Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2005, 15:03
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Hoi,
ik kom net terug van de tandarts en heb een verwijzing gekregen voor de kaakchirurg.
Volgende week moeten er zeker 2 kiezen uit gehaald worden.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
veel of weinig pijn na de " operatie " ? ?

Mijn verstandskies is nog niet eens doorgekomen, of komt niet boven mijn tandvlees uit, maar kan ook niet door komen daarom moet hij er uit vanwege de pijn...
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 16:14
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Nou, ik ben 2 weken terug geweest en ik kan je zeggen dat het me 300% is meegevallen.

Ik lag echt te beven in die stoel daarzo, echt zo bang was ik! Ik was niet bang voor de spuiten, maar voor het onbekende. Met spuiten had ik al ervaring.

Ik heb de kaakchirurg verteld dat ik bang was maar ik had niet echt het gevoel dat hij me serieus nam. Hij zei dat de spuit het ergste zou zijn en dat het allemaal heel snel zou gaan. Nou, die spuiten kwamen.. even laten inwerken.

En toen kreeg ik een doek over me hoofd heen en begon het 'onbekende'. En weet je? Echt na 2 minuten ofzo zei ie zo tegen me: 'Meid, je hebt je keurig gedragen!'

Kies was eruit gesneden en gehecht en alles ging super goed. Hij zei achteraf dat hij alles zo snel deed om me er zo snel mogelijk van te kunnen overtuigen dat het echt niet eng was.

Serieus, die spuit was het 'ergste'. Maar dat vond ik bij lange na niet het ergste!! Het valt echt zo erg mee.. neem dat maar van mij aan!
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 16:55
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik ben net een paar uurtjes terug, dit is de tweede keer dat er bij mij een verstandskies is weggesneden.
De eerste keer had ik erg veel pijn, ook tijdens de operatie, maar dat kwam omdat ik een ontsteking onder de kies had zitten. Ik heb daarna bijna een week mijn mond niet helemaal open kunnen doen, waardoor eten erg lastig was, en slapen was ook niet echt prettig.
Deze keer deed het totaal geen pijn (zoals het hoort) en het voelt sowieso een stuk beter. Ook bij mij moest de kies eruit, hij was niet boven het tandvlees uitgekomen en zou er ook nooit uit komen, maar zat wel alles om hem heen weg te drukken.
Ik heb er nu wel een beetje last van, maar niet heel erg ofzo, ik kan gewoon eten en drinken wat ik wil, alleen lachen, niezen en hoesten is gewoon niet prettig. Ik weet niet hoe het de komende dagen gaat zijn, aangezien de zwelling de 3e dag het ergst is, maar het valt me deze keer echt mee, als je geen gekke ontstekingen of wat dan ook is het vooral een smerige en enge gedachte, maar als je er niet te veel over nadenkt en het gewoon doet is het niet erg.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 17:08
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik heb het 2 maand geleden gedaan. Ik was echt super bang door veel negatieve verhalen. Ik zat te beven in de stoel. De kaakchirurg zei dat het allemaal wel meeviel en stelde me beetje gerust. Toen kreeg ik de spuit. Wel groot maar niet echt pijnlijk. Verdoving voelt beetje raar. Daarna krijg je idd een doek over je hoofd. Je voelt een beetje gemartel en dan is het al klaar. Je voelt er echt niets van. Na de ingreep had ik alleen raar, hangend, verdoofd gevoel. Vlak voor de ingreep heb ik een ibrofen (ofzoiets) genomen en ik heb eigenlijk geen pijn gehad. Je voelt het wel iets, maar niet enorm zeer.
Het viel me reuze mee.

Maar een klasgenootje heeft het laatst ook gedaan en die was een week ziek. tja, per persoon verschillend denk ik.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 17:41
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vond het echt vreselijk. De ene keer toen ik 2 verstandskiezen weg liet halen (die moesten eruit gesneden worden, alle vier trouwens), voelde ik me twee dagen redelijk beroerd. Alles deed zeer, ik had een blauwe wang en kon niks kauwen. De andere keer ben ik er echt 3 dagen goed ziek van geweest, compleet met overgeven en koorts.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 17:55
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
De verhalen wisselen zich af en hopelijk word ik er niet ziek van

Ik vind het maar een enge gedachten al dat gefriemel in je tandvlees ed.. het is dat het echt moet omdat ik anders teveel pijn ga krijgen..maar anders... laat maar mooi zitten..

Nog even doorbijten
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 17:56
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Sherco schreef op 12-12-2005 @ 17:55 :
Ik ben net een paar uurtjes terug, dit is de tweede keer dat er bij mij een verstandskies is weggesneden.
De eerste keer had ik erg veel pijn, ook tijdens de operatie, maar dat kwam omdat ik een ontsteking onder de kies had zitten. Ik heb daarna bijna een week mijn mond niet helemaal open kunnen doen, waardoor eten erg lastig was, en slapen was ook niet echt prettig.
Deze keer deed het totaal geen pijn (zoals het hoort) en het voelt sowieso een stuk beter. Ook bij mij moest de kies eruit, hij was niet boven het tandvlees uitgekomen en zou er ook nooit uit komen, maar zat wel alles om hem heen weg te drukken.
Ik heb er nu wel een beetje last van, maar niet heel erg ofzo, ik kan gewoon eten en drinken wat ik wil, alleen lachen, niezen en hoesten is gewoon niet prettig. Ik weet niet hoe het de komende dagen gaat zijn, aangezien de zwelling de 3e dag het ergst is, maar het valt me deze keer echt mee, als je geen gekke ontstekingen of wat dan ook is het vooral een smerige en enge gedachte, maar als je er niet te veel over nadenkt en het gewoon doet is het niet erg.
Succes dan de komende dagen
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 19:21
roosjemarijn
Avatar van roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Ik heb twee weken geleden mijn onderste verstandskies eruit laten halen. De kies was ook nog niet doorgekomen. Ik vond de ingreep opzich echt heel erg meevallen, zelfs van de verdoving voelde ik bijna niks. Je krijgt een groen laken over je hoofd en dan snijden ze een soort deurtje in je tandvlees ( en soms, tenminste bij mij, sneden ze nog een stukje bot weg) dan zagen/boren ze je kies in stukjes en dan hoor je even een nare 'tak' geluid en dan is ie eruit! Dan hechten ze het dicht en klaar. Het klinkt allemaal misschien erg pijnlijk maar je voelt er helemaal niks van. Ik heb wel daarna nog 5 dagen echt een hele dikke wang gehad en twee dagen nadat mijn kies eruit was gehaald liep er af en toe nog bloed uit de wond in mn mond.
Ik zou er wel rekening mee houden dan je 2-3 dagen niet zoveel kan doen, niet alleen om de pijn (want daar krijg je gewoon pijnstillers voor) maar omdat je een hele dikke pijnlijke wang heb en niet zo goed kunt praten.

Dit is alleen mijn eigen ervaring.. je hoort ook wel eens van mensen die er weinig last van hebben, in iedergeval, veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 19:31
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb t een dik half jaar geleden gedaan, alle 4 tegelijk onder narcose (ik schijt echt in mn broek voor tanden trekken ). mijn onderste kiezen groeiden scheef naar voren, de bovensten waren aan het afbrokkelen en in 1 zat een gaatje.
narcose vind ik op zich best chill, heb dus ook helemaal niks ervan meegemaakt. alleen toen ik wakker werd voelde ik me echt kut. niet van de narcose, maar omdat mijn mond helemaal vol bloed zat en het bewegen van mijn kaken pijn deed.
ik kreeg pijnstillers en spul om te spoelen mee. de eerste dag was nog niet zo erg, alleen t bewegen van mn kaken was erg pijnlijk. ik heb de eerste 5 dagen alleen pudding en aardappelpuree gegeten. de 2e of de 3e dag voelde ik me echt ziek, van de pijnstillers denk ik. dat waren best heftige, en omdat ik bijna niks at, werd ik er helemaal wazig van en lag ik 3/4 deel vd dag te pitten. dus toen ben ik overgestapt naar mijn normale pijnstillers. na 1,5/2 weken had ik nergens meer last van, ook niet van mijn kaken.
k vond t best tegenvallen, maar ik ben blij dat ik ze allemaal in 1x heb laten doen, en onder narcose.

(k heb dat trouwens in belgie laten doen, daar doen ze veel makkelijker over narcoses ed.)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 19:32
Verwijderd
De mijne zitten er nog, ik zat al op stoel toen de kaakchrirug met de spuit aan kwam zetten en de mededeling dat de onderste er uit meosten ipv de bovenste (wat de tandarts had gezegd). Ik heb ruzie geschopt, kreeg te horen dat 'ik wel anders zou piepen als het ging ontsteken'.

Maar er is niemand die mij met een spuit gaat bewerken, of het pijn doet of niet. Niet omdat ik een watje ben, maar omdat ik nare ervaringen heb met naalden, bloedprikken, inenten en dat soort dingen..Daarom zitten ze er nog

maar wie weet binnenkort onder algehele narcose met een 'kapje'
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 07:02
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Inderdaad veel verschillende reacties.
Ik zie er stiekem toch best tegenop. Ik ben niet bang voor spuitjes/prikjes o.i.d. maar het idee dat ze in mijn mond snijden gadver..

Maar goed, nog een klein weekje en dan gaat ie eruit.. Het is alleen midden op de dag.. is minder als het 'smorgens was kon je denken.. ha hij is zo weg maar we overleven het vast wel..

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 07:04
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 12-12-2005 @ 20:32 :
De mijne zitten er nog, ik zat al op stoel toen de kaakchrirug met de spuit aan kwam zetten en de mededeling dat de onderste er uit meosten ipv de bovenste (wat de tandarts had gezegd). Ik heb ruzie geschopt, kreeg te horen dat 'ik wel anders zou piepen als het ging ontsteken'.

Maar er is niemand die mij met een spuit gaat bewerken, of het pijn doet of niet. Niet omdat ik een watje ben, maar omdat ik nare ervaringen heb met naalden, bloedprikken, inenten en dat soort dingen..Daarom zitten ze er nog

maar wie weet binnenkort onder algehele narcose met een 'kapje'
Ik vroeg aan mijn tandarts ook of ze dat onder gehele narcose doen omdat ik nu al gewoon super bang ben.. maar ze zegt dat doen ze bijna niet.. Ik vraag wel gewoon een flinke verdoving maar die krijg ik toch wel als ze alles vanuit onder je tandvlees moeten halen BAh
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 07:14
Verwijderd
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 13-12-2005 @ 08:04 :
maar ze zegt dat doen ze bijna niet..
Bijna niet is niet niet.

Onder narcose moet je het in het ziekenhuis door de kaakchirurg laten doen en alle vier tegelijk er uit laten halen. En je moet er heel erg voor zeuren (is mijn ervaring, ik heb het nl onder narcose laten doen).

Maar als je niet bang bent voor prikjes ed, dan denk ik dat je het beter gewoon met plaatselijke verdoving kunt laten doen. Narcose is ook niet echt lekker voor je lijf.

Hoe het bij mij ging moet je maar opzoeken in één van de weet ik het hoeveel andere topics over dit onderwerp, dat verhaal heb ik nu al zo vaak getypt. In het kort komt het er op neer dat het me erg meeviel.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 11:09
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 13-12-2005 @ 08:04 :
Ik vraag wel gewoon een flinke verdoving maar die krijg ik toch wel als ze alles vanuit onder je tandvlees moeten halen BAh
Mijne waren ook niet doorgekomen en zaten en er nog diep onder en ik had ook geen last. Ik denk niet dat je dan meer pijn hebt dan dat ze wel zijn doorgekomen!
En verdoving zal wel voor iedereen gelijk zijn!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 12:50
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
Ik moet 9januari naar de kaakchirurg. Die gaat mijn verstandskiezen eruit snijden, omdat ze horizontaal liggen... Ik krijg al de kriebels als ik eraan denk... :/
__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 14:02
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-12-2005 @ 08:14 :
Bijna niet is niet niet.

Onder narcose moet je het in het ziekenhuis door de kaakchirurg laten doen en alle vier tegelijk er uit laten halen. En je moet er heel erg voor zeuren (is mijn ervaring, ik heb het nl onder narcose laten doen).

Maar als je niet bang bent voor prikjes ed, dan denk ik dat je het beter gewoon met plaatselijke verdoving kunt laten doen. Narcose is ook niet echt lekker voor je lijf.

Hoe het bij mij ging moet je maar opzoeken in één van de weet ik het hoeveel andere topics over dit onderwerp, dat verhaal heb ik nu al zo vaak getypt. In het kort komt het er op neer dat het me erg meeviel.
ik ben niet super bang voor prikjes.. maar ik vind het toch wel eng dat snijden ed.. maar ja ik moet er 2 per keer uit laten halen dus ik denk dat narcose niet handig is..

bedankt ik ga zoeken op je topic
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 14:03
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 13-12-2005 @ 12:09 :
Mijne waren ook niet doorgekomen en zaten en er nog diep onder en ik had ook geen last. Ik denk niet dat je dan meer pijn hebt dan dat ze wel zijn doorgekomen!
En verdoving zal wel voor iedereen gelijk zijn!
je kunt zei mijntandarts extra verdoving vragen als jetanden erg gevoelig zijn
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 14:12
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ruim een maand geleden heeft m'n eigen tandarts er één bij mij uitgetrokken. (Er zat een gaatje in. ) Ik zag er ook enorm tegen op, maar het viel me inderdaad best wel mee. Het leek me een heel gedoe, maar ook dat viel mee. Even snel in de stoel voor een spuitje, terug naar de wachtkamer en 10 minuten later trok ze hem er in een minuutje uit ofzo. Echt heel gemakkelijk allemaal!

Ik vond alleen de verdoving naar. Dat had ik nog nooit eerder gehad. Alles begint te tintelen enzo, bah. Ook duurde het bij mij vrij lang, voordat het echt was uitgewerkt. Ook ben ik er wel een paar dagen moe van geweest. Het spuitje deed misschien wel een beetje zeer, maar dat kan ik me al niet eens meer herinnen.

Het enige vervelende vond ik, dat er steeds etensresten in dat gat gingen zitten. Dat was echt smerig! Ook de bloedsmaak, die dag en de dag erna was niet echt lekker. Maar ook geen ramp.
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 15:46
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Miracle schreef op 13-12-2005 @ 15:12 :
Ruim een maand geleden heeft m'n eigen tandarts er één bij mij uitgetrokken. (Er zat een gaatje in. ) Ik zag er ook enorm tegen op, maar het viel me inderdaad best wel mee. Het leek me een heel gedoe, maar ook dat viel mee. Even snel in de stoel voor een spuitje, terug naar de wachtkamer en 10 minuten later trok ze hem er in een minuutje uit ofzo. Echt heel gemakkelijk allemaal!

Ik vond alleen de verdoving naar. Dat had ik nog nooit eerder gehad. Alles begint te tintelen enzo, bah. Ook duurde het bij mij vrij lang, voordat het echt was uitgewerkt. Ook ben ik er wel een paar dagen moe van geweest. Het spuitje deed misschien wel een beetje zeer, maar dat kan ik me al niet eens meer herinnen.

Het enige vervelende vond ik, dat er steeds etensresten in dat gat gingen zitten. Dat was echt smerig! Ook de bloedsmaak, die dag en de dag erna was niet echt lekker. Maar ook geen ramp.
ja vaak wel bloed smaak ja bah lijkt me ook niets.. maar we merken het straks wel..
prikjes zijn niet erg
het tintelen ben ik gewend, voeltniet raar oid maar de 1e wel he haha
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 16:51
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik ben ze allevier al kwijt, en de helft van de tijd viel het vreselijk mee, en de andere helft viel het vies tegen.

Van de ingreep zelf merk je niks, maar de napijn kan vervelend zijn.

Als je erg bang bent kun je van je huisarts een simpel valiumpje vragen, die neem je een uurtje of twee van te voren in, en dan ga je echt volkomen relaxed de stoel in. Als die man je dan vraagt of hij meteen al je tanden en kiezen maar zal trekken want dan ben je voor je leven lang overal vanaf, dan vind je dat ook best.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 18:05
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
bij mij zijn ze der gelijk alle 4 uitgehaald middels een operatievorige maand
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 13-12-2005 @ 15:02 :
ik ben niet super bang voor prikjes.. maar ik vind het toch wel eng dat snijden ed.. maar ja ik moet er 2 per keer uit laten halen dus ik denk dat narcose niet handig is..
Dat twee per keer is juist omdat het onder plaatselijke verdoving gebeurd. Dan doen ze er geen vier tegelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 13:57
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Dat klopt, ik heb het ziekenhuis nog gebeld, en ze vroegen nu wat ik wilde, wel of geen narcose.
Dinsdag wordt alles besproken, blijkt het zo te zijn dat ze er alle 4 uitmoeten dan wil ik alles in een keer. Dus dan maken ze een nieuwe afspraak, hoeft het nog niet persé nu allemaal, dan nu maar een kant, en een tijd later de andere.

Maar omdat ik het nogal eng vind wil ik liever narcose maar dat doen ze niet voor 2 kiezen denk ik...
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 14-12-2005 @ 14:57 :
Maar omdat ik het nogal eng vind wil ik liever narcose maar dat doen ze niet voor 2 kiezen denk ik...
Dan doen ze ze idd alle vier tegelijk.

Bij mij moesten er eigenlijk ook maar twee uit, maar ik wilde per se onder narcose en dat doen ze dus alleen voor vier kiezen. En ik had ook zo iets van "als ik er nu twee laat doen moet ik misschien volgend jaar weer". Plus dat ze nog niet door waren, ik had ze niet en had ook niet het idee dat ik ze zou missen als ze weg werden gehaald. Ik had er dus geen problemen mee om ze er alle vier in één keer uit te laten halen. Ben je er ook meteen vanaf.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 10:36
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-12-2005 @ 15:21 :
Dan doen ze ze idd alle vier tegelijk.

Bij mij moesten er eigenlijk ook maar twee uit, maar ik wilde per se onder narcose en dat doen ze dus alleen voor vier kiezen. En ik had ook zo iets van "als ik er nu twee laat doen moet ik misschien volgend jaar weer". Plus dat ze nog niet door waren, ik had ze niet en had ook niet het idee dat ik ze zou missen als ze weg werden gehaald. Ik had er dus geen problemen mee om ze er alle vier in één keer uit te laten halen. Ben je er ook meteen vanaf.
dat klopt..
maar a.s dinsdag is er een die er meteen uit moet
de andere drie mogen een andere keer en dat wil ik onder narcose..
maar dat wordt nog bepaald door de arts..
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 19:12
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Het ligt erg aan je kaakchirurg denk ik. Ben tot nu toe twee keer geweest: een keer om 4 keizen te laten trekken, geen verstandskiezen, daarna was ik twee dagen ziek. De keer daarop had ik een andere man, die mijn hele verhemelte losgesneden heeft, en aan mijn hoektanden (die erdoorheen aan t doorkomen waren) draadjes heeft gezet, dit weer dichtgenaaid. Hierna ben ik vrolijk naar school gegaan, geen pijstillers, niets. Zacht eten, dat wel, maar het viel echt reuze mee.

Die tweede gast was denk ik dus gewoon beter, want die ingreep was veel zwaarder, lichamelijk en geestelijk. Het was meneer Bazuyn, in het MCH in Den Haag, heb ook van veel anderen zeer goede dingen over hem gehoord, misschien een idee?
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 10:33
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Meadow schreef op 17-12-2005 @ 20:12 :
Het ligt erg aan je kaakchirurg denk ik. Ben tot nu toe twee keer geweest: een keer om 4 keizen te laten trekken, geen verstandskiezen, daarna was ik twee dagen ziek. De keer daarop had ik een andere man, die mijn hele verhemelte losgesneden heeft, en aan mijn hoektanden (die erdoorheen aan t doorkomen waren) draadjes heeft gezet, dit weer dichtgenaaid. Hierna ben ik vrolijk naar school gegaan, geen pijstillers, niets. Zacht eten, dat wel, maar het viel echt reuze mee.

Die tweede gast was denk ik dus gewoon beter, want die ingreep was veel zwaarder, lichamelijk en geestelijk. Het was meneer Bazuyn, in het MCH in Den Haag, heb ook van veel anderen zeer goede dingen over hem gehoord, misschien een idee?
het ligt er idd aan wie je hebt
ik moet over een uurtje naar deurne.. hier dichtbij
maar zal laten horen hoe het is gegaan
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 10:27
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
operatie 1 zit er op..
wat een pretje.. NOT
veel last vd verdovingen, niet geslapen, duizelig, misselijk en een dikke wang..

3 januari de andere kant.. dat wordt aftellen..

De mensen die bij mij in het ziekenhuis waren daar hadden allemaal heel veel last.. dus het zal idd per arts verschillen
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 12:52
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Mmm, sterkte ermee! Vooral lekker ijsklontjes maken (kleintjes!) en in plastic zakjes in je mond stoppen... Vond ik tenminste heel prettig.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 14:17
Verwijderd
Oee ja, eergister is mijn verstandskies er ook uit getrokken. Gelukkig gewoon bij de tandarts! Me gehemelte zwol helemaal op waardoor ik moeilijk kon slikken, maar het duurde nog geen 5 minuten bij elkaar. BLoedde wel erg en idd , die etensresten. Bah
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 15:18
santje17
Avatar van santje17
santje17 is offline
Hey Inge,
Sterkte he! Ik wist niet dat je nog een keer moest! Wat een gedoe..nou verwen jezelf maar lekker en zorg ervoor dat je omgeving dat ook voor je doet he!!
xx Sanne
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 15:32
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
dinsdag zijn er 2 uitgehaald

nu moeten er 18 januari de andere 2 uit..

vandaag moest ik terug want mijn zwelling (wang)
is enorm
en koorts erbij
heb nu penciline kuur.. en brufen gekregen..
en morgen terug om te kijken of het minder is zo niet?

dan weet ik het niet
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 09:59
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
hm..
tot nu toe elke dag ziekenhuis..

morgen weer..

toch grote kans op een abces maar kan dinsdag pas vastgesteld worden omdatr de poli niet open
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 24-12-2005 @ 10:59 :
hm..
tot nu toe elke dag ziekenhuis..

morgen weer..

toch grote kans op een abces maar kan dinsdag pas vastgesteld worden omdatr de poli niet open
jeez, das dus echt klote! Zeker omdat je zolang moet wachten.. Nu weet ik dus echt zeker dat de mijne mooi blijven zitten
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 10:07
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Ik heb er een laten trekken. Het ergste vond ik de verdoving (naja 30 sec ff last van). Verder heb ik er helemaal geen last van gehad. Wat ik zou doen is voordat je kiezen getrokken worden, ff ibroprufen in nemen.
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 10:31
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 24-12-2005 @ 11:00 :
jeez, das dus echt klote! Zeker omdat je zolang moet wachten.. Nu weet ik dus echt zeker dat de mijne mooi blijven zitten
dat snap ik
bij mij moeten de andere 2 er ook zsm uit
ik zie er teveel tegenop dus laat ze zitten nog zolang het kan
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 10:32
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 24-12-2005 @ 11:07 :
Ik heb er een laten trekken. Het ergste vond ik de verdoving (naja 30 sec ff last van). Verder heb ik er helemaal geen last van gehad. Wat ik zou doen is voordat je kiezen getrokken worden, ff ibroprufen in nemen.
ja..
wat ik nu heb slaat niet aan, paracetamol met codaine en brufen en anti biotica..
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 10:54
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Panadol is fijn! Dan kun je namelijk nog alcohol drinken ... En dat verdooftm ook ...
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 11:01
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Meadow schreef op 24-12-2005 @ 11:54 :
Panadol is fijn! Dan kun je namelijk nog alcohol drinken ... En dat verdooftm ook ...


ik drink geen alcohol, en vooral nu niet
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 15:38
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 24-12-2005 @ 12:01 :


ik drink geen alcohol, en vooral nu niet
Het was dan ook min of meer grappend bedoeld... .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 15:38
Verwijderd
donderdag is de rechterkant eruit gegaan, niet laten snijden overigens want ze waren al door. Duurde wel wat langer omdat een kies horizontaal lag.
De verdoving in m'n gehemelte was het ergste van het gehele gebeuren, de andere waren niet zo erg, smaakt alleen zo vies in het begin.
Van het verwijderen heb ik helemaal niks gevoeld, alleen wat druk maar dat was alles. Eerste dag wel aan de pijnstillers gezeten maar gisteren (2e dag) gewoon naar school geweest zonder pijnstillers en vandaag ook gewoon gewerkt zonder pijnstillers, eigenlijk nergens last van behalve dat die hechtingen een beetje 'trekken' als ik glimlach.

al met al viel het zeer mee met wat ik had verwacht.

wel een dikke wang nu

edit: ik drink wel gewoon alcohol overigens, nergens last van
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 18:34
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Meadow schreef op 24-12-2005 @ 16:38 :
Het was dan ook min of meer grappend bedoeld... .
i know
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 18:34
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
fosje schreef op 24-12-2005 @ 16:38 :
donderdag is de rechterkant eruit gegaan, niet laten snijden overigens want ze waren al door. Duurde wel wat langer omdat een kies horizontaal lag.
De verdoving in m'n gehemelte was het ergste van het gehele gebeuren, de andere waren niet zo erg, smaakt alleen zo vies in het begin.
Van het verwijderen heb ik helemaal niks gevoeld, alleen wat druk maar dat was alles. Eerste dag wel aan de pijnstillers gezeten maar gisteren (2e dag) gewoon naar school geweest zonder pijnstillers en vandaag ook gewoon gewerkt zonder pijnstillers, eigenlijk nergens last van behalve dat die hechtingen een beetje 'trekken' als ik glimlach.

al met al viel het zeer mee met wat ik had verwacht.

wel een dikke wang nu

edit: ik drink wel gewoon alcohol overigens, nergens last van
ik kom net weer uit het ziekenhuis
en morgen om 11 uur moet ik weer naar de EHBO
en dan heeft de kaakchirurg ook dienst dus word ik doorverwezen naar hem en dan weet ik pas meer..
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 24-12-2005 @ 19:34 :
ik kom net weer uit het ziekenhuis
en morgen om 11 uur moet ik weer naar de EHBO
en dan heeft de kaakchirurg ook dienst dus word ik doorverwezen naar hem en dan weet ik pas meer..
dat is inderdaad wel klote dat je niet gelijk geholpen kan worden , sterkte ermee

mijn zwelling begint overigens iets te zakken en mijn (lichtjes) blauwe plek is nu zo vies geel dus die is aan het weg trekken.
oh, hechting is er gister avond ook al uitgevallen (was aan het pielen met m'n tong )

Nogmaals sterkte en hopelijk gaat het je de volgende keer gemakkelijker af

Laatst gewijzigd op 25-12-2005 om 13:23.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 15:51
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 24-12-2005 @ 11:00 :
jeez, das dus echt klote! Zeker omdat je zolang moet wachten.. Nu weet ik dus echt zeker dat de mijne mooi blijven zitten
Trekken hoeft niet eens zoveel gedoe te zijn hoor. Ik vond het enorm meevallen!

Ik zou het om haar verhaal iig niet laten, overleg even met je tandarts.

Succes Ingetjuhh!
__________________
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 19:44
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
fosje schreef op 25-12-2005 @ 14:19 :
dat is inderdaad wel klote dat je niet gelijk geholpen kan worden , sterkte ermee

mijn zwelling begint overigens iets te zakken en mijn (lichtjes) blauwe plek is nu zo vies geel dus die is aan het weg trekken.
oh, hechting is er gister avond ook al uitgevallen (was aan het pielen met m'n tong )

Nogmaals sterkte en hopelijk gaat het je de volgende keer gemakkelijker af
mijn hechting zit ook los
op 2 plaatsen
morgen laatste x ziekenhuis denk ik zo
zit een harde plek in mijn wang
en als die morgen niet weg was moest ik terug
dus doe ik maar

anti biotica is op dus.. en gaat al stukke beter
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 19:45
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Miracle schreef op 25-12-2005 @ 16:51 :
Trekken hoeft niet eens zoveel gedoe te zijn hoor. Ik vond het enorm meevallen!

Ik zou het om haar verhaal iig niet laten, overleg even met je tandarts.

Succes Ingetjuhh!
dankjewel
nee de arts op de eerste hulp zei zaterdag
het is wel extreem uitgepakt bij je zo dik en blablabla...

maar 18 januari moeten de andere 2..
dus hopen dat die meevallen
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 11:26
ironflower
ironflower is offline
Ik ben net terug van de kaakchirurg, mijn rechterboven verstandkies is eruit. Hij was er echt in 1 seconde uit getrokken (hij was ook al helemaal door). Ze zeiden dat ik mijn mond even iets verder dicht moest doen, en toen leek het alsof er een soort klem rondom mn kies werd gezet, maar dat was het trekken zelf al.

Ik werd alleen helemaal eng van de verdoving. Heel raar, ik heb wel vaker een verdoving gehad en ik ben ook helemaal niet bang voor spuiten of voor wat er ging gebeuren. Natuurlijk wel een beetje gezonde spanning, maar meer niet.
Ik kreeg het bloedheet en zwart voor mn ogen. Dus voordat ze gingen trekken en erna heb ik nog even plat gelegen.
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 11:46
Ilja_
Avatar van Ilja_
Ilja_ is offline
Ik ben er ook voor naar de kaakchirurg geweest, alweer een aantal jaar terug. Twee verstandskiezen eruit laten snijden. Vond het geen prettige ervaring, maar het was geen complete ramp.
De eerste keer werd ik ook niet lekker van de prik die ik kreeg, wat ik nog nooit heb gehad, ook niet toen er 2 tanden getrokken werden . Ah goed, daar zag ik overigens wel veel meer tegenop dan de rest, want ik kan veel hebben, maar in mijn tandvlees vallen ze altijd echt vies tegen..
Mijn verstandskiezen waren ook nog lang niet doorgekomen, maar zouden voor problemen gaan zorgen als ze dat wel zouden gaan doen, dus preventief eruit gehaald. Ze zaten ook nog eens erg stevig vast en waren vastbesloten om daar ook te blijven zitten! Met veel getrek, geduw, gehak en geworstel zijn ze er beiden uitgekomen. Het deed op dat moment uiteraard geen zeer, maar vond het geen fijn gevoel dat ze maar zaten te wroeten en stukje bij beetje mijn tand aan gort hielpen om deze vervolgens in honderden stukjes uit mijn mond te verwijderen...
Hoe ik er na afloop uitzag was verre van charmant. De zwelling was wel erg groot en het praten ging slissend en niet erg gemakkelijk. Vele mensen aan het lachen gemaakt in elk geval! Toen de verdoving uit begon te werken, kreeg ik last van een soort zware kiespijn. Dat deed toch goed zeer. De pijnstillers namen lang niet alle pijn weg en ik heb toen ook niet zo best geslapen. De zwelling heeft bij mij zeker wel een tijdje aangehouden, maar dat komt denk ik ook omdat ik het geduld er niet voor heb om regelmatig een tijdje te koelen. Uiteindelijk vond ik de smaak in mijn mond nog het ergste van allemaal. De pus die uit de wond kwam zetten, wondvocht, bloed etc., was echt afschuwelijk vies en kauwgom kauwen was uiteraard geen optie. Maar al met al ben ik aardig over mijn trauma heen gekomen!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 14:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Misschien dat iemand me advies kan geven.

Sinds twee dagen heb ik last van een stukje tandvlees. Vandaag heb ik een soort mondinspectie gehouden en de situatie is het volgende: helemaal achteraan komt een verstandskies door, maar er zit nog een stuk tandvlees overheen en sowieso lijkt mij dat er helemaal geen plek is voor die kies.

Nou ga ik volgende week een weekje op vakantie en ik heb geen zin om daar met geouwehoer te zitten. Heeft zo'n verstandkies zo'n prioriteit dat ik voor de vakantie nog naar de tandarts moet?

De last die ik nu heb is echt minimaal, maar dan moet het natuurlijk niet binnen twee weken veel erger worden.
__________________
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid verstandskiezen weghalen:s
ABrules
55 24-12-2004 09:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.