Oud 18-10-2005, 20:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had twee goudvissen maar afgelopen weekend is er een uit de kom gesprongen en hij heeft zijn sprong helaas niet overleefd. Ik heb nu dus nog een goudvis die me elke dag heel zielig aankijkt omdat ie zo alleen is. Ik wil er graag iets bij zetten maar niet perse weer een goudvis. Wat kan je verder nog houden in een kom, bij een goudvis?

Het moet wel echt een koudwatervis zijn want ik ga binnenkort weer op kamers en dan zullen mijn vissen het het hele weekend zonder mij en de verwarming moeten stellen dus dan kan het best koud zijn. Ook moet het dus een vis zijn die een weekend alleen kan zijn en goudvissenvoer kan eten want ik ga niet allebei die vissen apart eten geven. Ook moet ie goed overweg kunnen met mijn huidige goudvis.

Is er dan nog iets anders te bedenken dan gewoon een tweede goudvis kopen? Is het sowieso slim om er een bij te zetten of eten ze elkaar dan op oid?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2005, 21:08
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Je zou bijvoorbeeld een guppy er in kunnen doen, maar ik denk niet dat ze er veel aan zullen hebben omdat het geen soortgenoten zijn. Het leukst voor de goudvis is dus een andere goudvis, maar opzich kan er makkelijk een sluierstaart bij of een guppy.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 21:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 18-10-2005 @ 22:08 :
Je zou bijvoorbeeld een guppy er in kunnen doen, maar ik denk niet dat ze er veel aan zullen hebben omdat het geen soortgenoten zijn. Het leukst voor de goudvis is dus een andere goudvis, maar opzich kan er makkelijk een sluierstaart bij of een guppy.
Maar guppy's kunnen niet echt heel goed tegen de kou (die van mijn broertje zijn doodgegaan door de kou waarschijnlijk) en eet die goudvis die gup niet om omdat ie veel kleiner is?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 21:14
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Je kan er een sluierstaart bij doen, maar je hebt kans dat je goudvis uit verveling of stress aan die staart gaat lopen eten. Dat is zielig.
Ga gewoon eens kijken bij de dierenwinkel wat ze zoal voor leuke vissen hebben
Ik raad je wel af zo'n goudvis met uitpuilende ogen te nemen (ben de naam even kwijt).
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 21:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-10-2005 @ 22:14 :
Je kan er een sluierstaart bij doen, maar je hebt kans dat je goudvis uit verveling of stress aan die staart gaat lopen eten. Dat is zielig.
Ga gewoon eens kijken bij de dierenwinkel wat ze zoal voor leuke vissen hebben
Ik raad je wel af zo'n goudvis met uitpuilende ogen te nemen (ben de naam even kwijt).
Waarom kan ik die beter niet nemen dan?

Kan het trouwens kwaad dat mijn huidige goudvis een Belg is en die nieuwe een Nederlander? Ik neem aan van niet maar je weet het maar nooit.......
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 21:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-10-2005 @ 22:16 :
Waarom kan ik die beter niet nemen dan?

Kan het trouwens kwaad dat mijn huidige goudvis een Belg is en die nieuwe een Nederlander? Ik neem aan van niet maar je weet het maar nooit.......
Ik heb daar persoonlijk slechte ervaringen mee
Kunnen vrij weinig hebben.

Dat maakt niets uit

Vergeet trouwens niet dat een vis "op temperatuur" moet komen, dus als je er een koop, gooi hem niet zomaar in die kom
Vinden ze niet zo fijn
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 21:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-10-2005 @ 22:24 :
Ik heb daar persoonlijk slechte ervaringen mee
Kunnen vrij weinig hebben.

Dat maakt niets uit

Vergeet trouwens niet dat een vis "op temperatuur" moet komen, dus als je er een koop, gooi hem niet zomaar in die kom
Vinden ze niet zo fijn
Okee, dankjewel.

Ik heb idd wel een goudvis nodig die veel kan hebben. Mijn huidige goudvissen hadden nooit problemen met de temperatuur en overleefde ook treinreizen van twee uur met gemak

Dat weet ik, meestal hang ik het zakje uit de dierenwinkel gewoon een half uurtje in de kom zodat het water op temperatuur kan komen en dan laat ik hem erin (zonder het water van de dierenzaak want weet ik veel wat voor ziektes en troep daarin zit).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 21:34
Verwijderd
Een vis die veel kan hebben blijft toch de normale goudvis. Sluierstaarten en die met die bolle ogen en andere sierrassen zijn veel zwakker en kunnen (dus) minder goed tegen kou.

Waarom wil je er geen goudvis bij? Guppies worden trouwens opgegeten door je goudvis. Je doet hem er wel een plezier mee, maar volgens mij is dat niet precies wat je in gedachten hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 21:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
zuster schreef op 18-10-2005 @ 22:34 :
Een vis die veel kan hebben blijft toch de normale goudvis. Sluierstaarten en die met die bolle ogen en andere sierrassen zijn veel zwakker en kunnen (dus) minder goed tegen kou.

Waarom wil je er geen goudvis bij? Guppies worden trouwens opgegeten door je goudvis. Je doet hem er wel een plezier mee, maar volgens mij is dat niet precies wat je in gedachten hebt.
Ik wil ook best een gewone goudvis erbij hoor, dat maakt me ook niet uit

Ik vroeg me alleen af of ik er ook iets anders bij kon zetten, en zo ja: wat dan. Ik wist ook niet dat ik mijn goudvis daar echt geen plezier mee doe. Als ik dat wel doe met een gewone goudvis dan doe ik dat denk ik maar dan wel eentje die er een beetje anders uitziet zodat ik ze uit elkaar kan houden

Ik vind hem zo echt zielig zo alleen, ze waren zo leuk met zijn tweetjes
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-10-2005 @ 22:36 :
Ik wil ook best een gewone goudvis erbij hoor, dat maakt me ook niet uit

Ik vroeg me alleen af of ik er ook iets anders bij kon zetten, en zo ja: wat dan. Ik wist ook niet dat ik mijn goudvis daar echt geen plezier mee doe. Als ik dat wel doe met een gewone goudvis dan doe ik dat denk ik maar dan wel eentje die er een beetje anders uitziet zodat ik ze uit elkaar kan houden

Ik vind hem zo echt zielig zo alleen, ze waren zo leuk met zijn tweetjes
Hier staat goede informatie over goudvissen en ondersoorten. Zolang een goudvis dezelfde lichaamsbouw heeft als een normale goudvis, maar wel een afwijkende kleur heeft, is hij lichamelijk doorgaans even sterk als de vis die je nu hebt. Die kunnen ook prima bij elkaar. Let op: goudvissen zijn groepsdieren, dus je moet echt minstens een visje bij hem zetten.

En geef ze eens levend aas, daar kunnen ze zich op uitleven. De meeste dierenwinkels verkopen het wel.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 13:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben net naar de dierenwinkel geweest en heb een gele goudvis gekocht, verder gewone lichaamsbouw enzo. Hij is iets groter dan mijn huidige maar nu kan ik ze in elk geval uit elkaar houden, vind ik toch wel leuk.

Ze lijken elkaar alleen nog niet zo leuk te vinden, hoop toch dat dat nog komt want die vorige twee die aten echt uit elkaars bek enzo, was heel leuk om te zien.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Iemand verstand van goudvissen?
Fosca
19 25-09-2008 19:34
Verhalen & Gedichten [verhaal] Diamant
Maresa
8 27-03-2003 21:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.