Oud 16-11-2006, 11:39
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Sorry, weer een topic van mij

Momenteel heb ik Windows XP SP 2 op mijn systeem staan. Ik heb een partitie (C: ), en er zijn wat problemen.

Zo is er iets met mijn kernel, Autocad wil niet werken omdat er geen Installer aanwezig is, verder heb ik wat standaar dingetjes in het Register gewijzigd (zoals het weergeven van het versienummer op het bureaublad, de versie van de partitie eerst weergeven (dus i.p.v. de C: aan het einde, de C: aan het begin), de 'uitval-snelheid' van 2000 naar 800 gewijzigd etc.

Ik heb WinAso erdoorheen gejast, maar dit lost weinig op. Wanneer ik bijv. errors vind, lost hij ze half op. Nadat ik de errors gedelete heb, en opnieuw WinAso gebruik, vindt hij opnieuw een aantal errors.

Nu kán ik een systeemherstel instellen, net na de installatie van Windows, in de hoop dat hiermee de problemen verholpen zijn, maar ik vraag me af of ik dan ook mijn games, tools, muziek e.d. kwijt ben...

P.S. Verder werken mijn USB poorten niet...

Laatst gewijzigd op 16-11-2006 om 11:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2006, 13:14
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Als je windows zelf alleen opnieuw instaleert ben je niet je games kwijt Wel als je de C schijf formateert of de hele partitie leeghaalt. De USB die het niet doet ligt wellicht eraan dat de poort dichtzit. Deze kan je openen in apparaatbeheer (dit kan je ergens in het configuratiescherm vinden.

Voor de rest kan je misschien duidelijker zijn met de errors

Ik hoop dat je er wat aan hebt
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 13:52
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
The Dosh schreef op 16-11-2006 @ 13:14 :
Als je windows zelf alleen opnieuw instaleert ben je niet je games kwijt Wel als je de C schijf formateert of de hele partitie leeghaalt. De USB die het niet doet ligt wellicht eraan dat de poort dichtzit. Deze kan je openen in apparaatbeheer (dit kan je ergens in het configuratiescherm vinden.

Voor de rest kan je misschien duidelijker zijn met de errors

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Systeemherstel wijzigt dus echt alleen de aanpassingen in Windows? Ik ben op de instellingen na, geen bestanden kwijt?

Ik zal eens kijken in apparaatbeheer
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 16:09
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Lekker ben jij: al m'n geïnstalleerde games kwijt...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 18:03
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Als iemand je aanraadt om windows opnieuw te installeren zonder eerst je schijf te formatteren, en jij gaat systeemherstel uitvoeren, dan moet je achteraf niet gaan klagen.

Ik zou niet weten wat systeemherstel precies doet, maar geïnstalleerde programma's/instellingen ben je in principe kwijt, eigen bestanden niet.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 18:57
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 16-11-2006 @ 18:03 :
Als iemand je aanraadt om windows opnieuw te installeren zonder eerst je schijf te formatteren, en jij gaat systeemherstel uitvoeren, dan moet je achteraf niet gaan klagen.

Ik zou niet weten wat systeemherstel precies doet, maar geïnstalleerde programma's/instellingen ben je in principe kwijt, eigen bestanden niet.
Het enige wat ik heb gedaan is systeemherstel uitvoeren.

Formatteren? Niet over gehad. Windows opnieuw installeren? Waar praat je over?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 20:05
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Lees goed ik had het over windows opnieuw instaleren en dat heb ik zelf ook een keer gedaan en khad me games nog. Dat jij systeemherstel deed zonder te weten wat je doet is mijn probleem niet. Ik gok dat je systeemherstel heel ver terug hebt gezet anders kunnen nooit al je games eraf liggen en anders had je een backup kunnen maken van je saves en alles opnieuw kunnen instaleren. Beetje zelf nadenken is niet verboden
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 20:13
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 16-11-2006 @ 18:03 :
Ik zou niet weten wat systeemherstel precies doet, maar geïnstalleerde programma's/instellingen ben je in principe kwijt, eigen bestanden niet.
->
Citaat:
The following are restored when you use System Restore to restore your system to a previous time using a restore point:
  • Registry
  • Profiles (local only—roaming user profiles not impacted by restore)
  • COM+ DB
  • WFP.dll cache
  • WMI DB
  • IIS Metabase
The following are not restored by System Restore:
  • DRM settings
  • Passwords in the SAM hive.
  • WPA settings (Windows authentication information is not restored)
  • Specific directories/files listed in the Monitored File Extensions list in the System Restore section of the Platform SDK e.g. 'My Documents' folder.
  • Any file types not monitored by System Restore like personal data files e.g. .doc, .jpg, .txt etc.
  • Items listed in both Filesnottobackup and KeysnottoRestore (hklm->system->controlset001->control->backuprestore->filesnottobackup and keysnottorestore) in the registry.
  • User-created data stored in the user profile
  • Contents of redirected folders
Bron: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_restore.htm
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 09:28
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
The Dosh schreef op 16-11-2006 @ 20:05 :
Lees goed ik had het over windows opnieuw instaleren en dat heb ik zelf ook een keer gedaan en khad me games nog. Dat jij systeemherstel deed zonder te weten wat je doet is mijn probleem niet. Ik gok dat je systeemherstel heel ver terug hebt gezet anders kunnen nooit al je games eraf liggen en anders had je een backup kunnen maken van je saves en alles opnieuw kunnen instaleren. Beetje zelf nadenken is niet verboden
M'n savegames staan er nog wel... alleen een aantal games zelf niet.

Systeemherstel ongeveer 1 maand teruggezet (heb m'n PC nog maar een maand ).

Het is een avond werk geweest, maar ik heb alles inmiddels weer terug.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 09:32
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Mooi zo en als je nu een systeemherstel zet kan je erop terugvallen ooit zonder je games kwijt te raken die keer
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Norton Internet Security verwijderen onder Windows 7
Boeing 747-400
4 23-12-2010 15:56
Software & Hardware Vista problemen 'windows verkenner werkt niet meer'
B-art
3 09-04-2008 16:30
Software & Hardware Windows vista Update, vervolgens geen internet
ninie
8 21-02-2008 14:53
Software & Hardware [Windows XP] Wil niet meer normaal opstarten
Verwijderd
3 04-01-2006 16:18
Software & Hardware windows XP opnieuw installeren
Zoulou
33 18-10-2003 13:30
Software & Hardware [Win ME] Systeemherstellen aanzetten?
Verwijderd
6 08-11-2002 15:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.