Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2004, 22:11
Verwijderd
Citaat:
The Senna Fan schreef op 18-11-2004 @ 22:50 :
hmm...
Toch helpt dat echt, als je dat er niet voor over hebt, dan moet je niet zeuren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2004, 22:38
Verwijderd
Citaat:
The Senna Fan schreef op 18-11-2004 @ 22:20 :
thx, maar ik begrijp t nog niet...

Wie is nou wie en waarom veranderen al die namen opeens, wie teh hell is de cowboy, wat heeft de regiseur ermee te maken, wie zijn die oude mensen, wie is die rare idioot achter dat hoekje, wie is de dooie op t bed, wat is dat met die sleutels, wie is rita nu echt, wie is betty echt....


Sorry als t jullie annoyed
LOL Kom op, sommige denken zijn écht niet zo moeilijk...

Omdat ik nu niks beters te doen heb, hier de uitleg (van hoe ik denk dat het is, en 'feiten' uit vele andere theorieën):

Spoiler

Misschien dat dit je verder helpt
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 22:50
Verwijderd
Super Over veel dingen dacht ik wel hetzelfde, globaal gezien, dat is fijn om te weten
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 22:54
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-11-2004 @ 23:38 :
LOL Kom op, sommige denken zijn écht niet zo moeilijk...

Omdat ik nu niks beters te doen heb, hier de uitleg (van hoe ik denk dat het is, en 'feiten' uit vele andere theorieën):

Spoiler

Misschien dat dit je verder helpt


één ding wat ik anders zie;

Spoiler


Spoiler
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 23:01
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Mullholland Drive, maar het is een belachelijke vraag. Twee films die je allebei niet direct snapt, dat moet dan meteen vergeleken worden?
darko is niet zo ingewikkeld maar ok.
je kunt ze wel vergelijken omdat ze allebij dezelfde manier van sfeer oproepen, en allebij gebruiken maken van een verhaal dat net niet past, allebij spelen met geluid




Darko




Mulholland drive


^lijkt toch wel een beetje op elkaar
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 23:05
Verwijderd
MD en DD ga je niet vergelijken.... MD is zoveel beter
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 23:08
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-11-2004 @ 00:05 :
MD en DD ga je niet vergelijken.... MD is zoveel beter
wtf wie gaat die films dan ook vergelijken, heb geen zin om terug te zoeken maar iemand met zo'n post moet verplicht de rest van z'n leven 24/7 vastgebonden op een stoel costa! kijken.

en ik vind de een niet beter dan de ander eigenlijk, ik vind het allebei goede films met een totaal ander verhaal. dat ze misschien niet zo makkelijk te begrijpen zijn als de gemiddelde rtl4 waargebeurdverhaal film wil niet zeggen dat ze ook hetzelfde zijn.
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 23:22
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
MD en DD ga je niet vergelijken.... MD is zoveel beter
wel grappig dat iedereen hier zo hemels doet over MD, is een hele goede film, absoluut. Maar dony darko is in mijn ogen de eerste keer sindse Clockwork Orange dat er iemand zo zielloos word neergezet. ik vindt MD daarintegen niet boven gemmideld geacteerd


Citaat:
en ik vind de een niet beter dan de ander eigenlijk, ik vind het allebei goede films met een totaal ander verhaal. dat ze misschien niet zo makkelijk te begrijpen zijn als de gemiddelde rtl4 waargebeurdverhaal film wil niet zeggen dat ze ook hetzelfde zijn.
dus fims mag je alleen vergelijken als ze hetzelfde verhaal hebben
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 23:25
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 19-11-2004 @ 00:22 :
dus fims mag je alleen vergelijken als ze hetzelfde verhaal hebben
geef me eens een goede reden waarom die films dan nu opeens met elkaar vergeleken zouden moeten worden?
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 23:29
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
je kunt ze wel vergelijken omdat ze allebij dezelfde manier van sfeer oproepen, en allebij gebruiken maken van een verhaal dat net niet past, allebij spelen met geluid
ook nog maken ze gebruik van een langzamer dan normaal lopend camera. Qua script hebben de films niets met elkaar te maken, qua art work ken ik weinig na 2000 die zo op elkaar lijken als deze 2
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 16:02
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 19-11-2004 @ 00:22 :
wel grappig dat iedereen hier zo hemels doet over MD, is een hele goede film, absoluut. Maar dony darko is in mijn ogen de eerste keer sindse Clockwork Orange dat er iemand zo zielloos word neergezet. ik vindt MD daarintegen niet boven gemmideld geacteerd
Het acteerwerk in MD is juist zo goed, het maakt het echt zo'n film In Twin Peaks zag het er ongeveer hetzelfde uit qua acteerwerk, dat kan ik echt waarderen. DD vond ik meer een film waarin geprobeerd was het werkelijkheid te laten lijken, maar dat lukte gewoon niet. Bij MD is het overduidelijk een film/droom/zoiets.
DD vond ik daarnaast geen bijzonder origineel verhaal hebben, 't werd goed en mooi gebracht, maar ik hou gewoon niet zo van films waaraan je ziet dat er zoveel moeite is gedaan het mooi te maken... Simpele films vind ik vele malen mooier, echter.

Ik vind DD geen slechte film, maar hij past voor mij niet in het rijtje van Lynch-achtige films thuis. Vergelijken kan natuurlijk altijd, maar het kan vreselijk zinloos zijn. Je gaat Bambi toch ook niet vergelijken met - ik noem maar wat - Gegen Die Wand? Appels en peren kán je wel met elkaar vergelijken, maar het verschil is gewoon overduidelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 16:03
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 19-11-2004 @ 00:29 :
ook nog maken ze gebruik van een langzamer dan normaal lopend camera. Qua script hebben de films niets met elkaar te maken, qua art work ken ik weinig na 2000 die zo op elkaar lijken als deze 2
ik vind DD en The Butterfly Effect dichterbij elkaar liggen dan DD en MD...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 16:17
The Senna Fan
Avatar van The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-11-2004 @ 23:38 :
LOL Kom op, sommige denken zijn écht niet zo moeilijk...

Omdat ik nu niks beters te doen heb, hier de uitleg (van hoe ik denk dat het is, en 'feiten' uit vele andere theorieën):

[spoiler]Je moet weten dat het grootste deel van de film een droom is, waardoor soms scenes uit de werkelijkheid zijn verwoven.

.....


Thx man, nu vat ik em. thx a lot.
__________________
Jusqu'ici tout va bien... jusqu'ici tout vas bien... Mais le plus important, c'est pas la chute... C'est l'atérissage. --- La Haine
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 21:09
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Je gaat Bambi toch ook niet vergelijken met - ik noem maar wat - Gegen Die Wand?


kies ik toch Bambi
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 21:51
Verwijderd
Citaat:
The Senna Fan schreef op 19-11-2004 @ 17:17 :
Thx man, nu vat ik em. thx a lot.
You're welcome.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 23:35
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 21-11-2004 @ 22:09 :


kies ik toch Bambi
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 21:55
cup a soup
cup a soup is offline
ik heb em vandaag gezien, en het globale verhaal was me nog niet helemaal duidelijk. Ik zag niet duidelijk wat nou wel en niet waar was. Sowieso had ik niet het beeld dat het puur een droom was.

Er zitten trouwens ook nog veel details in die kunnen opvallen. Zo heeft de man die een hartaanval krijgt voor dit voorval precies dezelfde koffiekop als Diane, vlak voordat bij haar alles fout gaat. Beide drinken ze er ook niet uit.

Oh ja, de uitspraak die de cowboy maakt, iets van dat je houding de rest van je leven beinvloed, leek mij heel belangrijk. Ik zie de connectie tot het plot eigenlijk niet heel erg, uitendelijk.


Vind het wel erg, dat ik het niet alleen kon begrijpen.
__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Ik wou het in het Russisch doen, maar het forum pakt die tekens niet, dus: welke film
Uice
500 27-05-2007 22:34
Lifestyle Beschrijf je dag op een geel forum.
botulismf
500 13-04-2007 14:39
Films, TV & Radio Welke film, bitches. Welke film. (nummero zoveel)
DanielC
500 06-04-2007 10:15
Films, TV & Radio films met hallucinatie scenes
jet
69 20-12-2006 20:49
Films, TV & Radio Wilke film heb je voor het laatst gezien en wat vond je er van, deel negentien
Uice
500 31-01-2006 15:25
Films, TV & Radio Donnie Darko
Emoboy
116 14-01-2005 18:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.