Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2012, 09:42
Verwijderd
lm

Laatst gewijzigd op 22-12-2012 om 16:35.
Advertentie
Oud 21-12-2012, 10:08
Verwijderd
Gewoon niet doen. Ik kan wel een paar mooie plaatjes posten van longkanker en andere leukigheden die het gevolg kunnen zijn van roken, als dat helpt?

Waarom zou je het überhaupt willen proberen als je al zo ver bent zonder te roken?
Oud 21-12-2012, 12:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je bent een idioot als je nu nog begint. Als je 13 bent en je bent er benieuwd naar, oke, dan weet je niet beter, maar van een 18 jarige verwacht ik wel wat meer. Ik zeg altijd wel dat ik pro roken ben en dat ik niet wil stoppen (en dat is zo), maar is dat wat je wil?

Je moet altijd buiten roken, tenzij een café/discotheek een rookhok heeft, maar rookhokken zijn vaak ook ranzig. Je staat bijna altijd alleen. In de regen, sneeuw, kou, blabla. Een gemiddeld pakje kost zo'n 5,50 en het wordt alleen maar duurder. Ja, ik kan ook wel nare ziektes erbij halen, maar dat is stom, want ik doe het zelf ook en ik stop ook niet.

Beste is om gewoon niet te beginnen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-12-2012, 13:17
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Ik had precies hetzelfde idee als jij; ik was nieuwsgierig naar roken! Vroeger maakte ik zelfs "shagjes" van opgerold a4 papier met wat gedroogd gras
Ik ben naar de winkel gegaan en ik kocht een pakje samson shag met mascotte vloei, omdat mijn oom dat altijd rookte. Ik kon totaal niet draaien, dus dat draaide uit op een flink ritueel
Dat is inmiddels 1,5 jaar terug. Ik rook nu meestal nog op feestjes, door de week niet zo veel. Hoogstens 1 per dag, maar meestal helemaal niks.

Ik heb alles direct, zelfs al voor ik het gekocht had, aan mijn ouders verteld. Ik hou niet van iets voor ze verzwijgen, en ik wist toch dat ze het wel zouden accepteren, ookal roken ze zelf beiden niet.
Ik zou je niet aanraden ermee te beginnen, want die waarschuwingen staan niet voor niks op de pakjes. Maar persoonlijk krijg ik, als ik iets bedacht heb, het niet meer uit mijn hoofd. Dat zal een van de redenen zijn geweest dat mijn ouders er niet moeilijk over deden.
Succes met welke beslissing je ook mag maken!
Oud 21-12-2012, 13:57
Verwijderd
Gewoon doen joh aandachtstrekker Het maakt verder ook niet uit wat voor argumenten hier gegeven worden want je negeert toch rationaliteit.

Succes ermee. Roken is heerlijk.
Oud 21-12-2012, 14:02
Verwijderd
Ja ik weet niet zo lang ´braaf´ geweest wil wel eens stoned worden , roken , aangeschoten ... ik sta wel eens bij rokers en dan denk ik wel eens ´zal ik vragen om te proberen´ maar toch niet gedaan... toch vind ik het soms wel vreemd dat rokers tegen mij zeggen ´goedzo ook niet aan beginnen´ terwijl ze het zelf wel doen als het zo goed is niet te roken waarom niet stopen?
ben trouwens gevoelig voor verslaving kan wel na 2 keer al verslaafd zijn , en vind het ook wel leuk omdat niemand stoned, aangeschoten (drornken) roken , drugs niet bij me verwachten

@ reverend ik irriteer me kapot aan jou dus je staat op me negeerlijst
alleen jammer dat je de naam hier nog wel ziet
Oud 21-12-2012, 16:10
Verwijderd
wat hij probeert te zeggen en iedereen is dat roken gewoon 0 voordelen heeft, het is duur, je moet het buiten doen je gaat stinken, alles is er kut aan.
als je een keer drugs wilt gebruiken is dat een stuk minder erg probeer is een jointje te roken (zonder tabak natuurlijk) dat is veel leuker heb je veel meer aan dan vieze sigaretten.
Oud 21-12-2012, 16:14
Verwijderd
Citaat:
wat hij probeert te zeggen en iedereen is dat roken gewoon 0 voordelen heeft, het is duur, je moet het buiten doen je gaat stinken, alles is er kut aan.
als je een keer drugs wilt gebruiken is dat een stuk minder erg probeer is een jointje te roken (zonder tabak natuurlijk) dat is veel leuker heb je veel meer aan dan vieze sigaretten.
Als hij dat bedoelt mag die het ook wel zeggen zoals jij ht zegt ... aan joints kom ik nooit en ik ga niet graag stoned zitten in de woonkamer hier xd
Oud 21-12-2012, 16:34
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Rokers zeggen dat je niet moet beginnen, omdat het juist zo moeilijk is om er vanaf te komen en ze dat niemand toewensen. Als stoppen zo eenvoudig was als jij het voorstelt, zou niemand meer een verslaving hebben.
En buiten de kosten die je maakt per maand (omg, van al die maanden/jaren had ik nu een rijbewijs en een dikke auto kunnen hebben), stinkt het, moet je altijd naar buiten/een rookhok, is het verslavend (lijkt me niet handig als je gevoelig bent voor verslaving).. je wordt tegenwoordig behandeld als een paria als je rookt.

Maar ik ben het deels wel eens met Reverend. Telkens als jij een topic opent en om raad vraagt, sla je dat in de wind en doe je toch wat je zelf wilt, dus nou ja, als jij zo nodig wil roken, ondanks wat we allemaal zeggen en wat je zelf hopelijk wel weet over de risico's, dan moet je dat lekker doen. Maar dan niet achteraf gaan zitten huilen dat je zo dom bent geweest niet te luisteren.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-12-2012, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Rokers zeggen dat je niet moet beginnen, omdat het juist zo moeilijk is om er vanaf te komen en ze dat niemand toewensen. Als stoppen zo eenvoudig was als jij het voorstelt, zou niemand meer een verslaving hebben.
En buiten de kosten die je maakt per maand (omg, van al die maanden/jaren had ik nu een rijbewijs en een dikke auto kunnen hebben), stinkt het, moet je altijd naar buiten/een rookhok, is het verslavend (lijkt me niet handig als je gevoelig bent voor verslaving).. je wordt tegenwoordig behandeld als een paria als je rookt.

Maar ik ben het deels wel eens met Reverend. Telkens als jij een topic opent en om raad vraagt, sla je dat in de wind en doe je toch wat je zelf wilt, dus nou ja, als jij zo nodig wil roken, ondanks wat we allemaal zeggen en wat je zelf hopelijk wel weet over de risico's, dan moet je dat lekker doen. Maar dan niet achteraf gaan zitten huilen dat je zo dom bent geweest niet te luisteren.
Sws als je het wil kan je het ook (stoppen en alles)

Dus ik mag nooit meer een topic maken ofzo bedoel je dat soms?

Laatst gewijzigd op 21-12-2012 om 16:47.
Oud 21-12-2012, 17:13
Verwijderd
Je zegt dat je verslavingsgevoelig bent, maar sowieso kan je stoppen als je wil. Net jij zou moeten weten dat het niet zo simpel is dan. En nee, het is niet onmogelijk om te stoppen (ik ben zelf gestopt), maar het is wel heel erg moeilijk en waarom zou je jezelf daar in vredesnaam mee opzadelen, gewoon omdat mensen niet zouden verwachten dat je rookt en om niet meer 'braaf' te zijn. Heb je zelf niet in de gaten hoe ontzettend dom dat klinkt?

En als je enkel topics opent om daarna te zeggen, boeiend, ik luister niet en ik doe lekker toch waar ik zelf zin in heb, dan heb ik inderdaad liever dat je gewoon stopt met topics maken. Dan hoeft niemand zich te ergeren of moeite te doen om fatsoenlijke raad te zoeken waar je bij voorbaat al niks mee gaat doen.
Oud 21-12-2012, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Je zegt dat je verslavingsgevoelig bent, maar sowieso kan je stoppen als je wil. Net jij zou moeten weten dat het niet zo simpel is dan. En nee, het is niet onmogelijk om te stoppen (ik ben zelf gestopt), maar het is wel heel erg moeilijk en waarom zou je jezelf daar in vredesnaam mee opzadelen, gewoon omdat mensen niet zouden verwachten dat je rookt en om niet meer 'braaf' te zijn. Heb je zelf niet in de gaten hoe ontzettend dom dat klinkt?

En als je enkel topics opent om daarna te zeggen, boeiend, ik luister niet en ik doe lekker toch waar ik zelf zin in heb, dan heb ik inderdaad liever dat je gewoon stopt met topics maken. Dan hoeft niemand zich te ergeren of moeite te doen om fatsoenlijke raad te zoeken waar je bij voorbaat al niks mee gaat doen.
Ik zei 'ook' en niet alleen daarvoor


en ben nu chagg door thuis
Oud 21-12-2012, 17:23
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Sws als je het wil kan je het ook (stoppen en alles)

Dus ik mag nooit meer een topic maken ofzo bedoel je dat soms?
Nou meid, ik denk dat jij iedereen kan laten stoppen met roken!!!

Nee hoor, je moet vooral lekker doen wat je niet laten kunt, maar vraag niet om advies als je toch precies het tegenovergestelde gaat doen. Als je wil gaan roken, ga lekker roken. Ik begrijp echt niet waarom je überhaupt nog vraagt wat andere mensen vinden, want blijkbaar maakt het niet zoveel uit.

Ik probeer je iets te vertellen, je van een domme fout te behoeden en je reageert er niet eens op! Ja sorry, maar dan moet je zelf maar weten wat je doet.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-12-2012, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Ik zei 'ook' en niet alleen daarvoor


en ben nu chagg door thuis
WAAROM wil je dan roken?
Oud 21-12-2012, 22:07
Verwijderd
Citaat:
WAAROM wil je dan roken?
Vreemd genoeg ik zou het niet weten en ik weet dat er nog meer achter zit dan alleen die reden ... heb tot nu toe alleen bij rokers gestaan ´mee roken´
wat zijn de gevolgen daar van eigelijks behalve dat je het kan inademen?
Oud 21-12-2012, 22:50
Verwijderd
Dat je naar rook gaat ruiken.
Oud 22-12-2012, 07:56
Verwijderd
Er zijn onderzoeken geweest naar de schadelijkheid van meeroken, daar moet je zelf maar naar op zoek gaan, ik maak me er niet zo druk om.

Als je geen reden hebt om te beginnen met roken, waarom zou je het dan jezelf aan doen? Zeker als je zegt verslavingsgevoelig te zijn. Blijf er af, spaar je geld voor nuttigere zaken.
Oud 22-12-2012, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Er zijn onderzoeken geweest naar de schadelijkheid van meeroken, daar moet je zelf maar naar op zoek gaan, ik maak me er niet zo druk om.

Als je geen reden hebt om te beginnen met roken, waarom zou je het dan jezelf aan doen? Zeker als je zegt verslavingsgevoelig te zijn. Blijf er af, spaar je geld voor nuttigere zaken.
Ben toch blij dat ik niet elke dag meerook

Gaat nu nog wel nog geen 1 gevraagt
Ads door Google
Oud 22-12-2012, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Ik rook (nog) niet heb die reclame nog nooit op tv gezien .. net hier voor de eerste en vind ze nu al irri
Waarom zet je nu nog tussen haakjes? Heb je nog steeds in je hoofdje gestoken dat je wil roken? Begin dan met roken, maar hou op met dat zeikerige twijfelgedrag en kom vooral niet janken achteraf dat we je hadden moeten waarschuwen.
Oud 22-12-2012, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Gewoon doen joh aandachtstrekker Het maakt verder ook niet uit wat voor argumenten hier gegeven worden want je negeert toch rationaliteit.

Succes ermee. Roken is heerlijk.
Toen ik de titel las icm met de naam van de TS was dit precies mijn gedachte
Oud 22-12-2012, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Waarom zet je nu nog tussen haakjes? Heb je nog steeds in je hoofdje gestoken dat je wil roken? Begin dan met roken, maar hou op met dat zeikerige twijfelgedrag en kom vooral niet janken achteraf dat we je hadden moeten waarschuwen.
Daarom bedankt voor je hulp -.-

en tussenhaakjes omdat ik niet weet hoelang ik dit nog vol hou drm
Als je alleen maar zulk commentaar geeft waarom ben je dan op dit topic?

oja reden waarom ik niet begonnen ben .. omdat ik het ook leuk vind dat sommige rokers niet geloven dat ik nog nooit gerookt heb op me 18e
Oud 22-12-2012, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Daarom bedankt voor je hulp -.-

en tussenhaakjes omdat ik niet weet hoelang ik dit nog vol hou drm
WAAROM heb je het zo moeilijk om vol te houden? WAAROM trekt het je? WAAROM wil je roken? Je hebt nog nooit gerookt, dus het kan geen verslaving of drang naar nicotine zijn. Je rokersvrienden zeggen dat het goed is dat je niet rookt, dus het is geen groepsdruk, dus WAAROM?

Daarom is geen antwoord.

Citaat:
Als je alleen maar zulk commentaar geeft waarom ben je dan op dit topic?
Omdat ik als forumbaas in elk topic op mijn subforum kom. En ik mensen wil behoeden voor domme fouten. Maar ik geloof dat ik echt tegen de bierkaai ben aan het vechten hier.

Citaat:
oja reden waarom ik niet begonnen ben .. omdat ik het ook leuk vind dat sommige rokers niet geloven dat ik nog nooit gerookt heb op me 18e
Ok dan. Nou, hou dan daar maar aan vast. Als dat de enige reden is die je weerhoudt van het opsteken van een sigaret.
Oud 22-12-2012, 17:06
Verwijderd
Laat allemaal maar
Oud 23-12-2012, 10:27
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Dit topic is grappig.
Oud 23-12-2012, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Dit topic is grappig.
Oke
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol beginnen met roken
margoooootjee
53 16-01-2015 19:40
Drugs & Alcohol stoppen met roken
something..
23 24-02-2011 10:52
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquête over roken
LuCernaA
2 31-05-2008 08:10
Drugs & Alcohol eerder roken/blowen door...
Sterretje*
73 08-08-2004 09:49
Drugs & Alcohol Het grote IK GA BEGINNEN MET topic
Mafheid
26 31-01-2004 23:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anti-rook spotjes
Yamyam
77 30-10-2002 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.