Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2009, 11:02
Verwijderd
Mijn vriendin stelde voor om samen te gaan wonen met mij als vriend en 2 vrienden van haar. Volgens mij heeft dat echt geen meerwaarde voor onze relatie ten opzichte van met ze tweeen samenwonen. De enige reden dat ze met meer mensen wilt samenwonen is vanwege de kosten en omdat dan de stap kleiner is.

Wat vinden jullie hiervan? Zou jij kunnen samenwonen met je vriend/vriendin en 2 andere vrienden? Het zijn trouwens wel echte gamenerds die de hele dag achter de laptop zitten, als dat wat uitmaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2009, 11:35
Verwijderd
Nee. Dat zou ik niet kunnen. Ik zou toch een gedeelte voor mezelf willen hebben om met mijn vriend.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 11:57
Verwijderd
Ik ken wel mensen die dat zo gedaan hebben, en dat was volgens mij geen probleem. Later zijn ze wel met z'n tweeën samen gaan wonen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 12:07
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik zou het niet willen. Ik wil best samenwonen, maar dan ook echt met zijn tweeën. Verder heb ik de leeftijd ook niet meer om met vrienden in een huis te gaan zitten (tenzij ik aan het reizen ben geslagen of op hoge nood woonruimte nodig heb), ik zou liever ergens zelf een huisje huren/kopen
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 12:14
Verwijderd
Ik zit in een nogal lastig parket. Het punt is namelijk dat op het moment dat ik besluit om niet samen te gaan wonen, onze relatie eigenlijk tegelijkertijd eindigt bij die beslissing. Ze heeft het op dit moment al erg druk en als ze eenmaal op zichzelf woont denk ik niet dat we de tijd gaan vinden die we nodig hebben voor een relatie.

Om onze relatie in stand te houden zou ik het er wel voor over hebben om met haar samen te gaan wonen met 2 van haar vrienden. Alleen heb ik het gevoel dat het niet gaat werken... Lastige situatie.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 12:37
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ben jij er al aan toe om samen te wonen? Zo ja, waarom gaan jullie dan niet met zijn tweeën samenwonen? Maar ik denk dat het antwoord nee is, en dan moet je er mijns inziens niet eens aan beginnen.
Waarom zou jullie relatie eindigen als ze op zichzelf gaat wonen? Zit er dan ineens een grotere afstand tussen? En het is een kwestie van geven en nemen. Jij moet tijd maken voor je vriendin en je vriendin ook voor jou. Als dit al niet eens lukt, waarom zou je dan uberhaupt aan samenwonen beginnen?!
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 14:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Anders probeer je het gewoon? Als het niet werkt heeft zij iig ook gezien dat dit het niet is en dan ziet ze misschien wel in dat het een beter idee is om met z'n tweetjes gewoon iets te zoeken. Ik zou er zelf niet gauw aan beginnen, idd omdat ik net als spekkie de tijd van studentenhuizen en met anderen samen wonen wel een beetje gehad heb
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 18:55
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
vrienden van mij hebben het ook zo gedaan. zij vond het in haar huis niet meer leuk en is al half bij hem ingetrokken. daarna kwam er een kleine kamer vrij en hebben ze de ene kamer tot zit/studeerkamer ingericht en de ander tot slaapkamer. voor hun was de beslissing zo dat ze het prima vonden in dat huis, en dat ze nog geen behoefte aan 'echt' samenwonen met zn 2en. als dit voor jullie ook zo is, kun je het prima doen. maar als de behoefte tot samenwonen er al is, zou ik dat doen denk ik. qua kosten moet het echt niet zoveel uitmaken!
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 19:49
Verwijderd
Heb k nu zelf ook, werkt prima OMGNOES ZAO WOONT SAMEN! (voor de copy-past-ers onder ons, een handreiking)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 22:11
Verwijderd
ja hoor, want de wereld draait om jou


ontopic: ik ga misschien met mn beste vriendin en haar vriend samenwonen en dat wordt te gek.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 23:29
Verwijderd
^ Echt waar? Persoonlijk zou ik me daar echt niet fijn bij voelen. Volgens mij voel me dan net een indringer. Ik kan niet echt uitleggen waarom.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 23:40
Verwijderd
Ik heb het gedaan, ik en mijn vriend hadden een huisje, waar een vriend 1 maal in de twee week een weekend was en gewoon permanent van ons een kamer huurde. Dat was op zich wel ok, maar toen kwam zijn broer erbij en die woonde echt 24.7 daar zonder dat wij daar echt toestemming voor hadden gegeven. Blergh.

ANYWAY, ik zou het niks vinden hoor, als je samen wilt wonen met je vriendin heb je meestal wel die drang naar privacy en elkaar meer zien en bij elkaar zijn en met andere mensen in een huis is het gewoon nog steeds anders... imo.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 20:28
Verwijderd
Citaat:
^ Echt waar? Persoonlijk zou ik me daar echt niet fijn bij voelen. Volgens mij voel me dan net een indringer. Ik kan niet echt uitleggen waarom.
I get your point, zou precies hetzelfde hebben! Ik heb dat al als ik een weekend bij mijn zus en haar vriend ben geweest, terwijl zij toch echt niet echt overdreven klef zijn ofzo... Ik weet niet. Raar.

ot: Ik zou dat niet doen. Om redenen die Spekkie geeft
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 23:27
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik woon in een huis met 4 anderen waaronder 1 stelletje. Hoewel ik pas net hier ben ingetrokken, wonen de andere 4 nu al een jaar met elkaar en het gaat nog steeds goed. Ik + een ander jongen zijn single, dan is er 1 jongen die een lange afstands relatie heeft, en dus het stelletje, dus wat betreft is het niet zo dat ik me als een indringer hoef te voelen in hun relatie, omdat er ook genoeg andere personen wonen. Wat het wel makkelijker maakt is dat het ook geen stel is dat altijd maar klef zit te doen; als je als buitenstaander binnen zou lopen zou je in het begin misschien niet eens doorhebben dat ze een stel zijn. Als ze echt continu aan elkaar zouden zitten, of juist continu aan het ruzien zijn of altijd luide seks hebben, dan zou ik het wel snel zat zijn denk ik.

Daar moet je ook rekening mee houden vind ik, als jullie met zijn vieren zouden gaan wonen, je hebt toch minder privacy dan wanneer je met zijn tweeen bent.
Al met al zal het denk ik per persoon verschillen en eraan liggen wat voor relatie jullie hebben of het werkt of niet.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 20:40
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
Ik zit in een nogal lastig parket. Het punt is namelijk dat op het moment dat ik besluit om niet samen te gaan wonen, onze relatie eigenlijk tegelijkertijd eindigt bij die beslissing. Ze heeft het op dit moment al erg druk en als ze eenmaal op zichzelf woont denk ik niet dat we de tijd gaan vinden die we nodig hebben voor een relatie.

Om onze relatie in stand te houden zou ik het er wel voor over hebben om met haar samen te gaan wonen met 2 van haar vrienden. Alleen heb ik het gevoel dat het niet gaat werken... Lastige situatie.
Als ik het goed begrijp zou jullie relatie, wanneer jij nee zegt, stranden omdat zij te weinig tijd heeft?

Het belangrijkste is of jij toe bent aan samenwonen. Wil jij dat, dan gewoon proberen. Wil jij dat niet, dan moet je het niet doen. Samenwonen met anderen erbij lijkt mij helemaal niets, maar dat is per persoon verschillend
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Samenwonen met vriend
Shebaa
17 15-11-2011 10:50
Werk, Geld & Recht Samenwonen met vrienden
Missy
12 24-05-2011 21:34
Liefde & Relatie Je vriend achterlaten..
Jahney
20 09-05-2006 22:52
Liefde & Relatie [post namens vriendin] Samenwonen + Duchenne
Ingetjuhh
12 13-11-2005 18:40
Liefde & Relatie Samenwonen op je 18de
Stefanie
79 29-08-2004 19:44
Liefde & Relatie Hoe help ik m'n broer aan 'n vriendin
Suz
16 16-03-2004 12:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.