Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2011, 15:40
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Hallo kattenliefhebbers! Vanochtend was de lapjeskat van de buren in onze tuin, en hij kwam zoals altijd als hij er is, miauwend op me af lopen voor een aai. Omdat hij een beetje jankte, bleef ik langer staan, en in zijn rechter flank zeg maar, net voor zijn poot, zag ik toen iets rozes zitten. Omdat hij liep kon ik beter kijken, bleek het een enorme jaap van 5-7 cm te zijn. Echt een scheur in zijn vlees gewoon, die bij elke stap die hij zette, open en dicht ging.

Sinds kort is er ook een grote grijze kat die regelmatig over onze schutting loopt, en op het tuinhuisje waar de lapjeskat ook vaak ligt. Dat pikt die laatste natuurlijk niet, en nu zie ik ze regelmatig vechten, waarbij de grijze kat duidelijk sterker en veel minder bang, zelfs amper bang voor mij is. Dus ik denk dat ze hebben gevochten, en niet zo'n beetje ook.

De buren zijn er bijna nooit en ik moest naar een examen toe, dus ik heb de kat maar water gegeven en ben vertrokken. Net heb ik hem geroepen maar hij is er niet, en ook de buren zijn weer eens weg. Wat kan ik het beste doen? Iemand waarschuwen? Of zal het vanzelf goed genezen? Er zat nergens bloed meer in zijn vacht, dus de kat heeft zijn wond waarschijnlijk schoongelikt. Kan ik hem zonder problemen zo laten rondlopen, waar hij ook is? Straks is die andere kat er weer, en pakt ie hem nog een keer. Wat moet ik doen? Ik wil niet zelf gaan prutsen met de wond, straks maak ik het erger...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2011, 16:35
Verwijderd
Het hangt er een beetje vanaf hoe diep de wond was. Misschien kun je de dierenarts even bellen, de wond omschrijven en vragen of het gehecht moet worden? En dan eventueel bij je buren langsgaan (of een briefje in hun brievenbus stoppen) om je bevindingen door te geven.

Verder zou ik de grijze kat ook uit je tuin proberen te houden, bijvoorbeeld door hem nat te maken met een plantenspuit als je hem ziet. Alleen helpt het waarschijnlijk maar zeer beperkt, omdat de grijze kat ook wel begrijpt dat er geen direct gevaar is als jij er niet bent.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 18:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je je kat weer ziet zou ik even kijken of de wond er schoon uitziet, waarschijnlijk likken ze het zelf schoon en houden ze het zo ook schoon. Wel even kijken of de wondranden niet wijken en het eventueel gehecht moet worden. Let ook even goed op of je kat daar geen abces krijgt of suf wordt, dan moet je naar de dierenarts om het schoon te laten maken en/of antibiotica. Onze kat had ook heel vaak van die vechtabcessen. Je kan het eventueel schoonmaken met een sopje met unicura zeep, dat is antibacterieel en raadde onze dierenarts aan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 19:22
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Het is een aardig diepe wond, er past volgens mij wel een knikker in, ter vergelijking. De wond zag er heel schoon uit, maar dat het zo diep is en echt gewoon een gat is wat mij zorgen baart, het ziet er niet uit alsof het snel geneest. Hij bloedde in ieder geval nergens, zelfs niet een beetje, maar het zag eruit alsof het gehecht moest worden. Ik zal idd een briefje bij de buren binnen doen, en op de wondranden letten. Als er maar niets in komt en het schoon blijft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaietroep nummer 1 miljoen
Verwijderd
500 15-05-2010 09:42
Flora & Fauna Kat met vreemde open plekken
AngelLena
15 12-09-2005 19:44
Verhalen & Gedichten verloren in een droom
Kanya
2 28-06-2005 22:22
Flora & Fauna *help* wat te doen
Romie
14 03-08-2004 19:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.