Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 11:55
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Wat zouden ze doen als ik voor het hoofdkantoor van B.i.G (Die hebben ze toch wel????)Illegale Windows Xp cdtjes ga uitdelen.
?

Maar nu weer ff ontopic.
Zouden ze gewoon bij iemand mogen 'binnenvallen' ?
Of krijgen ze dan problemen met de privacy wet?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2005, 11:59
Verwijderd
Opzettelijke auteursrechtinbreuk is wel een misdrijf, dus strafrechtelijk-theoretisch gezien kunnen er wel bepaalde dwangmiddelen toegepast worden. Of huiszoeking daar ook onder valt is maar de vraag. Strafrecht is niet echt mijn ding. In elk geval zou ik me maar niet teveel zorgen maken dat ze precies bij jou komen binnenvallen.

Zo ongeveer elke Nederlandse jongere heeft wel een illegaal spel op zijn PC draaien. Je hebt dus een misdrijf waarvoor je echt miljoenen daders kunt krijgen. Het is dus logistiek onmogelijk om die allemaal consequent aan te pakken. Bovendien kun je je PC altijd goed afschermen met firewalls e.d. en moet je niet zo dom zijn om op je schoolplein gekopiëerde DVD's te gaan verkopen.,
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 12:03
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-02-2005 @ 12:35 :
Was, acuut geval van loodvergiftiging.
Zouden ze ook met die andere B.I.G. moeten doen.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-02-2005 @ 12:59 :
Opzettelijke auteursrechtinbreuk is wel een misdrijf, dus strafrechtelijk-theoretisch gezien kunnen er wel bepaalde dwangmiddelen toegepast worden. Of huiszoeking daar ook onder valt is maar de vraag. Strafrecht is niet echt mijn ding. In elk geval zou ik me maar niet teveel zorgen maken dat ze precies bij jou komen binnenvallen.

Zo ongeveer elke Nederlandse jongere heeft wel een illegaal spel op zijn PC draaien. Je hebt dus een misdrijf waarvoor je echt miljoenen daders kunt krijgen. Het is dus logistiek onmogelijk om die allemaal consequent aan te pakken. Bovendien kun je je PC altijd goed afschermen met firewalls e.d. en moet je niet zo dom zijn om op je schoolplein gekopiëerde DVD's te gaan verkopen.,
Hmm, een huisinval operatie die enkele duizende euri kost om ff een 2 á 3 dozijn gekopiërd spul op te halen. Lijkt me niet. Beetje erg buitenproportioneel. De boete die je zou betalen haalt het bij verre niet bij de kosten van de operatie. Daarbij beroep ik me op het recht van meningsuiting. Games zijn te duur en dit is mijn manier van uiten
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 13:50
tommiegunz
tommiegunz is offline
Wat ik er van vindt, nou dit:
__________________
I'am the old tommiegun, life sucks sometimes
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 22-02-2005 @ 13:50 :
Daarbij beroep ik me op het recht van meningsuiting. Games zijn te duur en dit is mijn manier van uiten


Altijd leuk, die gaten in de wet
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:51
Verwijderd
zou je ze ook nog kunnen aanklagen wegens misleidende reclame?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 21:33
Verwijderd
Citaat:
fosje schreef op 22-02-2005 @ 19:51 :
zou je ze ook nog kunnen aanklagen wegens misleidende reclame?
Lijkt me weinig kansrijk naar Nederlands recht, maar in elk geval zijn ze in de VS wel op hun hoede. Vandaar ook die waarschuwingen als je UT2k4 opstart: 'Warning: game experience may change during online play'
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 12:29
Land_of_spirits
Avatar van Land_of_spirits
Land_of_spirits is offline
tja het is gewoon ff overwegen he (overigens moet ik wel gekennen dat bij mij wel alles gewoon legaal is..mijn papa en mama vinden illegale zooi niet bepaald oke, en aangezien het hun computers is..)..

Anyway, het branden van spellen heeft gewoon te veel voordelen boven het orginieel kopen van spellen. Zowiezo vind ik het verdacht dat een spel eerst een euro of 60 kost (omdat ze anders geen winst maken)..en een half jaar latern nog maa 30 of zo in de budgetbak..waar is die winst dan heen? bullshit dus.

De service van een orgineel is vaak bagger. Ik had eens problemen met m'n splinter cell (orgineel dus)...installatie lukte niet. Ik terug naar de winkel, bonnetje mee etc..'nee meneer daar kunnen we niets aan doen'...oke ik heb het uiteindelijk opgelost (bleek toch een probleem met drivers van videokaart te zijn). Alleen..als je een illegaal spel koopt, boeit het bijna niets of je al dan geen service krijgt..als dat niet werkt, heeft het je hoogstens een paar cent gekost. Komt nog eens bij dat vrienden van me toch wel verdomd goede service geven aan hun klanten (beter dan in de winkel)

Dus beste brein/hersenen/varkens (en andere zoogdieren met 2 hoeven aan iedere poot): burn the bitch
__________________
majori cedo || Lieti-agent van de Orde der Metaal en Gerstennat
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 16:26
00RedBaron
Avatar van 00RedBaron
00RedBaron is offline
Zelf brand ik liever niet. Als het zo'n spel is die je een weekje wil spelen, oke, maar een echte topper koop ik direct.

Bijv. de GTA serie. Zo'n dertig man van Rockstar werken maanden lang aan zo'n spel, tot diep in de nacht. Dan mogen ze toch wel geld voor het kunststukje wat ze afgeleverd hebben? Een zanger verdiend met het meespelen in 1 reclame al meer dan Jan Lul in driehonderd jaar werken verdiend. Maar een programmer is echt afhankelijk van die game, er zit geen hele merchandising omheen zoals bij boybands enzo.
__________________
I'm an offer you can't refuse
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:24
Verwijderd
OPEN SEASON ON TEH PIGGY'S!!!~!@2oneone

ok; dus dan krijg je die lui aan de deur.
zijn geen opsporingsambtenaren dus kunnen ze niks eisen.

laten we ervanuitgaan dat ze weggaan en later zeker zouden terugkomen.
"goh, wat zijn die cd-rekken leeg"

de enige manier waarop ze je kunnen pakken is door razzia's uit te voeren.
zie ik niet snel gebeuren...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:35
Graf Bismarck
Avatar van Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
'Fucking with B.I.G. it ain't safe'
__________________
Wir Deutsche fürchten Gott und sonst nichts auf der Welt; und diese Gottesfurcht ist es schon, die uns den Frieden lieben und pflegen lässt- Bismarck
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 21:01
Land_of_spirits
Avatar van Land_of_spirits
Land_of_spirits is offline
jah maar da's russische roulette ook niet, dus dat boeit niet


(komt nog eens bij dat het grootste deel van die agentjes niet met hun gun overweg kunnen - moeten ze meer shooters voor spelen - dus russische roulette is zowiezo niet echt waarschijnlijk)
__________________
majori cedo || Lieti-agent van de Orde der Metaal en Gerstennat
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 23:25
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
00RedBaron schreef op 23-02-2005 @ 17:26 :
Zelf brand ik liever niet. Als het zo'n spel is die je een weekje wil spelen, oke, maar een echte topper koop ik direct.

Bijv. de GTA serie. Zo'n dertig man van Rockstar werken maanden lang aan zo'n spel, tot diep in de nacht. Dan mogen ze toch wel geld voor het kunststukje wat ze afgeleverd hebben? Een zanger verdiend met het meespelen in 1 reclame al meer dan Jan Lul in driehonderd jaar werken verdiend. Maar een programmer is echt afhankelijk van die game, er zit geen hele merchandising omheen zoals bij boybands enzo.
Dat van die zanger is wel bullshit, als muzikant kun je in Nederland niet tot amper rondkomen, tenzij je Marco Borsato heet.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 09:25
00RedBaron
Avatar van 00RedBaron
00RedBaron is offline
Citaat:
Q schreef op 25-02-2005 @ 00:25 :
Dat van die zanger is wel bullshit, als muzikant kun je in Nederland niet tot amper rondkomen, tenzij je Marco Borsato heet.
Ik bedoel niet die zangers die 'maar' een paar duizend cdtjes verkopen, maar die grote Amerikaanse sterren, zoals Madonna. Ik downloade een half jaar geleden haar nieuwste nummer, hoorde ik alleen maar haar stem zeggen dat mp3tjes downloaden stom, illegaal en achterlijk is. Alsof Madonna zelf nog niet zwemt in het geld.

Ik probeer het verschil uit te leggen tussen wat een programmeerder en een (bekende) pop artiest verdient.
__________________
I'm an offer you can't refuse
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 10:23
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
00RedBaron schreef op 25-02-2005 @ 10:25 :
Ik bedoel niet die zangers die 'maar' een paar duizend cdtjes verkopen, maar die grote Amerikaanse sterren, zoals Madonna. Ik downloade een half jaar geleden haar nieuwste nummer, hoorde ik alleen maar haar stem zeggen dat mp3tjes downloaden stom, illegaal en achterlijk is. Alsof Madonna zelf nog niet zwemt in het geld.

Ik probeer het verschil uit te leggen tussen wat een programmeerder en een (bekende) pop artiest verdient.
Dus met zijn allen massaal Madonna downloaden en dingen als Anouk netjes in de winkel kopen?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 10:28
Graf Bismarck
Avatar van Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 22-02-2005 @ 11:41 :
Notorious B.I.G. is toch ook een rapper?
Dat was hij. Bad Boy's finest
__________________
Wir Deutsche fürchten Gott und sonst nichts auf der Welt; und diese Gottesfurcht ist es schon, die uns den Frieden lieben und pflegen lässt- Bismarck
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 14:19
Verwijderd
Als ze willen dat er minder illegaal gedownload wordt moeten ze er gewoon voor zorgen dat het internet niet steeds sneller wordt. De providers zelf maken reclame van ''Download de nieuwst films, muziek en games nu nog sneller''. Vind je het gek dat mensen dat dan ook meteen gaan doen. Ga maar voor de gein UT2k4 met een 56k modem downloaden.

Nee, ik pleit zekersteweten niet voor lager internet, maar ik bedoel dat het veel meer nut heeft om de providers te downtunen dan om de downloaders op te sporen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 15:19
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
is het waar dat als je naar die site gaat je IP word bewaard en je comp gescanned op games en software

mij lijkt het sterk maar toch...
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Alpha_Omega schreef op 25-02-2005 @ 16:19 :
is het waar dat als je naar die site gaat je IP word bewaard en je comp gescanned op games en software

mij lijkt het sterk maar toch...
Nee
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 15:28
Verwijderd
Zijn ze wel erg lang bezig als ze honderduizenden pc's met elk 100 gb willen doorscannen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 21:34
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Morridin schreef op 25-02-2005 @ 15:19 :
Als ze willen dat er minder illegaal gedownload wordt moeten ze er gewoon voor zorgen dat het internet niet steeds sneller wordt. De providers zelf maken reclame van ''Download de nieuwst films, muziek en games nu nog sneller''. Vind je het gek dat mensen dat dan ook meteen gaan doen. Ga maar voor de gein UT2k4 met een 56k modem downloaden.

Nee, ik pleit zekersteweten niet voor lager internet, maar ik bedoel dat het veel meer nut heeft om de providers te downtunen dan om de downloaders op te sporen.
*bitch slap*

hoe kom je op die idote ideeen? Ze kunnen beter elke computer 1 voor 1 scannen. Dan duurt het langer voordat z me gevonden hebben .

ik open dit topic en gelijk begint piggy pie van ICP, uiteraard illegaal gedownlaod
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 22:05
Verwijderd
Tuurlijk, kheb ook liever dat ze die paar miljoen computers doorscannen, maar het is de schuld van de providers, wij zijn slechts gehersenspoeld door de reclames
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Je ideale samenleving
Rerisen Phoenix
35 16-02-2003 13:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn had toch gelijk!!!!!
suze02
98 15-06-2002 15:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.