Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2007, 20:20
smowkey
smowkey is offline
Een jongen en zijn vriendin krijgen ruzie, tijdens een felle discussie en een hoop gescheld schopt hij zijn vriendin en zegt dat het haar eigen schuld is(wel nadat hij al een paar keer gezegd heeft dat hij zou slaan als ze niet stopt). Een uur later, als beiden gekalmeerd zijn zegt hij dat het niet de bedoeling was haar te raken(hij had haar ook niet vol mee). De volgende dag is alles weer koek en ei tussen deze twee en herhaalt hij nog eens dat het de bedoeling niet was en het mss komt omdat hij gedurende de dag een paar glazen sterke drank gedronken had. Haar motivatie is dat dit nog nooit eerder gebeurd is,dat het de eerste keer in 4maanden tijd is dat zoiets voorvalt. Het is een temperamentvolle jongen volgens haar. Is meestal superlief, maar soms heel vlug geirriteerd. Bij een discussie heeft hij altijd de neiging met iets te slaan of tegen iets aan te schoppen ofzo.

Mijn vraag is nu:
Is iedereen in staat zijn vriendin/vriend te slaan tijdens een discussie (niet als je partner echt iets ergs gedaan heeft) of ligt het volgens jou in sommige mensen hun aard om zo te reageren

Vind je het niet kunnen, onder welke omstandigheden dan ook of vind je het in deze situatie bijvoorbeeld niet zo erg

Zou je het je vriendin/vriend vergeven of vind je het een reden om de relatie stop te zetten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2007, 20:24
juno
Avatar van juno
juno is offline
"temperamentvol". ?

Wahahahaha!


Kansloos zal je bedoelen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:28
Verwijderd
Hmm, ik vind écht slaan/stompen of trappen niet kunnen.
Maar zelf kon ik vrij driftig worden en nog wel eens willen slaan; niet hard, maar wel slaan dus. Ik heb het inmiddels compleet afgeleerd, ik kan me nu op andere manieren uiten. Maar goed, tikken moet wel kunnen; als het maar afgeleerd kan worden
Mja, 't ligt natuurlijk ook wel aan de partner; als je kan accepteren dat ruzies soms gewoon lichamelijk zijn - maar dan wel zonder écht geweld; dus wederom niet iemand echt in elkaar slaan/stompen/trappen - dan hoeft het geen probleem te zijn. 't Ligt ook wel aan de leeftijd; ik was 15/16 toen ik zo driftig was, dat vind ik een leeftijd waarop dat nog wel kan... Als iemand 20 is hoort hij toch wel beter te weten, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:47
Zeenimf
Avatar van Zeenimf
Zeenimf is offline
Citaat:
smowkey schreef op 10-04-2007 @ 21:20 :

Mijn vraag is nu:
Is iedereen in staat zijn vriendin/vriend te slaan tijdens een discussie (niet als je partner echt iets ergs gedaan heeft) of ligt het volgens jou in sommige mensen hun aard om zo te reageren

Vind je het niet kunnen, onder welke omstandigheden dan ook of vind je het in deze situatie bijvoorbeeld niet zo erg

Zou je het je vriendin/vriend vergeven of vind je het een reden om de relatie stop te zetten
ik denk dat iedereen agressief kan worden tijdens een ruzie, maar om echt te beginnen met fysiek geweld is net dat stapje verder.
maar dat neemt niet weg dat, ondanks ik iemands frustraties soms kan begrijpen, slaan of schoppen niet acceptabel is. daarbij geloof ik ook niet dat iemand maar 1 keer zal slaan, het zal vaker voorkomen en de reden zal steeds minder erg zijn.

Je slaat gewoon niet. in ieder geval niet 'echt' zoals Andijvie al zei.
__________________
psssttt <3<3
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:47
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ik zou direct uit de relatie stappen! en dan nog eens drank als excuus. dat gaat van kwaad tot erger...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:48
Verwijderd
Slaan vind ik niet kunnen. Dan kan vriendlief echt zijn biezen pakken, zeker als hij met het excuus van drank komt. Als ik boos ben ga ik alleen maar harder praten wat je misschien ook soms wel op kan vatten als schreeuwen, maar dat is alleen als ik echt door mn plaat ga. Oh en als ik echt hysterisch word heb ik ook wel eens de neiging keihard te gillen maar dat houd ik meestal in. Nog nooit de neiging gehad om iemand te slaan, dus ik kan niet mee praten. Ook al heeft die gene iets enorm kuts geflikt vind ik slaan alsnog niet kunnen. En bij discussies kan je toch ook gewoon, hoe heet dat ook alweer, praten?

Edit: Dat net loog ik, ik heb soms als ik echt boos ben ook wel de neiging om iets te schoppen. Meestal is dat dan een lantaarnpaal of n muur of deur, nooit de persoon waarom ik boos ben, omdat ik daar simpelweg de neiging niet toe heb en het erg onvolwassen en onredelijk vind om iemand expres fysiek pijn te doen. Oh, 't zelfde geldt voor expres mentaal pijn doen, tenzij die gene echt iets heel gemeens heeft gedaan.

Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 20:52.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:49
Verwijderd
je mag blij zijn dat je vriendinnetje het tolereert.



inderdaad: kansloos. of iets positiever: kansarm
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:50
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
smowkey schreef op 10-04-2007 @ 21:20 :
Een jongen en zijn vriendin krijgen ruzie, tijdens een felle discussie en een hoop gescheld schopt hij zijn vriendin en zegt dat het haar eigen schuld is(wel nadat hij al een paar keer gezegd heeft dat hij zou slaan als ze niet stopt). Een uur later, als beiden gekalmeerd zijn zegt hij dat het niet de bedoeling was haar te raken(hij had haar ook niet vol mee). De volgende dag is alles weer koek en ei tussen deze twee en herhaalt hij nog eens dat het de bedoeling niet was en het mss komt omdat hij gedurende de dag een paar glazen sterke drank gedronken had. Haar motivatie is dat dit nog nooit eerder gebeurd is,dat het de eerste keer in 4maanden tijd is dat zoiets voorvalt. Het is een temperamentvolle jongen volgens haar. Is meestal superlief, maar soms heel vlug geirriteerd. Bij een discussie heeft hij altijd de neiging met iets te slaan of tegen iets aan te schoppen ofzo.

Mijn vraag is nu:
Is iedereen in staat zijn vriendin/vriend te slaan tijdens een discussie (niet als je partner echt iets ergs gedaan heeft) of ligt het volgens jou in sommige mensen hun aard om zo te reageren

Vind je het niet kunnen, onder welke omstandigheden dan ook of vind je het in deze situatie bijvoorbeeld niet zo erg

Zou je het je vriendin/vriend vergeven of vind je het een reden om de relatie stop te zetten
Tuurlijk reageren mensen verschillend. Sommigen stellen zich aan, sommigen laten over zich heen lopen, anderen zijn dominant en weer een ander deelt een klap uit. Overigens: zeggen dat je gaat slaan als iemand niet ophoud en het dan ook doen maakt het niet prima of begrijpelijk. Neemt niet weg dat er (extreme) situaties kunnen bestaan waarin een ram uitdelen best oke is.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 21:08
Verwijderd
Als ik pissig ben en ik kan het werkelijk niet met woorden af, dan schop ik de bank of smijt ik de deur dicht. Ik deel hooguit een ietwat geërgerde stomp uit als hij vervelend doet, maar daar blijft het ook bij. Fysiek geweld vind ik hoe dan ook niet kunnen in een relatie - in elke relatie eigenlijk, en ik tolereer het dan ook in geen enkel onderdeel van mijn leven. Misschien dat sommige mensen niet in staat zijn om zonder geweld te doen, maar ik vind mezelf graag intelligenter en 'beschaafder', wat die term dan ook mag betekenen, dan dat.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 21:13
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Ja wat vind je schoppen? Ik heb ook weleens m'n ex het huis uit getrapt omdat ze niet weg wilde en het eerst uit wilde praten. Ze gilde de oren van me kop en ik wilde haar gewoon weg hebben. Mensen kunnen flippen als je echt te ver gaat, vind het zeker niet normaal om iemand te slaan/schoppen maar als iemand gaat gillen oid sleep ik der ook aan der kraag m'n huis uit.
Meisjes (ik zeg nu meisjes, maar er zou ook mensen kunnen staan) slaan is ook kansloos, behalve als zij jou ervoor nog geslagen heeft. Dan heb je er alle recht toe om van je af te bijten. Behandel elkaar gewoon met respect.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 21:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Fouten maken mag binnen een relatie. Maar het probleem met slaan en schoppen is dat het, als het nu eenmaal een keer gebeurt, meestal wel vaker gebeurt. En niet van de één op de andere dag, maar geleidelijk steeds vaker en steeds harder, totdat je je afvraagt hoe je daar ooit in beland bent en waarom je het zo lang getolereerd hebt.

Dus nee, dit is niet acceptabel. Ook niet met drank, ook niet met ruzie en ook niet met onredelijkheid. Als dit niet meteen de laatste keer is geweest is er wel degelijk een groot probleem.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 21:22
ragdoll
Avatar van ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
adon1s schreef op 10-04-2007 @ 22:13 :
J. Dan heb je er alle recht toe om van je af te bijten. Behandel elkaar gewoon met respect.
eh wat een bullshit mannen zijn toch een stuk sterker enzo blabla. Waarmee ik natuurlijk niet bedoel dat meisjes hun vriend ongelimiteerd klappen kunnen verkopen oid.
__________________
april is the cruellest month
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 21:29
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Morgan schreef op 10-04-2007 @ 22:08 :
Als ik pissig ben en ik kan het werkelijk niet met woorden af, dan schop ik de bank of smijt ik de deur dicht. Ik deel hooguit een ietwat geërgerde stomp uit als hij vervelend doet, maar daar blijft het ook bij. Fysiek geweld vind ik hoe dan ook niet kunnen in een relatie - in elke relatie eigenlijk, en ik tolereer het dan ook in geen enkel onderdeel van mijn leven. Misschien dat sommige mensen niet in staat zijn om zonder geweld te doen, maar ik vind mezelf graag intelligenter en 'beschaafder', wat die term dan ook mag betekenen, dan dat.
Totaal mee eens!
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 21:54
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik zou hem wegdoen. En aangifte doen, voor de verveel.
+ wat morgan zegt
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Vlooienband schreef op 10-04-2007 @ 22:54 :
Ik zou hem wegdoen.



ik ook, trouwens
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 22:01
Verwijderd
omg dit doet me denken aan mn buurmeisje en dr vriend, die slaan elkaar elke week de hersens in en smijten de hele inboedel naar elkaar... maar als mijn vriend mij een keer gemeend hard zou slaan zou ik ten eerste zijn eigendommen mollen en m daarna uit mn leven verbannen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 22:04
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Echt slaan met de intentie tot pijn doen vind ik echt niet kunnen. Een beetje plagerig 'vechten'/stoeien natuurlijk wel, zolang het vriendschappelijk blijft en van beide kanten komt.

Als je ruzie niet op kunt lossen met woorden, dan moet je maar uit elkaar gaan ofzo.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 22:05
Verwijderd
Tja, de één heeft nu eenmaal inferieur genetisch materiaal en de ander niet. Je kunt dit soort waardeloze onderkruipsels trouwens wel helpen met een hormoontherapie, maar dat is niet erg politiek correct.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-04-2007, 22:27
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Starsailorr schreef op 10-04-2007 @ 21:48 :
Ook al heeft die gene iets enorm kuts geflikt vind ik slaan alsnog niet kunnen. En bij discussies kan je toch ook gewoon, hoe heet dat ook alweer, praten?
Ik ben het helemaal met je eens dat slaan of fysiek geweld NOOIT vergoeilijkt kan worden. Maar in het heets van de strijd een opbouwend of normaal gesprek kunnen voeren lijkt me een erg naïeve gedachte. Bij mij is het dan vooral een paar uur geen klank en geen beeld.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 10-04-2007 @ 23:27 :
Ik ben het helemaal met je eens dat slaan of fysiek geweld NOOIT vergoeilijkt kan worden. Maar in het heets van de strijd een opbouwend of normaal gesprek kunnen voeren lijkt me een erg naïeve gedachte. Bij mij is het dan vooral een paar uur geen klank en geen beeld.
Dan schreeuw je desnoods en loop je kwaad weg, smijt een boek op tafel of gooit de deur dicht. Agressie kun je heel goed oplossen zonder iemand fysiek aan te vallen.

Daarnaast word ik eerlijk gezegd nooit zó boos op mensen dat ik zelfs maar de drang voel om ze te slaan. Ik word eerder kwaad op mijzelf en ga dan de muur schoppen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 23:00
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Morgan schreef op 10-04-2007 @ 23:30 :
[..] Daarnaast word ik eerlijk gezegd nooit zó boos op mensen dat ik zelfs maar de drang voel om ze te slaan. Ik word eerder kwaad op mijzelf en ga dan de muur schoppen.
Dat

Als ik er dan met iemand over praat, is het meestal wel van 'zooo, ik sla hem echt hard als ik hem tegenkom!'. Maar dat blijven alleen maar woorden. Ik sla gewoon niet. Punt.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 23:24
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
moet kunnen als ze het verdient. vrouwen zijn nu geemancipeert en moeten ook tegen n stootje kunnen.
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 23:46
Verwijderd
Mijn vriend kon vertrekken als hij me zou slaan of schoppen, ook al is het in het heetst van de strijd, had ie teveel gedronken of deed ik onredelijk. Punt uit, moven.

Zelf sla ik ook niet, mijn vriend in ieder geval niet, als ik kwaad ben mep ik wel met een deur of ga ik stampen.

Hoewel ik vroeger mijn zusje wel eens een mep heb verkocht, maar die ging altijd heel hoog en hard gillen en mijn hoofd is niet bestand tegen hoog geluid. .
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 00:41
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
ik moet opeens denken aan de opa en oma van mn vriendin. haar opa is, imo, een gore zuiger. oma is gestopt met roken, en heeft woedeaanvallen. in een aanval heeft ze haar man met een koperen pijp bewerkt...

ik vind het kansloos op je eega te slaan. sla dan tegen een muur als je zo gefrustreerd bent
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 06:29
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Morgan schreef op 10-04-2007 @ 23:30 :
Dan schreeuw je desnoods en loop je kwaad weg, smijt een boek op tafel of gooit de deur dicht. Agressie kun je heel goed oplossen zonder iemand fysiek aan te vallen.
Haha, dat heb ik
Als ik echt enorm kwaad ben (in een ruzie) dan loop ik weg en sla ik met de deuren. Om daarna als ik afgekoeld ben weer terug te komen.

Die trap uit de beginpost vind ik echt niet kunnen. Je slaat of schopt je vriendin niet. Dan koop je maar een boksbal om je agressie op kwijt te kunnen.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2007, 08:49
juno
Avatar van juno
juno is offline
Als Donald Duck een woedeaanval krijgt is dat grappig, maar bij menselijke wezens wordt het op de kleuterschool over het algemeen wel duidelijk dat dit ongewenst gedrag is.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 11:14
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Mijn ex kon ook vreselijk kwaad worden en ging dan tegen dingen aanschoppen en met dingen gooien en dergelijke, maar hij heeft me gelukkig nooit geslagen. Omdat ik niet zo'n leuk verleden heb thuis ben ik echter wel gevoelig voor dit soort woedeuitbarstingen en voel ik me meteen bedreigd en klaar om in de (fysieke) verdediging te gaan. het was dus ook niet zo'n goede combinatie....

Maar ik zou me inderdaad niet laten slaan, dat vind ik toch getuigen van het niet hebben van zelfbeheersing. Als iemand eenmaal over die drempel is, dan is een tweede keer slaan een stuk makkelijker.

Ik heb zelf ooit wel eens een vriendje geslagen, maar dat was echt uit pure onmacht. Alles wat ik zei was op dat moment verkeerd en hij werd steeds verdrietiger maar ook bozer. Uiteindelijk pakte hij een mes en dreigde zichzelf iets aan te doen. Toen heb ik hem geslagen omdat ik dat absoluut niet wilde en hem tot inkeer wilde brengen. Achteraf schaam ik me daar wel een beetje voor.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 11:50
Verwijderd
De grap met zulk soort dingen is dat iedereen altijd roept van 'ohhhhhhh dan mag hij(/zij) direct vertrekken hoor!!11' maar als het er op aankomt dan is dat zelden hoe het loopt.

Zelfde geldt voor vreemdgaan trouwens, alleen dan in mindere mate omdat het vaker voorkomt en mensen sneller inzien dat ze vaak niet in staat zijn tot zulke drastische stappen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 11:54
Verwijderd
Vrouwen willen mannen ook nog wel eens meppen met de vlakke hand, maar dan heb je aan mij de verkeerde want die tik kunnen ze net zo hard terugkrijgen. Emancipatie
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 12:12
Verwijderd
Ik kan me voorstellen dat je in een driftbui iemand mept want dat heb ik zelf wel eens gehad, MAAR dan is het 'slaan uit machteloosheid', het is volstrekt impulsief en op dat moment ben je meer verdrietig dan boos.
Zoals deze jongen haar sloeg vond ik meer 'slaan uit machtsmisbruik' - het was niet impulsief, want hij bedreigde haar zelfs. Of 'waarschuwen', zoals jij dat noemt. 'Als je niet doet wat ik zeg ga ik slaan' heeft niets te maken met temperament of boosheid of alcohol of wat dan ook, maar alles met denken dat je vriendin een soort hondje is dat alles moet doen wat jij zegt.

Ehm als mijn vriend mij zou slaan zou mijn reactie er dus van af hangen of hij dat uit machteloosheid of machtsmisbruik zou zijn (en als hij vaak geweld zou gebruiken uit machteloosheid zou ik dat natuurlijk ook niet accepteren). Maar als hij boos/verdrietig is gaat hij stil in een hoekje zitten mokken, dus ik acht de kans extreem klein dat hij dan opeens zou gaan 'slaan uit machteloosheid', want daar is een heel ander soort woedegedrag voor nodig.

Laatst gewijzigd op 11-04-2007 om 12:17.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 12:14
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Slaan betekent dat je het verbaal niet aankunt. En met zo iemand hoef ik geen relatie. Ook al heb je ruzie, je kunt dingen nog steeds wel op een respectvolle manier uitvechten, want je houdt van elkaar als het goed is.
Hetzelfde geldt trouwens voor uitschelden, negeren en dergelijke. Het getuigt allemaal van een onvolwassenheid waar ik niet naar op zoek ben in een vriendje.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 12:24
Verwijderd
Een relatie moet tegen een stoot kunnen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 13:06
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik denk niet dat iedereen in staat is om iemand anders te slaan, zelfs niet als die persoon onwijs pissig is. Het 'ergste' wat ik ooit heb gedaan is mn slaapkamerdeur dichtgooien. En als ik boos ben ga ik altijd ontzettend huilen waardoor ik niet meer uit mn woorden kan komen in plaats van schreeuwen en agressief worden. En dan loop ik hard weg naar ergens waar ik alleen kan zijn.

En als mijn vriendje me zou slaan zou ik heel erg schrikken en ik zou hem niet meer vertrouwen om mezelf te uiten bij hem en dan is de relatie dus over.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 13:44
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
smowkey schreef op 10-04-2007 @ 21:20 :
Een jongen en zijn vriendin krijgen ruzie,
Nee, mijn vriendin en ik kregen ruzie.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 14:16
Verwijderd
Je hebt je vriendin getrapt, Magican?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 14:18
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
moet kunnen.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-04-2007, 14:33
RainDrops
Avatar van RainDrops
RainDrops is offline
Je kunt best kwaad worden, maar slaan;... gaat wel ver.
Ik heb nooit echt de nijging om mensen te slaan.
Als iemand mij meer dan een keer geslagen heeft, zou ik het uitmaken.
__________________
Golddigger
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 14:49
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 11-04-2007 @ 00:24 :
moet kunnen als ze het verdient. vrouwen zijn nu geemancipeert en moeten ook tegen n stootje kunnen.
alleen ouders kunnen besluiten dat hun (kleine) kind een ''pedagogische tik'' verdient. Als ik een vriend zou hebben die zou vinden dat ik een mep verdiend, verdient hij niks anders dan de deur.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 14:53
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 10-04-2007 @ 22:21 :
Fouten maken mag binnen een relatie. Maar het probleem met slaan en schoppen is dat het, als het nu eenmaal een keer gebeurt, meestal wel vaker gebeurt. En niet van de één op de andere dag, maar geleidelijk steeds vaker en steeds harder, totdat je je afvraagt hoe je daar ooit in beland bent en waarom je het zo lang getolereerd hebt.

Dus nee, dit is niet acceptabel. Ook niet met drank, ook niet met ruzie en ook niet met onredelijkheid. Als dit niet meteen de laatste keer is geweest is er wel degelijk een groot probleem.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 15:16
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-04-2007 @ 15:16 :
Je hebt je vriendin getrapt, Magican?
Ze bleef maar zeuren
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 15:41
Drlove
Drlove is offline
Met mijn ex verkleedde ik me altijd als Nazi. Dan speelden we een rollenspel en deden we of ik haar had ontdekt en meenam naar een kelder. Daar hing ik haar op aan een touw en als ze bijna stief hakte ik het touw door. Valt toch ook wel onder de categorie slaan?

Ps ze is me ex omdat op een gegeven moment het mes te bot was en ik het touw niet doorgesneden kreeg.
__________________
de reden van het leven is te leven om een reden
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 16:03
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
^

Ik heb zelf ook nog wel eens de neiging ergens tegenaan te stampen als ik kwaad of gefrustreerd ben, maar dan nooit tegen levende wezens, zeker niet tegen mijn vriendin.

Dus: niet iedereen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 16:18
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Drlove schreef op 11-04-2007 @ 16:41 :
Met mijn ex verkleedde ik me altijd als Nazi. Dan speelden we een rollenspel en deden we of ik haar had ontdekt en meenam naar een kelder. Daar hing ik haar op aan een touw en als ze bijna stief hakte ik het touw door. Valt toch ook wel onder de categorie slaan?

Ps ze is me ex omdat op een gegeven moment het mes te bot was en ik het touw niet doorgesneden kreeg.
wtf
overbodige informatie,niemand vroeg hierom.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 16:21
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik ben in het verleden al genoeg geslagen door familie. Familie kan je niet kiezen maar je vriend/vriendin wel. Zodra hij een hand op me legt is het voorbij. Kan hij nog zoveel oprecht spijt hebben als hij wil, dat boeit me dan echt niet. Hij wist dat hij dat niet had moeten doen. Geweld maakt dingen erger en lost niks op.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 17:22
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Ik denk dat het toch aan de situatie licht.
al mijn vriendin mij tot op het bot ergert en ik zeg al 3x nou krijg je een mep en vervolgens krijgt ze een schop tegen haar schenen is dat eigen schuld.

maar er is natuurlijk een verschil tussen iemand lens trappen (in zijn maag ofzo) of een keer tegen zijn schenen.

Zelfde verschile dat je iemand tegen zijn schouder stompt of vol op zijn gezicht stompt
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 11-04-2007 @ 18:22 :
Ik denk dat het toch aan de situatie licht.
al mijn vriendin mij tot op het bot ergert en ik zeg al 3x nou krijg je een mep en vervolgens krijgt ze een schop tegen haar schenen is dat eigen schuld.

maar er is natuurlijk een verschil tussen iemand lens trappen (in zijn maag ofzo) of een keer tegen zijn schenen.

Zelfde verschile dat je iemand tegen zijn schouder stompt of vol op zijn gezicht stompt
Als je vriendin je zo erg ergert dat je moet gaan dreigen met slaan/trappen en het vervolgens ook nog dóet... wat heb je dan voor relatie?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 17:26
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 11-04-2007 @ 18:22 :
Zelfde verschile dat je iemand tegen zijn schouder stompt of vol op zijn gezicht stompt
Maar met de overeenkomst dat je iemand uit woede pijn wilt doen en dat ook probeert. Of ik nu een blauwe plek op mijn schouder of op mijn gezicht heb maakt me eigenlijk vrij weinig uit, buiten stoeien en speelse tikjes word ik niet geslagen. En dat waarschuwen maakt het er bepaald niet beter op, want dat geeft mij alleen maar aan dat het een weinig impulsieve actie was en dat je al tien keer weg had kunnen lopen in plaats van te gaan slaan.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 11-04-2007 @ 18:26 :
En dat waarschuwen maakt het er bepaald niet beter op, want dat geeft mij alleen maar aan dat het een weinig impulsieve actie was en dat je al tien keer weg had kunnen lopen in plaats van te gaan slaan.
klopt
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 18:07
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-04-2007 @ 18:26 :
Maar met de overeenkomst dat je iemand uit woede pijn wilt doen en dat ook probeert. Of ik nu een blauwe plek op mijn schouder of op mijn gezicht heb maakt me eigenlijk vrij weinig uit, buiten stoeien en speelse tikjes word ik niet geslagen. En dat waarschuwen maakt het er bepaald niet beter op, want dat geeft mij alleen maar aan dat het een weinig impulsieve actie was en dat je al tien keer weg had kunnen lopen in plaats van te gaan slaan.

Maar de TS heeft kennelijk toch zijn mening al gevormd, hij wil alleen van ons horen dat we het ermee eens zijn. Ik niet, dus.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 18:49
Verwijderd
Natuurlijk kun je dat doen, verbouw gewoon haar kaak als ze jouw mening niet deelt man. Dat zal d'r leren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken
trustnobody
10 30-09-2012 08:20
Wegwijzen & Voorstellen Beste vriendin laat me stikken, ik haat mijn leven
trustnobody
1 25-09-2012 16:21
Psychologie ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken
trustnobody
1 25-09-2012 16:19
Wegwijzen & Voorstellen Beste vriendin laat me stikken
trustnobody
1 25-09-2012 15:33
Liefde & Relatie je kinderen slaan is slecht???
G.T.C.
67 11-06-2003 15:34
Psychologie Wat vinden jullie hiervan? Hoe moet ik reageren? Is het mishandeling of niet?
Marit_temp
9 08-05-2002 09:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.