Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2016, 06:35
bbenny579
bbenny579 is offline
Hey,

Een half jaar geleden dumbbells gekocht omdat ik meer spieren op mijn armen wilde hebben. Ik heb er wel wat mee gedaan, maar ik heb nu pas besloten dat ik er echt hard aan wil werken. Mijn armen zijn zeker al verbeterd, maar ik heb tips nodig om het beste resultaat te krijgen en natuurlijk het liefst zo efficient mogelijk.
Ik ben slank en heb dus dunne armen. Door mijn postuur kan ik na twee weken buikoefeningen al een mooie buik krijgen, maar met mijn armen en benen wil het niet lukken. Inmiddels na wat oefeningen met de dumbbells ben ik al best tevreden met mijn armen als ik ze van opzij bekijk. Wanneer ik recht voor de spiegel sta zie ik alleen nog steeds die dunne bovenarmen waar ik niet tevreden mee ben.
Graag zou ik van iemand tips willen krijgen over wat voor oefeningen ik het beste kan uitvoeren om een gespierder lichaam te krijgen, niet alleen mijn armen. Misschien een privébericht handig, dat ik het nog beter uitleggen.

Bedankt alvast
Met citaat reageren
Oud 28-01-2016, 10:22
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Hallo, ik ben op dit moment zelf ook hard aan het trainnen in de sportschool. Ik geef je als tip mee dat als je echt goed wilt trainnen dat je naar de sportschool gaat. Je hebt daar goede apparaten en het gaat een stuk sneller dan met steeds hetzelfde gewicht dumbles. En wat je het best kan doen (omdat je dunne armpjes hebt) is wat aankomen. Als je traint wordt je vet omgezet naar spieren. Als je geen vet er meer op heb zitten gebeurd er dus ook vrij weinig. Eet veel koolhydraten en eiwitten om spierherstel te versnellen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2016, 10:50
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Als je grotere armen wil ontkom je er niet aan om ook wat "dikker" te worden. Je moet goed eten en daarmee bedoel ik wat meer dan dat je normaal binnenkrijgt.

Zoals binkiboy hierboven zegt, zoek een sportschool. Daar heb je gewoon veel meer mogelijkheden. Verder geef ik je als tip dat je het niet moet houden bij buikspieren en armen. Doe ook rugoefeningen, schouderoefeningen, borstoefeningen en beenoefeningen! Dit geef ik als tip omdat je anders rare verhoudingen met je lichaam krijgt.

Enkele oefeningen (zoek maar op youtube hoe ze moeten)

- squats, beste beenoefening en full body, fucking zwaar zeg maar als je wat serieuzere gewichten pakt (voornamelijk bovenbenen)
- deadlift, full body, dit is kracht (bovenbenen en onderrug)

- bench press, bankdrukken (borst en triceps)

- overhead press (beste schouderoefening, brede schouders zijn sexy.)

- bent over barbell rows (voor bovenrug => breed worden)

Verder zijn bodyweight oefeningen zoals pull ups, push ups en dips erg goed. Doe deze ook.

Als je 3x in de week naar de gym gaat kan je niet 3 keer puur armen. No pain no gain, toch?! Maar zo maak je gewoon je armen kapot.

Daarom geef ik als tip, naast je dumbbell oefeningen, bovenstaande oefeningen ook te doen.

Bijvoorbeeld: dag 1 squats, bankdrukken, deadlift, push ups/dips triceps.

Dag 2: overhead press, bent over barbell rows, pull ups

Dag 3: whatever, gewoon beetje creatief zijn.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 28-01-2016, 10:52
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
En probeer tussne de dagen een rustdag te hebben. Dus ma-wo-vr of di-do-za, creatief zijn!
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 28-01-2016, 10:54
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Oja voor herhalingen zijn de meningen verdeeld. Ik
Hoor vaak van mensen ja je moe in en set 12 herhalingen doen als beginner is dat t beste.

Ik ben begonnen met starting strength. Het idee hierachter is dat je oefeningen 3x5 doet en dan zoveel mogelikk gewicht. Omdat je meer ewicht kan pakken met 3x5 dan 3x12 is het idee dat je dan sneller kracht krijgt. Dan later na een jaar 1-2 heb je goede kracht en kan je meer herhalingen proberen.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 28-01-2016, 18:28
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Zelf doe ik 10x20 op de apparaten met niet super zwaar gewicht. Met losse gewichten doe ik meestal 4x5 of 2x10
Met citaat reageren
Oud 30-01-2016, 11:27
blaches
blaches is offline
Citaat:
Door mijn postuur kan ik na twee weken buikoefeningen al een mooie buik krijgen
Buikspieren op een dunne jongen is hetzelfde als grote borsten bij gezette vrouwen. It doesn't count.

Sorry voor het zeik gedeelte, het goede van je bericht is dat je wilt veranderen. Respect daarvoor want als je echt goed resultaat kost dit immens veel tijd, discipline en motivatie.

Ten eerste, ik ga hier geen hele voedingschema voor je klaar zetten maar eet eet eet!!!
Ik dacht van "Uh, ik ben zo mager maar ik kan alles eten...frikandellen tot pizza's maar ik kom niet aan". Toen ben ik meer gaan eten en kwam nog steeds niet aan. Toen ben ik mij misselijk gaan eten (wen je aan) en toen kwam ik (max 1 tot 1.5 kilo in de maand) aan.

Met trainen deed ik alles behalve buik. Ik wilde niet zo'n dun jongetje zijn die alleen maar z'n buik trainde in de sportschool.

Zorg dat je per spiergroep min 3 oefeningen doet en min twee dagen rust erna zit. Het beste is om gewoon 5 oefeningen per spiergroep te pakken. Vooral met borst, rug en benen is dit wel aan te raden.

Dus
Ma: biceps, rug
Di: Borst, triceps
Woensdag: Benen, buik
Donderdag: Schouders, traps (ik doe nooit schouders voor of na een borst dag omdat je bij borst ook een beetje je schouders vermoeid....dus minder resultaat)
Zorg dat dit elke week gebeurd....min 3 verschillende oefeningen per spiergroep.

Een hele grote tip....ga niet echo liften. Fuck die zware gewichten...doe de oefeningen goed en zorgvuldig....probeer echt alleen die spier te gebruiken en voel ze kapot gaan.

Zorg voor genoeg slaap en vitamines. Zorg dat je consequent bent en zorg dat je eet als een monster.

En met eten bedoel ik geen chips, snoep, drop, koek....dit hebben je spieren simpelweg niet nodig. Eet volkoren brood, kwark (skyr yoghurt aanrader met 45 gr eiwitten per bakje) eet fruit etc.!

Good luck, voor vragen kan je ze altijd stellen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Rugwervel - spier gescheurd
TheWhiteOwl
2 28-12-2013 12:35
Lichaam & Gezondheid 3 tips om af te vallen
joey10076
1 03-03-2013 14:47
Lichaam & Gezondheid Krachttraining topic
Southtown
125 09-02-2008 14:04
Lichaam & Gezondheid Beenspieren trainen, welke sport?
duivelaartje
24 29-10-2007 16:43
Lichaam & Gezondheid lichaam trainen
loldude
34 06-11-2006 14:06
Lichaam & Gezondheid vetprocent in lichaam !!!
casual dreamer
18 06-03-2004 01:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.