Oud 13-10-2003, 21:58
!i!Pink!i!
!i!Pink!i! is offline
ik zit in mn eerste jaar van mijn studie Pedagogische Wetenschappen aan de uni in nijmegen. Over 3 weken heb ik mijn eerste tentamens al! De hoeveelheid stof die we moeten leren is erg groot.
Hoe moet ik dat in hemelsnaam leren.
je leert het natuurlijk in stukjes, maar wat ik 3 weken geleden heb gelezen weet ik nu nog maar weinig van. Maar alles herhalen voor het tentamen lukt ook niet meer. hoe doen jullie dat?

Laatst gewijzigd op 13-10-2003 om 22:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2003, 22:10
Lady Penelope
Avatar van Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Dat vroeg ik me nou ook al af
__________________
5..4..3..2..1..Thunderbirds are GO!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 22:13
chris9 tje
chris9 tje is offline
Hoeveel stof is het dan precies? en hoeveel tijd heb je nog? (in de zin van: hoe veel tijd ben je al kwijt aan andere dingen in die drie weken)

Samenvatten zou ik zeggen, collegesheets doornemen, vragen maken als die erbij zitten.... kijken of je genoeg weet door proeftentamens.... En je niet al te druk maken om de hoeveelheid, als je vanaf nu gewoon elke dag redelijk wat doet en bijvoorbeeld samenvat, lukt het vast wel
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 22:18
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik heb over 2 weken mijn eerste tentamens van Technische Wiskunde.

Uit mijn ervaring is het het beste als je zo veel mogelijk proeftentames/ oude tentamens maakt en evt. bij problemen een afspraak met de betreffende docent maakt. Samenvatten is ook heel handig.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 22:29
!i!Pink!i!
!i!Pink!i! is offline
helaas heb ik geen oude tentamens, volgens mij krijgen we die ook niet.
Dat samenvatten probeer ik wel, maar het kost zoveel tijd. ik heb 2 tentamens, lijkt weinig, maar voor 1 tentamen moeten we al een boek leren van 400 blz. +aanvullende literatuur van ongeveer 250 blz. en ik moet op zich nog best veel doen
ik heb wel herfsvakantie, dat scheelt. Maar nog een vraagje, hoe goed moet je al de stof kennen? toch niet zoals op de middelbare, dat kon je gedetailleerd leren, maar dit???
ik ben blij dat we een herkansing per vak hebben
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 22:47
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
De enige oplossing is het bij te houden. Wij hebben een PGO-systeem waardoor je het wel bij MOET houden, dus ik heb voor mijn bloktoets een uurtje geleerd en toen haalde ik een 8.1. Dat werkte dus wel. Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is de discipline op te brengen.
Wat de meeste mensen volgens mij doen is gewoon twee weken voor het tentamen keihard gaan blokken en echt geen andere dingen meer gaan doen. Je onthoudt die dingen dan niet lang, maar in ieder geval tot je tentamen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 23:53
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik herken het helemaal...dit had ik vorig jaar ook. Je moet er in ieder geval op tijd aan beginnen, kijken wat echt belangrijk is en wat niet en daar dan ook minder tijd aan besteden. Samenvatten is heel handig, dan ken je het al voor een groot deel...en daar moet je dus niet 2 weken van te voren mee beginnen, maar meteen vanaf het begin (als je niet te veel stress wilt vlak voor het tentamen), dit is me 1x gelukt en dan is het ook opeens een stuk leuker om te leren ipv snel snel snel zoveel mogelijk stof in je hoofd stampen. Maar daar heb je nu niks aan. Tja, ik zou gewoon elke dag zoveel mogelijk doen, vooral de echt belangrijke dingen en dan maar misschien niet samenvatten, want dat kost idd veel tijd. En als je het de eerste keer niet haalt, gebruik je je herkansing toch gewoon? Dan weet je iig hoe er gevraagd wordt en gaat het vast een stuk beter!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 11:07
ganralph
ganralph is offline
regel 1: paniek lost nix op
regel 2: hoe omvangrijker de stof, des te minder details hoef je te kennen
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 11:26
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
!i!Pink!i! schreef op 13-10-2003 @ 22:58:
ik zit in mn eerste jaar van mijn studie Pedagogische Wetenschappen aan de uni in nijmegen. Over 3 weken heb ik mijn eerste tentamens al! De hoeveelheid stof die we moeten leren is erg groot.
Hoe moet ik dat in hemelsnaam leren.
je leert het natuurlijk in stukjes, maar wat ik 3 weken geleden heb gelezen weet ik nu nog maar weinig van. Maar alles herhalen voor het tentamen lukt ook niet meer. hoe doen jullie dat?
Ik zat vorig jaar met precies hetzelfde probleem, intussen zit ik in het tweede jaar...
Je moet niet gaan stressen, dat helpt niet. Leer vooral vanuit de sheets en de aantekeningen, dat scheelt een boel tijd, omdat je je dan niet dood gaat staren op feitjes die de docent toch niet belangrijk vindt. Het boek gebruik je dan vooral om aanvullingen op je aantekeningen en de sheets te krijgen. Als je toch voor meer zekerheid wilt gaan, dan kun je ook het hele boek een keer lezen, zodat je zeker alles in ieder geval een keer gehoord hebt. Inderdaad werkt het bij sommige vakken goed om wat samen te vatten. Ik weet niet welke tentamens je hebt, maar bijvoorbeeld bij de inleiding onderwijskunde hadden we vorig jaar 2 readers. Ik heb die gelezen, en meteen in de kantlijn de allerbelangrijkste puntjes kort neergezet. Bij het leren las ik alleen die puntjes nog door, tenzij ik het niet meer snapte, dan ging ik dat stukje tekst lezen. Dat kost dus helemaal niet zo heel veel tijd, maar goed, daar heb je nu niks meer aan.

Citaat:
helaas heb ik geen oude tentamens, volgens mij krijgen we die ook niet.
Nee, die hebben ze bij bijna geen enkel vak bij PWO, helaas. Sommige leraren geven wel een voorbeeldtentamenvraag, daar kun je naar vragen bij het responsiecollege.
Citaat:
Maar nog een vraagje, hoe goed moet je al de stof kennen? toch niet zoals op de middelbare, dat kon je gedetailleerd leren, maar dit???
ik ben blij dat we een herkansing per vak hebben
Je merkt vaak al tijdens de college's aan de docent hoe diep hij de stof verwerkt wil hebben. Bijvoorbeeld Psychologie, het laatste vak van het jaar, zul je erg gedetailleerd moeten kennen, maar daar wordt bij ieder college ook op gehamerd. Bij Onderwijskunde is het juist vooral de rode draad, met een paar toepassingen.
En bedenk: een herkansing is helemaal niet schandalig! Zeker de eerste paar tentamens moet je echt wennen aan de manier van tentamineren, en zelfs dat verschilt per docent.

Succes ermee, als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 11:30
Foosh
Avatar van Foosh
Foosh is offline
Ik doe sociale geografie en planologie en door m'n eerste toets die ik afgelopen week kreeg, heb ik geleerd dat BEGRIPPEN heel erg belangrijk zijn! Het zal wel niet voor elke studie gelden, maar ik denk dat als je de begrippen in ieder geval heel goed kent, je al een behoorlijk end komt. Ik had ook onwijs veel stof om te leren, maar ik heb gewoon eerst een uittreksel gemaakt met alle begrippen erin en dat geleerd. En dat werkte!
__________________
*The only thing to fear, is running out of beer* *Het systeem is heilig* *Rarrah*
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 13:16
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
hmm.. ik denk dat je bij het lezen van de tekst gewoon de belangijke punten over moet nemen, zodat je die later weer door kan nemen. en bij ons staan de meeste colleges idd ook op internet, dus die kan je ook nog doorkijken..

Het is meestal wel zo dat colleges een beetje een samenvatting/inleiding geven op een deel van de stof. Dus ik schrijf meestal veel op, zodat de stof wat makkelijker gaat. Ookal zeggen ze dat je niets hoeft op te schrijven.. (anders val ik toch maar in slaap)..

En er schijnen ook bedrijven te zijn waar je samenvattingen kan kopen, maar ik weet niet of die goed zijn
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 13:41
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb een beetje een alternatieve methode, maar misschien toch interessant.

Ik ga meestal niet naar colleges. Twee weken voor er tentamens komen begin ik met het hele boek te lezen (nou ja, alleen de hoofdstukken die de stof omvat), en vervolgens doe ik de laatste paar dagen de sheets die in de colleges zijn gebruikt door de prof.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 15:27
Sithan
Sithan is offline
Mijn methode van vorig jaar (werkt nu helaas minder maar goed )

-Leer de glossary uit je hoofd
-Neem daarna de summaries door
-Bekijk de sheets nog even globaal

Alle tentamens mee kunnen halen
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 14-10-2003 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 15:51
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Over 3 weken pas Ik heb er al 2 gehad...
Maar goed, ik ging gewoon alles nog eens doorlezen en wat belangrijke dingen nog eens extra bekijken. Als je de lessen goed gevolgt hebt ben je al een heel eind. Verder had ik bij de 2e een proeftentamen gekregen (misschien kan je er om 1 vragen) en die vragen goed bekeken. Iig is het wel handig als je weet hoe ze vragen gaan stellen. Dus aan je docent vragen wat voor soort vragen je kan verwachten. Daaraan kan je goed zien of jet het al een beetje begrijpt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 17:43
alwaysgood
alwaysgood is offline
Citaat:
Ieke schreef op 14-10-2003 @ 16:51:
Over 3 weken pas Ik heb er al 2 gehad...
Maar goed, ik ging gewoon alles nog eens doorlezen en wat belangrijke dingen nog eens extra bekijken. Als je de lessen goed gevolgt hebt ben je al een heel eind. Verder had ik bij de 2e een proeftentamen gekregen (misschien kan je er om 1 vragen) en die vragen goed bekeken. Iig is het wel handig als je weet hoe ze vragen gaan stellen. Dus aan je docent vragen wat voor soort vragen je kan verwachten. Daaraan kan je goed zien of jet het al een beetje begrijpt.
moet je ook geen biologie gaan doen. Heb er bij geneeskunde nog maar 1 gehad. Vrijdag wel een kleine toets.
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 17:59
cindy1234
cindy1234 is offline
Ik heb geen tip want ik zit nog niet op de universiteit, maar ik wil over een jaar ook pedagogische wetenschappen gaan studeren. Nu is mijn vraag: is het leuk? En is het aan te raden?

xxx Cindy
__________________
:D Al is de leraar nog zo snel, de baksteen achterhaalt hem wel :D
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 18:01
Ferrum
Avatar van Ferrum
Ferrum is offline
Ik heb in januari pas tentamens...ben ik hier nu de enige die pas zo laat in het jaar een tentamen heeft?
__________________
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 18:22
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Citaat:
Ferrum schreef op 14-10-2003 @ 19:01:
Ik heb in januari pas tentamens...ben ik hier nu de enige die pas zo laat in het jaar een tentamen heeft?
Toen ik vorig jaar Media & Cultuur studeerde had ik ook mn eerste tentamens in januari... erg onhandig, aangezien ik niet zo goed in plannen ben.. en dan ineens alles tegelijk kwam

Bij mn huidige opleiding is dat imho wat beter ingedeeld, vorige week heb ik al 2 tentamens gehad.. het jaar is opgedeeld in 6 modules waarbij elke module wordt afgesloten met een (of meerdere) tentamen(s)

Oh, en meestal is het zo dat je de bij college (of werkgroep) behandelde stof echt goed moet kennen, de rest moet je gewoon kunnen begrijpen..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-10-2003, 20:25
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
cindy1234 schreef op 14-10-2003 @ 18:59:
Ik heb geen tip want ik zit nog niet op de universiteit, maar ik wil over een jaar ook pedagogische wetenschappen gaan studeren. Nu is mijn vraag: is het leuk? En is het aan te raden?

xxx Cindy
Gebruik eventjes de zoekfunctie... Er zijn in de afgelopen tijd genoeg topics geweest over PW...
En ja, het is leuk... Ik vind het zeker aan te raden.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 20:42
Verwijderd
Als je een tentamen echt goed wilt maken (dus een acht of hoger) zul je het grondig moeten aanpakken.

Om te beginnen bereid je alle colleges voor. Hoorcolleges lijken een prima plek om bij te slapen van je weekend, maar zijn ook erg nuttig om te stof beter te leren begrijpen, maar dat effect is pas maximaal als je het ook hebt voorbereid. Heb je de stof niet voorbereid, dan kun je net zo goed wegblijven: hoorcolleges zijn bedoeld om de theorie die je thuis hebt gelezen, met voorbeelden en anekdotes meer te verdiepen.

Verder is het van belang dat je werkgroepen altijd voorbereidt en casus altijd goed bekijkt en uitwerkt. Dan neem je de stof op het werkcollege veel beter in je op, het is prettiger voor docent en studenten en je kunt de discussie nog eens wat uitbreiden in plaats van alleen de standaardstof op te lepelen.

Voor het tentamen zelf kun je elk blok (bijvoorbeeld per week) het beste apart bekijken, zodat het geen te groot brok ineens wordt. Deel de stof in hapklare brokken in, dat gaat het best aan de hand van je collegeprogramma.

Verder: maak samenvattingen. Doe dat niet handgeschreven, maar probeer voor jezelf de stof per blok even snel uit te typen, dat gaat makkelijker en vlotter.

En last but not least: praat veel over de stof. Het klinkt misschien dom, maar door over de stof te praten met anderen, medestudenten of leken, leer je het beter te begrijpen. Je hebt stof pas goed onder de knie als je het aan anderen kunt uitleggen. Het uitleggen is namelijk ook heel goed om je formulering van antwoorden te trainen, en als je snel en goed kunt formuleren win je tijd en punten op een tentamen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 20:48
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Ieke schreef op 14-10-2003 @ 16:51:
Over 3 weken pas Ik heb er al 2 gehad...
Ik heb eind november pas tentamens Dat is helemaal erg! 3 maanden stof bij elkaar opgehoopt voor 4 vakken, dat is echt niet normaal. Vooral voor bedrijfseconomie is gigantisch veel, k moet dan 3 boeken kennen en nog een syllabus. De andere vakken gelukkig ietsjes minder, maar ik heb echt totaal geen idee hoe ik dat allemaal moet aanpakken. Zoveel stof gewoon. Ik weet wel dat ik in ieder geval SIRverslagen ga kopen, dat zijn verslagen van hoor- en werkcolleges. De SIR is alleen v/d Erasmus. Wel weet ik dat YOHO ook verslagen verkoopt, in Rdam, Adam, Leiden en Utrecht dacht ik. Moet je maar eens op www.yoho.nl kijken. Maar goed ik ga in ieder geval die verslagen leren, en ik hoop dat ik genoeg tijd heb om nog al die stof uit t boek door te kunnen nemen. Verder ga ik ook nog oefenen met opdrachten.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 20:55
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 14-10-2003 @ 18:43:
moet je ook geen biologie gaan doen. Heb er bij geneeskunde nog maar 1 gehad. Vrijdag wel een kleine toets.
Moet jij nodig zeggen
Als ik was ingelood had ik dit ook zeker niet gedaan. Niet iedereen heeft zoveel geluk als jij. Ben je trouwens nog in Nijmegen terecht gekomen? Kom je morgen nog naar de mark voor de intofoto's?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 21:08
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-10-2003 @ 21:42:
*hoe je hoge cijfers haalt*
nare man gaat voor "Cum Laude".
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 21:22
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ten eerste: GEEN PANIEK

Probeer zelf te schiften (dus inzien wat niet zo belangrijk is) en leer vooral je aantekeningen want in de colleges worden door de docenten de belangrijkste zaken besproken

Oefen oefententamens en praat met ouderejaars
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 21:27
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-10-2003 @ 21:42:
...Handleiding voor tentamens leren...
Zo had ik t nou nog nooit bekeken
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2003, 21:29
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
marlies schreef op 14-10-2003 @ 22:22:
Ten eerste: GEEN PANIEK

Probeer zelf te schiften (dus inzien wat niet zo belangrijk is) en leer vooral je aantekeningen want in de colleges worden door de docenten de belangrijkste zaken besproken

Oefen oefententamens en praat met ouderejaars
Daarom is het ook belangrijk dat je naar college daat, dan maakt de docent duidelijk wat wel en niet belangrijk is. Als het belangrijk is besteden ze er veel tijd aan.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 21:58
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Ferrum schreef op 14-10-2003 @ 19:01:
Ik heb in januari pas tentamens...ben ik hier nu de enige die pas zo laat in het jaar een tentamen heeft?
Nee hoor, ik ook
Jij zit nu zeker ook in de Ba/Ma?
Ik vind het wel relaxt, ik heb ook geen tussentoetsen ofzo.
Je moet er wel discipline voor hebben, dat je dus niet strax alles nog moet gaan doen. Maar ik heb van mijn 1e jaar veel geleerd Dus dat gaat wel goed dan denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 22:28
Verwijderd
Ik heb tussentoetsen volgende week, en ik heb geen idee hoe ik het zal aanpakken, en ik bevind mij momenteel in de fase dat ik rechten studeren zwaar stom vind en liever iets anders had gedaan, conclusie: Het word niets, en men moet zich er niet druk over maken want er zijn hertentamens, en oefentoetsen boeien toch weinig.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 23:19
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Ik zit in het eerste jaar van rechten en heb mijn eerste tentamen al gehad (6 oktober). Was ook behoorlijk wat stof (2 halve boeken en een flinke dot jurisprudentie) en eigenlijk kwam ik aan het gros van de te leren stof niet toe. Maar dat was niet zo erg, want als je met plezier studeert dan houdt je alles bij en haal je nog met gemak en zonder te leren een 7.

Oftewel, volg alle colleges en maak altijd al je huiswerk. Lees dan nog even voor het tentamen de gedeeltes door die je onverhoopt toch niet goed had voorbereid en bingo, de 7+ is weer binnen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 14-10-2003 @ 22:08:
nare man gaat voor "Cum Laude".
Dat niet direct, maar laten we wel wezen...als je je bul krijgt met gemiddeld een acht of hoger, neemt je kans op een goedbetalende baan aanzienlijk toe.

Ik ambiëer overigens een baan in de wetenschap (ik wil hoogleraar worden) dus dan is het wel nodig, technisch perfect te zijn op mijn vakgebied.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 09:11
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Het ligt er ook maar net aan welke studie je doet denk ik, en om welk vak het gaat. Bij de vele wiskundige vakken die ik heb, heb ik gemerkt dat de enige manier om het te halen is om goed bij te blijven, alle colleges bij te wonen en zo veel mogelijk opgaven te maken. Verder vat ik elke paragraaf even snel samen, met de belangrijkste theorieën, formules en een voorbeeld.
Minstens een week van te voren begin ik oefententamens te maken, liefst zo veel mogelijk. Tentamens zijn bijna nooit radicaal anders, dus als je er een stuk of 5 gezien hebt is de kans groot dat je van het echte tentamen al een stuk of wat opgaven gezien hebt, in net een andere vorm.

Voor de wat meer alpha-achtige vakken ligt het weer iets anders. Als ik het vak interessant vind woon ik de colleges wel bij, anders lees ik het boek gewoon half door in de UB, vat het een beetje samen en maak een stuk of wat oefententamens. Dat is doorgaans wel afdoende.

Probeer ook van elk vak het dictaat te kopen als het bestaat. Niet alleen is dat een bondigere versie van de stof, het is tevens samengesteld door de docent, die dus alles wat hij zelf belangrijk vind erin zet en overbodige details weglaat. En dat is weer wat getentamineerd zal worden
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 19:24
Ferrum
Avatar van Ferrum
Ferrum is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 14-10-2003 @ 22:58:
Nee hoor, ik ook
Jij zit nu zeker ook in de Ba/Ma?
Ik vind het wel relaxt, ik heb ook geen tussentoetsen ofzo.
Je moet er wel discipline voor hebben, dat je dus niet strax alles nog moet gaan doen. Maar ik heb van mijn 1e jaar veel geleerd Dus dat gaat wel goed dan denk ik.
Ja, ik zit nu in het eerste jaar van mijn bachelor. Dus aangezien ik nog helemaal geen tentamens hebt gehad, en dan straks in een keer super veel ga ik me toch wel afvragen hoe ik dat voor elkaar krijg
__________________
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 10:26
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
1: hoe meer stof je moet leren, hoe minder details je hoeft te weten
2: gewoon trouw de planning doen, (je boeken lezen dus ; en de dingen die je moest lezen samenvatten, blijft het beter hangen en dan kun je gewoon je samenvattingen een paar keer doorlezen en dan ben je wel voorbereid denk ik
3: aantekeningen leren, in de les wordt het belangrijkste namelijk behandeld
4: mocht je te laat begonnen zijn en pas 1 dag voor je tentamen beginnen met lezen/leren (zoals ik vaak ) er staan zeer handige samenvattingen op internet *klik* die je kunt gebruiken.

5: er zijn altijd herkansingen...

succes!
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Erasmus Uni Nederlands Recht
sanasoufi
3 21-11-2012 21:52
Studeren Dringende vraag aan studenten (WO) met een functiebeperking: help me aub
Verwijderd
0 09-03-2011 11:54
Studeren Decentrale selectie Geneeskunde 2009
WR
240 23-08-2009 03:10
Studeren Wanneer kan je aan je master beginnen (Erasmus Uni)
anjali
7 07-03-2009 09:33
Software & Hardware [Algemeen] Laptop of Desktop?
FastJapie
41 07-05-2005 17:18
Algemene schoolzaken HBO zelfde niveau als universiteit?
watervlo
48 23-08-2003 15:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.