Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2005, 15:59
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Poema weer enkele malen waargenomen

Gepubliceerd op maandag 20 juni 2005

EDE (ANP) - Diverse mensen hebben in het weekeinde sporen van de loslopende poema op de Veluwe gezien. Volgens medewerkers van de stichting Pantera, die proberen het roofdier levend te vangen, dateert de laatste waarheidsgetrouwe melding van vrijdagavond.

Pantera heeft zondagavond en -nacht daadwerkelijk jacht op het dier gemaakt, maar nog zonder resultaat.

Roofdierenopvang Pantera is donderdag ingehuurd door de gemeente Ede, nadat een intensieve speurtocht op de Ginkelse Heide door politie, marechaussee en jachtopzieners in de dagen daarvoor geen resultaat had gehad. Medewerkers van Pantera komen pas in de actie als er een actuele melding van het dier wordt gedaan. Hoe zij dan precies te werk gaan, blijft vooralsnog geheim, maar directeur A. van der Valk van Pantera garandeerde vorige week dat hij kans zou zien het beest te verdoven. Als de poema levend wordt gevangen, wil Ouwehands Dierenpark in Rhenen zich over het roofdier ontfermen.

Hitte

Volgens Van der Valk maakt de tropische hitte de jacht op de poema moeilijker. ,,Katachtigen zijn van nature ontzettend lui en als het erg warm is, slapen ze nog meer. De poema ligt lekker ergens in de schaduw te luieren, vermoed ik'', zei hij maandagmiddag. Pantera gaat maandagavond en -nacht opnieuw speuren in het gebied waar de meeste poemameldingen vandaan zijn gekomen. De stichting heeft van de gemeente Ede tot en met dinsdag de tijd gekregen voor de jacht.

De Pantera-directeur is er zeker van dat de poema al jaren op de Veluwe rondzwerft. ,,Vijf jaar geleden heeft iemand het beest al in Otterlo gezien en twee jaar geleden was hij in Beekbergen. Vrijdag slenterde hij voor de neus van een moeder met kinderen langs een tuinhekje. Mogelijk heeft het ouder wordende dier ergens pijn, waardoor hij zich meer in de bewoonde wereld waagt, waar hij makkelijker een prooi kan verschalken,'' zegt Van der Valk. Van aangevallen huisdieren zijn er overigens nog geen meldingen gedaan.

Bron: www.planet.nl






Wat moet er volgens jullie met de poema gebeuren?
Daar is nogal een discussie over (geweest). De politie wil hem afschieten maar Pantera (en dierenactivisten) willen hem verdoven en vangen. Volgens de politie is dat te gevaarlijk want als de verdoving niet sterk genoeg is kan hij mensen aanvallen. Ik vind dit nogal onzin, je weet toch hoeveel verdovingsmiddel je moet gebruiken voor een bepaald dier. En zo'n vaart zal het niet lopen dat hij iemand aanvalt. Pantera moet gewoon de kans krijgen het dier te vangen zodat hij/zij niet de dood in gejaagd hoeft te worden.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2005, 16:04
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ik vind het echt onzin dat ze hem zouden willen doodschieten, ze hebben dat recht niet eens. Ze zouden idd moeten weten welke hoeveelheid ze nodig hebben, in dierentuinen weten ze dat bijv. toch ook bij leeuwen en tijgers, echt vreemd dat ze bang zijn dat ie niet voldoende verdoofd is
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 16:19
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
wizkid schreef op 20-06-2005 @ 17:04 :
Ze zouden idd moeten weten welke hoeveelheid ze nodig hebben, in dierentuinen weten ze dat bijv. toch ook bij leeuwen en tijgers, echt vreemd dat ze bang zijn dat ie niet voldoende verdoofd is
Misschien weten ze niet precies zijn gewicht maar dat kan je toch redelijk schatten, dan geef je hem gewoon iets meer dan heeft hij/zij tenminste nog een kans.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 17:14
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
waarom zouden ze hem doodschieten? hij heeft niemand kwaad gedaan! slaat helemaal nergens op, het beest is per ongeluk daar terecht gekomen, daar kan je hem niet op veroordelen. Kan hij er wat aan doen dat hij is meegesmokkeld door een of andere idioot die graag een huisdier wilde, en hem vervolgens laat ontsnappen?

Je kan trouwens toch wel aan die sporen afleiden hoe groot het beest is? en als ze ook leeuwen tijgers en snelle antilopen kunnen verdoven, waarom een poema dan opeens niet?
De politie is gewoon laf
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 17:27
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Beestje loopt er idd al jaren, heeft nooit iets kwaad gedaan, tuurlijk is het geen lekker idee als bewoner dat je ieder moment een poema door je achtertuin kan zien slenteren waar je kinderen of huisdieren zitten te spelen, maar ik steun Arno (de heer van der Valk dus) en zijn mensen volledig en vind het belachelijk dat ze niet meer tijd krijgen. Zoeken naar een Poema op de veluwe is als het zoeken naar een naald in een hooiberg, veluwe is groot, poema in verhouding klein, wat maakt het uit of de politie em vindt of Pantera? Dat beestje moet gewoon gevonden worden, verdoofd en verplaatst naar of Rhenen of naar dat uitzettingsprogramma in Amerika die ook wel oren naar het beestje had. Arno en zijn mensen zijn ervaren mensen, deskundigen, zij weten hoe ze een beestje moeten verdoven, ze doen het regelmatig, dus laat ze toch alsjeblieft hun werk doen en ga geen beestje dood schieten die er ook niets aan kan doen dat ie daar rondwandeld en soms honger heeft.
Laat die mensen met geweren (met kogels ipv verdoving) iets nuttigs gaan doen oid, op ontsnapte TBS'ers jagen ofzo. (ja ik weet het die gast is opgepakt, maar als 1 de kans ziet om weg te komen, dan volgen er meer)
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 17:37
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 20-06-2005 @ 17:27 :
Laat die mensen met geweren (met kogels ipv verdoving) iets nuttigs gaan doen oid, op ontsnapte TBS'ers jagen ofzo. (ja ik weet het die gast is opgepakt, maar als 1 de kans ziet om weg te komen, dan volgen er meer)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 18:58
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
yavanna schreef op 20-06-2005 @ 18:14 :
De politie is gewoon laf
joh?
Maarre.. dat zijn ze altijd al geweest
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 19:01
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
MTpower schreef op 20-06-2005 @ 19:58 :
joh?
Maarre.. dat zijn ze altijd al geweest
whaha
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 08:26
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 20-06-2005 @ 19:58 :
joh?
Maarre.. dat zijn ze altijd al geweest
Klopt, ze durven wel op een weg waar bijna nooit een auto komt bekeuringen uit te delen als je niet voor een stopstreep stopt. Maar ze durven geen drugsdealers die 2 straten verderop duidelijk staan te dealen aan te houden.

Maar goed ontopic:
Ik heb begrepen dat Pantera 2 dagen extra, t/m donderdag de tijd krijgt om de poema te vangen.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 09:50
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 21-06-2005 @ 09:26 :
Klopt, ze durven wel op een weg waar bijna nooit een auto komt bekeuringen uit te delen als je niet voor een stopstreep stopt. Maar ze durven geen drugsdealers die 2 straten verderop duidelijk staan te dealen aan te houden.

Maar goed ontopic:
Ik heb begrepen dat Pantera 2 dagen extra, t/m donderdag de tijd krijgt om de poema te vangen.
Dat lukte ze nooit....

Maarja dan lukt het ook niet om hem neer te schieten, want daarvoor moet je de poema ook eerst vinden.

Ik vind het belachelijk dat ze hem willen neerschieten, het slaat echt nergens op, het beestje heeft niet eens iemand kwaad gedaan.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 10:52
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Het probleem met de verdoving is dat ze heel dicht bij de poema zelf moeten komen om goed te kunnen schieten (of hem te kunnen raken) en dat dit juist gevaarlijk is voor de schutter.

Ik vind zelf ook dat Pantera meer tijd moet krijgen om de poema te vangen (mbv verdoving) en deze onderbrengt in een dierentuin of in een reintegratie project in Amerika waar AngelLena het over had.

Bovendien is die poema helemaal niet gevaarlijk. Mensen hebben veel meer kans om aan een hondenbeet dood te gaan, dan door een poema gedood te worden
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 16:09
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 21-06-2005 @ 11:52 :
Bovendien is die poema helemaal niet gevaarlijk. Mensen hebben veel meer kans om aan een hondenbeet dood te gaan, dan door een poema gedood te worden
Een poema zal inderdaad in eerste instantie zo snel mogelijk vluchten als hij mensen ziet. En al die jaren dat hij daar rond loopt heeft hij nog nooit iemand kwaad gedaan.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 17:20
Verwijderd
Ik vraag me toch echt af of er wel een poema loopt hoor.
Heb begrepen dat hij alleen gezien is door wandelaars en niet door de opzichters zelf.
Verder lijkt het mij toch ook dat honden hem toch ook wel geroken moeten hebben en dat merk je dan echt wel aan je hond hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 17:32
Orpa
Orpa is offline
Aan de ene kant vind k dat dat beestje verdoofd moet worden (als ze m dan toch perse willen vangen).

Maar aan de andere kant mogen ze m best dood schieten, voor het beest zelf welteverstaan. Dat dier loopt er dus blijkbaar al jaren, en dan nu willen ze hem in een dierentuin gaan houden? Hij is gewent z'n eigen eten te vangen, lekker te kunnen rennen en rondhupsen... En dan nu ineens moettie in een hokjes kleine stukjes dood vlees gaan eten en leuk zijn voor mensen en kleine schreeuwende kinderen. Dat beest is namelijk ook niet alleen ruimte, maar ook rust gewent en dat zal hij in een dierentuin ook niet hebben.

Laat maar lopen is mijn idee...
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 18:11
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Orpa schreef op 21-06-2005 @ 18:32 :
Aan de ene kant vind k dat dat beestje verdoofd moet worden (als ze m dan toch perse willen vangen).

Maar aan de andere kant mogen ze m best dood schieten, voor het beest zelf welteverstaan. Dat dier loopt er dus blijkbaar al jaren, en dan nu willen ze hem in een dierentuin gaan houden? Hij is gewent z'n eigen eten te vangen, lekker te kunnen rennen en rondhupsen... En dan nu ineens moettie in een hokjes kleine stukjes dood vlees gaan eten en leuk zijn voor mensen en kleine schreeuwende kinderen. Dat beest is namelijk ook niet alleen ruimte, maar ook rust gewent en dat zal hij in een dierentuin ook niet hebben.

Laat maar lopen is mijn idee...
Misschien niet eens zo'n slecht idee, maar.... het blijft natuurlijk een risico. Dan kan dat beestje meteen al die everzwijnen afmaken, die ze anders toch af moeten schieten.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 18:30
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
het dier hoeft toch niet perse naar een dierentuin? het kan ook in Amerika (waar hij thuis hoort) uitgezet worden.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 12:48
Verwijderd
waarom laten ze m niet gewoon lekker lopen? ze wouden eerst lynxen uitzetten maar dat kon niet, hebben ze tog nog iets
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 13:03
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
*pixie* schreef op 22-06-2005 @ 13:48 :
waarom laten ze m niet gewoon lekker lopen? ze wouden eerst lynxen uitzetten maar dat kon niet, hebben ze tog nog iets
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-06-2005, 15:08
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
*pixie* schreef op 22-06-2005 @ 13:48 :
waarom laten ze m niet gewoon lekker lopen? ze wouden eerst lynxen uitzetten maar dat kon niet, hebben ze tog nog iets
ja en lynxen zijn ook niet ongevaarlijk voor mensen. Ze zijn alleen wat schuwer dan een poema.


Citaat:
Gevaarlijk
De politie waarschuwt wandelaars en fietsers dringend het gebied rond de Ginkelse Hei te mijden. Hoewel de katachtige niet zelf actief op mensenjacht kan gaan, kan hij rare sprongen maken als hij in het nauw wordt gedreven of zich bedreigd voelt.

"Het is geen dappere kat. Het liefst zal hij mensen mijden", aldus Brouwer. "In de Verenigde Staten komt het steeds vaker
tot een ontmoeting tussen de mens en het dier, vooral als het zich in de bebouwde kom waagt. Amerikanen krijgen het advies niet weg te rennen, maar met een stok te zwaaien en zich breed te maken. En ja, een poema heeft in de VS wel eens een kind gedood. Als het dier in het nauw zit, kan je zoiets verwachten."

Om die reden is Brouwer geen voorstander van het met man en macht opjagen van het loslopende exemplaar op de Veluwe. "Daar wordt-ie hongerig van en onberekenbaar. Beter is af en toe met kleine groepjes en een speurhond op zoek te gaan." De dierentuinman begrijpt dat aan het gebruik van een verdovingsgeweer haken en ogen zitten, maar vindt dit sympathieker dan de doodstraf. "Het dier heeft hier ook niet om gevraagd."

Het is onwaarschijnlijk dat de poema ontsnapt is uit een Nederlandse dierentuin, omdat die jaren geleden al gestopt zijn met het houden van poema's. Ze richten zich nu op het houden van dieren die er in hun natuurlijke omgeving slecht voorstaan. De poema kan zich juist prima redden in zijn natuurlijke leefomgeving op het Amerikaanse continent.

Er doen al jaren geruchten de ronde dat er ook wilde poema's in Europa zouden voorkomen, maar dat is nooit bewezen. In Frankrijk en Wales zijn er de afgelopen jaren poema's waargenomen. In 1997 werd in Brabant en Limburg ook al een poema gesignaleerd. Roofdieropvang Pantera denkt dat het in dit geval waarschijnlijk om hetzelfde dier gaat. Dat zou betekenen dat het dier dan waarschijnlijk al een paar jaar in ons land weet te overleven.

Zeven jaar
"Ik kan me niet voorstellen dat er in zeven jaar tijd ook al een ander exemplaar in ons land heeft rondgelopen, aangezien het houden van deze dieren hier verboden is en dierentuinen ze ook allang niet meer houden", aldus Arno van der Valk van de roofdierenopvang Pantera tegenover Planet. "Ik ga er dus vanuit dat het dezelfde is. Bovendien hebben we in de tussentijd ook al meldingen binnengekregen dat het dier gezien zou zijn bij Roermond, Ommen en Staphorst."

Volgens Van der Valk heeft de Poema in Nederland dezelfde levensverwachting als in zijn natuurlijke leefomgeving. "Hij komt in Amerika op dezelfde hoogte ook voor. Bovendien is er hier ruim voldoende voedsel te vinden. En zolang er geen soortgenoten in de buurt zijn, zal het dier ook geen behoefte krijgen om zich voort te gaan planten, aangezien het geen feromonen zal ruiken."

__________________
ofzoiets

Laatst gewijzigd op 22-06-2005 om 15:14.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 09:40
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Stichting Pantera heeft foto's van poema

Gepubliceerd op donderdag 23 juni 2005

EDE (ANP) - De stichting Pantera beschikt over beeldmateriaal van de poema die op de Veluwe zou rondlopen. Volgens bronnen rond de zoektocht naar het dier heeft een werknemer van de stichting zelf foto's gemaakt. Het dier zou gefotografeerd zijn in de buurt van Apeldoorn.

De gemeenten Apeldoorn en Ede en de stichting geven donderdag aan het begin van de middag een persconferentie. Pantera wil tot die tijd geen commentaar geven.


bron: www.planet.nl


Edit:
Dit is hem dan:
__________________
ofzoiets

Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 11:29.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 12:00
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
t is net een lief poesje
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:49
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
ik wil hem hebben lief poessie
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 18:56
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
't lijkt net een zwarte panter.
Maarja... hee er bestaan ook zwarte poema's
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 19:18
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
yavanna schreef op 23-06-2005 @ 19:56 :
't lijkt net een zwarte panter.
Maarja... hee er bestaan ook zwarte poema's
Ik heb gehoord dat iemand van Pantera vanmiddag op de radio zei dat het ook best een panter zou kunnen zijn .
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 19:46
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
dat kan wel, er zijn ook zwarte varianten poema's, en dit beest ziet er wel redelijk zwart uit.
hoeft niet, kan ook aan het licht liggen natuurlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2005, 20:13
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
yavanna schreef op 23-06-2005 @ 20:46 :
dat kan wel, er zijn ook zwarte varianten poema's, en dit beest ziet er wel redelijk zwart uit.
hoeft niet, kan ook aan het licht liggen natuurlijk
Ja de afstand is wel erg groot op de foto's. Maar raar dat Pantera het ook niet zeker weet. Ze hebben het dier toch met een verrekijker van dicht bij kunnen zien lijkt me .
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 22:58
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Vage shizzle zo'n poema in Nederland, maar loopt de poema er al een paar jaar.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 07:19
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 23-06-2005 @ 23:58 :
Vage shizzle zo'n poema in Nederland, maar loopt de poema er al een paar jaar.
Misschien zijn het er nog wel twee ook.



Citaat:
Mogelijk meer poema's op Veluwe

Gepubliceerd op donderdag 23 juni 2005

De stichting Pantera sluit niet uit dat er meer poema's rondlopen op de Veluwe.
Kijk en luister ook naar de fotoreportage van de poema

Pantera beschikt over beeldmateriaal, dat door een medewerker gemaakt is in de buurt van Apeldoorn. Volgens woordvoerder Arno van der Valk komt de poema op de foto echter niet overeen met de waarnemingen die in de buurt van Ede zijn gedaan. Hij sluit dan ook niet uit dat het gaat om twee verschillende beesten en dat er nog een uitheemse katachtige op de Veluwe rondloopt.

De beelden zijn vaag, maar er is wel op te zien hoe een katachtig dier door een groen veld loopt. De beelden zijn
expres vaag gehouden, aldus Pantera, om te voorkomen dat mensen de plaats waar ze zijn genomen, herkennen en er massaal heen gaan. Dat gebeurde eerder ook in Ede.

Wel is bekend dat de poema zou zijn gezien ten noorden van de snelweg A12 en ten oosten en westen van de A50. De gemeente Apeldoorn heeft de stichting tijd gegeven om naar de poema te zoeken. Er is daarbij geen termijn genoemd.

Pantera probeert het dier te vangen met een verdovingsgeweer en het levend in handen te krijgen. Ouwehands Dierenpark in Rhenen heeft al eerder aangegeven zich over het beest te willen ontfermen.



Bron: www.planet.nl
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 11:05
supernova
Avatar van supernova
supernova is offline
gewoon lekker laten rondlopen, zolang hij gewoon zn eten kan vinden lijkt me er niks aan de hand. in de rocky mountains of waar die beesjes ook rondlopen gaat het ook prima, en al wordt er op de veluwe een keertje iemand doodgebeten door de poema; er gaan ook mensen dood aan tekenbeten, moet je alle teken dan afschieten??
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 11:48
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
supernova schreef op 24-06-2005 @ 12:05 :
gewoon lekker laten rondlopen, zolang hij gewoon zn eten kan vinden lijkt me er niks aan de hand. in de rocky mountains of waar die beesjes ook rondlopen gaat het ook prima, en al wordt er op de veluwe een keertje iemand doodgebeten door de poema; er gaan ook mensen dood aan tekenbeten, moet je alle teken dan afschieten??

wordt sowieso moeilijk denk ik

Nee dat beest moet daar idd weg, hij is er zelf niet veilig en de mens gaat zich er ook niet veiliger op voelen, maar laat alsjeblieft Pantera de zooi opruimen daar en laat het politiekorps thuis, afschieten gaat te ver.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 23-06-2005 @ 17:49 :
ik wil hem hebben lief poessie
ik wil die van jou
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 22:03
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 30-06-2005 @ 21:30 :
ik wil die van jou
Dan moet ik je teleur stellen, Inge is al lang bezet
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 22:28
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 30-06-2005 @ 21:30 :
ik wil die van jou

dit is contact gezocht niet Ga even ergens anders spelen
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 10:47
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik vind het belachelijk dat ze m af willen schieten. Dat beest loopt er al weken en heeft (nog) niemand kwaad gedaan. Laat Pantera m inderdaad maar vangen en verdoven. Dan kunnen ze wel zeggen dat dat te gevaarlijk is omdat de persoon die m uiteindelijk verdoofd wel heel dicht bij moet komen maar ik neem aan dat ze daar echt niet de eerste de beste jan lul heen sturen maar iemand die echt wel weet waar die mee bezig is en het risico en gevaar dus tot een absoluut minimum kan beperken.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 13:54
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
wammus schreef op 01-07-2005 @ 11:47 :
Ik vind het belachelijk dat ze m af willen schieten. Dat beest loopt er al weken en heeft (nog) niemand kwaad gedaan. Laat Pantera m inderdaad maar vangen en verdoven. Dan kunnen ze wel zeggen dat dat te gevaarlijk is omdat de persoon die m uiteindelijk verdoofd wel heel dicht bij moet komen maar ik neem aan dat ze daar echt niet de eerste de beste jan lul heen sturen maar iemand die echt wel weet waar die mee bezig is en het risico en gevaar dus tot een absoluut minimum kan beperken.
Mee eens!
Waarschijnlijk loopt hij er zelfs al jaren in plaats van weken. Ze zijn gewoon bang voor niets .
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 17:34
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 30-06-2005 @ 23:28 :
dit is contact gezocht niet Ga even ergens anders spelen
mee eens
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-07-2005, 18:07
Verwijderd
zullen we afspreken op contact gezocht dan?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 23:36
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
En waarschijnlijk is het hele verhaal 1 groot broodje aap Het dier schijnt donker te zijn, poema's zijn niet donker, de grootte van het beest klopt niet want het is te klein om een poema te zijn, wat het wel is weten ze nog niet maar een poema wordt als zeer onwaarschijnlijk gezien. Zul je zien, is't gewoon een uit de klauwe gegroeide labrador...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 00:24
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 02-07-2005 @ 00:36 :
En waarschijnlijk is het hele verhaal 1 groot broodje aap Het dier schijnt donker te zijn, poema's zijn niet donker, de grootte van het beest klopt niet want het is te klein om een poema te zijn, wat het wel is weten ze nog niet maar een poema wordt als zeer onwaarschijnlijk gezien. Zul je zien, is't gewoon een uit de klauwe gegroeide labrador...
Het schijnt anders duidelijk te gaan om een katachtige, een labrador is nou niet bepaald een katachtige. Ik vraag me ook wel af waar je dit vandaan haalt.

Wat het dier betreft: het grote probleem hier is natuurlijk dat verdoven een stuk lastiger is dan doodschieten, omdat het verdoven op een heel precieze manier moet gebeuren. Het dier moet namelijk goed geraakt worden door een verdovingspijltje om verdoofd te raken, dat is dus nogal een kwestie van goed schieten en geluk hebben. Om scherp te kunnen schieten, moet men relatief dichtbij komen, wat gevaarlijk kan zijn. Er zijn voor de politie dus toch wel redelijke argumenten om het dier gewoon dood te schieten. Desalniettemin loopt het dier en waarschijnlijk reeds jaren rond en vormt het blijkbaar geen groot gevaar.

En beter jagen op ontsnapte tbs'ers? Mijn lieve moeder mompelde vorige week ook zoiets, ik heb haar keihard uitgelachen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 08:14
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 02-07-2005 @ 00:36 :
En waarschijnlijk is het hele verhaal 1 groot broodje aap Het dier schijnt donker te zijn, poema's zijn niet donker, de grootte van het beest klopt niet want het is te klein om een poema te zijn, wat het wel is weten ze nog niet maar een poema wordt als zeer onwaarschijnlijk gezien. Zul je zien, is't gewoon een uit de klauwe gegroeide labrador...

Het is duidelijk een katachtige, je hebt ook donkere poema's trouwens. En zo als ik al eerder schreef:
Citaat:
0oFZo0 schreef op 23-06-2005 @ 20:18 :
Ik heb gehoord dat iemand van Pantera vanmiddag op de radio zei dat het ook best een panter zou kunnen zijn .
Ik vind hem op de foto's trouwens meer op een poema lijken dan op een panter
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 12:28
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 02-07-2005 @ 09:14 :
Het is duidelijk een katachtige, je hebt ook donkere poema's trouwens. En zo als ik al eerder schreef:


Ik vind hem op de foto's trouwens meer op een poema lijken dan op een panter

Panter hebben wij ook aan zitten denken maar dan nog is het dier te klein. Dat het een katachtige is, vast, twijfel ik niet aan, maar het heeft het formaat van een lynx.... (formaatje Mechelse Herder dus) Maar de bouw weer totaal niet van een Lynx, wat het wel is weet ik niet maar panter of poema lijkt me echt heeeeeeeeeeel sterk zo onderhand.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 12:29
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
perseus schreef op 02-07-2005 @ 01:24 :
Het schijnt anders duidelijk te gaan om een katachtige, een labrador is nou niet bepaald een katachtige. Ik vraag me ook wel af waar je dit vandaan haalt.
Ik zal er voortaan tig smilies achter zetten als ik een flauwe opmerking maak oke?

Waar ik het vandaan haal dat het grootste deel broodje aap zou kunnen zijn? Het nieuws, pantera, verschillende katachtigen experts
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 02-07-2005 @ 13:29 :
Ik zal er voortaan tig smilies achter zetten als ik een flauwe opmerking maak oke?

Waar ik het vandaan haal dat het grootste deel broodje aap zou kunnen zijn? Het nieuws, pantera, verschillende katachtigen experts
Blijkbaar leef ik dan onder een steen, zonder het te weten.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 14:42
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
ik heb foto's van pantera op fok.nl gezien, en ik denk eigenlijk dat die foto's gewoon van een (grote, verwilderde) huiskat zijn.

dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen poema rond kan lopen, gezien alle waarnemingen lijkt me dat best mogelijk.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 14:46
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline


is dít een poema?
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 15:03
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Outlaw schreef op 02-07-2005 @ 15:42 :
ik heb foto's van pantera op fok.nl gezien, en ik denk eigenlijk dat die foto's gewoon van een (grote, verwilderde) huiskat zijn.

dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen poema rond kan lopen, gezien alle waarnemingen lijkt me dat best mogelijk.
Tuurlijk, er lopen huiskatten rond die een schofthoogte hebben van meer dan 60 cm.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 15:04
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Outlaw schreef op 02-07-2005 @ 15:46 :
[afbeelding]

is dít een poema?
Dat beeld is een screenshot uit een video. Het is heel erg ingezoomd, dus ook erg vervormd daar lijken de verhoudingen geheel anders.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 14:17
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het een Panter betreft omdat de Panter tot de grote katachtigen behoort en meer in afrika en azie voorkomt. En op die foto lijkt het ook niet echt op een Panter.

En een Poema, tjah, het is niet uitzonderlijk dat een Poema een donkere vacht heeft, en misschien heeft hij gezwommen ofzo. Maar ik vraag me af hoezo Pantera ed meteen van een Poema uitgaan, omdat er tig meer kleine katachtigen zijn die er op lijken.
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Outlaw schreef op 02-07-2005 @ 15:46 :
[afbeelding]

is dít een poema?
Dit is echt geen 60 cm! Ik denk echt niet dat dit een Poema is ofzo. Eerder een wilde kat... op zoek naar voedsel.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 15:46
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 03-07-2005 @ 16:30 :
Dit is echt geen 60 cm! Ik denk echt niet dat dit een Poema is ofzo. Eerder een wilde kat... op zoek naar voedsel.
Kijk eens even naar de staart het viel me net op dat die helemaal niet op die van een wilde kat lijkt.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.