Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2012, 16:55
Boeitjouwwat
Boeitjouwwat is offline
De titel zegt het al:

Wanneer dronken/ rookten/ gebruikten jullie drugs voor de eerste keer en waarom toen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2012, 19:08
Verwijderd
toen ik 14 was omdat het aanwezig was.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 21:20
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Alcohol op mijn 13e, omdat de meeste van mijn vrienden twee jaar ouder zijn en die dronken toen af en toe waardoor ik ook wel nieuwsgierig werd.

Ben op mijn 12e begonnen met roken, op die leeftijd voelde ik me er 'volwassener' door en ik vond het er stoer uit zien. Eerlijk, als ik nu kinderen van 12 zie roken vind ik ze alles behalve stoer. Spijt van.

Op mijn 15e heb ik een keer lachgas gebruikt, echt geweldig is dat!

Op mijn 16e voor het eerst XTC geslikt, begin deze maand om precies te zijn, ook super!

Verder staan pep, salvia en paddo's nog op de planning maar dat komt vanzelf wel een keer.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 09:41
Lomyrne
Avatar van Lomyrne
Lomyrne is offline
Alcohol 14
Roken 16
Drugs 20

En waarom, tja.. het is lekker.
__________________
If 'plan A' didn't work. The alphabet has 25 more letters! Stay cool.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 09:41
Lomyrne
Avatar van Lomyrne
Lomyrne is offline
Citaat:
Alcohol op mijn 13e, omdat de meeste van mijn vrienden twee jaar ouder zijn en die dronken toen af en toe waardoor ik ook wel nieuwsgierig werd.

Ben op mijn 12e begonnen met roken, op die leeftijd voelde ik me er 'volwassener' door en ik vond het er stoer uit zien. Eerlijk, als ik nu kinderen van 12 zie roken vind ik ze alles behalve stoer. Spijt van.

Op mijn 15e heb ik een keer lachgas gebruikt, echt geweldig is dat!

Op mijn 16e voor het eerst XTC geslikt, begin deze maand om precies te zijn, ook super!

Verder staan pep, salvia en paddo's nog op de planning maar dat komt vanzelf wel een keer.
Pep is niet heel bijzonder hoor.
__________________
If 'plan A' didn't work. The alphabet has 25 more letters! Stay cool.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 12:31
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Dat merk ik dan wel
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 10:02
Lomyrne
Avatar van Lomyrne
Lomyrne is offline
Natuurlijk. Maar niet dat je uitkijkt naar een avondje flink spacen
__________________
If 'plan A' didn't work. The alphabet has 25 more letters! Stay cool.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 12:10
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Voordat ik het doe doe ik uiteraard genoeg research dus ik weet dan wel een klein beetje wat ik kan verwachten
Het geeft vooral een energieboost en het houd je klaarwakker, niet?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 12:13
Lomyrne
Avatar van Lomyrne
Lomyrne is offline
Ja, klopt. Het geeft je veel energie. Maar dat is ook het enige (bij mij iig). En als je te veel neemt kan het zo zijn dat je 1 á 2 nachten niet slaapt.

Maar je bent wel helemaal helder. Geen space oid.
__________________
If 'plan A' didn't work. The alphabet has 25 more letters! Stay cool.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Voordat ik het doe doe ik uiteraard genoeg research dus ik weet dan wel een klein beetje wat ik kan verwachten
Het geeft vooral een energieboost en het houd je klaarwakker, niet?
Ja Ik ga het over een paar weken proberen, ik zal wel een report schrijven
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 12:29
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
@TythorZeth; fijn! Thanks, ga het zeker lezen dan!

@Lomyrne; 1 à 2 dagen lolwut. Heb je de dag erna last van een kater o.i.d.? Want ik ben op 10,11,12 augustus namelijk op een hardstylefestival in België en ik heb daar ook een camping bij zitten, maar zoveel dagen ga ik niet op X doen en van alcohol word ik alleen maar loom. Kan ik dit wel 3 dagen op pep doen? Ofja, 2 dagen, de eerste dag is maar kort.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 12:42
Verwijderd
Citaat:
@TythorZeth; fijn! Thanks, ga het zeker lezen dan!

@Lomyrne; 1 à 2 dagen lolwut. Heb je de dag erna last van een kater o.i.d.? Want ik ben op 10,11,12 augustus namelijk op een hardstylefestival in België en ik heb daar ook een camping bij zitten, maar zoveel dagen ga ik niet op X doen en van alcohol word ik alleen maar loom. Kan ik dit wel 3 dagen op pep doen? Ofja, 2 dagen, de eerste dag is maar kort.
Hangt er voor een groot deel vanaf hoe hard je je lichaam over je grens heen haalt. Wat bij pep vaak zo is, is dat je niet alleen de nacht doorhaalt, maar ook nog eens heel slecht eet vanwege een onderdrukt hongergevoel. Je misbruikt je eigen lichaam, en dat ga je merken (kater). Ook schijnt dat als je flink versneden speed hebt, zoals lager dan 35% amfetamine, de kater erger blijkt te zijn, doordat het snuiven van cafeïne (het versnijdingsmiddel) niet gunstig uitpakt voor de kater. Aldus ervaren gebruikers, ik heb het zelf nog nooit gedaan.

Dus: blijf goed eten en drinken, zorg dat je niet 2 nachten doorhaalt, en zorg ervoor dat je geen kutspeed gebruikt.
Misschien is het een idee om de 2e dag XTC te doen, en de 3e dag speed. Zo vermijd je een doorhaalnacht en gebruik je minder speed. Dat lijkt mij gunstige gevolgen hebben op een mogelijke kater.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 14:09
Lomyrne
Avatar van Lomyrne
Lomyrne is offline
Citaat:
@TythorZeth; fijn! Thanks, ga het zeker lezen dan!

@Lomyrne; 1 à 2 dagen lolwut. Heb je de dag erna last van een kater o.i.d.? Want ik ben op 10,11,12 augustus namelijk op een hardstylefestival in België en ik heb daar ook een camping bij zitten, maar zoveel dagen ga ik niet op X doen en van alcohol word ik alleen maar loom. Kan ik dit wel 3 dagen op pep doen? Ofja, 2 dagen, de eerste dag is maar kort.
Ik heb nooit een kater gehad. Ik neem ik niet meer dan 6 'nakken'. Als je te veel neemt ben je erg wakker en kan je inderdaad een kater krijgen.
Je kan best 2 dagen pep gebruiken. Als je het maar met mate doet!
__________________
If 'plan A' didn't work. The alphabet has 25 more letters! Stay cool.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 17:30
Verwijderd
alcohol: nog niet echt meer dan 3 bier op een dag. om eerlijk te zijn vind ik het niet eens zo lekker
blowen: 14
roken: alleen om de rode ogen na het blowen weg te roken (je bloedvaten gebeurt iets mee als je rookt waardoor het vele bloed uit je ogen gaat ofzoiets)
waarom? het is lekker?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 18:17
Verwijderd
Citaat:
roken: alleen om de rode ogen na het blowen weg te roken (je bloedvaten gebeurt iets mee als je rookt waardoor het vele bloed uit je ogen gaat ofzoiets)
wat
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
alcohol: nog niet echt meer dan 3 bier op een dag. om eerlijk te zijn vind ik het niet eens zo lekker
blowen: 14
roken: alleen om de rode ogen na het blowen weg te roken (je bloedvaten gebeurt iets mee als je rookt waardoor het vele bloed uit je ogen gaat ofzoiets)
waarom? het is lekker?
wat
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 19:36
Verwijderd
Drinken: Een paar blikjes voor het eerst toen ik net 15 jaar was, dat had iemand voor me gehaald, vond het wel lekker.
Roken: Toen ik 14 was, ik wilde het uitproberen en ik vond het wel lekker. Ik vond het ook wel stoer.
Drugs: Nog nooit gebruikt en ik ben het ook niet van plan. Was wel eerst van plan om te gaan blowen, maar dat ging niet door en daar ben ik blij om. Vieze troep vind ik het.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Drinken: Een paar blikjes voor het eerst toen ik net 15 jaar was, dat had iemand voor me gehaald, vond het wel lekker.
Roken: Toen ik 14 was, ik wilde het uitproberen en ik vond het wel lekker. Ik vond het ook wel stoer.
Drugs: Nog nooit gebruikt en ik ben het ook niet van plan. Was wel eerst van plan om te gaan blowen, maar dat ging niet door en daar ben ik blij om. Vieze troep vind ik het.
Vieze troep? Verklaar je nader
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-06-2012, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Vieze troep? Verklaar je nader
Het lijkt mij aan de ene kant ook wel leuk/lekker, maar ik ben bang om de controle over mezelf te verliezen en om te gaan hallucineren, ofzo. En het schijnt nogal verslavend te zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 20:06
Verwijderd
Volgens mij verwar je paddo's met wiet. Een jointje kan niet zoveel kwaad hoor. Maar vies is het niet, zeker niet als je het nog nooit geprobeerd hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij verwar je paddo's met wiet. Een jointje kan niet zoveel kwaad hoor. Maar vies is het niet, zeker niet als je het nog nooit geprobeerd hebt.
Nee, ik had het over drugs in het algemeen. Maar roken probeerde ik ook en raakte verslaafd, ik wil dat niet nog eens.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 20:13
Verwijderd
Dan moet je het vooral niet doen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt mij aan de ene kant ook wel leuk/lekker, maar ik ben bang om de controle over mezelf te verliezen en om te gaan hallucineren, ofzo. En het schijnt nogal verslavend te zijn.
Citaat:
Nee, ik had het over drugs in het algemeen. Maar roken probeerde ik ook en raakte verslaafd, ik wil dat niet nog eens.
Tabak is de 1 na meest verslavende drug (na crack), veel drugs zijn helemaal niet zo verslavend als dat wordt beweerd. Niet dat ik je drugs wil aanpraten hoor, maar als je enigszins maat kan houden dan hoef je echt niet bang te zijn voor een verslaving
En bij alcohol wordt ook regelmatig de controle verloren
Met citaat reageren
Oud 24-06-2012, 21:11
napoleonzuurtje
Avatar van napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Eerste keer drinken 4 jaar omdat mijn vader me toen een glas bier liet drinken
Eerste keer dronken 13 jaar omdat ik dorst had en niet doorhad dat je niet direct na het drinken dronken bent
Eerste keer roken vorig jaar omdat ik wilde zien wat het was (vond er niets aan)
Eerste keer drugs op pinkpop vorig jaar, iemand had iets in mijn drinken gegooid
__________________
Seid bereit
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 00:37
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Eerste keer drinken 4 jaar omdat mijn vader me toen een glas bier liet drinken
Dit is een grap hoop ik? Zo niet, dan hoop ik dat Bureau Jeugdzorg heel snel ingrijpt bij jullie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2012, 02:18
Verwijderd
Citaat:
Dit is een grap hoop ik? Zo niet, dan hoop ik dat Bureau Jeugdzorg heel snel ingrijpt bij jullie.
Mwa, als het bij dat ene biertje is gebleven, heeft dat echt geen gevolgen gehad
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 11:29
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Dit is een grap hoop ik? Zo niet, dan hoop ik dat Bureau Jeugdzorg heel snel ingrijpt bij jullie.
geen enkel robleem mee hoor.

ik kreeg toen ik heel klein was altijd een klein beetje wijn door me drinken in de fles omdat ik anders nooit me klep hield en dat was het enigste wat hielp
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 13:56
Verwijderd
Citaat:
geen enkel robleem mee hoor.

ik kreeg toen ik heel klein was altijd een klein beetje wijn door me drinken in de fles omdat ik anders nooit me klep hield en dat was het enigste wat hielp
Oke dat gaat te ver wat mij betreft...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 17:22
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Oke dat gaat te ver wat mij betreft...
alsof dat nog kwaad kan als het aangemaakt wordt met water enzo. en het was ook alleen als ik heel onrustig was
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 17:29
Verwijderd
Wel als je een jaartje of één/twee/drie/vier bent.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 18:26
Verwijderd
Citaat:
alsof dat nog kwaad kan als het aangemaakt wordt met water enzo. en het was ook alleen als ik heel onrustig was
Ja, alcohol is vergif. Ook bij kleine hoeveelheden, en al helemaal op zo'n jonge leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 18:36
Verwijderd
Vergif vind ik dan wel weer een groot woord.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Vergif vind ik dan wel weer een groot woord.
Naja, ik bedoel niet dat je doodgaat na een biertje, maar het is ontzettend schadelijk. Het schaadt al je organen en is 1 van de schadelijkste drugs.

Laatst gewijzigd op 25-06-2012 om 18:51.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 18:50
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Om je vierjarige kind een biertje te geven, dan ben je niet goed in je hoofd. Hij zei biertje hè, geen slokje. Beeld het je eens in, een vierjarig kind met een flesje/blikje/glas bier in zijn handen?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 18:59
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ja, alcohol is vergif. Ook bij kleine hoeveelheden, en al helemaal op zo'n jonge leeftijd.
mwoah ik heb er compleet geen schade aan op gelopen. en het was ook iets wat hooguit een keer in de zoveel maanden gebeurde omdat ik vaak heel rustig was.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 19:48
Verwijderd
Citaat:
mwoah ik heb er compleet geen schade aan op gelopen. en het was ook iets wat hooguit een keer in de zoveel maanden gebeurde omdat ik vaak heel rustig was.
Ohja? Kun jij in je lichaam kijken? Dat kun je helemaal niet weten...
Als het eens in de zoveel maanden gebeurde valt het inderdaad wel reuze mee, maar dan klopt er niets van wat je eerst zei: "ik kreeg toen ik heel klein was altijd een klein beetje wijn door me drinken in de fles omdat ik anders nooit me klep hield"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-06-2012, 19:55
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ohja? Kun jij in je lichaam kijken? Dat kun je helemaal niet weten...
Als het eens in de zoveel maanden gebeurde valt het inderdaad wel reuze mee, maar dan klopt er niets van wat je eerst zei: "ik kreeg toen ik heel klein was altijd een klein beetje wijn door me drinken in de fles omdat ik anders nooit me klep hield"
als het al schade aan had gericht dan was het allang duidelijk geweest.

ja daarmee bedoelde ik dus op dagen dat ik erg onrustig was. wat ik over het algemeen niet ben en ja ik heb het inderdaad niet heel duidelijk neer gezet.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 21:08
Verwijderd
Citaat:
als het al schade aan had gericht dan was het allang duidelijk geweest.
Nee hoor, dat iets schade heeft aangericht, betekent niet dat dat altijd merkbaar is. Misschien heb ik wel een litteken op me lever van al die drank, maar ik zou het niet weten. Ook hersenschade merk je niet zomaar, alsof je hersencapaciteit 20% achteruit gaat
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 13:31
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Nee hoor, dat iets schade heeft aangericht, betekent niet dat dat altijd merkbaar is. Misschien heb ik wel een litteken op me lever van al die drank, maar ik zou het niet weten. Ook hersenschade merk je niet zomaar, alsof je hersencapaciteit 20% achteruit gaat
als de shade nu nog steeds geen merkbare problemen opgeleverd heeft kan het me eigenlijk vrij weinig interesseren of die er zou zijn. ik heb geen enkel probleem met mijn lever en vind mijn hersenen ook goed genoeg werken dus als die schade heeft opgelopen zou de schade ook niet al te ernstig zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 19:06
Verwijderd
Citaat:
als de shade nu nog steeds geen merkbare problemen opgeleverd heeft kan het me eigenlijk vrij weinig interesseren of die er zou zijn. ik heb geen enkel probleem met mijn lever en vind mijn hersenen ook goed genoeg werken dus als die schade heeft opgelopen zou de schade ook niet al te ernstig zijn.
Aangezien je uiteindelijk dus tóch niet vaak wijn kreeg van je ouders, zal je schade reuze meevallen. Alleen je kunt niet zeggen dat omdat je nu niets merkt van schade, de schade ook daadwerkelijk wel meevalt. Vaak kom je er pas te laat achter dat je je lichaam hebt verziekt. Maar bij jou is dat dus niet het geval nee.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 08:45
Verwijderd
Jongens, als jullie hier per se over willen discussiëren, maak dan een nieuw topic aan ja ?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 21:42
DHRJ
DHRJ is offline
12 jaar toen ik voor de eerste keer alcohol dronk en had gerookt. Moet zeggen, iedereen zegt roken is vies etc... maar ik vond het absoluut niet vies. Oke, je stinkt wel even uit je mond, maar dat is zo weg. Ik rook nu zo af en toe 10 sigaretjes per jaar. Zal echt niet meer worden. En drinken wauw, dat gevoel na al die biertjes en drankjes. Is echt geweldig!

Harddrugs zal ik echt nooit proberen, wiet zou nog kunnen, maar echt maar 1 keer! Ben gelukkig niet verslavingsgevoelig dus het zal wel goed komen!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 23:26
Verwijderd
Citaat:
12 jaar toen ik voor de eerste keer alcohol dronk en had gerookt. Moet zeggen, iedereen zegt roken is vies etc... maar ik vond het absoluut niet vies. Oke, je stinkt wel even uit je mond, maar dat is zo weg. Ik rook nu zo af en toe 10 sigaretjes per jaar. Zal echt niet meer worden. En drinken wauw, dat gevoel na al die biertjes en drankjes. Is echt geweldig!

Harddrugs zal ik echt nooit proberen, wiet zou nog kunnen, maar echt maar 1 keer! Ben gelukkig niet verslavingsgevoelig dus het zal wel goed komen!
Zeg je nu
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 15:26
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Zeg je nu
ik vind het nog grappiger dat ie zegt geen harddrugs te gebruiken terwijl die wel graag alcohol drinkt
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 19:34
DHRJ
DHRJ is offline
Citaat:
ik vind het nog grappiger dat ie zegt geen harddrugs te gebruiken terwijl die wel graag alcohol drinkt
Vraag:
Is alcohol een harddrug?
Antwoord:

Ja. Alcohol is, vooral bij grotere hoeveelheden, een onvervalste hard drug: het is een middel dat een zogenaamde psychotrope werking heeft (net als de meeste andere drugs); dat betekent dat het middel invloed heeft op de psyche (geest) van de gebruiker; het is ook een verslavend middel net als de andere harddrugs (het kan zowel lichamelijk als geestelijke afhankelijkheid veroorzaken).

Er zijn twee belangrijke verschillen: alcohol is, bij regelmatig gebruik van meer dan 1 á 2 glazen per dag schadelijker voor het lichaam dan de meeste drugs en alcohol is legaal: de verkoop is volgens bepaalde regels toegestaan. En dat is zoals u weet niet het geval voor de middelen die in de volksmond drugs worden genoemd en waarvan de productie en de handel verboden is.

http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?...oord&vraag=121
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 21:06
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Vraag:
Is alcohol een harddrug?
Antwoord:

Ja. Alcohol is, vooral bij grotere hoeveelheden, een onvervalste hard drug: het is een middel dat een zogenaamde psychotrope werking heeft (net als de meeste andere drugs); dat betekent dat het middel invloed heeft op de psyche (geest) van de gebruiker; het is ook een verslavend middel net als de andere harddrugs (het kan zowel lichamelijk als geestelijke afhankelijkheid veroorzaken).

Er zijn twee belangrijke verschillen: alcohol is, bij regelmatig gebruik van meer dan 1 á 2 glazen per dag schadelijker voor het lichaam dan de meeste drugs en alcohol is legaal: de verkoop is volgens bepaalde regels toegestaan. En dat is zoals u weet niet het geval voor de middelen die in de volksmond drugs worden genoemd en waarvan de productie en de handel verboden is.

http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?...oord&vraag=121
dus als cocaine legaal zou worden is het geen harddrug meer ?
en in kleine hoevelheden is alcohol nog steeds een harddrug. dat zou het zelfde zijn als zeggen dat een heel klein cocaine geen harddrug is.( teminste dat haal ik uit het eerste stukje.)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 22:44
Verwijderd
Waarom is alcohol dan wel legaal?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 02:11
Verwijderd
Citaat:
dus als cocaine legaal zou worden is het geen harddrug meer ?
en in kleine hoevelheden is alcohol nog steeds een harddrug. dat zou het zelfde zijn als zeggen dat een heel klein cocaine geen harddrug is.( teminste dat haal ik uit het eerste stukje.)
Wat hij zegt is dat alcohol behoorlijk schadelijk is vergeleken met andere harddrugs, maar tóch legaal. Dat is het enige.
Citaat:
Waarom is alcohol dan wel legaal?
Omdat alcohol al duizenden jaren ingeburgerd is, en daardoor onmogelijk illegaal kan worden gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 11:05
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Wat hij zegt is dat alcohol behoorlijk schadelijk is vergeleken met andere harddrugs, maar tóch legaal. Dat is het enige.

Omdat alcohol al duizenden jaren ingeburgerd is, en daardoor onmogelijk illegaal kan worden gemaakt.
hmm ja weet ik maar het kwam er nogal vreemd uit .

inderdaad stel je eens voor als de overheid maandag aankomt met dit voorstel: alcohol word compleet verboden en op het maken, bezitten, verhandelen en gebruik ervan staat de zelfde straf als voor cocaine en alle andere harddrugs. hoe denk je dan dat iedereen gat reageren
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 11:40
Chocolat_muffin
Chocolat_muffin is offline
Ik rookte voor het eerst toen ik 13 jaar was. Ik had eigelijk geen idee waarom. Ik denk dat ik het wel stoer vond toen en daarom was beginnen roken. Maar ben toen na een paar weken toch maar gestopt omdat ik het vies vond

Alcohol drink ik bijna nooit. De eerste keer was toen ik ong. 10 jaar was denk ik. Dat was bij kerstmis en ik moest eens proeven van mijn oma.
Ik werd gedwongen.

En drugs...daar begin ik niet aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Onze dochter van 14 blowt. Adviezen gevraagd.
Close2U
20 16-04-2016 10:07
Drugs & Alcohol Vragen over durgsgebruik/ verslaving
Verwijderd
33 24-04-2006 19:04
Drugs & Alcohol hoe oud? Waarom?
Fantôme
53 10-02-2005 15:20
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen nederlands boekverslag
ard16slot
2 22-05-2003 18:51
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Lifestyle Straight Edge Bekritiseerd
Verwijderd
63 25-05-2002 18:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.