Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2002, 14:15
ducky
ducky is offline
Pas heb ik een programma gezien, waarin ouders een ziek kind hadden wat alleen kon genezen met gezond genetisch materiaal... Nu moest er alleen iemand gevonden worden die dat zelfde materiaal heeft. Bij een broertje of zusje kun je daar zo goed als vanuit gaan.
De ouders van dit kind verwachten nu nog een baby, die als donor moet dienen voor het zieke kind.

Tot op zekere hoogte vind ik dat er geen problemen aan zitten... als het nieuwe kindje er verder niet onder leidt. Maar wat is nu de echte reden van een tweede kindje, gezond genetisch materiaal, of het kindje zelf?
Eigenlijk vind ik alleen dat laatste een acceptabele reden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2002, 14:31
Suicidal Tendency
Suicidal Tendency is offline
Ik denk niet dat je aan een 2e kindje begint alleen om het eerste te redden, maar als dat wel het geval zou zijn zou ik het wel erg vinden, want dan 'neem' je dus een kindje alleen maar om het te gebruiken.
Maar als je denk ja we willen nog graag een 2e kindje en je kan dan ook nog je eerste kind daarmee redden, zou ik geen moment twijfelen!
Maar kinderen neem je niet, daar dnek je van te voren wel goed over na en ik denk niet dat mensen niet dat mensen alleen een 2e kind willen om daarmee het 1e te kunnen redden.
__________________
Red een boom eet een bever
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 14:36
ducky
ducky is offline
Je hebt wel gelijk, maar het is de enige mogenlijkheid om je kind te redden...
Het is ook geen controleerbaar feit, mensen zullen altijd zeggen dat ze een kindje nemen om het kindje zelf... maar dat plan was toch wel een beetje beinvloed door het zieke kind dat ze al hebben...
Ik denk dat het een combinatie is...
Maar in sommige gevallen kan die dus wel meer aan de kant van het middel staan...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 14:41
Suicidal Tendency
Suicidal Tendency is offline
Ik denk ook zeker dat het een grote invloed heeft op de keuze om nog een kind te krijgen, maar das toch ook logisch, wnat wat is er ergen dan een kind verliezen.
En je weet ook wel bijna zeker dat de ouders ook van het 2e kind houden. Bijna zeker, eigelijk gewoon 100%, want als ze van hun eerste kind zoveel houden, zullen ze ook van het 2e kind houden!
__________________
Red een boom eet een bever
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 14:45
ducky
ducky is offline
Ja, maar stel, deze techniek was er nog niet... Zouden de ouders dan toch nog een kind nemen...
Als het kindje er eenmaal is zal het ook wel een gewoon gezin zijn en inderdaad wel met evenveel liefde enzo, maar het is dan (in het ergste geval) nog wel als middel (het gezonde genetisch materiaal) geboren en niet als doel opzich (nl het kindje zelf)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 14:51
Suicidal Tendency
Suicidal Tendency is offline
Daar zul je nooit ahcter komen of de ouders dan ook een kindje hadden gewild.
Ik denk niet dat je alleen een kind wilt krijgen om je 1e kind ermee te redden, als dat wel zo is vind ik het idd erg fout!
Maar zoals je zelf al zei ik dnek dat je er weinig aan kan doen!
__________________
Red een boom eet een bever
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Advies: donorbaby voor ziek kind
Rollo Tomasi
34 01-02-2006 16:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.