Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2011, 18:23
M@TtHiJs
ik heb morgen een so grieks en ik moet daar znw+bnw rijtjes voor leren. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2011, 21:02
Verwijderd
Stampen
Zoek eerst naar zaken die hetzelfde zijn, dat leert makkelijk. En leer dan de rijtjes van de typische voorbeelden uit je hoofd. Dat is even een saai klusje, maar eenmaal geleerd is het veel makkelijker en hoef je bij het vertalen niet telkens te zoeken naar in welke naamval iets nu staat.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 21:08
AnneElise
Avatar van AnneElise
AnneElise is offline
Mee eens, zoek eerst de dingen die overeenkomen, of ezelsbruggetjes ofzo! Ik heb ook Grieks gehad, verschrikkelijk, maar dat werkte wel het beste!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 19:29
Annaaa :)
Annaaa :) is offline
de stomste trucjes zijn de beste
je wilt niet weten hoe ik -lambanein- onthoud
;D nog veel succes!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 18:18
Verwijderd
Een melodietje zoeken waarop je ze kan zingen. Het werkt, heus!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Een melodietje zoeken waarop je ze kan zingen. Het werkt, heus!

Zo heb ik de voorzetsels bij Duits geleerd, die vergeet ik nooit meer. Zodra ik de melodie heb, weet ik de voorzetsels weer. Sowieso is het bedenken van zo'n liedje/melodie al heel leerzaam, omdat je dan heel erg met die rijtjes bezig bent. (Wij moesten ze bij Duits iedere keer op tafel trommelen en hardop zingen Meesterlijk )
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 18:47
ImTheWolf
Avatar van ImTheWolf
ImTheWolf is offline
Net als hierboven.

Eerst het een aantal keren opschrijven (ligt eraan hoe moeilijk je het vind) en dan met een goed deuntje het opdreunen. Dat opgedreun moet je met het melodietje opnemen en 's nachts de hele nacht aanlaten. Dit helpt enorm, in je onderbewustzijn leer je veel sneller en beter. Als je dus de hele nacht naar griekse rijtjes luistert (wel zachtjes, anders slaap je niet ) helpt dat enorm (ervaring..)
__________________
It's not that I have problems in communicating with people...
It's just that I don't like you
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.