Oud 17-11-2014, 21:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hier kan je terecht voor al je vragen over de pil en andere voorbehoedsmiddelen Voor het vorige topic kan je hier terecht.

Kijk hier voor nuttige adviezen als je de pil vergeten bent in te nemen.

Kijk hier voor informatie over de Morning After Pil (MAP).
Als je een morning after pil wilt kopen kun je zonder recept terecht bij de meeste drogisterijen en (dienst)apotheken (dat betekent dat je hem dus ook in het weekend en 's nachts kunt halen!). Denk er aan dat bij de MAP geldt: hoe sneller ingenomen, des te beter hij werkt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2014, 21:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Misschien dat er vrouwen zijn die dit ook meegemaakt hebben of er meer verstand van hebben.

Nu is het zo dat ik de pil 3 maand heb doorgeslikt, wat ik normaal nooit doe. Alleen kwam het elke keer slecht uit. En ik was gewoon laks en had er geen zin in. Toen ik dus na 3 maand een stopweek wilde inlassen verloor ik bijna geen bloed, echt niks gewoon. Ik had wel alle symptomen van wat ik normaal tijdens een menstruatie heb, buikpijn, onderrug pijn, misselijk, enzovoorts. Ik dacht nou zal vast wel goed komen volgende maand en ben ik met een nieuwe strip begonnen. Nu is het dus de volgende maand en heb ik vorige week donderdag weer een stopweek ingelast en ik ben nog steeds niet ongesteld. Misschien komt het morgen, althans dat hoop ik dan maar. Is het zo dat mijn lichaam nu in de war is en even weer op gang, herstellen, moet komen na die 3 maand? Of is dit abnormaal?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2014, 00:15
Beertjex
Beertjex is offline
Oké gelukkig niks aan de hand, heb gelukkig mijn menstruatie gekregen
Voortaan niet meer 3 maand doorslikken
Met citaat reageren
Oud 21-11-2014, 16:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik slik altijd 4-8 maanden door, tot mijn lichaam zegt dat het echt wel weer tijd is. Ik heb nog nooit problemen gehad met minder bloedverlies of wat dan ook, ik heb wel meer last van buik- en hoofdpijn.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2014, 23:12
Verwijderd
Hallo,

Ik heb nu bijna 1 strip leeg, dat betekent dat ik donderdag ongesteld zou worden, alleen dat weekend moet ik diploma zwemmen en dan voelt het niet zo prettig om ongesteld te zijn. Kan ik ook gewoon 1 week door slikken in plaats van weer een hele strip?

Alvast bedankt

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 22-11-2014, 23:17
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat kan, dan kun je die strip gelijk tot reservestrip bombarderen, voor het geval je er eentje per ongeluk in het wasbakputje laat vallen ofzo
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2014, 23:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja hoor, dat kan. Zolang je minstens een hele strip geslikt hebt maakt het daarna niet uit hoeveel je extra slikt, dat mag een hele strip zijn maar ook maar een week daaruit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2014, 11:08
Verwijderd
Oké, Dank jullie wel!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2014, 16:38
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Ik vroeg me af, ze zeggen dat je de Nuvaring dus max 3 uur uit mag halen. Wat als ik eergister seks heb gehad en nu mijn stopweek moet hebben, dus de ring eruit haal, is dit dan wel veilig? Ik kan dit nergens vinden ><
Met citaat reageren
Oud 01-12-2014, 21:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja natuurlijk is dat veilig. Max 3 uur eruit = niet eruit. 7 dagen eruit = ring vrije week, en daarin ben je gewoon beschermd.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 01-12-2014, 22:24
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Oke gelukkig.. kvondet al zo raar ;o
Met citaat reageren
Oud 08-12-2014, 09:58
foreveryoung16
foreveryoung16 is offline
Hallo,

Ik ben ongeveer 3 maanden geleden begonnen met de pil omdat ik er af en toe last van had en ik een relatie kreeg. Ik wilde sowieso de eerste 2 strippen doorslikken en dan een stopweek inlassen. In de 1e en 2e strip vergat ik alleen de pil een aantal keer. Toen heb ik natuurlijk met m'n vriend daar rekening mee gehouden, niets aan de hand. Toen ik in de laatste week van de 2e strip weer de pil was vergeten had ik de keuze om: 1. begin gelijk aan de volgende strip of 2. Stop per direct en las een stopweek in, ik ben voor de eerste keus gegaan omdat ik nog onwennig ben met de pil en gewoon de strip aan wilde houden. De dag of dagen nadat ik het vergeten was heb ik geen condoom ofzo gebruikt tijdens de seks. De dokter vertelde me dat de werking nog doorging en ik de morning after niet hoefde te halen. In de volgende strip ben ik geen enkele vergeten. Afgelopen donderdag heb ik mn laatste pil ingenomen en nog steeds niet ongesteld geworden. Het is nu maandag. Zou ik zwanger kunnen zijn? Hebben jullie dat ook wel eens gehad?

X
Met citaat reageren
Oud 08-12-2014, 13:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Er kan best een paar dagen tussen zitten voor je ongesteld wordt.

Zelf begon ik met de pil heel netjes, strip opmaken, stopweek, nieuwe strip, etc. Dat is fijn om te zien hoe je lichaam reageert, terwijl je dan sowieso veilig bent.

De pil zo vaak vergeten is niet handig! Heb je een vast moment om hem in te nemen? Bijvoorbeeld wanneer je je lenzen indoet, voor het tandenpoetsten o.i.d. Bewaar de vergeten pillen en neem deze mee in je tas/ portemonnee. Wanneer je dan halverwege de dag ontdekt dat je je pil vergeten bent kan je daar direct wat aan doen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-12-2014, 14:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarom zou je vanavond de pil slikken als je pas maandag weer met een nieuwe strip moet beginnen? Ik snap er niet zoveel van.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2014, 14:42
Verwijderd
Omdat ik er geen zin in heb om het morgen te zijn/worden, maar toen dacht ik ik heb er nooit zin in. En het moet toch gebeuren.
Maar vroeg het me toch af hoe het dan veder zou moeten.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2014, 14:52
Verwijderd
Nou, of je maakt je stopweek af en begint maandag weer en dan word je normaal ongesteld, of je begint vanavond weer en dan word je misschien toch ongesteld en misschien niet. Ik zou voor nu gewoon dat eerste doen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Maar niet vanavond wel gaan slikken en dan morgen niet, dat slaat nergens op.

Wat je in het vervolg natuurlijk wel kunt doen is de stopweek helemaal overslaan, bv steeds twee of drie strips opmaken voor je weer een stopweek doet, dan word je minder vaak ongesteld.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2014, 14:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als het slecht uitkomt kan je idd beter je stopweek helemaal overslaan dan gaan rotzooien met dan wel en dan niet de pil slikken want dat is helemaal niet handig en betrouwbaar. Voor nu gewoon je stopweek afmaken en maandag weer beginnen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2014, 18:52
Verwijderd
Hee,

Ik weet niet of dit het goede topic is maar kheb ff een vraag.

Zaterdag heb ik voor het laatst seks gehad (zonder condoom). Nu heb ik blaasontsteking gekregen (wss te laat naar de wc gegaan na de seks) en heb ik antibiotica. Ik weet dat dat invloed heeft op de werking van de pil en nu ben ik dus benieuwd of ik zwanger kan raken. Ben vandaag begonnen met de antibiotica.
Miss handig om te vermelden dat hij niet in mij is klaargekomen.

Iemand een idee?

X.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2014, 06:34
Verwijderd
Wat is de naam van je antibiotica?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2014, 19:49
Verwijderd
Nutrifirantoine ofzo
Met citaat reageren
Oud 30-12-2014, 23:17
Verwijderd
Maar ik ben ook nog eens heel slim geweest, ik ben woensdag de pil vergeten in te nemen en heb hem ongeveer 14 uur nadat ik hem normaal zou innemen ingenomen. Dan werkt ie toch nog redelijk goed?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2014, 23:23
Verwijderd
Nitrofurantoine op zichzelf maakt de pil niet minder betrouwbaar, alleen als je er diarree door krijgt.

Één pil 14 uur later te nemen is nooit een groot probleem, maar het hangt er van af waar in de strip je zit. In week 2 is het sowieso geen enkel probleem, in week 1 zal het ook wel meevallen maar loop je in theorie kans op afgenomen bescherming, in week 3 ook tenzij je je stopweek minimaal een week uitstelt (dus langer slikken), in dat geval is de werking onverminderd.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2014, 00:00
Verwijderd
Heb geen diarree gehad.

Ik vergat de pil in week 1. Begin gevoelige borsten te krijgen. Ik hoop dat dat slechts groeipijn is..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2015, 22:55
Verwijderd
Ik heb vorige week zaterdag de laatste pil gehad en zou dus dinsdag moeten gaan bloeden maar nu (zondag) heb ik nog steeds geen bloedingen/ongesteldheid gehad. Komt dit vaker voor? Ben overigens vnv wel gewoon aan de volgende strip begonnen. Heb van de vorige strip geen pilletjes gemist en ik heb na elke strip een stopweek. Is er iets mis aan mijn lichaam of is dit normaal?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2015, 07:26
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je kunt soms een keer een menstruatie overslaan. Dat is niet direct abnormaal. Ik meen me te herinneren dat jij ook periodes te weinig hebt gegeten (correct me if I'm wrong) , als dat nu ook zo is kan dat ook een oorzaak zijn. Als je bang bent dat je zwanger bent, kun je altijd even voor 3 euro een test van de action doen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-01-2015, 20:04
Verwijderd
Ja dat klopt, die periodes heb ik gehad en daar val ik de laatste tijd best wel in terug, kan dat de oorzaak zijn?
Ik ben overigens niet zwanger, dat kan ik uitsluiten. Bedankt voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 19-01-2015, 20:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja, dat kan zeker de oorzaak zijn. je lichaam heeft brandstof nodig om ongesteld te worden + als je heel veel stress hebt kun je het ook wel eens overslaan. Als het weer beter met je gaat, zal dit waarschijnlijk ook wel weer normaal worden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-01-2015, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat kan zeker de oorzaak zijn. je lichaam heeft brandstof nodig om ongesteld te worden + als je heel veel stress hebt kun je het ook wel eens overslaan. Als het weer beter met je gaat, zal dit waarschijnlijk ook wel weer normaal worden.
Oke dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 13:46
Anomo
Anomo is offline
Ik heb een vraagje over de pil en diarree.

Ik ga sowieso al heel vlot naar toilet, nooit last van constipatie of iets gelijkaardigs.
Maandag moest ik 's ochtends naar toilet, geen diarree, maar toch een pilletje extra genomen. 's Avonds moest ik dan opnieuw een beetje zwaarder naar toilet, maar ook niet echt diarree en er zat meer dan 4/5 u tussen de 2de piliname en laatste toilet die dag.

Maandagnacht spuugneigingen, maar niet gebraakt.
Dinsdag opgestaan en ook zwaar toilet, maar opnieuw niet echt diarree. Hier ook een extra pilletje genomen en 's avonds dan opnieuw wat zwaarder naar toilet. Maar geen van die toiletbezoekjes zeg maar, kan ik bestempelen als waterdunne hevige diarree.

Woensdag niks meer van gemerkt. Bij mijn vriend geweest en seks gehad. Donderdag ook seks, maar ie is niet klaargekomen in mij.

Vandaag, om 8u pil genomen, 13 u naar toilet geweest. Ook opnieuw zwaar en "vlot" toilet, maar is dat dan diarree of niet? Ik vind het moeilijk te bestempelen. Was zeker niet waterdun.
Toch opnieuw pil genomen.

Is het mogelijk dat ik nu minder beschermd was? Ik heb telkens direct een nieuwe pil genomen nadat ik wat zwaarder naar het toilet moest.
Dokter zegt zelf van niet, zij zegt dat mijn pil wordt opgenomen in een ander gedeelte van de darm dan degene die zorgt dat ik eventuele diarree krijg.
En op internet lees je telkens als je binnen de 12u een deftige piliname hebt, en dus geen pil vergeet, dat je beschermd bent!

Iemand raad ?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 15:00
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Lijkt me niet gezond dat je zoveel de pil slikt?

Doe het voor de zekerheid met condoom. Je diarree gaat vanzelf wel weer over.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 16:39
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Van 1 keer flink naar het toilet heeft de pil echt geen last. En ja het moet echt waterdun zijn om diarree te heten, en de frequentie daarvan moet ook nog eens minstens 3 keer per dag zijn. Anders is het geen diarree, en hoef je dus ook geen extra pillen te slikken.

edit: ik heb je topic ook nog even samengevoegd met het centrale piltopic
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 31-01-2015, 18:33
Anomo
Anomo is offline
@ Pluis: dus eigenlijk maak ik me zorgen om niks? Elke keer voor de zekerheid een pil extra geslikt, vandaag had ik echt waterdunne diarree, deze ochtend, maar pas daarna heb ik de pil geslikt en sindsdien niks meer gehad. (een uitlopertje van mijn ziek zijn denk ik).

Samengevat: elke dag de pil geslikt, nooit vergeten binnen de 12u en vandaag na waterdunne diarree, de pil genomen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2015, 12:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je maakt je inderdaad zorgen om niets, niks aan de hand
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 01-02-2015, 22:53
ZaadPlantje
Avatar van ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Ik heb een vraag:
Als je de pil, zoals iedere gebruikster, inneemt voor een lange periode, ben je dan die lange periode niet meer ongesteld?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2015, 23:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je stopt met de pil bedoel je? Het kan een tijdje (paar maanden) duren voor je weer normaal ongesteld wordt maar uiteindelijk komt als het goed is, je eigen cyclus weer op gang.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2015, 23:05
ZaadPlantje
Avatar van ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Citaat:
Als je stopt met de pil bedoel je? Het kan een tijdje (paar maanden) duren voor je weer normaal ongesteld wordt maar uiteindelijk komt als het goed is, je eigen cyclus weer op gang.
Neey. Dat bedoel ik niet. Ik bedoel zolang je de pil neemt. Ben je dan niet ongesteld?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2015, 23:21
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat klopt. In theorie kun je hem eindeloos doorslikken en dan word je niet ongesteld. Het komt nog wel eens voor dat meiden dan een doorbraakbloeding krijgen, dus dat ze door de pil heen ongesteld worden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 02-02-2015, 22:38
ZaadPlantje
Avatar van ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Citaat:
Dat klopt. In theorie kun je hem eindeloos doorslikken en dan word je niet ongesteld. Het komt nog wel eens voor dat meiden dan een doorbraakbloeding krijgen, dus dat ze door de pil heen ongesteld worden.
Cool. Nu weet ik wrm veel meiden dus de pil slikken. Thx
Met citaat reageren
Oud 02-02-2015, 22:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Cool. Nu weet ik wrm veel meiden dus de pil slikken. Thx
(Langere tijd) doorslikken is niet voor alle meiden ideaal hoor, afgezien van doorbraakbloedingen kan je lichaam op ten duur ook echt aangeven dat je weer ongesteld moet worden, door gevoelige borsten en andere lichamelijke klachten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 17:36
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat is wel waarom ik hem doorslik. Maar na een maandje of 6/7 gaat mijn lichaam me inderdaad vertellen dat het er wel weer tijd voor wordt, ik krijg dan altijd ineens veel puisten.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 22:53
ZaadPlantje
Avatar van ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Citaat:
Dat is wel waarom ik hem doorslik. Maar na een maandje of 6/7 gaat mijn lichaam me inderdaad vertellen dat het er wel weer tijd voor wordt, ik krijg dan altijd ineens veel puisten.
Wat vervelend zeg!!
Pff ben ik ff blij dat ik een jongen ben....
Met citaat reageren
Oud 09-03-2015, 15:22
Smaug
Avatar van Smaug
Smaug is offline
Meh, ongesteld geworden terwijl ik aan de pil zit. En dat een dag nadat ik seks gehad heb. Kan dit kwaad?
__________________
"A wizard is never late, Frodo Baggins. Nor is he early, he arrives precisely when he means to"
Met citaat reageren
Oud 09-03-2015, 16:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nee, dat kan geen kwaad.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-03-2015, 00:23
Verwijderd
Hallo, ik werd afgelopen zondag ongesteld (stopweek) en zondag begon ik met de pil, en ik ging net naar de wc en toen was er bloed, niet heel veel. Hoe kan dat?? Komt het omdat ik normaal zaterdag ongesteld zou worden nu opeens zondag?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2015, 10:54
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ben je voor het eerst begonnen aan de pil, of gebruik je hem al langer? En klein beetje bloedverlies tijdens pilgebruik heet spotting, en is heel normaal, zeker als je hem nog niet zo lang gebruikt. Als je echt dwars door de pil heen ongesteld wordt heet het een doorbraakbloeding. Ook dat kan geen kwaad, maar als het regelmatig gebeurt betekent het dat de pil die je gebruikt niet helemaal geschikt is voor jou
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-03-2015, 11:22
Verwijderd
Ik gebruik hem langer dan 1 jaar. Dit is voor het eerst, ik dacht dat spotting allen komt als je de pil lang doorslikt en niet als je na de stop week weer begind met de pil.
Maakt het ook uit of je de stop week korter maakt elke keer?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2015, 11:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als je een stopweek houdt wordt je ongesteld. Als je voor het eind van je stopweek alweer aan een nieuwe strip begint wordt je nog steeds gewoon ongesteld. Dat stopt natuurlijk niet direct op dag één van je nieuwe strip
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-03-2015, 12:00
Verwijderd
Woensdag was het helemaal gestopt.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2015, 18:53
Anoniempje288
Anoniempje288 is offline
Ik heb een vraagje, ik ben net een maand geleden gestopt met de pil en hoorde gister officieel ongesteld te worden. Ik heb alleen een morning after pil een week geleden geslikt omdat het condoom scheurde. In de bijsluiter staat dat als je 5 dagen te laat ongesteld bent, dat je een zwangerschapstest moet doen. Moet ik me zorgen maken als dat zo is?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2015, 20:05
Smaug
Avatar van Smaug
Smaug is offline
Citaat:
Ik heb een vraagje, ik ben net een maand geleden gestopt met de pil en hoorde gister officieel ongesteld te worden. Ik heb alleen een morning after pil een week geleden geslikt omdat het condoom scheurde. In de bijsluiter staat dat als je 5 dagen te laat ongesteld bent, dat je een zwangerschapstest moet doen. Moet ik me zorgen maken als dat zo is?
Ik ben altijd te laat als ik stop met de pil. Ik ben vorige week vrijdag gestopt en donderdag(!) pas ongesteld geworden. Maar als je je zorgen maakt, kun je best een test doen om jezelf gerust te stellen.
__________________
"A wizard is never late, Frodo Baggins. Nor is he early, he arrives precisely when he means to"
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Profielwerkstukken: algemeen topic?
Careless
12 28-10-2003 11:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.