Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2002, 10:32
mausi
mausi is offline
Stel ik ga in Leiden studeren.

Bij welke studentenvereniging ga ik dan en waarom?

Laatst gewijzigd op 25-04-2002 om 11:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2002, 10:47
Verwijderd
Minerva of Quintus...hangt ervanaf wat je wilt. Als je ouders bij het corps hebben gezeten, of het is anderszins een traditie bij jouw familie, zou ik bij Minerva gaan. Maar Quintus is ook een leuke vereniging, ook aangesloten bij het Allerheiligen Convent en gewoon gezellig (ben er wel 'n paar keer geweest).
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 11:16
mausi
mausi is offline
En hoe zit het met Augustinus? En wat is het verschil dan precies?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 12:10
heumen
heumen is offline
Een van de verschillen is de contributie die je betaalt. Bij minerva het meest en bij Catena het minst(namelijk niets). Verder hangt het er vanaf hoeveel tijd je wilt besteden. Bij augustinus is het bijvoorbeeld voor eerstejaars verplicht om eens in de twee of drie maanden te "scheppen". Dan moet je in het restaurant van de vereniging helpen in de keuken. Verder heb je bij augustinus kordialen die elke week(of eens in de twee weken) bij elkaar komen. Het is overigens niet verplicht om in een kordiaal te gaan. Bij minerva is het wat straker met meer verplichtingen.

Verder hangt het er natuurlijk vanaf wat voor soort mensen je leuk vindt. Bij minerva komen toch nog steeds voornamelijk "koorballen". Bij Quintus hangt het tussen koorbal en patsertje in. Bij augustinus komt denk ik het meest gevarieerde publiek. Catena is meer voor de "alto's". SSR is de meest vrije vereniging waar ook een breed publiek komt.
Mocht je naar Leiden gaan en je willen orienteren op de verenigingen dan moet je aan de El-Cid week meedoen, hier kun je info vinden:

http://elcid.leidenuniv.nl/index.php3?c=3

Daar ga je bij alle verenigingen langs en dan kun je goed zien wat je het leukst vindt. In ieder geval succes....
__________________
heumpje

Laatst gewijzigd op 25-04-2002 om 12:13.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 12:24
Bird
Bird is offline
Citaat:
nare man schreef:
Als je ouders bij het corps hebben gezeten, of het is anderszins een traditie bij jouw familie, zou ik bij Minerva gaan.
Vind ik niet, als je ouders corpo's waren hoef jij het toch niet per definitie leuk te vinden? (no offence, ik snap wel een beetje wat je bedoelt)

Je moet tijdens de introductiedagen gewoon een beetje kijken bij welke mensen je je het beste thuisvoelt. Je moet je niet laten leiden door cliché-beelden die er bestaan en gewoon op je eigen gevoel afgaan.

Succes!
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 00:03
Jamie
Jamie is offline
Eh ja, maar bij die introductie-dagen krijg je juist nix anders dan cliché-beelden, iedereen probeert zijn/haar vereniging als de beste of mooiste te laten overkomen... (ook als dat niet zo is...)
__________________
"Zombies don't kill. They recruit."
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 14:12
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
Jamie schreef:
Eh ja, maar bij die introductie-dagen krijg je juist nix anders dan cliché-beelden, iedereen probeert zijn/haar vereniging als de beste of mooiste te laten overkomen... (ook als dat niet zo is...)
Dat is zeker waar. Probeer dan ook bij ouderejaars een beejte rond te vragen tijdens de introductieweek..
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 19:28
Bird
Bird is offline
Citaat:
beuk schreef:


Dat is zeker waar. Probeer dan ook bij ouderejaars een beejte rond te vragen tijdens de introductieweek..
Inderdaad, staar je niet blind op mooie feesten, goede artiesten of veel gratis bier (). Praat met de leden, vraag bijvoorbeeld waarom zij juist op die vereniging lid zijn geworden. Je merkt snel genoeg of die persoon onwijs aan het brallen is of dat hij serieus antwoordt.

Bedenk ook van tevoren wat je van een vereniging verwacht. Wil je een heel actief verenigingsleven of vind je het voldoende om één keer per week een avondje te borrelen? Zoek je een sociëteit die heel traditioneel is en veel mores (ongeschreven gedragsregels) kent of zoek je meer naar iets lossers?

Ow ja: laat je vooral niet afschrikken door een eventuele ontgroening, als je echt lid wilt worden moet je dat ook wel lukken.

Grtz!
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:45
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
Bird schreef:
Ow ja: laat je vooral niet afschrikken door een eventuele ontgroening, als je echt lid wilt worden moet je dat ook wel lukken.

Dat was ik nog vergeten te zeggen ja.
Laat de keuze van een vereniging vooral niet afhangen van de indianenverhalen die vaak de ronde doen.
Wel of geen vereniging en wat voor beinvloed je leven de komende jaren waarschijnlijk nogal, en dat zou ik niet laten afhangen van een of meerdere weken die weliswaar vervelend zijn maar waar je achteraf vaak wel om kan lachen.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 11:47
Verwijderd
wat ik me nou afvroeg......

ik hoorde dat als je in Leiden geneeskunde gaat doen en je wilt echt een baan als chirurg ofzow......dat je dan wel bij Minerva moet hebben gezeten anders hoor je niet bij dat kliekje.

Naja....ik ben echt niet te beroerd om lid te worden van Minerva, maar ik vraag me af of ik me daar thuis ga voelen....

Je zal mij niet zien hockeyen of een Ralph polo of whatever zien aantrekken.
Mijn Leidse RRRRR zet ik ook liever niet om in een kakaccent

Naja...ik heb ook wel op internet rondgezocht en alles en ik zie wel voordelen, zo van: met Minerva ben je verzekerd van een kamer en alles...

Maar ik zou het weleens willen horen van een Leidse student en dan een beetjuh objectief als het kan
Is het echt allemaal lucht en allemaal kak, want ik hou van mensen die recht door zee zijn en niet moeilijk doen over hoe iemand eruit ziet en hoe iemand zich gedraagt.....

Anyone who can tell?

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 14:31
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
wat ik me nou afvroeg......

Verenigingen bieden zeker voordelen zoals je zelf al aangaf, zoals de mogelijkheid tot netwerken (helpt later zeker) en grotere kans op een kamer. Maar dat lijken me niet primaire redenen om bij een vereniging te gaan, zeker niet als je je er niet thuisvoelt.

En als je niet bij dat kliekje hort, so what? Lijkt me alleen leuk als je goed met die mensen om kan gaan..
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 08:24
heumen
heumen is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
wat ik me nou afvroeg......

ik hoorde dat als je in Leiden geneeskunde gaat doen en je wilt echt een baan als chirurg ofzow......dat je dan wel bij Minerva moet hebben gezeten anders hoor je niet bij dat kliekje.
Nou studeer ik wel geen geneeskunde, maar hier heb ik echt nog nooit eerder van gehoord. Ik denk ook niet dat het waar is. Geneeskunde heeft ook zijn eigen studie/studenten vereniging (de naam is me even ontschoten,heel dom, het is de naam van de beschermheilige van medici) die zeer gezellige avonden organiseerd (vriend van mij gaat daar vaak heen) met veel bier etc. Verplicht bij minerva lijkt me onzin.

Citaat:

Naja....ik ben echt niet te beroerd om lid te worden van Minerva, maar ik vraag me af of ik me daar thuis ga voelen....

Je zal mij niet zien hockeyen of een Ralph polo of whatever zien aantrekken.
Mijn Leidse RRRRR zet ik ook liever niet om in een kakaccent

Naja...ik heb ook wel op internet rondgezocht en alles en ik zie wel voordelen, zo van: met Minerva ben je verzekerd van een kamer en alles...

Maar ik zou het weleens willen horen van een Leidse student en dan een beetjuh objectief als het kan
Is het echt allemaal lucht en allemaal kak, want ik hou van mensen die recht door zee zijn en niet moeilijk doen over hoe iemand eruit ziet en hoe iemand zich gedraagt.....
Als je niet bij minerva wil: niet doen. Zeker niet iedereen bij minerva is lucht en kak, maar minerva trekt nog steeds koorballen. Je zal later net zo makkelijk een baan als arts vinden als je niet bij minerva hebt gezeten. Er is tenslotte een groot tekort aan artsen en dat zal nog wel even zo blijven. Gelukkig vinden artsen medische prestaties belangrijker dan bij welke studentenvereniging je in je studietijd hebt gezeten.
__________________
heumpje
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 12:11
Bird
Bird is offline
Citaat:
beuk schreef:


Verenigingen bieden zeker voordelen zoals je zelf al aangaf, zoals de mogelijkheid tot netwerken (helpt later zeker) en grotere kans op een kamer. Maar dat lijken me niet primaire redenen om bij een vereniging te gaan, zeker niet als je je er niet thuisvoelt.

En als je niet bij dat kliekje hort, so what? Lijkt me alleen leuk als je goed met die mensen om kan gaan..
Idd! Je moet om zulke redenen echt niet bij een vereniging gaan. Je sociale leven draait de komende jaren grotendeels om die vereniging en als je je er niet thuisvoelt is dat echt superzonde.

Ik zou me er van tevoren maar niet zo druk om maken. Je kunt wel onwijze loopbaanstrategieën gaan uitstippelen, maar je moet het toch vooral naar je zin hebben met je verenigingsgenoten.
Dus: ik zou gewoon tijdens open-huis-dagen gaan kijken, zoals ik al zei met de leden praten en dan op je gevoel afgaan. That's it. Dan zal alles goed komen
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studentenvereniging kiezen?
ah1508
1 20-05-2014 07:22
De Kantine Studentenvereniging
Mr.Mark
37 25-04-2011 20:58
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Weed
229 08-11-2007 19:07
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Ozzy A
157 22-06-2006 03:00
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
DP17
335 17-10-2005 11:21
Lifestyle studentenverenigingen: levensstijl?
Optima
49 10-06-2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.