Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2016, 19:49
Francisss
Francisss is offline
Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje...
Ik en mijn vriend hebben 25 dec. seks gehad.
Met een condoom.
De 28e hebben we ook seks gehad, maar toen zonder condoom.
Ik moest de 30e ongesteld worden.dus we dachten van, dan kan ik toch nooit zwanger worden...
Maar ik was heel laat met ongesteld zijn. Ik was pas een week later ongesteld,
Maar het was niet zoals ik normaal ongesteld word.
het duurde korter en ik verging van de buikpijn en buikkrampen.
Nu is het dus ong. 3 weken geleden...

vanochtend heb ik me ziek moeten melden.
Last van mn rug, hoofdpijn, kotsmisselijk, vreselijk moe --> heb de hele dag door geslapen, duizelig...

Ik moest eerst 25 jan weer ongesteld worden, maar omdat ik de vorige keer een week "te laat" was, (want ik weet ook niet of het wel mn ongesteldheid is geweest, kan ook gewoon een bloeding geweest zijn. Bijv van innesteling??)
moet ik nu de 31e ongesteld worden.

Kan het zijn dat ik zwanger ben?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2016, 19:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Voor iedereen, de voorgeschiedenis is hier terug te vinden: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1909080

Ondanks de adviezen geen MAP gehaald dus?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2016, 20:14
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
De antwoorden die je in je vorige topic kreeg zijn nog steeds van toepassing behalve dan dat het nu te laat is voor de MAP. Dus ga nu maar naar de drogist voor een zwangerschapstest.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 13-01-2016, 20:28
Francisss
Francisss is offline
Nee klopt. Samen met mn vriend besloten dat niet te doen omdat wij het vinden lijken op abortus. Omdat je niet zeker weet of het al bevrucht is, ja of nee, vinden wij dat je het risico niet moet lopen zegmaar.
Tja.. voor die zwangerschapstest zal ik toch effe moeten wachten dan. Want dat kan ik nu niet zien!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2016, 20:41
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nee klopt. Samen met mn vriend besloten dat niet te doen omdat wij het vinden lijken op abortus. Omdat je niet zeker weet of het al bevrucht is, ja of nee, vinden wij dat je het risico niet moet lopen zegmaar.
Tja.. voor die zwangerschapstest zal ik toch effe moeten wachten dan. Want dat kan ik nu niet zien!
Je hebt liever een kind op deze leeftijd terwijl je ook nog naar school gaat dan dat je een MAP neemt?

Je kunt al een zwangerschapstest doen vanaf de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden na de (onveilige) seks. Maar als je bedoelt dat je die niet thuis hebt liggen, dan snap ik je punt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2016, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Nee klopt. Samen met mn vriend besloten dat niet te doen omdat wij het vinden lijken op abortus. Omdat je niet zeker weet of het al bevrucht is, ja of nee, vinden wij dat je het risico niet moet lopen zegmaar.
Tja.. voor die zwangerschapstest zal ik toch effe moeten wachten dan. Want dat kan ik nu niet zien!
Maar seks voor het huwelijk is geen probleem? Masturberen? Condoom gebruiken?

De tering.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2016, 20:55
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Een MAP is een noodanticonceptie. Dat gaat niets doen aan een bevrucht eitje en heeft dus niets, maar dan ook niets te maken met abortus.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2016, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Een MAP is een noodanticonceptie. Dat gaat niets doen aan een bevrucht eitje en heeft dus niets, maar dan ook niets te maken met abortus.
Hey, deze chick leert voor neonatologieverpleegkundige, die zal het toch gerust wel weten?


Nogmaals: DE TERING
Met citaat reageren
Oud 16-01-2016, 11:21
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Een MAP is een noodanticonceptie. Dat gaat niets doen aan een bevrucht eitje en heeft dus niets, maar dan ook niets te maken met abortus.

pil en condoom zijn dan ook uit den boze
Met citaat reageren
Oud 17-01-2016, 16:09
Verwijderd
Ja, het kan zijn dat je zwanger bent. Tijd voor een test dus.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2016, 21:22
Halloikbenano
Halloikbenano is offline
Ik zou inderdaad ook maar een test gaan halen, vind wel raar dat jullie niet de MAP hebben genomen want het heeft isd niks met abortus te maken de kans dat je zwanger word is er altijd wel dat plan je niet alleen soms groter dan de andere keer , veel succes
Met citaat reageren
Oud 20-01-2016, 14:41
Francisss
Francisss is offline
wij vinden dat het wel met abortus te maken heeft.

De MAP zorgt ervoor dat de eicel niet wordt bevrucht, en als het al bevrucht is dat het zich niet innesteld in de baarmoederwand. wij geloven dat het al een leven is vanaf de bevruchting. dus als het al bevrucht is, zorgt de MAP ervoor dat de baby zich niet kan innestelen, en het sterft dan gewoon af. je lichaam stoot het dan af. en dit was niet gebeurd als je de MAP niet ingenomen zou hebben. en omdat je niet weet of het al bevrucht is, kan je het risico beter niet nemen. nogmaals, dit is onze mening. en ik lees dat iedereen een andere mening heeft, en dat magook,maar heb wel effe respect voor elkaar oke. dus dat ''tering'' hoeft van mij niet zo.....
Met citaat reageren
Oud 20-01-2016, 14:52
Verwijderd
Citaat:
wij vinden dat het wel met abortus te maken heeft.

De MAP zorgt ervoor dat de eicel niet wordt bevrucht, en als het al bevrucht is dat het zich niet innesteld in de baarmoederwand. wij geloven dat het al een leven is vanaf de bevruchting. dus als het al bevrucht is, zorgt de MAP ervoor dat de baby zich niet kan innestelen, en het sterft dan gewoon af. je lichaam stoot het dan af. en dit was niet gebeurd als je de MAP niet ingenomen zou hebben. en omdat je niet weet of het al bevrucht is, kan je het risico beter niet nemen. nogmaals, dit is onze mening. en ik lees dat iedereen een andere mening heeft, en dat magook,maar heb wel effe respect voor elkaar oke. dus dat ''tering'' hoeft van mij niet zo.....
"wij vinden"
"wij geloven"
"onze mening"

Nee, nee, nee. Dit is niet iets waarbij je een mening hebt, waarbij geloof een rol speelt. Een MAP heeft geen effect als bevruchting al heeft plaatsgevonden. Daar is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Zeggen dat jij een andere mening hebt, slaat helemaal nergens op.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2016, 15:10
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
wij vinden dat het wel met abortus te maken heeft.

De MAP zorgt ervoor dat de eicel niet wordt bevrucht, en als het al bevrucht is dat het zich niet innesteld in de baarmoederwand. wij geloven dat het al een leven is vanaf de bevruchting. dus als het al bevrucht is, zorgt de MAP ervoor dat de baby zich niet kan innestelen, en het sterft dan gewoon af. je lichaam stoot het dan af. en dit was niet gebeurd als je de MAP niet ingenomen zou hebben. en omdat je niet weet of het al bevrucht is, kan je het risico beter niet nemen. nogmaals, dit is onze mening. en ik lees dat iedereen een andere mening heeft, en dat magook,maar heb wel effe respect voor elkaar oke. dus dat ''tering'' hoeft van mij niet zo.....
Wat is de uitslag van je zwangerschapstest?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2016, 15:48
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Wat is de uitslag van je zwangerschapstest?
ik hoop negatief
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 20-01-2016, 15:57
Francisss
Francisss is offline
is het echt zo?
dat de MAP geen effect meer heeft als de bevruchting al heeft plaatsgevonden?
dat heb ik nog nergens gelezen...

ik heb nog geen test gedaan.
Kan hem op zijn vroegst pas doen op 30 jan.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2016, 16:06
Verwijderd
Citaat:
is het echt zo?
dat de MAP geen effect meer heeft als de bevruchting al heeft plaatsgevonden?
dat heb ik nog nergens gelezen...
http://www.cngof.asso.fr/D_TELE/081022FIGO.pdf

bijvoorbeeld. Dat zegt onder meer:

Citaat:
Other facts:
• Emergency contraception is not the same as early medical abortion. EC is effective only in the first few days
following intercourse before the ovum is released from the ovary and before the sperm fertilizes the ovum.
Medical abortion is an option for women in the early stage of an established pregnancy, but requires a
different drug from levonorgestrel.
• EC cannot interrupt an established pregnancy or harm a developing embryo.18,19


18. De Santis M, Cavaliere AF, Straface G, Carducci F, Caruso A. Failure of the emergency contraceptive levonorgestrel and the risk of adverse effects
in pregnancy and on fetal development: an observational cohort study. Fertility and Sterility 2005; 84(2):296-9.
19. Bigrigg A, Evans M, Gbolade B, Newton J, Pollard L, Szarewski A, Thomas C, Walling M. Depo Provera: Position paper on clinical use,
effectiveness and side effects. British Journal of Family Planning 1999:25(2) 69-76.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2016, 16:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoort bij al het "geloven" en "vinden" dat gebruik van een MAP min of meer verbiedt, niet ook dat je
A. 100% klaar bent voor de baby, dus huisje, baan, stabiel inkomen, gezonde relatie, of
B. Je alle andere maatregelen (pil, condoom, etc.) aangrijpt om te voorkomen dat je zwanger raakt.

Een baby hebben op je 18e is nogal een verantwoordelijkheid en een enorm offer. Van seks kunnen baby's komen. Ga daar dus verantwoordelijk mee om.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 22:49
Halloikbenano
Halloikbenano is offline
Hoop voor je dat je uitslag negatief komt.
En misschien als je beter onderzoek naar de MAP had gedaan was je erachter gekomen dat het niet een bevruchte eicel die zich heeft genesteld kapotmaakt.
En sorry maar ik vind abortus toch echt erger dan een MAP maarja je moet het maar zelf weten. Als je er niks aan doet en je bent er klaar voor succes met je kind als die komt je weet maar nooit
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 22:43
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Hoort bij al het "geloven" en "vinden" dat gebruik van een MAP min of meer verbiedt, niet ook dat je
A. 100% klaar bent voor de baby, dus huisje, baan, stabiel inkomen, gezonde relatie, of
B. Je alle andere maatregelen (pil, condoom, etc.) aangrijpt om te voorkomen dat je zwanger raakt.

Een baby hebben op je 18e is nogal een verantwoordelijkheid en een enorm offer. Van seks kunnen baby's komen. Ga daar dus verantwoordelijk mee om.

als map al slecht is.. is de pil en condoom dat ook.. beter doen ze nog even niet aan seks meer. tot ze geestelijk wat volwassener zijn
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ben ik zwanger of niet?
Verwijderd
21 25-04-2012 10:40
Lichaam & Gezondheid de pil en zwanger?
zo0tjuh
1 02-02-2004 11:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken Berekening over zwanger raken
GimmeMath
11 04-12-2003 12:37
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 14:19
Seksualiteit Zwanger
Zuccherino
16 10-01-2003 22:18
Seksualiteit stel je voor... je raakt zwanger... en dan???
Luvlytallie
26 18-05-2002 14:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.