Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2013, 19:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend ik zijn al meer dan vijf en half jaar samen. Ik heb inmiddels vier jaar een eigen huisje, hij woont officieel nog bij zijn ouders maar hij is altijd al veel hier. Sinds kort heeft hij een echte baan hier in de stad en willen we eigenlijk op zoek naar een groter huisje zodat we echt samen kunnen wonen (daarvoor is dit huis te klein).

Aan de ene kant vind ik dat echt super leuk en tof. Ik werk al meer dan vier jaar en ben wel toe aan iets voor ons samen enzo. Aan de andere kant vind ik het best wel een beetje eng ofzo om m'n eigen vrijheid en onafhankelijkheid op te geven. Ik werk zelf ook fulltime, heb een eigen salaris waar ik prima van kan rondkomen, heb een eigen huisje en betaal alles zelf. Ik ben vrij zelfstandig en ondanks dat we wel veel in overleg doen heb ik nu altijd nog het idee dat ik het laatste woord heb in beslissingen over het huis, de energieleverancier, internet, verzekeringen, etc dat soort dingen. We bespreken wel veel ook over inrichting enzo en doen wel veel in overleg maar als iets me niet aanstaat kies ik dan toch voor iets wat mij het beste of het mooiste lijkt 'want het is mijn huis' Mijn vriend en ik zijn al een hele tijd samen en hebben al een hoop samen doorstaan maar het lijkt me best moeilijk om dit soort beslissingen ineens samen te moeten maken, ook samen al het papierwerk en de administratie enzo te moeten doen. Ik vind het best wel een beetje eng om mijn zelfstandigheid op te geven lijkt het wel.