Oud 05-04-2004, 13:02
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Merken jullie nou eigenlijk dat jullie 'ziekte'/stoornis jullie in de weg zit? Dat dingen soms moeilijker gaan dan bij anderen?

Ik vroeg het wel eens af. Ik heb nmlk zelf borderline. Soms vind ik het zo normaal, dat ik af en toe mezelf wakker moet knijpen, omdat niet iedereen zo denkt en niet iedereen van die stemmingswisselingen heeft, terwijl dat voor mij de normaalste zaak is.
Wel heb ik veel moeite met dingen ondernemen en onderhouden, ik ben heel impulsief. Dan ben ik met iets bezig en dan vind ik dat eentoning en wordt het steeds zwaarder om het vol te houden.
Dat is wel een belangrijk kenmerk bij mij. Hebben jullie dit nou ook? En voelen jullie je nou ook echt anders met jullie naam? Of hebben jullie ook zoiets van: Nah, iedereen is zo?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2004, 15:41
Verwijderd
ik heb al gauw de neiging om te denken dat iedereen denkt zoals ik. toch zie ik ook wel dat dat niet zo is. ik kan veel minder stress aan dan anderen, huiswerk en school zijn moeilijk omdat ik me niet goed kan concentreren en zodra er ineens veel dingen op me af komen gaat het mis.
ik vind mijn manier van denken heel gewoon, ik ken geen andere manier, maar soms loop ik ineens tegen mensen aan die mij absoluut niet begrijpen en dan word je ineens weer even wakker geschud inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:42
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ja, ik ondervind er wel 'hinder' van... Veelal heb ik het gevoel dat ik 'anders'/ 'bijzonder' ben dan andere mensen.. (Dit klinkt tamelijk egocentrisch, doch bedoel ik het niet zo )
Volgens m'n psychiater is dat ^_^ een symptoom dat binnen m'n PTSS (posttraumatische stress-stoornis) hoort. Nja, en verder ben ik in het dagelijks leven vrij frequent met die gebeurtenissen bezig, hetgeen me belemmerd te genieten van 'leuke dingen des levens'. Ik kan er nog wel verder over uitwijden, maar ik beperk me tot deze beknopte explicatie

NB; is het niet zo dat bijna iedereen hinder van een psy. aandoening ondervindt? Of, is dat een stupide gedachte...?


Avé,
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:17
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
kweet niet of ik een psychische afwijkling heb, al heb ik zo'n vermoeden. heb vaak de neiging om voor anderen te denken en laat dus al gauw iets... ben heel erg achterdochtig en ja... tzit me behoorlijk in de weg....
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 09:29
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 05-04-2004 @ 17:42 :

NB; is het niet zo dat bijna iedereen hinder van een psy. aandoening ondervindt? Of, is dat een stupide gedachte...?


Avé,
is niet stupide, maar misschien zijn er mensen die er geen last van hebben, snap je?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 06-04-2004 @ 10:29 :
is niet stupide, maar misschien zijn er mensen die er geen last van hebben, snap je?
maar als je nergens last van hebt, heb je toch ook geen probleem
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:29
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 06-04-2004 @ 14:08 :
maar als je nergens last van hebt, heb je toch ook geen probleem
Ik denk dat Eend bedoeld dat er ook mensen zijn die op een bepaalde manier met hun probleem om (kunnen) gaan waardoor ze er geen last van hebben.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:52
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 06-04-2004 @ 14:08 :
maar als je nergens last van hebt, heb je toch ook geen probleem
nee hoor, ik heb soms ook nergens last van
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:57
Banshee
Banshee is offline
ik ken iemand met een heel zware psychose. telkens als hij hallucineert, heeft hij daar zelf geen last van. op heldere momenten heeft hij geen rechtstreekse hinder, maar voelt hij wel schaamte
__________________
live hard, die young and leave a beautiful corps. thug life forever, carpe diem.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:18
Lothlan
Lothlan is offline
Ik word zelf erg belemmerd in mijn alledaagse zaken. Eerst dacht mijn psychiater dat ik Schizofrenie had, maar na een second opinion kwam er uit dat ik schizoaffectieve/manisch-depressieve stoornis heb...

Voor mij houd het in dat ik geen drugs en alcohol mag.... geen stress kan hebben. Niet te lang achter elkaar op iets kan concentreren. Maar als ik zeg maar goede, vrolijke periodes heb ( ik ben nooit echt manisch(Ik heb meer de depressieve kant van het manisch-depressieve) dan heb ik nergens last van en ga ik weer te veel dingen doen waardoor ik wel weer last krijg...

Maar al met al valt er best mee te leven, zolang het sombere maar niet de overhand krijgt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.