Oud 16-05-2005, 21:15
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Ooit wel eens een uitwisseling gehad?
Mijn school doet jaarlijks een uitwisseling met een school in Vechta, een plaats in Duitsland.
Ik deed hier niet aan mee...

Ik zou wel eens een (soort) uitwisseling willen met een school in Tokyo...
(als iemand hier info over heeft, het is welkom!!!)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2005, 18:37
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
uitwisseling heb ik drie keer meegemaakt, met Italië, Frankrijk en Engeland. Het was altijd echt super

maarre.. Tokio?? lijkt me een beetje expensive... Ga studeren, en doe een deel van je studie in Tokio of sow. Lijkt me een stuk makkelijker te realiseren.
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 19:16
Noddy
Noddy is offline
Heb je toevallig Japanse (over)grootouders? Want dan kan je bij yfu een beurs winnen. Dan kan je naar Japan. Niet zeker dat je naar Tokyo gaat dan., maar toch...
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 19:35
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja, ik heb net een uitwisseling met Zwitserland achter de rug. Vrijdagochtend stapten ze weer in de trein. Begin december zijn we met z'n 15'en daar geweest. Beide weken waren echt geweldig. Hoe de mensen daar leven, het taaltje wat ze spreken (Ingewikkeld, dat Zwitser-Duits ), je ziet wat van het land en hoe ze daar les krijgen.
Ook hier was het leuk! Naar Volendam en lekker winkelen in Amsterdam.

Niet iedereen doet er aan mee. Het is bij ons op school alleen voor Atheneum 4. (Maar ze willen het verplaatsen naar V5 volgend jaar, het wordt de school te duur ofzo, dus willen ze de uitwisseling bij de buitenlandse reizen stoppen.) Je kon je er voor opgegeven en de eerste 15 mochten mee.

Het was echt geslaagd en zeker een van m'n mooiste weken op mijn school.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 20:11
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Citaat:
muts8848 schreef op 17-05-2005 @ 19:37 :
uitwisseling heb ik drie keer meegemaakt, met Italië, Frankrijk en Engeland. Het was altijd echt super

maarre.. Tokio?? lijkt me een beetje expensive... Ga studeren, en doe een deel van je studie in Tokio of sow. Lijkt me een stuk makkelijker te realiseren.
Maar das juist te laat, kwil nog wel es op een Japanse middelbare school zitten.

Citaat:
Noddy schreef op 17-05-2005 @ 20:16 :
Heb je toevallig Japanse (over)grootouders? Want dan kan je bij yfu een beurs winnen. Dan kan je naar Japan. Niet zeker dat je naar Tokyo gaat dan., maar toch...
Nope, alleen maar Chinese.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Cha schreef op 17-05-2005 @ 21:11 :
Maar das juist te laat, kwil nog wel es op een Japanse middelbare school zitten.


http://www.yfu.nl/files/semester_2005.pdf misschien iets voor jou

ontopic: ik heb wel eens een uitwisseling gehad met een college uit Chicago (schijnt de grootste te zijn van Amerika) voor een week en zij zijn hier vijf dagen geweest.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 22:09
Mara
Mara is offline
Weekje uitwisseling met Noorwegen gedaan. Was heel leuk
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 22:23
Verwijderd
Ik heb deelgenomen aan een uitwisseling van in totaal twee weken met een school in Perugia, dat was geweldig. Alle Nederlanders sliepen trouwens bij uitermate gastvrije gezinnen.

De plaats waarin de school waarmee uitgewisseld wordt staat is denk ik vrij belangrijk. Met uitwisselingen met scholen in Polen bijv. heeft mijn school heel wat minder leuke ervaringen, die ervaringen werden waarschijnlijk voor een belangrijk deel veroorzaakt door het enorme cultuurverschil.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 08:20
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
In de 4e zijn we een week bij een Engels gastgezin geweest. Dat was erg leuk. Ongelofelijk hoe veel meer je daar leert dan in de lessen engels op school
De Engelsen zijn trouwens nooit bij ons geweest. Het was dus niet een echte uitwisseling.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 09:30
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
muts8848 schreef op 17-05-2005 @ 19:37 :
maarre.. Tokio?? lijkt me een beetje expensive... Ga studeren, en doe een deel van je studie in Tokio of sow. Lijkt me een stuk makkelijker te realiseren.
Heb je enig idee hoe moeilijk dat te realiseren is en wat voor voorbereiding het vergt om in Japan terecht te komen met een studie buiten Japans zelf?
Japan is een van de moeilijkste en duurste landen om in te komen in je studietijd om te studeren of stage te lopen.

Maar, verder ontopic, ik denk dat je via YFU de beste kans maakt om in Japan terecht te komen. Er gaan best veel mensen met YFU naar Japan itt andere uitwisselingsorganisaties.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 11:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Bij ons was het verplicht. Je kon je inschrijven voor Duitsland, Belgie (franse gedeelte: brussel) en Engeland. Ik ben naar Brussel geweest. Heb echt een geweldige tijd gehad Alleen toen ze naar ons toe kwamen was het wat minder... Die mensen trokken echt hun eigen plan, zwaar irritant.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 15:54
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
een uitwisseling met Sicilie, was echt geweldig
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 19:35
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik heb een uitwisseling met Minsk in Wit-Rusland gehad. Dat was super! Voor een weekje geleefd in een heel andere cultuur en heel veel gezien.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 21:01
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik heb ooit 2 dagen uitwisseling gehad met een school in Duitsland, maar dat was 100 km verderop enzo en eigenlijk verschilden de life-style etc helemaal niks. Dus was verre van fascinerend
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 16:41
Verwijderd
ja ik ben op uitwisseling naar Ryazan in rusland geweest. wij een week daar en zij een week hier. dat was cool
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 14:30
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik ben met school twee weken naar Cluj (Roemenie geweest). Dat was echt een heel toffe ervaring, en je ervaart de cultuur ook echt. Ik heb er veel van geleerd. Het was bij ons wel hard werken maar we hebben ook een hoop gezien daar .
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 14:43
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Mijn middelbare school werkte altijd samen met scholen in Italie, Tsjechie, Belgie en als het even kon ook met een school in Spanje. In mijn jaar kon je kiezen uit Tsjechie of Italie (Belgie deden ze niet meer omdat dat teveel problemen gaf, maar Italie wisselde wel met Belgie uit en dat gebeurde dan allebei in dezelfde week).
Ik heb toen uitgewisseld met Italie. Zij kwamen eerst een week naar ons, maar het meisje dat bij mij was ingedeeld bedacht de dag van te voren dat ze toch niet durfde ("ze was ziek"). Ik zwaar balen, want ik kon natuurlijk wel gewoon het programma hier meelopen maar dat was lang niet zo leuk. Nog wel een paar een ander meisje in huis gehad, omdat het broertje van een vriendin van mij een blindedarmontsteking geweest. Comminuceren met die mensen was amper mogelijk, ze spraken echt belabberd Engels.
Twee maanden later zijn wij daarheen geweest, en heb daar toen wel echt een superweek gehad, alleen was het meisje waar ik terecht kwam (die dus eerst naar mij zou komen) een beetje een muts die liever de hele avond bij paps en mams op de bank zat.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 14:46
pino123
pino123 is offline
op mijn school is het verplicht in de 4e klas deel te nemen aan een uitwisseling. De reis is afhankelijk van je profiel, ik ben zelf nara Poitiers Fr. geweest en het was heeeeeeeel leuk
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-05-2005, 19:44
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Cha schreef op 16-05-2005 @ 22:15 :
Ooit wel eens een uitwisseling gehad?
Mijn school doet jaarlijks een uitwisseling met een school in Vechta, een plaats in Duitsland.
Ik deed hier niet aan mee...

Ik zou wel eens een (soort) uitwisseling willen met een school in Tokyo...
(als iemand hier info over heeft, het is welkom!!!)
Wij doen het volgend jaar op vrijwillige basis naar Canada
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 22:42
Verwijderd
Nou dat ga ik doen, september dit jaar, ga ik naar Noorwegen, Larvik. Om daar uit te wisselen met 14 noorse mensen. Die komen in november hier naar Nederland.

Ik heb er ontzettend veel zin in. Zoveel nieuwe dingen zien en doen. Er gaan een aantal vrienden van mij mee, wat ik super leuk vind.

Ik kreeg voorrang met opgeven aangezien ik voor AK al een project had gedaan met die Noren. De rest moest worden ingeloot.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 23:07
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Veel plezier in Tokyo. Dat gaat je kapitalen kosten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Uitwisseling japan
dromer16
4 09-11-2016 16:22
Liefde & Relatie Meisje en verliefd op vrouwlijke uitwisseling
confusedgirl
0 17-04-2015 21:49
Werk, Geld & Recht Uitwisseling Amerika.
MarcWeller
2 16-10-2013 21:16
Algemene schoolzaken Uitwisseling
Tim99
8 02-05-2012 18:34
Algemene schoolzaken uitwisseling
annaimpulse
4 02-12-2009 13:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Motivatiebrief voor uitwisseling.
Irshad
1 16-06-2009 01:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.