Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2011, 13:36
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Hallo lieve mensen!

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen over een bepaalde situatie.
Momenteel ben ik wat aan het daten met een jongen.
hij is leuk, spontaan lief en we kunnen erg goed met elkaar kletsen. We kennen elkaar nog maar een aantal weekjes en heb nog geen idee of het wat gaat worden ofniet.
ik weet ook niet of ik dit wel wil.

Waarom ik het niet zou willen komt door het leeftijdsverschil.
Het klinkt misschien stom, en sommigen zeggen liefde kent geen leeftijd ofzo..
maar nu vind ik het wel lastig. aangezien ik ook broers/zussen heb die ongeveer van zijn leeftijd zijn. en ik dit best een raar idee vind.

ik ben 20, hij is net 27. zo'n 7 jaar verschil dus.

Wat vinden jullie van dit leeftijdsverschil?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2011, 13:39
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarom vind je het een "best raar idee"?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 13:59
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Omdat hij even oud is als mijn broer, en het dus gewoon mijn broer had kunnen zijn. weet niet is gewoon een gevoel dat anderen misschien raar reageren op zo'n leeftijdsverschil.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 14:02
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Omdat hij even oud is als mijn broer, en het dus gewoon mijn broer had kunnen zijn. weet niet is gewoon een gevoel dat anderen misschien raar reageren op zo'n leeftijdsverschil.
Het lijkt me juist goed dat het je broer zou kunnen zijn. Het zou pas raar zijn als hij je vader of jij zijn moeder zou kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 14:18
Verwijderd
Iemand van je eigen leeftijd had je tweelingbroer kunnen zijn, is dat idee niet enger?
En je bent 20, dus volwassen genoeg om zelf te bepalen of jij dit leeftijdsverschil vindt kunnen, lijkt me. Ik vind 7 jaar niet zo schokkend ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 14:29
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
20 en 27 moet wel kunnen lijkt me qua leeftijd gezien. Als jij je er echter niet comfortabel bij voelt moet je natuurlijk niet per se doorgaan .
Als ik een vriendin heb van 2 jaar jonger is deze nog jonger dan mijn broertje. So what? Het had qua leeftijd zelfs mn broertjes vriendin kunnen zijn. So what? Het gaat er toch niet om dat je vriendje/vriendin ongeveer de leeftijd heeft van je broer of zus, maar om wat je voor hem/haar voelt? Anders wordt het wel heel lastig als je nog 7 andere broer(tje)s en zus(sen) hebt.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 14:42
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Het had gekker geweest als jij nog 13 was en hij 20.... Dan zit je in een compleet andere levensfase.
Nu is het iets makkelijker te combineren. Jij misschien nog studeren en hij werk? Maar dat is geen probleem, moet kunnen dus. Mits je jezelf er natuurlijk goed bij voelt! En what the fuck! Ga hem eerst beter leren kennen en kijk of je echt in loveeeee raakt!
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 14:42
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Waarom niet?
Jullie zijn allebei volwassen en het gaat erop dat jullie je er allebei prettig bij voelen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 15:24
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
jullie hebben wel gelijk. en natuurlijk ben ik oud genoeg om het zelf te bepalen, maar ik was gewoon wel benieuwd naar meningen van anderen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 16:27
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Go for it!
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 17:40
Verwijderd
Ik vind 20/27 geen verontrustend verschil en ik zou me er denk ik niet door laten weerhouden (maar ik vond jongens van 27 maar oud en eng op m'n 20e ). Maar ik kan me alsnog wel voorstellen dat je allebei in een andere levensfase zit. Ik merk zelf wel veel verschil met klasgenoten van 19/20.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 18:28
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Ik wil geen relatie met iemand die 7 jaar ouder is, omdat ik denk dat het verschil op dit moment te groot is. Ik kan me dus goed voorstellen dat je daar over twijfelt. Maar als je alleen twijfelt omdat hij net zo oud is als je broers en zussen, zou ik dat idee zo snel mogelijk uit je hoofd bannen want dat gaat echt nergens over.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 19:04
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Omdat hij even oud is als mijn broer, en het dus gewoon mijn broer had kunnen zijn. weet niet is gewoon een gevoel dat anderen misschien raar reageren op zo'n leeftijdsverschil.
Nee, hij zou je broer geweest kunnen zijn als je ouders hem verwekt zouden hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 19:37
randombanana
randombanana is offline
later zou het me niet zoveel uitmaken maar 20-27 lijk zo ver af

mijn ouders hebben 6 jaar verschil ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-06-2011, 07:20
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Mijn vent is 29 en ik 21. We zijn nu al ruim 5 jaar samen en we hebben er eigenlijk nooit problemen mee gehad. We zijn dan ook bijna nergens tegen aangelopen b.m.t. het leeftijdsverschil.
Je moet gewoon doen wat jezelf wilt, als je het niet ziet zitten, niet doen.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 10-06-2011, 18:02
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Mijn vent is 29 en ik 21. We zijn nu al ruim 5 jaar samen en we hebben er eigenlijk nooit problemen mee gehad. We zijn dan ook bijna nergens tegen aangelopen b.m.t. het leeftijdsverschil.
Je moet gewoon doen wat jezelf wilt, als je het niet ziet zitten, niet doen.
Nou hier is het bewijs dat het kan dus!
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2011, 19:23
Balpen
Balpen is offline
5 jaar verschil tussen mijn vriendin en mezelf..zij tiener ik twintiger...we zijn al meer dan een jaar samen. Ze is mentaal wel een pak volwassener dan haar leeftijdsgenoten, maar ze heeft ook een zalig fun gehalte..that's here real beauty <333!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 00:14
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Nou ik ga toch maar gewoon kijken hoe 't loopt! als ik het niet probeer weet ik nooit of 't werkt of niet..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-06-2011, 09:20
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Nou ik ga toch maar gewoon kijken hoe 't loopt! als ik het niet probeer weet ik nooit of 't werkt of niet..
That's the spirit
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 14:34
BrigitteX
BrigitteX is offline
ik ben nu nog 13 en ga met jongen van 18 5 jaar verschil en ik ben nog niet volwassen die jongen is evenoud als me zus wees blij dan zijn ze al volwassen en niet zo kinderachtig ze kennen dan verantwoordelijk heid en als je van iemand houd maakt het niks uit
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 15:26
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
ik ben nu nog 13 en ga met jongen van 18 5 jaar verschil en ik ben nog niet volwassen die jongen is evenoud als me zus wees blij dan zijn ze al volwassen en niet zo kinderachtig ze kennen dan verantwoordelijk heid en als je van iemand houd maakt het niks uit
Ooit geprobereerd ergens een punt tussen te zetten?
Verder vind ik het verschil 13 en 18 veel te groot.
jij komt net in de pubertijd, terwijl hij al uit de pubertijd is (hoop je maar als 'ie 18 is dat hij een keer uit de pubertijd is).
20 en 27 is tenminste ongeveer dezelfde levensfase en kan daarom naar mijn mening wel.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 15:37
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
ik ben nu nog 13 en ga met jongen van 18 5 jaar verschil en ik ben nog niet volwassen die jongen is evenoud als me zus wees blij dan zijn ze al volwassen en niet zo kinderachtig ze kennen dan verantwoordelijk heid en als je van iemand houd maakt het niks uit
Vind je het geen nare gedachte dat je iets met een pedo hebt?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Vind je het geen nare gedachte dat je iets met een pedo hebt?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Vind je het geen nare gedachte dat je iets met een pedo hebt?
Dat vind ik een overdreven statement. 18jarigen kunnen best nog jong zijn in hun doen en laten en 13jarigen ouder. Ik ben zelf verliefd geweest op mijn 13e op een jongen van 18 (die zich niet heel slim gedroeg door me te laten geloven dat hij ook iets voor mij voelde, maar nooit iets heeft gedaan). Voor ons lijkt 18 en 13 een gigantisch verschil, maar destijds voelde ik dat niet zo.
Misschien valt hij op jonge meisjes en is het idd een pedo, maar wie weet is het een gewone 18jarige die wat achterloopt en zij een gewone 13jarige die wat voorloopt. 5 jaar later hoor je er niemand meer over.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 18:39
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Hij is 18, zij 13. Feit is gewoon dat hij pedofiel bezig is. Vroeg me af wat ze daar van vindt. Ik zou het zelf een nare gedachte vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2011, 18:45
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
wacht dan maar 5 jaar
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Hij is 18, zij 13. Feit is gewoon dat hij pedofiel bezig is. Vroeg me af wat ze daar van vindt. Ik zou het zelf een nare gedachte vinden.
Als meisje in kwestie in de puberteit zit en dus borsten en heupen heeft, is hij geen pedofiel, hoor. En de meeste dertienjarige meisjes zitten dat wel.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 21:54
Verwijderd
Mibe, kom er eens in. Dit is een kolfje naar jouw hand
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Hij is 18, zij 13. Feit is gewoon dat hij pedofiel bezig is. Vroeg me af wat ze daar van vindt. Ik zou het zelf een nare gedachte vinden.
Nee, dat is hij niet. Een pedofiel valt op pre-puberale kinderen, een meisje van 13 is waarschijnlijk toch echt al aan het puberen. En een jongen van 18 kan ook nog best aan het puberen zijn. Dus de kans is groot dat het twee pubers zijn. Dat is niet pedofiel. Wel moet zij natuurlijk uitkijken dat ze niets tegen haar zin doet, dat hij haar niet dwingt tot dingen waar ze niet aan toe is. En dat is op je 13de lastig, maar niet onmogelijk. Overigens is dat niet minder lastig bij een opdringerige jongen van 14 of 15, maar waarschijnlijk is een jongen van 18 wel toe aan andere dingen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 22:42
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Mibe, kom er eens in. Dit is een kolfje naar jouw hand
Tot uw dienst

Citaat:
20 en 27 is tenminste ongeveer dezelfde levensfase en kan daarom naar mijn mening wel.
Ongeveer dezelfde levensfase? Ik ben 19 en heb absoluut niet het idee dat ik in dezelfde levensfase zit als iemand van 26 à 27. De meeste mensen rond de 20 zijn druk bezig met feesten en studeren, waar een hoop mensen rond de 27 met trouwen/samenwonen en kinderen krijgen bezig zijn. Ook zit er (als het goed is) een flink emotioneel verschil bij dergelijke leeftijden.

Citaat:
ik ben nu nog 13 en ga met jongen van 18 5 jaar verschil en ik ben nog niet volwassen die jongen is evenoud als me zus wees blij dan zijn ze al volwassen en niet zo kinderachtig ze kennen dan verantwoordelijk heid en als je van iemand houd maakt het niks uit
Blijkbaar is hij absoluut niet volwassen, anders had hij wel beter geweten dan zich met iemand van 13 in te laten.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 22:54
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
Zeven jaar is toch niet zo veel?? Al helemaal niet als de jongste de twintig ook al gepasseerd is. Je zou je er eigenlijk ook geen zorgen over moeten maken, als jij je goed bij hem voelt maakt het toch niet uit?

Mijn vriend is vijf jaar ouder dan ik en we hebben helemaal geen last van het leeftijdsverschil, dus ik denk dat zeven jaar ook geen probleem zou moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 22:56
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Zeven jaar is toch niet zo veel??


Citaat:
Al helemaal niet als de jongste de twintig ook al gepasseerd is.
Want ze is die 20 echt al ver voorbij...
Dus iemand van 20 met iemand van 60 vind je beter kunnen dan iemand van 19 met iemand van 26? Beetje raar om daar een lijn te trekken. Dat het emotionele verschil kleiner wordt naarmate de leeftijden hoger zijn ben ik met je eens, maar 20 en 27 ligt nog wel érg ver uit elkaar hoor.

Maargoed, de TS is volwassen en dus zelf verantwoordelijk voor haar doen en laten. Ik snap ook niet waarom je de mening van anderen daarvoor nodig hebt. Ik neem aan dat je handelt naar je eigen norm of jij het wel of niet vind kunnen, ik heb ook niet de illusie dat wanneer iedereen hier zou zeggen dat het niet kan je direct zou stoppen met daten met de jongen in kwestie. Ik begrijp ook niet helemaal waarom je op je 20ste goedkeuring van een ander wil / nodig hebt.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 07:13
Verwijderd
20 en 27 ligt helemaal niet zo ver uit elkaar, zeur niet.
Wat ben ik blij dat ik al jong vrij veel omging met mensen van veel verschillende leeftijden, zodat ik meteen heb kunnen ervaren dat iemand van bijvoorbeeld 27 helemaal niet zoveel volwassener is als iemand van 18 oid. Ja, ze doen andere dingen misschien, maar dat maakt iemand niet volwassener.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 09:20
Verwijderd
Ik merk anders wel veel verschil met klasgenoten van 19/20, hoor. Niet in gelijkwaardigheid of intellect, maar wel in interesses, ervaring en levensinrichting (terwijl ik ook nog studeer en we dus in principe in dezelfde fase zitten). Nu verschilt dat natuurlijk per persoon, maar ik ben iemand die eerder achterloopt dan voorloopt, dus dat ik al zo'n verschil ervaar, geeft toch wel wat aan.

Wat niet wil zeggen dat relaties nooit zullenwerken, hoor, maar ik zou er ook niet zo snel aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 19:08
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Nee, dat is hij niet. Een pedofiel valt op pre-puberale kinderen, een meisje van 13 is waarschijnlijk toch echt al aan het puberen. En een jongen van 18 kan ook nog best aan het puberen zijn. Dus de kans is groot dat het twee pubers zijn. Dat is niet pedofiel. Wel moet zij natuurlijk uitkijken dat ze niets tegen haar zin doet, dat hij haar niet dwingt tot dingen waar ze niet aan toe is. En dat is op je 13de lastig, maar niet onmogelijk. Overigens is dat niet minder lastig bij een opdringerige jongen van 14 of 15, maar waarschijnlijk is een jongen van 18 wel toe aan andere dingen.
Om pedofiel te zijn als adolecent hoeft er maar 5 jaar verschil te zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 21:43
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
20 en 27 ligt helemaal niet zo ver uit elkaar, zeur niet.
Dan verschillen we daar toch echt over van mening. Verder, wat Freyja zegt.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2011, 00:40
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Citaat:

Maargoed, de TS is volwassen en dus zelf verantwoordelijk voor haar doen en laten. Ik snap ook niet waarom je de mening van anderen daarvoor nodig hebt. Ik neem aan dat je handelt naar je eigen norm of jij het wel of niet vind kunnen, ik heb ook niet de illusie dat wanneer iedereen hier zou zeggen dat het niet kan je direct zou stoppen met daten met de jongen in kwestie. Ik begrijp ook niet helemaal waarom je op je 20ste goedkeuring van een ander wil / nodig hebt.
Om hier even op te reageren, het is ook zeker niet zo dat ik als iedereen hier zegt doen, dat ik het doe of als iedereen zegt niet doen, dat ik het niet doe.
Het is altijd mijn eigen keuzes. Maar forums zijn er om vragen te stellen en te discussiëren.
Dus vind ik het nogal vreemd dat jij niet begrijpt dat ik een vraag stel op een forum.
Het is niet zo zeer goedkeuring vragen, meer als hoe denken anderen erover in interesse.

Verder heb ik goed nagedacht en zelf studeer ik ook met mensen die al getrouwd zijn, kinderen hebben, ouder zijn dan ik.
Veel verschil merk ik hier eigenlijk niet.
Dit wil niet zeggen dat dit in een relatie het zelfde is als in een klas.
Maar weet ik dat veel van de oudere echt nog niet over kinderen na denken en ook nog niet willen nadenken hier over.

Ik heb verder nog geen mening gevormd over of ik met de jonge van 27 iets zou willen beginnen. Daarvoor ken ik hem nog niet goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 00:53
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Het is altijd mijn eigen keuzes. Maar forums zijn er om vragen te stellen en te discussiëren.
Dus vind ik het nogal vreemd dat jij niet begrijpt dat ik een vraag stel op een forum.
Het is niet zo zeer goedkeuring vragen, meer als hoe denken anderen erover in interesse.
Ik weet niet of je ervan op de hoogte bent, maar in dit forum zit een zoekfunctie. Er zijn flink wat topics vrijwel identiek aan deze. Even intikken en je had meningen en discussies genoeg gevonden
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 07:16
Verwijderd
Citaat:
Om pedofiel te zijn als adolecent hoeft er maar 5 jaar verschil te zijn.
Nee, dat is onzin, dan begrijp je niet wat een pedofiel is; een pedofiel is iemand die op pre-puberale kinderen valt. Een meisje van 13 is zeer waarschijnlijk niet pre-puberaal.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 07:20
Verwijderd
Citaat:
Dan verschillen we daar toch echt over van mening. Verder, wat Freyja zegt.
Ik vond dat jij deed alsof het verschil groter is dan het daadwerkelijk is; ja, gemiddeld genomen is er zeker een verschil in interesses (ik zit nu als 26-jarige ook tussen mensen die net 20 of 21 worden en merk dat ook), maar dat betekent niet dat interesses niet tóch overeen kunnen komen met iemand die ouder is. Dat staat los van intelligentie of levenservaring oid. Nu heb ik altijd een zus gehad die 6 jaar ouder is, dus veel omgegaan ook met haar vrienden, dan heb je automatisch al een andere context, denk ik. Vervolgens ging ik ook zelf om met wat oudere mensen, dat klikte gewoon qua interesses heel goed.
Maar prima dat jij geen relatie wil met zo'n leeftijdsverschil, ga alleen niet doen alsof 20 en 27 gi-gan-tisch is, want dat is niet zo
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 13:17
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik vond dat jij deed alsof het verschil groter is dan het daadwerkelijk is; ja, gemiddeld genomen is er zeker een verschil in interesses (ik zit nu als 26-jarige ook tussen mensen die net 20 of 21 worden en merk dat ook), maar dat betekent niet dat interesses niet tóch overeen kunnen komen met iemand die ouder is. Dat staat los van intelligentie of levenservaring oid. Nu heb ik altijd een zus gehad die 6 jaar ouder is, dus veel omgegaan ook met haar vrienden, dan heb je automatisch al een andere context, denk ik. Vervolgens ging ik ook zelf om met wat oudere mensen, dat klikte gewoon qua interesses heel goed.
Maar prima dat jij geen relatie wil met zo'n leeftijdsverschil, ga alleen niet doen alsof 20 en 27 gi-gan-tisch is, want dat is niet zo
Ik vind het dus wel een gigantisch verschil, ook op die leeftijd nog. Daarmee heb ik het dus niet over interesses of iets dergelijks, want iemand die bijvoorbeeld op z'n 20ste geïnteresseerd is in techniek zal dat op z'n 27ste ook nog wel zijn. Zeker als je dezelfde studie doet betekent het dat je interesses wat dat gebied betreft al overeenkomen. Ook intelligentie is uiteraard niet zozeer afhankelijk van leeftijd.

Ik denk alleen dat het emotionele verschil te groot is en dat je, zoals ik reeds aangaf, in een andere levensfase zit. Zelfs al zou je allebei nog studeren zal de 27-jarige waarschijnlijk sneller de neiging hebben om zich te settlen (uitzonderingen daar gelaten) terwijl iemand van 20 daar nog niet zo mee bezig zal zijn. Het wil dus absoluut niet zeggen dat het tussen iemand van 20 en 27 niet zou kunnen klikken, ik denk alleen dat het gezien de leeftijd geen goede basis voor een gezonde relatie is. Ik zeg ook niet dat het altijd fout gaat of iets dergelijks, maar persoonlijk vind ik het verschil gewoon te groot en zou ik er niet aan beginnen. Het is toch mijn goed recht om dat te vinden?
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 13:30
Verwijderd
Maar dat is toch altijd zo? Als je een stel van allebei 20 hebt, hebben die toch net zo goed een goede basis nodig wil het een goede, gezonde relatie zijn? Dus dat vind ik geen argument tegen een leeftijdsverschil, want dat staat er gewoon los van. Dat de kans groter is dat er grote verschillen zijn, dat ontken ik ook niet, maar dat betekent niet dat er geen stellen zijn bij wie die verschillen erg klein zijn. Sterker nog, die verschillen kunnen bij een stel met leeftijdsverschil net zo goed kleiner zijn dan de verschillen tussen een stel zonder echt leeftijdsverschil. Ik vind het zo makkelijk om te zeggen dat het verschil te groot is, want in de praktijk blijkt vaak genoeg dat dat verschil helemaal niet te groot is.
Maar dat jij het persoonlijk te groot vind, dat is natuurlijk prima. Alleen vind ik het dan gek om dat ook voor anderen te beslissen. (Nu vraagt TS er natuurlijk expliciet naar, dus dat begrijp ik )
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 13:33
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
(Nu vraagt TS er natuurlijk expliciet naar, dus dat begrijp ik )
Je geeft het zelf al aan, daar hoef ik dus niet meer op te antwoorden

Citaat:
Maar dat is toch altijd zo? Als je een stel van allebei 20 hebt, hebben die toch net zo goed een goede basis nodig wil het een goede, gezonde relatie zijn? Dus dat vind ik geen argument tegen een leeftijdsverschil, want dat staat er gewoon los van. Dat de kans groter is dat er grote verschillen zijn, dat ontken ik ook niet, maar dat betekent niet dat er geen stellen zijn bij wie die verschillen erg klein zijn. Sterker nog, die verschillen kunnen bij een stel met leeftijdsverschil net zo goed kleiner zijn dan de verschillen tussen een stel zonder echt leeftijdsverschil.
Een goede basis hangt natuurlijk niet alleen af van de leeftijd maar ik vind het er wel een onderdeel van en dus niet volledig los van elkaar staan. Uiteraard kun je met iemand van je eigen leeftijd nóg een slechtere basis hebben, maar daar zou ik natuurlijk ook niets mee willen beginnen.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 15:30
Verwijderd
Nee, goed, dat zijn we het denk ik wel eens, jij hangt alleen meer naar de kant 'het gaat vaker fout dan goed, ik wil het niet' en ik meer naar het 'het kan goed gaan'.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 15:49
Erato
Avatar van Erato
Erato is offline
Citaat:
Nee, goed, dat zijn we het denk ik wel eens, jij hangt alleen meer naar de kant 'het gaat vaker fout dan goed, ik wil het niet' en ik meer naar het 'het kan goed gaan'.
Dat komt omdat je mening gekleurd is door je eigen ervaring of zou jij het bijvoorbeeld een gezonde situatie vinden als later je 12jarige dochtertje een relatie met een dertiger zou krijgen.
Het is echte liefde en zou heus wel goed kunnen gaan!!1\hyperbool.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 15:54
Verwijderd
Toen ik 15 was, had een vriendin van ons een relatie met iemand van in de 30 (36 geloof ik zelfs). Dat vonden wij in het begin ook raar, maar zij en hij leken heel gelukkig. Ik weet overigens niet hoe dat is afgelopen, want op mijn 16e ben ik van die school gegaan.
Zelf ben ik verliefd (geweest) op een jongen van 19 en dat ging in veel opzichten goed, maar er zaten natuurlijk ook minpunten aan, die eigenlijk vooral te maken hadden met zijn autisme. En waarschijnlijk ook met het leeftijdsverschil, maar het is moeilijk uit te maken wat nu het probleem was, zijn 19 jaar of zijn autisme.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Dat komt omdat je mening gekleurd is door je eigen ervaring of zou jij het bijvoorbeeld een gezonde situatie vinden als later je 12jarige dochtertje een relatie met een dertiger zou krijgen.
Het is echte liefde en zou heus wel goed kunnen gaan!!1\hyperbool.
12 vind ik iets héél anders dan 20

Maar natuurlijk ben ik gekleurd door mijn eigen ervaring, dat lijkt me logisch. En mijn ervaring is dat leeftijdsverschil absoluut geen probleem hóeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:24
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Dat ben ik wel met je eens, deze situatie is absoluut niet vergelijkbaar met iemand van 12. Het gaat hier om een meerderjarige en een 12-jarige moet nog beginnen met puberen.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:58
Erato
Avatar van Erato
Erato is offline
Citaat:
12 vind ik iets héél anders dan 20

Maar natuurlijk ben ik gekleurd door mijn eigen ervaring, dat lijkt me logisch. En mijn ervaring is dat leeftijdsverschil absoluut geen probleem hóeft te zijn.
Oh wacht ik las het verkeerd, ik dacht dat jullie het hadden over dat meisje van 13 em jongen van 18.
Nevermind ;x
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 19:22
SweetXBad
Avatar van SweetXBad
SweetXBad is offline
Als jij van hem houdt is het toch goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Liefde en het leeftijdsverschil
keepdreaming
2 14-03-2010 18:13
Liefde & Relatie stelling ivm leeftijdsverschil
vedetje
33 04-05-2006 08:26
Liefde & Relatie Groot leeftijdsverschil
Neiu
63 16-06-2005 22:38
Liefde & Relatie Algemeen topic: Leeftijdsverschil
Somebody Special
284 14-07-2003 09:14
Liefde & Relatie leeftijdsverschil
Hippielove
55 26-08-2002 20:38
Liefde & Relatie weeral over leeftijdsverschil!!!!!!!
lieve
15 31-07-2002 16:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.