Oud 12-06-2004, 20:55
PhoenixX
PhoenixX is offline
ik weet dat er talloze tieners zijn die het eventjes niet meer zien zitten. En jammer genoeg ben ik hier een van.
Ik ben zo'n typje die geen hulp van vrienden wilt, en het helemaal alleen wilt uitzoeken. Dit heb ik dus ook gedaan de laatste tijd, maar ik lig nu helemaal met mezelf in de knoop.
Ik heb (denk ik) de normale klachten daardoor;

-niet kunnen slapen
-weinig eten
-niet kunnen concentreren op school
En ga zo maar door.

Ik heb wel een vermoeden waardoor dit komt.
Ik heb namelijk al ruim een half jaar ruzie met mijn broer.
Ik 'straf' hem op de manier die mij het meest pijn doet. Ik negeer hem. Ik weet dat dit erg kinderlijk klinkt. Maar als iemand dit bij mij zou doen, zou ik het heel erg vinden, daarom doe ik het juist bij hem.
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoe en waarom ik ruzie met mijn broer heb. Hij en ik waren altijd heel erg close. Net als 2 beste vrienden. We deden alles samen, totdat hij een vriendin kreeg. In het begin vond ik het heel erg leuk, een zus erbij. Alles wat ik vroeger wilde, nu dus niet meer! Ik ben zelfs zover gegaan, dat ik uit ons huis wilde pesten. Ze was namelijk erg vaak bij ons. Ze blijft zelfs bij ons slapen, en heeft een sleutel van ons huis. Ik heb inmiddels al de huissleutels (inclusief die van haar) verzameld, en verstopt in mijn kamer . (ook weer zoiets kinderlijks) Ik mis mijn broer verschrikkelijk. Maar ik ben stikjaloers dat hij meer van haar houd dan van mij. Mijn broer is hetzelfde als ik, wij hebben allebei moeite mee om onze gevoelens te uiten.

Mijn vriend helpt me enorm, bij hem kan ik uithuilen, en hij stimuleerd me zelfs om met mn broer erover te praten.
Zoals je misschien begrijpt is dat erg moeilijk voor me. Ik groet mijn broer inmiddels al wel, maar zoals vroeger is het niet meer, en zal het denk ik nooit meer zijn.

Ik heb ook zelfmoordneigingen. Ik zie het nut van het leven gewoon niet meer in. Vroeger lachte ik meer dan dat ik nu kan doen. Mijn vrienden en familie merken dit niet, omdat ik een masker op heb als ik bij hen ben.

Weet iemand waar ik hulp kan zoeken? Of kan iemand mij helpen met mijn probleempjes? Ik wil weer normaal slapen, normaal eten, weer goede cijfers halen op school. En ik wil weer lachen totdat ik niet meer kán lachen!

Alvast bedankt.

-x- PhoenixX

Laatst gewijzigd op 12-06-2004 om 20:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2004, 21:00
Verwijderd
Je zou kunnen beginnen met proberen er met je vriend(inn)en en/of familie over te praten. Als je dat niet wilt of het helpt niet voldoende kun je ook altijd bij je huisarts terecht of bijvoorbeeld bij je mentor of de vertrouwenspersoon op school.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:01
PhoenixX
PhoenixX is offline
ik wil dat heel graag...er met bijv. een vertrouwenspersoon over praten. Maar ik weet niet of wij er een hebben..moet denk ik wel he.. Met mentrix wil k liever niet. K ben dan bang dat ik in huilen uitbarst...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
PhoenixX schreef op 12-06-2004 @ 21:01 :
ik wil dat heel graag...er met bijv. een vertrouwenspersoon over praten. Maar ik weet niet of wij er een hebben..moet denk ik wel he.. Met mentrix wil k liever niet. K ben dan bang dat ik in huilen uitbarst...
Dan houd je je vrienden, familie en huisarts nog over als keuzes.
Waarom is in huilen uitbarsten erg? Als je haar vertrouwd?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:07
PhoenixX
PhoenixX is offline
omdat ik bij mezelf huilen als een zwakte zie...k voel me dan erg kwetsbaar n dat heb k liever niet.

Ik heb trouwens gehoord over antidepressie pillen ofzoiets.
Kan je dat gewoon krijgen bij de huisarts?...

En als k naar de huisarts ga om te praten nzo, kan mijn moeder erachter komen?.. Dat heb k liever niet...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:20
Verwijderd
Waarom is huilen bij jezelf een zwakte? Zie je het bij anderen ook zo? (En zo nee, wat maakt jou anders dan anderen?)

Als het goed is, is een leerkracht te vertrouwen. Hij/zij zal geen misbruik maken van je kwetsbaarheid. Huilen kan soms heel erg opluchten.

Antidepressiva krijg je niet zomaar. En meestal ook niet alleen, maar in combinatie met therapie. Die pillen genezen niet, ze onderdrukken alleen maar en daar schiet je dus weinig mee op.

Je huisarts heeft zwijgplicht, hij mag je moeder niks vertellen. Maar het kan wel zijn dat de rekening eerst naar huis gestuurd wordt, om daar achter te komen zou je de doktersassistente even kunnen bellen, zij kan je daar vast meer over vertellen. En anders kun je altijd nog een reden verzinnen waarvoor je naar de dokter moet, bv. dat je de laatste tijd zo'n last van je kleine teen hebt ofzo.

Waarom wil je liever niet dat je moeder er achter komt? Soms is het fijn om er met iemand die dicht bij je staat over te praten. Die persoon kent je situatie vaak redelijk en je kunt er over het algemeen altijd bij terecht. En hij/zij kan je steunen wanneer dat nodig is.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 01:18
Satrapold
Avatar van Satrapold
Satrapold is offline
Neehoor, ik zou het met je broer bijleggen.

Waar is ruzie goed voor?

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 09:34.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 10:43
PhoenixX
PhoenixX is offline
Ik denk dat ik het als een zwakte zie, omdat je dan je emoties uit.. Ik zie het bij anderen ook als een zwakte.. Natuurlijk ben ik er niet tegen als zij huilen, heel veel vrienden komen zelfs bij mij uithuilen..

Ik heb wel een mentor, hij is zeg maar, een hele goede vriend (in de zin van leraar dan) van me.. Maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen met mijn verhaal.. Ik heb al een aantal keer geprobeerd om er met hem over te praten. Maar elke x klap ik dicht..

Ok, dus de pillen zijn geen optie voor mij denk ik..

Ja ik ga morgen wel bellen naar de doktersassistente.. denk ik..

Ik weet niet precies waarom ik niet wil dat mijn moeder erachter kom.. Ik denk omdat ik mijn moeder als een hele sterke vrouw zie, ik wil dat zij mij ook ziet. En als ik mijn verhaal vertel, dan laat ik merken dat ik helemaal niet zo sterk ben.

Leonoor, heel erg bedankt. Ik wist gister echt niet meer wat ik moest doen.. Ik hoop dat het me lukt om er met m'n mentor of met mn huisarts of iets dergelijks te praten..

Toch zie ik het nut van het leven niet meer. Iedereen gaat dood, waarom mag ik nu niet?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 10:49
Verwijderd
Citaat:
PhoenixX schreef op 13-06-2004 @ 10:43 :
Toch zie ik het nut van het leven niet meer. Iedereen gaat dood, waarom mag ik nu niet?
Iedereen gaat dood wanneer het zijn of haar tijd is en jouw tijd is het kennelijk nog niet.

Als je je voelt zoals je je nu voelt, dan is leven ook niet leuk, maar wanneer je je beter voelt, dan kan het leven best leuk en de moeite waard zijn.

Probeer idd morgen iig de dokter even te bellen en/of er met iemand anders over te praten.

Je gevoelens en emoties en je 'ware zelf' aan iemand laten zien zou je ook juist als heel sterk kunnen zien.

Beginnen met je verhaal is ook het moeilijkst, misschien kun je zeggen dat je ergens over wilt praten, maar dat je dat heel moeilijk vindt. Waarschijnlijk zal je mentor dan wel doorvragen.

Succes en sterkte! (})
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 10:53
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Misschien zou je het op kunnen schrijven en laten lezen, is misschien makkelijker voor je.

Iig heel veel sterkte! ({)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:33
Verwijderd
Citaat:
PhoenixX schreef op 12-06-2004 @ 20:55 :

Ik heb wel een vermoeden waardoor dit komt.
Ik heb namelijk al ruim een half jaar ruzie met mijn broer.
Ik 'straf' hem op de manier die mij het meest pijn doet. Ik negeer hem. Ik weet dat dit erg kinderlijk klinkt. Maar als iemand dit bij mij zou doen, zou ik het heel erg vinden, daarom doe ik het juist bij hem.
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoe en waarom ik ruzie met mijn broer heb. Hij en ik waren altijd heel erg close. Net als 2 beste vrienden. We deden alles samen, totdat hij een vriendin kreeg. In het begin vond ik het heel erg leuk, een zus erbij. Alles wat ik vroeger wilde, nu dus niet meer! Ik ben zelfs zover gegaan, dat ik uit ons huis wilde pesten. Ze was namelijk erg vaak bij ons. Ze blijft zelfs bij ons slapen, en heeft een sleutel van ons huis. Ik heb inmiddels al de huissleutels (inclusief die van haar) verzameld, en verstopt in mijn kamer . (ook weer zoiets kinderlijks) Ik mis mijn broer verschrikkelijk. Maar ik ben stikjaloers dat hij meer van haar houd dan van mij. Mijn broer is hetzelfde als ik, wij hebben allebei moeite mee om onze gevoelens te uiten.
Het is soms erg moeilijk om te accepteren dat iemand een soort keuze maakt voor iemand anders. Terwijl je eigenlijk gewoon niet moet kiezen. Dat je broer nu een vriendin heeft zou niet uit moeten maken voor de aandacht en band die je met hem hebt.

Ik heb het zelf ook ondervonden met mijn beste vriendin. Ik trok veel met haar op, en zij kreeg opeens een vriend. Ze zag mij nog amper staan, had nooit tijd voor me en had alleen verhalen over hem en geen aandacht voor mij. Ik werd hier zo radeloos van dat ik sterk vereenzaamde.

Je kan zelf verandering hierin brengen door je niet meer jaloers op te stellen. Zo dwing je je broer niet om te kiezen tussen jou en haar. Dat is namelijk niet nodig, jij bent tenslotte zijn zus en dat is heel wat anders dan zijn vriendin. Hij houdt ook van jou maar op een andere manier. Dat moet gewoon beide kunnen. Maar je moet er dan zelf wel voor open staan dat hij een vriendin kan hebben. Een jaloerse, bezitterige houding helpt niet, je hebt er helemaal niets aan, je broer neemt toch zijn eigen keuzes en daar kan jij je niet mee bemoeien.

Ik weet dat het moeilijk is dat dingen veranderen en dat de band met je broer minder wordt. Maar je kan beter ophouden met dat negeren want daar schiet je helemaal niets mee op. Laat merken dat je het leuk voor hem vindt dat hij een vriendin heeft. Het is vrij normaal dat de relatie tussen broer en zus op den duur iets minder wordt.

Hoe staat je broer er eigenlijk tegenover dat jij een vriend hebt?

Citaat:
Ik heb ook zelfmoordneigingen. Ik zie het nut van het leven gewoon niet meer in. Vroeger lachte ik meer dan dat ik nu kan doen. Mijn vrienden en familie merken dit niet, omdat ik een masker op heb als ik bij hen ben.
Hoe weet je dat je familie het niet merkt? Ze merken meestal meer dan jij denkt. Maar vaak is het moeilijk om je te kunnen bereiken. Ik denk dat je familie hoopt dat je je goed voelt en dat ze er vanalles aan willen doen om je goed te laten voelen. Misschien merken ze wel dat het slecht met je gaat maar weten ze zich geen raad omdat jij verder niets laat zien.

Citaat:
Weet iemand waar ik hulp kan zoeken? Of kan iemand mij helpen met mijn probleempjes? Ik wil weer normaal slapen, normaal eten, weer goede cijfers halen op school. En ik wil weer lachen totdat ik niet meer kán lachen!
De wil tot verbetering is er in ieder geval. Maar degene die er iets aan kan doen ben jij zelf. In ieder geval door je houding naar je broer en je familie te veranderen. Er is misschien wel iemand die je kan helpen maar je moet het toch zelf doen.

Als je besluit om hulp te zoeken dan kun je naar je huisarts gaan die je ergens naartoe kan doorverwijzen. Of je kan bellen met Bureau Jeugdzorg. Maar als ik jou was zou ik eerst eens proberen hoeveel je kan delen met je familie.

Succes er mee. Als je nog iets wilt weten Pm me dan maar...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:00
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
jij hebt zelf ook een vriend. Houd jij meer van je vriend dan dat je van je broer houd? (want dat is wat jij van hem denkt, toch?)
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:57
PhoenixX
PhoenixX is offline
Euhm..nou om te beginnen... Om wat er de laatste tijd is gebeurd..hou ik niet minder of meer van mn broer..maar ik hou op een andere manier van hem... en nee, ik hou niet meer van mn vriend... mijn broer zal altijd op de eerste plaats komen..


Ik vind dus ook dat het niet hoeft uit te maken dat hij een vriendin heeft etc. etc. maar dat maakt wel uit. Per week zie ik meyb maar 1 dag. Dat is een heel verschil als je gewend bent elkaar elke dag te zien en te spreken.


Ik weet dat je gelijk hebt bugge... Maar ik was altijd ook zijn nummer 1... ik zie nu ook wel in dat hij volwassen word. Ik voel ook wel aan dat hij binnekort uit huis gaat. Daar kan ik ook niets aan doen..

Ik weet niet hoe mn broer het vind van mn vriend. Ik heb het hem nooit gevraagd aangezien ik niet meer met hem praat.

Mijn familie is meestal heel open, ze zijn heel eerlijk. Als er iets mis is, dan vragen ze ook direct wat er aan de hand is. Dat hebben ze niet gedaan. Terwijl ik ze toch wel vaak zie.
Het kan ook wel zo zijn, dat ze niet weten hoe ze er met mij over moeten praten...

Jammer dat alles zo moeilijk is.. Ik had ook wel verw8 dat ik het allemaal alleen moet doen.. Alleen het zou zo makkelijker zijn, als er geen problemen waren. Eigenlijk wel een btje dwars, want ik ben de gene die het heeft veroorzaakt...

Maar dit heeft wel geholpen, er een btje over praten.. Ik loop hier al ruim drie kwart jaar mee... En het is niet minder geworden tot nu toe...

PhoenixX
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 00:18
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Citaat:
PhoenixX schreef op 13-06-2004 @ 10:43 :
Ik denk dat ik het als een zwakte zie, omdat je dan je emoties uit.. Ik zie het bij anderen ook als een zwakte.. Natuurlijk ben ik er niet tegen als zij huilen, heel veel vrienden komen zelfs bij mij uithuilen..

Ik weet niet precies waarom ik niet wil dat mijn moeder erachter kom.. Ik denk omdat ik mijn moeder als een hele sterke vrouw zie, ik wil dat zij mij ook ziet. En als ik mijn verhaal vertel, dan laat ik merken dat ik helemaal niet zo sterk ben.

...van mij mag je best een keer zwak zijn hoor..!

je bent ook maar een kind..!

en janken als een baby is echt heerlijk..!


huil het maar lekker een keer uit bij je broer of moeder,..of bij wie je het ook wil doen..!


*k denk aan je*
__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:04
PhoenixX
PhoenixX is offline
hehe bedankt evi..

Gister had ik dus weer zo'n huilbui..gelukkig had k mn vriend aan de telefoon..het heeft wel ietsjes geholpen..

Bedankt voor al jullie hulp
__________________
Some how, some way.. I'll be happy some day..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:27
Sitia
Avatar van Sitia
Sitia is offline
En wat dacht je ervan om je broer te schrijven dan? Dan kun je niet beginnen te huilen voor zijn gezicht, maar hij weet wel hoe jij je voelt.

Maar aan de andere kant moet je inderdaad ook in gaan zien dat je broer zijn eigen leven ook opbouwt, hij maakt zijn eigen keuzes en leeft een heel eigen leven. Ik vond dat eerst ook heel moeilijk, bij mijn zus dan wel, maar je leert er mee leven. Vooral als je 't jezelf niet zo moeilijk maakt.

Heel veel sterkte ermee!
__________________
Why am I trying to give if no-one gives me a try..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:57
PhoenixX
PhoenixX is offline
Ik heb dat ook geprobeerd, maar elke x als ik dat probeer, kunnen mijn woorden niet mijn gevoelens uitdrukken...

Ja, ik weet ook wel dat zij een hele belangrijke rol in zijn leven is...ze gaan nu al bijna 3 jaar met elkaar..
Maar toch vind ik dat familie het belangrijkste in je leven moet zijn.. Dat is het bij hem niet. En dat vind ik heel erg fout.

Ik ben nu aan het proberen, om het te accepteren.. hoe moeilijk het ook is.. Maar ik vind het moeilijker om te leven zonder mn broer..
__________________
Some how, some way.. I'll be happy some day..
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 10:18
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Citaat:
PhoenixX schreef op 15-06-2004 @ 17:04 :
hehe bedankt evi..

Gister had ik dus weer zo'n huilbui..gelukkig had k mn vriend aan de telefoon..het heeft wel ietsjes geholpen..

Bedankt voor al jullie hulp
anytime..
__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het helemaal niet meer zien zitten..
Verwijderd
20 07-01-2007 17:34
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Mijn land is mijn land niet meer
Verwijderd
0 09-06-2006 19:32
Psychologie ik weet het ff niet meer
..*0ne kisz*..
10 29-07-2004 17:20
Psychologie ik ben een dikke nerd :(
Mystical
61 24-06-2004 13:02
Liefde & Relatie Wat moet ik doen?
Bloempjuh
15 08-05-2004 15:06
Psychologie Ik zie het ff niet meer zitten.
whizzer
11 19-06-2002 20:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.