Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2006, 17:28
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Sinds een paar dagen kan ik niet meer surfen als uTorrent een torrent aan het downloaden is, elke website die ik aanclick krijg ik gewoon een time out...

Iemand enig idee?

En dit mag wel toch? Ik haal namelijk alleen legale bestanden binnen via torrents .

Edit: Ik heb een router, en ports geforward, ik kan me niet herrineren dat ik iets veranderd heb in mijn router settings de afgelope paar dagen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2006, 17:53
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je moet punt 1 zorgen dat je uploadsnelheid niet te hoog staat ingesteld; als je upload helemaal vol zit zakt je downloadsnelheid namelijk als een pudding in elkaar. Ten tweede moet je zorgen dat uTorrent niet teveel connecties per torrent maakt; tussen de 30 en 40 is meestal genoeg.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 17:54
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Dat van de uploadsnelheid wist ik al, het kan inderdaad dat hij teveel connecties maakt
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 18:08
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Peers & Verbindingen op 50 gezet en nu werkt het wel weer! Ze stonden beide op 1000, nooit eerder problemen mee gehad though... Weird
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 19:41
Verwijderd
Het probleem kán inderdaad bij te hoge up liggen. Dat is eenvoudig te verhelpen: zet je upload nooit hoger dan ~75% van je beschikbare bandbreedte. Verder kan het inderdaad aan het aantal connecties liggen, maar dat ligt niet echt voor de hand. Ik heb net nog een torrent (Bleach 104) gedownload, ~14.000 seeds en ~9.000 peers, met minstens 500 geconnect, en niets van te merken, terwijl ik toch een gewone ElCheapo-router heb en een standaard 6 mbit-Tiscali-abo met standaard Zyxelmodem.

Het ligt 'm eerder aan het aantal 'half-open' connecties die hij maakt. Met name als je een torrent net aanzet, of als de tracker offline of brak is, dan krijg je heel veel half-open connections en daar gaat-ie ook heel traag van. Is niet echt iets aan te doen alleen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Netwerk] Sitecom DC-214 Poorten probleem
Jolt
5 11-04-2005 22:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.