Oud 19-11-2006, 11:59
Verwijderd
Ik heb gister m'n kast opengemaakt en er een extra geheugen ingestopt. Ik wilde daarna m'n pc weer opstarten, maar dit lukte dus niet. Ik zet 'm aan, krijg geen beeld en vervolgens geeft ie een hoge piep van ongeveer 5 seconden.

Een half jaar geleden kreeg ik tijdens het opstarten een melding dat m'n HD op crashen stond, heeft dit hier iets mee te maken of heb ik nu m'n hele pc verneukt door zelf iets met de hardware te doen?

Ik ben een n00b, dus graag heldere uitleg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2006, 12:37
airbag
Avatar van airbag
airbag is offline
Een piep kan volgens mij verschillende dingen betekenen. (misschien afhankelijk van je moederbord, weet niet zeker of dat verschilt). De meest waarschijnlijk opties zijn dat
a) Het geheugen er misschien niet helemaal goed in zit;
b) Hij de processor niet meer ziet, of
c) Er iets met de videokaart is.

Het gebeurt mij ook vaker wel dan niet dat wanneer ik wat nieuws in m'n pc zet, ik het net niet goed heb aangeduwd, of per ongeluk ergens anders een stekkertje heb losgemaakt. Ik zou alles gewoon nog een keer bijlangs gaan en vooral het geheugen goed aanduwen (tot hij er echt in klikt). Let er vooral op dat hij er maar op 1 manier in kan, verkeerd om wil je hem niet hard aanduwen, dat is slecht voor je moederbord en RAM .

Als de harde schijf gecrashed is krijg je dit te zien na de bios & RAM check dmv een vrolijke boodschap dat hij iets wil hebben om van op te starten (als het je system of windows schijf was die is gecrashed).

Laatst gewijzigd op 19-11-2006 om 12:45.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 13:01
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Geheugen eruit halen en weer erin doen, grote kans dat het gewoon niet goed zit.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 16:47
Verwijderd
Citaat:
airbag schreef op 19-11-2006 @ 13:37 :
Een piep kan volgens mij verschillende dingen betekenen. (misschien afhankelijk van je moederbord, weet niet zeker of dat verschilt). De meest waarschijnlijk opties zijn dat
a) Het geheugen er misschien niet helemaal goed in zit;
b) Hij de processor niet meer ziet, of
c) Er iets met de videokaart is.

Het gebeurt mij ook vaker wel dan niet dat wanneer ik wat nieuws in m'n pc zet, ik het net niet goed heb aangeduwd, of per ongeluk ergens anders een stekkertje heb losgemaakt. Ik zou alles gewoon nog een keer bijlangs gaan en vooral het geheugen goed aanduwen (tot hij er echt in klikt). Let er vooral op dat hij er maar op 1 manier in kan, verkeerd om wil je hem niet hard aanduwen, dat is slecht voor je moederbord en RAM .

Als de harde schijf gecrashed is krijg je dit te zien na de bios & RAM check dmv een vrolijke boodschap dat hij iets wil hebben om van op te starten (als het je system of windows schijf was die is gecrashed).
Ik heb mijn broer er naar laten kijken en hij zegt dat het geheugen goed erin zit. Verder heb ik alle andere stekkertjes en dergelijke al nagekeken en aangeduwd dus dat zit ook goed. Ik ben in ieder geval blij dat het niet m'n harde schijf is. Dus dan is het óf het moederbord óf de videokaart (volgens jou), kan ik er zelf nog iets aan doen of moet ik er maar een 'expert' bijhalen?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 16:48
J-roenn
J-roenn is offline
haal het nieuwe geheugen er eens uit, en zet m dan nog eens aan zonder t nieuwe geheugen erin, want t kan ook een compatibiliteitsprobleem zijn tussen oud geheugen en nieuw geheugen of moederboard en nieuw geheugen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 17:04
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 19-11-2006 @ 17:48 :
haal het nieuwe geheugen er eens uit, en zet m dan nog eens aan zonder t nieuwe geheugen erin, want t kan ook een compatibiliteitsprobleem zijn tussen oud geheugen en nieuw geheugen of moederboard en nieuw geheugen.
Ook al geprobeerd, met alleen oud geheugen, met alleen nieuw geheugen, allebei, m'n pc start gewoon niet meer op.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 18:36
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Hm. Maar 1 lange piep duidt op een geheugenprobleem (bron). Weet je echt héél zeker dat het er goed in zit? Probeer ook gewoon het oude geheugen in verschillende bankjes.

Als dat allemaal echt niet mag baten dan zal inderdaad je moederbord kapot zijn, al vind ik het vreemd dat dat nu ineens gebeurt. Misschien statische electriciteit ofzo.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 21:42
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 19-11-2006 @ 19:36 :
Hm. Maar 1 lange piep duidt op een geheugenprobleem (bron). Weet je echt héél zeker dat het er goed in zit? Probeer ook gewoon het oude geheugen in verschillende bankjes.

Als dat allemaal echt niet mag baten dan zal inderdaad je moederbord kapot zijn, al vind ik het vreemd dat dat nu ineens gebeurt. Misschien statische electriciteit ofzo.
Bedankt voor het opzoeken.

Ik probeer het morgen nog eens en anders bel ik een kennis van me en dan vraag ik of hij er even naar wil kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [xp] Start niet meer op
Verwijderd
4 18-10-2007 21:25
Software & Hardware [Win XP] start niet meer op
Tjaan
6 16-10-2006 17:31
Software & Hardware [start niet meer op]
J-roenn
5 20-02-2006 21:30
Software & Hardware [Win XP] Start niet meer op!
Augustus
1 15-09-2004 18:59
Software & Hardware pc start niet meer op
Carl Johnson
21 11-01-2003 15:47
Software & Hardware Ojee! M'n PC start niet meer op....
F10®!@n
9 20-11-2001 16:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.