om je mond open te doen om iets te zeggen en een licht derealisatiegevoel, begrijp je
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 16:56
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Wauw, ik vind het een heel erg mooi, goed geschreven verhaal..Het is ja, gewoon heel mooi en herkenbaar
En die titel is helemaal niet loos, die's juist supercoel
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 19:07
ducky
ducky is offline
Ik vind het een mooi verhaal... mooi geschreven, mooi dat je zoveel kan beschrijven.
Alleen denk ik dat je zinnen niet te lang moet maken en niet te vol met beschrijvingen moet zetten.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 20:49
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
ducky schreef:

Alleen denk ik dat je zinnen niet te lang moet maken en niet te vol met beschrijvingen moet zetten.
daar heb je gelijk in, soms maak ik de hele zin in de knoop omdat ik m te lang maak. Daarom heb ik geprobeert om ook met hele korte zinnetjes te werken. Daar moet ik heel erg aan denken want ik schrijf altijd aan een stuk door (er zitten ook geen allineas in ofzo)

__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 20:56
ducky
ducky is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
daar heb je gelijk in, soms maak ik de hele zin in de knoop omdat ik m te lang maak. Daarom heb ik geprobeert om ook met hele korte zinnetjes te werken. Daar moet ik heel erg aan denken want ik schrijf altijd aan een stuk door (er zitten ook geen allineas in ofzo)

dat viel mij ook op ja, maar het verhaal dat je er schrijft is wel heel erg mooi. Jammer dat je soms even een zin kwijt ben en opnieuw moet lezen, want dat vertraagt de lezer zeg maar.
Denk dat je wel een beetje begrijpt wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 21:00
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Echt leuk!!
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 18:26
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
ducky schreef:

Denk dat je wel een beetje begrijpt wat ik bedoel.
jah

bedankt voor je commentaar

__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 13:07
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:


Ik heb geprobeert een gevoel te omschrijven maar dat was ontzettend moeilijk en ook niet geweldig gelukt. Het is een gevoel van dagelijkse sleur, niet meer willen, geen zin hebben om je mond open te doen om iets te zeggen en een licht derealisatiegevoel, begrijp je
vin dat het goed gelukt is hoor

__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.