Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2013, 16:44
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
behoort paracetamol slikken ook tot drugs?? ik word er heel rustig van en geconcentreerd. normaal ben ik heel druk. Zijn paracetamols slikken schadelijk voor je maag? zoiets hoorde ik .

dankje mensen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2013, 17:13
Verwijderd
Uiteraard zijn het drugs.

Schadelijk voor je maag? Nuh. Nouja, als je er 40 opeet zal het je laatste maagpijn ooit zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 17:31
Araignee
Avatar van Araignee
Araignee is offline
Er is een onderscheid tussen drugs en medicijnen in het algemeen. Zodra medicijnen, dus ook paracetamol, wordt gebruikt als genotsmiddel, dan zou je het in feite als een drug kunnen zien.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Er is een onderscheid tussen drugs en medicijnen in het algemeen. Zodra medicijnen, dus ook paracetamol, wordt gebruikt als genotsmiddel, dan zou je het in feite als een drug kunnen zien.
Nee. Medicijnen zijn gewoon drugs. Dat de één wiet als drug ziet en paracetamol als medicijn verandert daar niets aan.

Wel kan je zeggen dat wiet als 'recreatieve' drug gebruikt kan worden, naast de medische toepassingen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 20:28
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
er gaan toch mensen dood aan? of heb ik dat verkeerd begrepen? als je het een paar keer een op een dag gebruikt meerder dagen lang?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 21:06
Verwijderd
Waar gaan mensen dood aan? En als je het over paracetamol hebt, waar heb je dat gehoord?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 00:34
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het prettige aan paracetamol is dat het heel erg weinig bijwerkingen heeft, maar dat is tegelijkertijd ook weer een gevaar, omdat je het daardoor zonder veel na te denken ("het kan immers geen kwaad") er te veel van neemt. Paracetamol is vooral slecht voor je lever, zeker bij regelmatig gebruik, en in mindere mate ook vooral voor je maag en nieren. En als je er te veel neemt, dan kun je er ook aan sterven (hoewel je er dan écht veel moet nemen). Het blijft bij paracetamolgebruik dus ook gewoon belangrijk om de aanwijzingen op de bijsluiter te volgen.

Ik denk dat je er ook gewoon verslaafd aan kan raken, ik ken mensen die 2 tot 4 paracetamol per dag nemen simpelweg om te kunnen functioneren, wat voor soort verslaving het dan is weet ik niet precies, maar het kan dus wel. Als je paracetamol nodig hebt om te kunnen functioneren, zou ik eens op zoek gaan naar hulp om er van af te komen. Als je zoveel pijn hebt dat je veel paracetamol nodig hebt om de pijn te stillen moet je eens met je huisarts op zoek gaan naar een alternatief.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 15:57
Araignee
Avatar van Araignee
Araignee is offline
Citaat:
Nee. Medicijnen zijn gewoon drugs. Dat de één wiet als drug ziet en paracetamol als medicijn verandert daar niets aan.

Wel kan je zeggen dat wiet als 'recreatieve' drug gebruikt kan worden, naast de medische toepassingen.
Nee.

In het Engels is dat zo. In het Nederlands is er wel degelijk een onderscheid. Voor het gemak citeer ik Wikipedia maar even:

Citaat:
...Het Nederlands heeft het weer uit het Engels gehaald, hoewel het daar zowel medicijn als verdovend middel betekent — die eerste betekenis heeft drug in het Nederlands niet...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drug
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 16:06
Verwijderd
Dat mag wikpedia best vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 16:24
Araignee
Avatar van Araignee
Araignee is offline
Citaat:
Dat mag wikpedia best vinden.
Iets betrouwbaardere bron, paracetamol is niet opgenomen in de Opiumwet als zijnde drugs, dus valt dit in Nederland simpelweg niet onder drugs. Jij kunt uiteraard vinden dat alle medicijnen drugs zijn, maar dat is voor de topic poster natuurlijk niet echt relevant.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 16:33
Verwijderd
Dat mag de opiumwet best vinden

Nee, je zal ongetwijfeld gelijk hebben. Sowieso is het voor de TS niet heel relevant of het drugs is of niet. Sterker nog, het is voor niemand echt belangrijk of iets drugs wordt genoemd of niet. Paracetamol blijft 'drugs' als in dat het een invloed heeft op hoe je je voelt. Hoe het beestje verder genoemd wordt door derden doet er dan niet echt toe.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 17:05
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
bedankt mensen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 16:08
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Mensen doen weleens zelfmoordpogingen door middel van circa 200 paracetamolpillen te slikken. Vaak mislukt dit. Het is een pijnlijke ervaring, je lever gaat er namelijk kapot aan.

http://www.nu.nl/gezondheid/2677491/...evaarlijk.html
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 12:53
XxdarkangelXx
Avatar van XxdarkangelXx
XxdarkangelXx is offline
Citaat:
Uiteraard zijn het drugs.

Schadelijk voor je maag? Nuh. Nouja, als je er 40 opeet zal het je laatste maagpijn ooit zijn.
het zijn geen drugs, het zijn medicijnen. maar als je er inderdaad teveel eet kan het heel gevaarlijk zijn
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 13:05
Verwijderd
Ik vind wiet ook medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 15:52
Verwijderd
Citaat:
het zijn geen drugs, het zijn medicijnen. maar als je er inderdaad teveel eet kan het heel gevaarlijk zijn
Cool, MDMA kan goed gebruikt worden om mensen met PTSS te behandelen

http://www.nature.com/news/mdma-keep...at-bay-1.11864


Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 00:59
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Eigenlijk zegt Reverend dat alle medicijnen drugs zijn als je ze verkeerd gebruikt. Daar ben ik het mee eens.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 00:50
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Ik vind wiet ook medicijnen.
Ik krijg er psychoses van
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-01-2013, 10:50
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik krijg er psychoses van
De meeste medicijnen hebben bijwerkingen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk zegt Reverend dat alle medicijnen drugs zijn als je ze verkeerd gebruikt. Daar ben ik het mee eens.
Nee.

Citaat:
Ik krijg er psychoses van
Jammer
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg er psychoses van
Niet meer blowen dan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Het Grote Ik Zit Stoned Achter De Computer Topic #90
Verwijderd
500 31-03-2011 11:21
Lichaam & Gezondheid overdosis (?) aspirine
Verwijderd
19 02-03-2007 18:06
Lichaam & Gezondheid Pijnstillers
Balance
17 07-12-2003 13:04
Lichaam & Gezondheid Zijn er manieren om een migraine aanval tegen te houden?
Verwijderd
22 13-12-2001 13:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.