Oud 24-12-2015, 21:51
Roekoe
Roekoe is offline
Hey,

Ik heb een beetje een aparte vraag ,

Hoe ver moet sperma in de vagina komen om de kans te krijgen dat de vrouw zwanger wordt?
Nu vraag je je natuurlijk af waarom ik dit vraag. Dom verhaal .
Ik was met mijn vriendin een beetje aan het "rondkloten", toen ik op haar buik gekomen was ging ik haar vingeren, maar ik ben bang dat er nog een beetje sperma op m'n vinger zat en tsja...
Nu maak ik me zorgen dat ze zwanger is enzo
Dus eigenlijk: Zou ze nu zwanger kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2015, 22:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
De kans is vrij klein dat je vriendin hier zwanger van raakt, maar als jullie seksueel actief zijn is het sowieso een goed plan om eens te praten over voorbehoedsmiddelen. De pil is bijvoorbeeld een goede manier om de kans op zwangerschap sterk te verkleinen.
Zaadcellen overleven vaak niet zo goed in de open lucht, en je vriendin moet ook net toevallig vruchtbaar zijn op dit moment in haar cyclus. Maak je niet te druk. Als je echt zeker wil zijn dat er geen zwangerschap van komt (wat mij in dit geval eigenlijk niet nodig lijkt) kan je vriendin binnen 72 uur nog een Morning-After Pil (MAP) halen en innemen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-12-2015, 22:06
Roekoe
Roekoe is offline
Ze was vlakbij het eind van haar cyclus, is dat goed nieuws of slecht nieuws
Met citaat reageren
Oud 24-12-2015, 22:13
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
als aan je vingers zit kan al genoeg zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2015, 11:05
Obelise
Obelise is offline
Mag ik eens stellen dat MAP voor verkrachtingen ect enzo is, en niet gewoon een speelgoed pil?

komen de meeste achter nadat ze het teste...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2015, 11:15
Verwijderd
Als het echt vers sperma was, is er ook een kans als het alleen bij de ingang zat. Als het al opgedroogd was, zijn de cellen dood en hoef je je geen zorgen te maken.

Maar als je al zo ver gaat met je vriendin, is het wel hoog tijd voor jullie om condooms te kopen en voor haar om bijvoorbeeld aan de pil te gaan!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2015, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Mag ik eens stellen dat MAP voor verkrachtingen ect enzo is, en niet gewoon een speelgoed pil?

komen de meeste achter nadat ze het teste...
Geen speelgoed pil. Maar wel ook voor gescheurde condooms, vergeten anticonceptiepillen, en zelfs voor domme onvoorzichtige momenten.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2015, 11:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mag ik eens stellen dat MAP voor verkrachtingen ect enzo is, en niet gewoon een speelgoed pil?

komen de meeste achter nadat ze het teste...
Ik denk dat veel mensen zich niet bewust zijn van het effect van de MAP. Je lijf wordt niet blij van de MAP en daarom zou je die pil ook echt moeten zien als redmiddel en zeker niet in plaats van gewone anticonceptie middelen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-12-2015, 17:51
Roekoe
Roekoe is offline
Ik kan mij wel herinneren dat ik mijn vinger een beetje heb afgeveegd aan het dekbed, maar niet heel uitgebreid ofzo.
Ook was ze op ongeveer 2/3e - 3/4e van haar cyclus. Ergens komende dagen zou ze ongesteld moeten worden, dus het uiteindelijke antwoord komt vanzelf, maar ik voel me echt heel kut en ongerust nu.
De sperma was trouwens nog redelijk vers, 1-2 minuten ongeveer. MAP is het al te laat voor.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2015, 00:12
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Bespreek met haar om bijv. de pil te gaan slikken.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2015, 08:56
Roekoe
Roekoe is offline
Dat waren we ook wel van plan, maar dit hadden we niet geplanned.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 09:31
Roekoe
Roekoe is offline
Ze is nog niet ongesteld alhoewel we dit wel verwacht hadden, hopelijk is ze niet zwanger. Als het aanhoud halen we een test.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 12:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ze is nog niet ongesteld alhoewel we dit wel verwacht hadden, hopelijk is ze niet zwanger. Als het aanhoud halen we een test.
Wel even bedenken dat er ook bloedverlies kan optreden terwijl een vrouw zwanger is.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2015, 12:14
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Wel even bedenken dat er ook bloedverlies kan optreden terwijl een vrouw zwanger is.
Ook weer zo'n hardnekkig fabeltje: als je zwanger bent krijg je geen normale volledige menstruatie. Spotting is er wel zo af en toe, maar dat is in veel kleinere hoeveelheden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 31-12-2015, 12:38
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Wat ik zei klopt.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2015, 15:52
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Ook weer zo'n hardnekkig fabeltje: als je zwanger bent krijg je geen normale volledige menstruatie. Spotting is er wel zo af en toe, maar dat is in veel kleinere hoeveelheden.
Hij had het dan ook niet over menstruatie, alleen bloedverlies.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 31-12-2015, 19:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nou, een stukje goedbedoelde nuance dan
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 17:56
Halloikbenano
Halloikbenano is offline
Ik heb laatst een gelijksoortig iets meegemaakt en de volgende dag de morningaftepil ingenomen. Eergister ben ik gelukkig tot rust gekomen door mijn periode en ben ik niet zwanger ga ik ervan uit. Het is zonde dat het te laat is voot de MAP, dan was je misschien iets geruster geweest maar de kans is klein. Door de stress die ze kan krijgen en heeft door de angst kan haar menstruatie ook uitgesteld worden. Ik hoop dat het goed komt
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.