Oud 20-03-2005, 16:38
Verwijderd
Beste mensen,

Volgens schooljaar ga ik studeren in Leiden. Ik ben de laatste tijd een beetje meningen/ervaringen aan het checken over de studentenverenigingen daar. Als aanvulling op mijn huidige zienswijze over de studentenverenigingen daar, vraag ik jullie mening/ervaring. Schroom niet om reageren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2005, 16:49
Asskimo
Avatar van Asskimo
Asskimo is offline
Waarom lid worden van een studentenvereniging

Ik heb dat ook nooit begrepen, vaak zijn het de ouders die hun kinderen die hier daaraan toe drijven ofzo. Uit onderzoek is ook gebleken dat vaak alleen kinderen van mensen die lid waren van een studentenvereniging lid worden..

Nou ja, mij niet gezien in ieder geval.

In Leiden heb je Minerva (http://www.lsvminerva.nl/) en ik zou dood gaan als ik met zoiets geassocieerd word
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 16:54
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Niet naar Minerva. Echt niet, niet, niet naar Minerva, of geen enkel fatsoenlijk mens zal je nog willen kennen. Verder is Leiden gewoon niet zo'n leuke stad, maar goed, dat is ook maar mijn mening
__________________
Reina de la Calle
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 17:05
Verwijderd
Ik hoef niet per se naar een studentenvereniging, maar ik sluit de mogelijkheid ook niet uit. Het is gewoon een makkelijke manier om op een snelle manier veel mensen te leren kennen.

@ Isiyanka & Figurant: Vanwaar jullie afkeer tegen Minerva?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 17:05
Verwijderd
Wat een woordspeling trouwens hehe.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 17:11
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
aaronrdevil schreef op 20-03-2005 @ 17:05 :
Ik hoef niet per se naar een studentenvereniging, maar ik sluit de mogelijkheid ook niet uit. Het is gewoon een makkelijke manier om op een snelle manier veel mensen te leren kennen.

@ Isiyanka & Figurant: Vanwaar jullie afkeer tegen Minerva?
Minerva is ongelooflijk koude kak. Ze vinden zichzelf helemaal geweldig en belangrijk, kijken ontzettend neer op de rest van de wereld, zij zijn 'de belangrijke, rijke, intelligente studanten' en maken er ondertussen gewoon een zootje van. Niets waard.
__________________
Reina de la Calle
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 17:20
Asskimo
Avatar van Asskimo
Asskimo is offline
Citaat:
Isiyanka schreef op 20-03-2005 @ 17:11 :
Minerva is ongelooflijk koude kak. Ze vinden zichzelf helemaal geweldig en belangrijk, kijken ontzettend neer op de rest van de wereld, zij zijn 'de belangrijke, rijke, intelligente studanten' en maken er ondertussen gewoon een zootje van. Niets waard.
Dat heb je mooi gezegd Isiyanka

Nou ja, als ik me niet vergis zijn het ook de koninklijke 'Zwijgers' die met dit fiasco begonnen zijn. Anyway zoals Isiyanka het al zei zijn 't kakkende, ongeïnteresseerd, nep-elitaire honden..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 17:26
Mulder
Mulder is offline
In Leiden heb je heel veel leuke studenten verenigingen. Van hele hechte verenigingen zoals Minerva en Augustinus tot hele alternative verenigingen (waarvan de namen mij niet snel te boven komen).

Het belangrijkst wat ik je zou zeggen is dat je tijdens de introductie week van de universiteit vooral heel goed moet rondkijken voor wat het meest bij je past.

Over ontgroeningen etc zal ik niet heel veel zorgen maken want ze vallen allemaal reuze mee. (je hoort zoiezo alleen maar de slechte verhalen).
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 17:31
Mulder
Mulder is offline
Isiyanka ik vraag me toch heel erg af waar jou gigantische kennis over studenten verenigingen vandaan komt. Ik ben lid van het Delftsche Studenten Corps en ik ken ook een heel groot aantal mensen die lid zijn bij Minerva. Naar mijn mening zijn het totaal geen "koude kak" mensen zoals je ze beschrijft. Ik vraag me dus ook heel erg af of je gewoon de gemiddelde anti corpsbal naspreekt.

Nog een ding studenten verenigingen zorgen voor veel activiteiten die je anders nooit zou doen (denk aan reizen bv met Aegee kan voor bijna geen geld heel europa rondreizen omdat ze door de EU gesponsort worden) en hebben de studenten verenigingen ook vaak de mooiste studenten feesten en krijg je vaak ook goede connecties voor een huis (en ook voor je latere leven)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 17:36
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Figurant_ schreef op 20-03-2005 @ 16:49 :
Waarom lid worden van een studentenvereniging
omdat het simpelweg ontzettend leuk is.

Er bestaat bij de corpora (en de AHC-verenigingen denk ik ook wel) wel een zekere familietraditie, maar zeker bij de wat kleinere verenigingen is dat echt niet het geval, dus dat probleem snap ik eigenlijk niet.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 19:58
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Gelukkig zijn er mensen die denken alles van studentenverenigingen af te weten terwijl ze helemaal niks van heel het studentenleven af weten. Ze gaan braaf studeren en blijven knus bij hun ouders wonen. Hun afkeer wordt gebaseerd op de studentenvereniging die het minst goed bij hun zou passen als ze bij een vereniging zouden gaan.
In dit geval Minerva. Nou ik kan je vertellen dat Leiden gelukkig maar 20+ studentenverenigingen heeft, van duikvereniging tot christelijke vereniging, van alternatief tot 'kak' (zoals t hier genoemd wordt). Daarnaast zijn er ook nog 60+ studieverengingen die erg actief kunnen zijn (er is een groep van zo'n 20 activere studieverengingen) en ook nog heel wat sportverenigingen die verbonden zijn aan het sportcentrum.
Zelf zit ik bij SSR-Leiden en vermaak me er uitstekend, heb alleen maar lol gehad in de laatste 4 jaar, veel nieuwe mensen leren kennen en ben niks vervelends tegen gekomen.

Wat betreft die familietraditie, dat valt best wel mee hoor. Zelf kom ik uit een familie waar nog niemand bij een studentenvereniging.
Als je wilt weten welke vereniging bij jou past kom dan vooral kijken in de El Cid. Er komt dan veel op je af, maar iedereen maakt uiteindelijk wel een goede keus ondanks dat het erg moeilijk is.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 19:59
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
Mulder schreef op 20-03-2005 @ 17:31 :
Isiyanka ik vraag me toch heel erg af waar jou gigantische kennis over studenten verenigingen vandaan komt. Ik ben lid van het Delftsche Studenten Corps en ik ken ook een heel groot aantal mensen die lid zijn bij Minerva. Naar mijn mening zijn het totaal geen "koude kak" mensen zoals je ze beschrijft. Ik vraag me dus ook heel erg af of je gewoon de gemiddelde anti corpsbal naspreekt.
Ik woon al acht jaar in Leiden Natuurlijk zullen er heus aardige mensen rondlopen hoor, die zijn er overal. Ik beweer ook niet dat mijn ervaring gigantisch is, want ik ben zelf natuurlijk geen lid van Minerva. Maar over het algemeen is mijn ervaring en die van zo ongeveer iedereen die ik ken wel zoals ik hierboven beschreven heb.
__________________
Reina de la Calle
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 20:02
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Dat is omdat je het studentenleven niet kent. Je bent nog gewoon een middelbare scholier neem ik aan en dan heeft Leiden wellicht niet zo veel te bieden. Er komt weinig informatie over de studentenwereld bij je terecht en je hoort alleen de negatieve dingen. Dat is niet echt een goed beeld zou ik zo zeggen.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 21:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 20-03-2005 @ 19:58 :
Gelukkig zijn er mensen die denken alles van studentenverenigingen af te weten terwijl ze helemaal niks van heel het studentenleven af weten. Ze gaan braaf studeren en blijven knus bij hun ouders wonen. Hun afkeer wordt gebaseerd op de studentenvereniging die het minst goed bij hun zou passen als ze bij een vereniging zouden gaan.
gelukkig ben jij net zo bevooroordeeld over mensen die níet bij een studentenvereniging zitten als dat sommige anderen zijn over mensen die wél bij studentenverenigingen zitten...

Ik zou zeggen: ga de El Cid lopen. Daar maak je echt met ontzettend veel verenigingen kennis, waaronder natuurlijk de grote 5 (minerva, quintus, augustinus, ssr en catena). Wat ik van de verenigingen gezien heb is dat het er erg gezellig uitziet en dat het een makkelijke manier is om mensen te leren kennen buiten je studie (soms in combinatie met je favoriete sport of hobby).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 22:08
Verwijderd
Ik had al een beetje opgemerkt dat verschillende mensen bevooroordeeld waren c.q. een gekleurde mening hadden, maar dat is wel leuk. Ik denk inderdaad dat het het beste is dat ik een kijkje ga nemen bij de verschillende verenigingen, want zo krijg je toch de beste sfeerimpressies.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 22:20
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-03-2005 @ 21:58 :
gelukkig ben jij net zo bevooroordeeld over mensen die níet bij een studentenvereniging zitten als dat sommige anderen zijn over mensen die wél bij studentenverenigingen zitten...
Ho wacht es ff!!
Zo komt het wellicht over, maar is zeker niet de bedoeling! Ik heb gewoon bezwaren met het feit dat studentenverenigingen in het algemeen worden aangevallen ("Waarom lid worden van een studentenvereniging ") waarbij 1 vereniging als voorbeeld wordt genomen. Dan voel ik me persoonlijk ook aangevallen.
Ik heb geen problemen met mensen die niet bij een vereniging gaan oid. Alleen vind ik het jammer als mensen niets extra's uit hun studentenleven halen dan alleen maar hun studie. Dat kan op heel veel manieren en zijn allemaal erg leerzaam.
Ik ken ook nog genoeg mensen die naar 4 jaar studeren nog bij hun ouders wonen en daar zitten ook hele goed vrienden van me bij.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 00:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 20-03-2005 @ 22:20 :
Ho wacht es ff!!
Zo komt het wellicht over, maar is zeker niet de bedoeling! Ik heb gewoon bezwaren met het feit dat studentenverenigingen in het algemeen worden aangevallen ("Waarom lid worden van een studentenvereniging ") waarbij 1 vereniging als voorbeeld wordt genomen. Dan voel ik me persoonlijk ook aangevallen.
Ik heb geen problemen met mensen die niet bij een vereniging gaan oid. Alleen vind ik het jammer als mensen niets extra's uit hun studentenleven halen dan alleen maar hun studie. Dat kan op heel veel manieren en zijn allemaal erg leerzaam.
Ik ken ook nog genoeg mensen die naar 4 jaar studeren nog bij hun ouders wonen en daar zitten ook hele goed vrienden van me bij.
Jij hebt bezwaar op het feit dat mensen vooroordelen hebben over de studentenverenigingen. Ik heb bezwaar op jouw vooroordeel over mensen die thuis blijven wonen.
En ik heb een hekel aan types die vertellen dat 'niets uit je studentenleven' oh zo zonde is. Ik heb in m'n studiegroep ook iemand zitten die daar zo'n 'onbevooroordeelde' mening over heeft. Zij vindt zelfs dat universiteiten meer rekening zouden moeten houden met mensen die 'van hun studententijd genieten'. Alsof zij meer is dan iemand die niet bij een vereniging zit!

En ik weet best wel dat er meer verenigingen zijn dan minerva. En ik snap ook best dat het heel leuk en gezellig kan zijn, dat het niet alleen gebral is, dat de ontgroeningen bij veel verenigingen helemaal niet aanwezig zijn, enzovoorts (ik overweeg zelf volgend jaar ook bij SSR te gaan), maar ik zou het ook fijn vinden als leden van studentenverenigingen eens niet zo neerbuigend deden over mensen die niet bij een vereniging zitten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 00:35
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ok, wat een fantastische discussie

Nou nog 1x reageren dan: Het grappige is dat ik helemaal geen vooroordelen heb ten opzichte van studenten die thuis blijven wonen. Ok, ik zeg dat ze minder uit hun studentenleven halen en natuurlijk hoeft dat niet in alle gevallen, maar vaak is het wel het geval. Tenminste ze halen veel mogelijkheden die het studentenleven biedt niet uit hun studietijd. Dat is geen vooroordeel in mijn ogen, maar een feit. Ik loop al een tijdje mee en heb heus wel een objectieve kijk op de zaken. Dat jij er een hekel aan hebt dat ik dit zeg, tja, daar kan ik niks aan doen. Ondanks dat ze die dingen zaken niet eruit halen betekend nog niet dat ze geen lol hebben.

Ik vind gewoon dat iedereen zijn eigen mening moet vormen, maar wel een mening gebasseerd op een reeel beeld en niet op eenzijdige verhalen.

ps met mensen met een onderbouwde mening is het altijd leuk discusieren en misschien tot volgend jaar
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-03-2005, 00:43
Verwijderd
Wat een geouwehoer zeg. Met name wanneer je je bedenkt dat de mensen die het meest kankeren op het corps zelf vrijwel niet één corpsstudent kennen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:30
kneisje
Avatar van kneisje
kneisje is offline
Tijdens de ElCid week (introductieweek van de universiteit) kom je bij alle verenigingen en merk je vanzelf welke vereniging je het meest aanspreekt. Ze zijn allemaal heel verschillend en je hebt als snel de indruk van de sfeer en het soort mensen dat er rondloopt en of jij je er prettig zou voelen. Je moet gewoon praten met leden van allerlei verenigingen in die week want zij kunnen je veel meer vertellen als niet-leden of mensen die nog niet studeren. Niet-lid worden is natuurlijk ook een keuze, je moet het allemaal zelf weten.
Ben zelf lid geworden van Augustinus vorig jaar en dat is een goede keuze geweest
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:54
Verwijderd
Ik ben lid van SSR en Augustinus. Bij de eerste zal je me niet zo vaak (een paar keer per jaar? ) meer vinden, bij de 2e heel af en toe, bij een leuk feest ofzo.. en natuurlijk bij m'n cordial.
Ik kan je vooral veel vertellen over die 2 verenigingen en de verschillen tussen beide. Verder ben ik niet zo dat ik zeg: "niet naar Minerva gaan!", het ligt er gewoon aan wat voor type je bent. Het is iig niets voor mij.. ik zie de mensen die er lid van zijn en het zijn vooral arrogante en bekakte mensen.
Maar je moet er tijdens de El Cid wel zeker ff naar binnen gaan om te kijken.. het is nl de studentenvereniging met het mooiste en grootste pand.

Laatst gewijzigd op 21-03-2005 om 10:56.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 11:10
gekkie:D
Avatar van gekkie:D
gekkie:D is offline
Ik zelf heb het niet zo op studentenverenigingen. Ik heb er veel verhalen over gehoord (mijn ex en nog meer goede vrienden zitten bij studentenverenigingen), zij zijn er heel enthousiast, over, ze praten over bijna nix anders...
Maar toen ik al die ontgroeningsverhalen van ze hoorde dacht ik echt:"OMG!!! Waarom laat je jezelf zo aftakelen en beledigen... Je kan ook een leuk studentenleven leiden zonder studentenvereniging"
Maarja... het is ieders eigen keus sommige mensen vinden het leuk, anderen niet. (zoals andere ook al zeiden: doe mee aan El-Cid)
__________________
Gek zijn is lang zo gek nog niet!!!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 11:33
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-03-2005 @ 10:54 :
mooiste
K weet niet wat jij je herrinert van Minerva, maar het mooiste pand
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 13:01
gekkie:D
Avatar van gekkie:D
gekkie:D is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 21-03-2005 @ 11:33 :
K weet niet wat jij je herrinert van Minerva, maar het mooiste pand
Het is in ieder geval heel luxe
(is ook logisch aangezien je enorm veel geld moet betalen om lid te zijn).
__________________
Gek zijn is lang zo gek nog niet!!!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 13:23
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 21-03-2005 @ 11:33 :
K weet niet wat jij je herrinert van Minerva, maar het mooiste pand
Hoezo niet dan? Ik zou niet weten welke vereniging een beter pand heeft dan Minerva.. zoals gekkie hierboven zegt, het is heel luxe. Het is groot, mooie grote trappen, squash zaal oid, stijlvolle bieb, dakterras.
Augustinus heeft een mooi pand omdat het oud is, mooiere plafonds en van die schoorsteenmanteldingen.. hoe noem je dat, en natuurlijk een tuin. Toch ziet Minerva er wel wat indrukwekkender uit hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2005, 15:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 21-03-2005 @ 11:33 :
K weet niet wat jij je herrinert van Minerva, maar het mooiste pand
Ik ben zelf niet in het Minerva pand geweest, wel in de andere panden. Maar van iedereen hoorde ik dat het bij Minerva ontzettend mooi was vergeleken met de overige verenigingen.

@Alicia Silverstone: waarom zit je nog bij SSR als je d'r bijna nooit komt? Das toch best zonde van je geld dan?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 17:53
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 20-03-2005 @ 22:20 :
Ik heb geen problemen met mensen die niet bij een vereniging gaan oid. Alleen vind ik het jammer als mensen niets extra's uit hun studentenleven halen dan alleen maar hun studie. Dat kan op heel veel manieren en zijn allemaal erg leerzaam.
Een studentenleven kan volgens mij ook vrij goed zonder studentenvereninging. Het gaat er meer om dat je wat leert naast je studie. Wordt bijvoorbeeld actief binnen een sportvereniging, een studievereniging. Ga wat commissie- en bestuurswerk doen. Maar ook, kom eens een nacht om 6 uur katjelam thuis. Dat kan vrij goed zonder vereniging.

Ik ben het met je eens dat mensen die niet van hun studentenleven genieten iets missen, maar niet-leden hoeven niet per sé niet van hun studentenleven te genieten.

Overigens ben ik zelf wel lid van een vereniging (ASV Hendrik - groningen), en ik kan het ook iedereen aanraden, maar jouw conclusie ging mij even iets te ver.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 17:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 21-03-2005 @ 17:53 :
Een studentenleven kan volgens mij ook vrij goed zonder studentenvereninging. Het gaat er meer om dat je wat leert naast je studie. Wordt bijvoorbeeld actief binnen een sportvereniging, een studievereniging. Ga wat commissie- en bestuurswerk doen. Maar ook, kom eens een nacht om 6 uur katjelam thuis. Dat kan vrij goed zonder vereniging.

Ik ben het met je eens dat mensen die niet van hun studentenleven genieten iets missen, maar niet-leden hoeven niet per sé niet van hun studentenleven te genieten.

Overigens ben ik zelf wel lid van een vereniging (ASV Hendrik - groningen), en ik kan het ook iedereen aanraden, maar jouw conclusie ging mij even iets te ver.
Jij legt beter uit wat ik bedoelde
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 18:26
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
aaronrdevil schreef op 20-03-2005 @ 16:38 :
Beste mensen,

Volgens schooljaar ga ik studeren in Leiden. Ik ben de laatste tijd een beetje meningen/ervaringen aan het checken over de studentenverenigingen daar. Als aanvulling op mijn huidige zienswijze over de studentenverenigingen daar, vraag ik jullie mening/ervaring. Schroom niet om reageren.
ik ga ook studeren in leiden en ik woon er al praktisch heel m'n leven kheb er ook op de middelbare school gezeten.

wat betreft studentenverenigingen heb je in leiden 3 hele grote (minerva, augustinus en quintus) en een aantal kleineren. Minerva is echt typisch korps, augustinus en quintus hebben volgens mij disputen ed. Je hebt ook meer verenigingen maar daarvoor moet je denk ik info zoeken opde site van de univ of ff google op "studentenvereniging leiden ofzo" (ik weet ze namelijk niet allemaal uit mn hoofd)

je kunt ook bij een studievereniging gaan en dat ga ik misschien doen
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 18:42
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 20-03-2005 @ 22:20 :
Ik heb geen problemen met mensen die niet bij een vereniging gaan oid. Alleen vind ik het jammer als mensen niets extra's uit hun studentenleven halen dan alleen maar hun studie. Dat kan op heel veel manieren en zijn allemaal erg leerzaam.
Ok ik ga mezelf maar ff quoten. Ik heb dan misschien wel al veel gezegd , maar ik heb ook gezegd wat Martijn1985 heeft gezegd.
Je kan zeker een studentenleven hebben buiten een studentenvereniging, zoals bij een sportvereniging of een studievereniging. Wel moet opgemerkt worden dat je dan ook bij een groep studenten komt (studentenvereniging?!?!), maar goed. In Leiden valt voor een student buiten het studentenleven niet zo heel veel te doen trouwens, niet echt leuke plaatsen om uit te gaan oid (wel veel café's), dus is het wel zo leuk om bij een sport/gezelsschapsvereniging te zitten.

@gekkie & Alicia: Ze mogen dan wel veel geld hebben, daarmee maak je nog geen sfeer/uitstraling. Hun pand is, ondanks dat het er vanbuiten niet verwaarloost uitziet niet echt mooi ofzo, typisch een jaren 70 'doos'. De regelmaat waarmee dingen worden onderhouden mag ook wel opgeschroeft worden als ze toch zo veel geld hebben. Ik vindt t een kille sfeerloze ruimte en t kan er net zo schraal ruiken als op Quintus en dat vind ik helemaal niks. Ik vind de panden van Stinus en SSR toch echt mooier dan Minerva. (maar goed daar gaat het bij een studentenverening natuurlijk niet om)
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 18:49
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 21-03-2005 @ 18:42 :
In Leiden valt voor een student buiten het studentenleven niet zo heel veel te doen trouwens, niet echt leuke plaatsen om uit te gaan oid (wel veel café's), dus is het wel zo leuk om bij een sport/gezelsschapsvereniging te zitten.

tuurlijk wel

omg wat lul jij nou echt

jij bent zeker geen leidenaar
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 18:55
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
nou vertel, wat heb ik allemaal gemist (en kom nou niet met drie oktoberrrrr afzetten, want dat heb ik al genoeg gevierd)
Oja en nog een paar van die dingen als Nexus, InCasa (is alleen op donderdag enigzins leuk), de Hut en dat soor tentjes. Ze zijn wel es grappig om te zien, maar er zijn echt te veel scholieren (op zich geen probleem) die Br33z4 trekjes hebben en dat irriteert.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 21-03-2005 @ 18:42 :

@gekkie & Alicia: Ze mogen dan wel veel geld hebben, daarmee maak je nog geen sfeer/uitstraling. Hun pand is, ondanks dat het er vanbuiten niet verwaarloost uitziet niet echt mooi ofzo, typisch een jaren 70 'doos'. De regelmaat waarmee dingen worden onderhouden mag ook wel opgeschroeft worden als ze toch zo veel geld hebben. Ik vindt t een kille sfeerloze ruimte en t kan er net zo schraal ruiken als op Quintus en dat vind ik helemaal niks. Ik vind de panden van Stinus en SSR toch echt mooier dan Minerva. (maar goed daar gaat het bij een studentenverening natuurlijk niet om)
Ik zei ook al dat Augustinus sfeervoller is.. en tis niet dat het daar wel lekker ruikt trouwens hoor. Minerva is groot en mede daardoor ook killer, maar het is wel gaaf om te zien van binnen, indrukwekkender dan bij andere verenigingen.
En als het klein is, zoals SSR, dan is het al snel sfeervoller en minder kil.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 21-03-2005 @ 18:42 :
Ik vind de panden van Stinus en SSR toch echt mooier dan Minerva.
Hoewel ik Minerva dus niet gezien heb, vond ik het pand van Augustinus helemaal niet mooi. De grote ruimte beneden stinkt vreselijk naar bier en was veel te krap voor feesten.
Boven zag het er allemaal maar krakkemikkig uit met dunne trappetjes en die ruimte helemaal bovenin waar je ook kan drinken.
SSR vond ik beneden nogal donker, maar de zolder zag er wel heel gezellig uit.
Maar ja, dat soort dingen zijn allemaal maar kwesties van smaak.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:44
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 21-03-2005 @ 18:55 :
nou vertel, wat heb ik allemaal gemist (en kom nou niet met drie oktoberrrrr afzetten, want dat heb ik al genoeg gevierd)
Oja en nog een paar van die dingen als Nexus, InCasa (is alleen op donderdag enigzins leuk), de Hut en dat soor tentjes. Ze zijn wel es grappig om te zien, maar er zijn echt te veel scholieren (op zich geen probleem) die Br33z4 trekjes hebben en dat irriteert.
ja maar dat is het probleem van leiden
er zitten ook ontzettend veel middelbare scholen op loopafstand van de kroegen

maar er zijn wel meer tentjes dan Incasa, de Hut en de Nexus heur
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 10:16
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
ik wil ook in Leiden gaan studeren en moet ook op kamers ed. Ik wil wel graag bij een studentenvereniging om mensen te leren kennen, om alvast wat meer aanspraak te hebben, contacten te leggen ed. Studententijd is meer dan alleen studeren, ik veroordeel niemand die niet 'het studentenleven' mee maakt. Maar ik wil het wel graag mee maken...

ps... zijn er ook toneel/studentenverenigingen in Leiden??
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-03-2005, 10:20
muisje1986
Avatar van muisje1986
muisje1986 is offline
Mijn ex zit bij Catena, hij is er zelf heel erg tevreden over. Geen ontgroening en wel 20 soorten bier ( als ik me niet vergis... ) Maar ja.. ga gewoon naar de ElCid week en ontdek
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:21
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
muts8848 schreef op 22-03-2005 @ 10:16 :
ik wil ook in Leiden gaan studeren en moet ook op kamers ed. Ik wil wel graag bij een studentenvereniging om mensen te leren kennen, om alvast wat meer aanspraak te hebben, contacten te leggen ed. Studententijd is meer dan alleen studeren, ik veroordeel niemand die niet 'het studentenleven' mee maakt. Maar ik wil het wel graag mee maken...

ps... zijn er ook toneel/studentenverenigingen in Leiden??
zeker weten

kan er alleen ff niet op komen ;o
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:21
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
muisje1986 schreef op 22-03-2005 @ 10:20 :
Mijn ex zit bij Catena, hij is er zelf heel erg tevreden over. Geen ontgroening en wel 20 soorten bier ( als ik me niet vergis... ) Maar ja.. ga gewoon naar de ElCid week en ontdek
catena
een ordinaire zuipvereniging
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:01
gekkie:D
Avatar van gekkie:D
gekkie:D is offline
Citaat:
muts8848 schreef op 22-03-2005 @ 10:16 :


ps... zijn er ook toneel/studentenverenigingen in Leiden??
Toneelvereniging: 'Zooitje (on)geregeld', maar het is geloof ik van naam veranderd en heet nu 'Genoeg' ofzo. Een andere vereniging is 'Pats' maar dat is geloof ik meer voor kinderen.
__________________
Gek zijn is lang zo gek nog niet!!!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 18:14
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
muts8848 schreef op 22-03-2005 @ 10:16 :
ps... zijn er ook toneel/studentenverenigingen in Leiden??
Weet dat er een musical gezelschap is met een hoog SSR gehalte Triade musical als ik het goed zeg [edit] http://www.triademusical.nl/[/edit].
Verder zijn er ongetwijfeld nog veel meer mogelijkheden in Leiden wat beteft toneel.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn

Laatst gewijzigd op 22-03-2005 om 18:18.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 19:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 22-03-2005 @ 18:14 :
Weet dat er een musical gezelschap is met een hoog SSR gehalte Triade musical als ik het goed zeg [edit] http://www.triademusical.nl/[/edit].
Verder zijn er ongetwijfeld nog veel meer mogelijkheden in Leiden wat beteft toneel.
bij 't LAK kun je vanalles doen op het gebied van toneel.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 21:13
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Ik ga ook naar Leiden

Was laatst op het studiefestival en daar kreeg ik de indruk dat Minerva het leukst was maar zij zijn ook de enige met een echte ontgroening

Maar in de El-CID week ga je ze allemaal bekijken, dat is gewoon het beste om te bedenken welke je het leukst vindt
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 22:21
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
Isiyanka schreef op 20-03-2005 @ 17:11 :
Minerva is ongelooflijk koude kak. Ze vinden zichzelf helemaal geweldig en belangrijk, kijken ontzettend neer op de rest van de wereld, zij zijn 'de belangrijke, rijke, intelligente studanten' en maken er ondertussen gewoon een zootje van. Niets waard.
Schat, wat jij zegt is in mijn ogen onzin, en ik zal uitleggen waarom.

Een eerstejaars komt naar Leiden studeren, kent bijna niemand, hooguit 3 man, el-cid doorgelopen, heel gezellig, lid geworden bij Minerva.
Geloof mij, o.a. door de ontgroening en hechtheid van Minerva kent hij na 2 maanden lidmaatschap meer mensen die jij, als anti-studentenvereniging zijnde, binnen 5 jaar van je studie zou kennen.
90% van de mensen die lid worden vinden vrienden voor hun leven binnen halfjaar bij studentenverenigingen. Zo gaat het jaar in jaar uit.
En dan komt natuurlijk iets waar je ook gelijk in hebt. Ze beginnen zich 'oppermachtig' en 'supergaaf' te vinden. Niet allemaal, maar wel sommige. Degene die dat doen vind ik ook verschrikkelijke soort mensen, ik heb schijthekel aan ze. Maar dat gebeurt gewoon. Punt uit.
En geloof me, als je met hun samen lid was geworden, dan waren dat ook jou allerbeste vrienden. Ze accepteren namelijk mensen van hun vereniging, van hun 'gang', en kijken beetje raar op en doen arrogant tegen degenen die geen lid zijn en in hun ogen 'ongepast gaaf lopen te doen'. Ik herhaal, dat doen sommige, en lang niet iedereen.
Aan de andere kant - probeer ook hun te begrijpen. Ze kennen je niet, waarom moeten ze aardig doen tegen jou?? Waarom moeten ze met jou vriendjes worden, ze hebben al vrienden zat bij het corps???Dat is heel moeilijk in te zien, dat weet ik, maar probeer het aub.

Trouwens, laatste 2 jaar trekt Minerva niet zoveel eerstejaars aan zoals tijdje geleden, en senaat spreekt daarom de huidige leden aan om een vriendelijke uitstraling tegen de niet-leden te uiten. Daarmee proberen ze het imago een beetje te verbeteren.

Srry voor het lange verhaal. Als je opmerkingen hebt hoor ik het graag....
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 22:31
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
Figurant_ schreef op 20-03-2005 @ 16:49 :
Waarom lid worden van een studentenvereniging
korte uitleg namens mijn kant. Bij studentenverenigingen zitten vaak leuke mensen, daar maak je sneller vrienden dan op de bushalte of op straat, daar is het bier goedkoper, daar doe je erg veel leuke dingen. En het belangrijkste - het is een gigantische aanvulling op je studentenleven - je maakt veel meer dingen mee dan niet leden.

Citaat:
Figurant_ schreef op 20-03-2005 @ 16:49 :

Ik heb dat ook nooit begrepen, vaak zijn het de ouders die hun kinderen die hier daaraan toe drijven ofzo. Uit onderzoek is ook gebleken dat vaak alleen kinderen van mensen die lid waren van een studentenvereniging lid worden..

Nou ja, mij niet gezien in ieder geval.
drijven is niet het correcte woord, beter zou zijn - mooie verhalen vertellen over hoe het vroeger was. Kinderen worden enthousiast en gaan zich inschrijven. Als ze geen zin in hadden zouden ze het heus niet doen - geen enkele ouder gaat tijdens de intro mee om te kijken of zijn kind inderdaad zich bij het corps heeft ingeschreven.

Leuke onderzoek trouwens, waar heb je het vandaan gehaald? En klopt het ook voor Enschede?, daar is het oudste afgestudeerde lid iets van 45 jaar oud, hmmm dan zouden nu pas zijn eventuele kinderen gaan studeren terwijl verenigingen daar al 20 jaar bestaan. Denk even na voordat je dit soort teksten gelooft.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 23:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
born2dance schreef op 22-03-2005 @ 22:21 :
Geloof mij, o.a. door de ontgroening en hechtheid van Minerva kent hij na 2 maanden lidmaatschap meer mensen die jij, als anti-studentenvereniging zijnde, binnen 5 jaar van je studie zou kennen.
Dat je direct hechtheid vindt, dat geloof ik graag. Maar volgens mij is die tweede opmerking van je wel onzin. Ofwel: misschien kent een Minervaan wel meer mensen, maar mensen écht kennen, doe je uiteindelijk maar een klein groepje. Echte vrienden, mensen met wie je het écht kan vinden: zulk soort mensen vind je imo ook buiten de studentenverenigingen! Mensen tegen wie je enkel 'hallo' zegt omdat ze bij dezelfde vereniging zitten, daar hecht ik weinig waarde aan.

Citaat:
90% van de mensen die lid worden vinden vrienden voor hun leven binnen halfjaar bij studentenverenigingen. Zo gaat het jaar in jaar uit.
Heb je dat buiten het studentenleven niet dan? Je studententijd is gewoon een tijd waarin je mensen leert kennen die je leven lang je vrienden blijven.
En ik ken 4 mensen die bij Minerva zitten en daarvan hebben er 3 mensen bijna niks gehaald in hun studie. Dit kan toeval zijn, maar bij mij doet dit vermoeden dat bij minerva de prioriteiten toch wel heel fout ligt. Feesten is super en je hoeft niet constant in je boeken te zitten, maar enkel feesten en niks aan je studie doen lijkt me ook niet de bedoeling.

Citaat:
Aan de andere kant - probeer ook hun te begrijpen. Ze kennen je niet, waarom moeten ze aardig doen tegen jou?? Waarom moeten ze met jou vriendjes worden, ze hebben al vrienden zat bij het corps???Dat is heel moeilijk in te zien, dat weet ik, maar probeer het aub.
Toevallig heb ik dan een negatieve ervaring, maar ik heb dus een meisje leren kennen waar ik het prima mee kon vinden. Ik kende haar dus al wél. Sinds zij bij minerva zit zegt ze niet eens meer 'hallo' terug als ik d'r tegenkom, terwijl ze me wel recht in m'n gezicht aankijkt.

Ik ben overigens niet helemaal anti-minerva zoals het nu lijkt. Ik denk dat het inderdaad een ontzettend hechte groep is en dat je daar echt goed vrienden kunt maken. Als het jouw ding is zul je daar ook zeker een toptijd kunnen hebben.
Maar toch zijn mijn ervaringen zo slecht dat ik er toch een negatief idee bij krijg. Maar misschien zijn dat slechts uitzonderingen; ik weet het niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 11:45
Verwijderd
Dus je bent tegen minerva?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 12:25
kroepoekje
kroepoekje is offline
heb niet de hele discussie gelezen, maar ben het absoluut eens met de mensen die zeggen: ga Elcid lopen!
Ga gewoon overal kijken (op verschillende momenten, dus niet alleen als de leuke feesten zijn)
kijk naar de sfeer, de mensen, die ideeen, voel je je er thuis? Heb je het idee dat je daarbij hoort?

ik was erg anti vereniging, en vooral anti-minerva.
Gek genoeg heb ik tijdens de Elcid juist heel erg naar mn zin gehad daar. De meeste mensen die ik gesproken heb kon ik het mee vinden, de echte ballen, daar kan ik alleen maar om lachen, en er hing, naar mijn mening een toffe sfeer.

Uiteindelijk nergens lid geworden, omdat ik eerst wilde afwachten hoeveel tijd ik aan mn studie enz kwijt zou zijn. (heb nl ook nog 2 wedstrijdpaarden staan).
Volgend jaar misschien wel. Zal dan denk ik niet Minerva zijn, aangeziend at wel de meest tijdrovende is van allemaal.

maar zoals ik al zei: ga rondkijken, ga op je gevoel af, en neem rustig de tijd om te beslissen. en elke vereniging heeft toffe en niet toffe mensen, voors en tegens enz, dat blijf je houden. Je moet gewoon kijken waar je het beste past.
__________________
Don't be scared to live the dream
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 12:28
kroepoekje
kroepoekje is offline
en trouwens, ik twijfelde tussen Minerva en SSR.
Heb dat bij beide verenigingen gezegd.
Bij Minerva zei men tegen mij: Kijk rond, denk na en kies waar je je thuisvoelt. Dat mag hier zijn, ergens anders, of nergens, volg je hart!
Bij SSR: je bent gek, Minerva is kut, daar moet je niet heen, doe niet zo stom, wordt gewoon hier lid. en oh, polo's belachelijk, blablabla (ene vooroordeel na het andere)

hmm... wat klinkt vriendelijker
__________________
Don't be scared to live the dream
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 16:15
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Mja, idd komt dat van minerva wat vriendelijker over. Helaas heb ik geen idee met wie je gesproken hebt en in wat voor toestand diegene was. Volgens mij lopen op alle verenigingen wel mensen rond die dat soort dingen zeggen (zelfs) tijdens de El Cid.
Tuurlijk moet je doen waar je je het beste bij voelt en dat van dat polo's belachelijk zijn... Heel veel SSR-leden lopen ook in polo's rond hoor.
Maar goed, kom vooral nog es langs (met een paspartoe ofzo in de El Cid) en kijk nog es rond zou k zo zeggen.

Maar als conclusie, en die geld in elke stad wel, geef je ogen goed de kost in een open week en doe waar je jezelf prettig bij voelt op dat moment. Dan is het nooit een verkeerde keuze.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studentenvereniging kiezen?
ah1508
1 20-05-2014 08:22
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
DP17
335 17-10-2005 12:21
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen in Groningen
Gaea
62 06-04-2005 22:08
Algemene schoolzaken Waar studeren, en welke studentenvereniging?
Fluff-Ball
25 25-08-2004 18:47
Algemene schoolzaken Zijn jullie voor of tegen ontgroeningen?
*shadygirl*
87 31-08-2002 19:29
Algemene schoolzaken Studentenvereniging
mausi
12 05-05-2002 13:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.