Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2010, 09:11
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Morgen dus! En al maak ik me er niet druk om, ik weet totaaaaal niet wat ik kan verwachten.
Ik weet dat ze alleen links, of rechts doen. (moet alle 4 verstands kiezen).

Maar hoelang duurt het om er 2 uit te halen? 10 minuten? uur? 30 seconde per kies?
En, hoe lang werkt een verdoving? Net als in het ziekenhuis uurtje of 4? Of is dat bij kiezen minder? Hoeveel last krijg je als die verdoving uitwerkt? Ect. Ect. Ect.

Heb geeeen idee ^__^

Tandarts zij dat hij soms in 30 seconde klaar was, maar soms ook 2 uur bezig is. Zeg al wat over de kwaliteit van de tandarts of is dat normaal?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 09:23
Verwijderd
Bij mij duurde het denk ik een minuut of twee, drie per kies. Er wordt een ding in geschroefd en dan gaat de tandarts zitten wrikken en wiebelen met die kies tot hij loskomt.
Hoe lang de verdoving werkt wisselt per persoon en per tandarts, een uur of vier is wel een goed gemiddelde denk ik. Meestal komt de pijn terug vóór je je gezichtsspieren weer goed kunt bewegen. Het beste neem je binnen twee uur na het kiezen trekken al paracetamol. Sommige mensen hebben bijna nergens last van, anderen vergaan van de pijn, dat hangt ook af van hoe makkelijk de kies eruit ging. Maar als je wacht tot de pijn niet te houden is, ben je te laat met pijnstillers nemen, want het duurt een uurtje voor die optimaal werken

Ik had zelf alleen de eerste dag dat het continu pijn deed. Daarna deed het alleen pijn bij het kauwen, maar dat kun je oplossen door niet te veel te kauwen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 11:12
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
oh god, las dat het trekken uur of 4 goed gemiddelde was =(. Gelukkig is dat de verdoving
Moet je ook opletten met kauwen? Moet toch geen vuil oid inkomen? (of je wang doorbijten als je hem (nog) niet voelt?)

Hoe lang duurde het voordat je niet meer merkte dat ze er uit waren dan? 1 dag? ;P
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 11:13
PatoLoco
PatoLoco is offline
Ik veronderstel dat je wijsheidstanden al uitgekomen zijn? Of zitten ze echt nog in je kaak? Alle tanden die ik heb laten trekken, waren al uitgekomen en normaalgezien valt dat redelijk goed mee. 't Is ook afhankelijk van hoe lang en krom de wortels zijn. De meeste horrorverhalen komen van mensen die onder volledige verdoving al hun kiezen laten trekken (die dan vaak nog in de kaak zelf zitten). Mja dat zijn meteen 4 gaten in je mond waarbij ze soms ook in je kaak moeten boren. Nogal logisch dat je daar soms veel last van hebt

Ik heb eergisteren nog een kies laten trekken, zit dus nu met'n redelijk groot gat in m'n kaak Dit was wel een gewone kies. Omdat deze in slechte staat was (grote vulling), werd deze getrokken en nu zal m'n wijsheidstand min of meer op dezelfde plaats terechtkomen.

'n Paar maand eerder heb ik ook al 2 wijsheidstanden (in 2 keer) laten trekken. Ik heb dit gewoon met plaatselijke verdoving laten doen door een gewone tandarts. De eerste tand die ze getrokken hadden ging redelijk goed. Er wordt behoorlijk hard aan geduwd en getrokken dus je voelt wel wat druk op je kaken maar niet echt iets om je zorgen over te maken. Af en toe hoor je ook wel dingen kraken enzo maar gewoon negeren die handel Eerste tand duurde 'n paar minuten voordat hij er uit was.

De tweede wijsheidstand ging er bij mij heeeel vlot uit, het zou mij heel erg verbazen als het trekken zelf meer dan 30 seconden geduurd heeft. Ging echt héél erg vlot

Bij die twee wijsheidstanden heb ik vrijwel niets van last gehad. Bij één van de twee had ik de volgende dag wat moeite om m'n mond wijd te openen maar eten enzo ging vlot. Ik heb de eerste keer avondeten gegeten vlak voor ik m'n tand liet trekken zodat ik die avond toch al niets meer moest eten. De tweede keer gewoon nadat m'n tand getrokken was avondeten gegeten. Ging makkelijk, gewoon zorgen dat er geen eten in je wonde komt.

Bij de tweede tand heb ik trouwens geen pijnstillers genomen en dat ging gemakkelijk. Achteraf gezien had ik die bij de eerste tand ook niet nodig gehad denk'k.

Het is en blijft natuurlijk een redelijk grote wonde dus je moet niet verwachten dat je helemaal niets voelt he. Koop gewoon wat pijnstillers en gebruik ze als je't nodig hebt.

Van de tand die ik eergisteren heb laten trekken, heb ik wel wat last. Die had erg lange wortels die ook nog eens heel krom zaten. 't Heeft toch wel effe geduurd voordat de tand er uit was. Op't einde kon je hem echt naar alle kanten draaien maar hij bleef gewoon vasthangen in m'n kaak Ach ja, uiteindelijk wel in orde gekomen. Ik heb vandaag wel nog zo'n zeurende pijn en ook wat hoofdpijn. Nogal lastig omdat ik moet studeren maar al bij al valt het goed mee. Eten lukt goed maar 't is wel'n beetje klungelen soms omdat ik toch probeer van zo weinig mogelijk met m'n slechte kant te kauwen. Ik neem wel pijnstillers omdat ik wel wat pijn heb.

Je moet'n beetje geluk hebben met de stand van je wortels enzo maar als je niet te kleinzerig bent en eventueel wat pijnstillers neemt, valt't normaalgezien echt wel mee...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 14:04
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Via een ortedontist bij de tandarts gekomen om kiezen te laten trekken. Volgens de röntgen fotos staan de tanden acceptabel recht, en staan de wortels er in zoals in de schoolboekjes getekend.

3 van de kiezen zijn volledig door. 1 kies is wel door, maar hier zit nog tandvlees overheen. Tandvlees moet er dus boven los gesneden worden, maar de kies hoeft er niet uitgesneden te worden.

Dus bied hoop geloof ik ^^. Ben niet zo'n fan van pijnstillers, heb namelijk maar 1 nier en medicijnen zijn niet al te best voor je nieren, dus if no need then preferable not. Hoop niet dat het echt dagen duurt voordat hersteld is, heb binnenkort verdedigingen en tentamens
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 18:48
PatoLoco
PatoLoco is offline
Goh dan zou ik mij er niet al te veel zorgen over maken Toch zeker niet over die 3 die er al door zijn.

Zoals ik al zei, het is en blijft natuurlijk een wonde dus je kan moeilijk verwachten dat je'r helemaal niets van merkt maar al bij al zijn die horrorverhalen eerder uitzonderingen. Ik weet niet wat je tandarts van plan is maar als je ze één voor één laat trekken, valt het normaalgezien echt wel goed mee. Ik heb wel steeds achteraf zo'n soort ice pack ('t was zo'n gel die je kan invriezen) gebruikt en die op m'n kaak gelegd. M'n tandarts raadde mij wel aan om die er niet non stop op te laten. Dus in intervallen werken, zeg maar. Vraag hier misschien eens raad over bij je tandarts

Als je wortels goed staan, is het ergste waarschijnlijk gewoon het geduw/getrek aan je kaak en de geluidjes die daar bij komen Er zijn leukere dingen natuurlijk maar maak je er niet al te veel zorgen over, 't is allemaal normaal en met'n beetje geluk is het zo voorbij!

Pijnstillers had ik bij de eerste twee niet nodig en die hadden ook redelijk mooie wortels dus als jouw wortels er ook goed uitzien dan zal de pijn (hopelijk ) ook wel meevallen!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 10:27
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Nou, 2 er uit! Andere 2 later via de kaakchirurg (omdat 1 toch onder tandvlees zit).
Onder, de eerste, ging vrij vlot. Schoot er wel ineens uit dus kreeg nog wel een ram van de tang, maar dat voelde ik toch alleen maar links. Boven was lastiger, maakte ook veel meer geluid, dus daarbij even draaien.

Al met al duurde het.. 5 - 7 minuten vanaf het moment gerekend dan dat hij de tang pakte, en het bijten op het sponsje enzo erbij gerekend.

Kan nu niet echt slikken en voel m'n gezicht gedeeltelijk echt niet, maar al met al, tot dusver wel okay. Nu even afwachten tot de verdoving uitwerkt...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 11:06
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Bump!
Okay, heb, boven, nog steeds last =[. Neem nog steeds pijnstillers en zelfs met melatonine word ik 's nachts wakker en moet ik nieuwe pijnstiller nemen voordat ik verder kan slapen.

Brood en avond eten (zoals pizza, any type of meat ect) is nog steeds verdomd lastig. Leef nu vooral op soep, drinken en yogurth dingetjes.

Trekken was Donderdag ochtend, nu Zondag ochtend. Zoiets normaal bij kiezen trekken?
note dat er niet gesneden of geboord is.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 11:32
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Bump!
Okay, heb, boven, nog steeds last =[. Neem nog steeds pijnstillers en zelfs met melatonine word ik 's nachts wakker en moet ik nieuwe pijnstiller nemen voordat ik verder kan slapen.

Brood en avond eten (zoals pizza, any type of meat ect) is nog steeds verdomd lastig. Leef nu vooral op soep, drinken en yogurth dingetjes.

Trekken was Donderdag ochtend, nu Zondag ochtend. Zoiets normaal bij kiezen trekken?
note dat er niet gesneden of geboord is.
3 dagen vind ik niet zo veel. Het is heel vervelend uiteraard, maar het klinkt me niet abnormaal in de oren. Is de pijn wel íets minder dan eerst? Want als het alleen maar meer wordt moet je opletten of niet stiekem je wang dik gaat worden en de boel gaat ontsteken.

Nog even pijnstiller tips (voor zo ver je ze niet al goed inneemt): het is heel belangrijk dat je pijnstillers inneemt met een regelmatig interval. Dus niet steeds wachten tot de vorige uitwerkt, want anders krijg je nooit een goede spiegel in je bloed. Verder mag je, als je veel pijn hebt en 1 middel niet genoeg werkt, ibuprofen en paracetamol combineren (dwz bijv eerst ibu, 3 uur later paracetamol, 3 uur later weer ibu, enz).
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 13:53
PatoLoco
PatoLoco is offline
Mja de bovenkant deed bij mij ook lastig. 't Is wel logisch dat't nog'n beetje pijn doet hoor. Het is en blijft natuurlijk een serieuze wonde he. Komt wel in orde, gewoon effe geduld hebben. Drie dagen is ook helemaal niet zo lang natuurlijk.

Eten blijft vrij lastig tot je wondes vrij goed geheeld zijn, vrees ik. Gewoon rustig afwachten en alleen met één kant kauwen. Ik hield m'n hoofd soms'n beetje schuin terwijl ik at, ziet er enorm idioot uit maar het maakt het wel wat makkelijker

Ik heb de fout gemaakt om na een paar dagen nonchalanter te eten en zo heb ik m'n wonde terug 'opengekauwd' waardoor ik dus terug veel meer last had. Het is geen slecht idee om dit te vermijden

Gewoon effe volhouden, als de pijn echt niet mindert of erger wordt, kan je best effe naar de dokter/tandarts bellen en om raad vragen. Maar 3 dagen is echt niet zo lang hoor. De tand die ik een kleine week geleden heb laten trekken, deed gisteren pas geen pijn meer en 's avonds heb'k de wonde jammergenoeg terug opengekauwd dus vandaag weer wat last. Mijn andere tanden deden niet zoveel pijn maarja, 't kan niet altijd even vlot gaan natuurlijk!

Nog effe volhouden dus!

Wat bij mij ook helpt, is niet te veel dingen eten met een "sterke" smaak. Erg zoute/zoete dingen (frisdrank, chocolade, snoep, gezouten chips, etc) maken de pijn meestal erger. Veel water drinken en je mond (en dus je wondes) proper houden, helpt bij mij echt om de pijn te beperken.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 15:33
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ye, merkte ook al dat met chips ik er meer last van kreeg.
Vraag wat mensen op MSN en die hadden er ook langer last van. Maar tandarts zei dat ik geen rekening hoefde te houden met tentamens of sollicitatie gesprekken, enkel de dag zelf vrij houden.

Dat was een behoorlijke leugen.. -.-;
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Tandarts zenuwachtig
KleinePrinses
28 26-04-2012 23:15
Lichaam & Gezondheid Onder narcose kiezen trekken?
Eend
43 21-11-2011 17:51
Lichaam & Gezondheid Kiezen trekken
Verwijderd
1 04-10-2009 21:51
Lichaam & Gezondheid Waar verstandskiezen trekken?
anjali
3 21-02-2009 00:40
Lichaam & Gezondheid beugel
Verwijderd
42 25-10-2006 20:02
Lichaam & Gezondheid Het grote :DGEBITS:Dtopic
Cherry Springs
43 24-10-2005 12:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.