Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2011, 12:56
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik ben gister thuis gekomen van vakantie, en bij thuiskomst bleek dat we de fruitschaal niet hadden geleegd voor we weg zijn gegaan. Het hele huis zit nu vol met fruitvliegen! Echt overal! Ik heb het fruit al weggegooid maar ik heb nog steeds letterlijk duizenden fruitvliegjes in huis.

Hoe krijg ik ze weg? Het liefst wil ik ze levend het huis uit krijgen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2011, 20:18
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik ben gister thuis gekomen van vakantie, en bij thuiskomst bleek dat we de fruitschaal niet hadden geleegd voor we weg zijn gegaan. Het hele huis zit nu vol met fruitvliegen! Echt overal! Ik heb het fruit al weggegooid maar ik heb nog steeds letterlijk duizenden fruitvliegjes in huis.

Hoe krijg ik ze weg? Het liefst wil ik ze levend het huis uit krijgen...
Dat lijkt me lastig. Misschien kan je vliegenpapier ophangen. Waarschijnlijk zijn ze over een paar dagen weg; ze leven niet zo lang.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 23:04
Qwerty333
Qwerty333 is offline
Gewoon ramen openzetten, als er geen fruit oid staat zijn ze zo weg.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 08:26
Verwijderd
fruit buiten zetten en alle ramen en deuren openzetten dan gaan ze buiten op het fruit af. als ze binnen weg zijn het fruit van buiten weg gooien.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 17:29
Zeepje
Zeepje is offline
En, gelukt?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 20:20
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik had de indruk dat er maar een paar vliegjes naar het fruit buiten gingen. Mijn vriend had 2 van die plakstrips gehaald en daar hebben ze zich met z'n allen aan vast geplakt. Toch dood dus, maar zoveel beesten wilde ik gewoon niet in huis hebben. Nu is er geen vliegje meer te zien

Toch vind ik het fasinerend dat die fruitvliegjes zich in anderhalve week zo rap hebben kunnen voortplanten.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 23:38
Verwijderd
Beetje laat misschien maar vast nuttig voor iemand anders.

Een goede manier om fruitvliegjes te vangen (en ja, hiervan gaan ze dan ook dood) is om een groot glas te maken met daarin azijn en afwasmiddel. Op de bovenkant aluminiumfolie met een kleine opening erin. De fruitvliegjes worden heel erg aangetrokken door de azijn, vliegen naar binnen maar ze komen er niet goed uit. Of ze vliegen rechtstreeks die azijn in, ik heb er niet naast gezeten , maar in ieder geval gaan ze dood. En snel ook, je bent echt in no-time van die fruitvliegbeesten af
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 22:04
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Beetje laat misschien maar vast nuttig voor iemand anders.

Een goede manier om fruitvliegjes te vangen (en ja, hiervan gaan ze dan ook dood) is om een groot glas te maken met daarin azijn en afwasmiddel. Op de bovenkant aluminiumfolie met een kleine opening erin. De fruitvliegjes worden heel erg aangetrokken door de azijn, vliegen naar binnen maar ze komen er niet goed uit. Of ze vliegen rechtstreeks die azijn in, ik heb er niet naast gezeten , maar in ieder geval gaan ze dood. En snel ook, je bent echt in no-time van die fruitvliegbeesten af
Ah, goed om te weten. Ik had een glaasje met siroop geprobeerd, maar daar had ik er maar een stuk of 30 mee gevangen. Mijn zoete wraak Als het me nog een keer overkomt, wat ik niet hoop, dan probeer ik azijn.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 10:04
MariaMaria
Avatar van MariaMaria
MariaMaria is offline
Je kan ook een fruitvliegen-val maken!

Pak een klein bakje, doe er een laagje honing of iets anders zoets in, en prik een klein gaatje in het dekseltje. Zo kunnen de fruitvliegjes er wel in, maar niet meer uit. Ook kun je een kom pakken met daarin een bruine banaan, en bind de opening af met een plastic zak. Prik ook hier een paar kleine gaatjes in en je hebt een ideale val om fruitvliegjes te bestrijden. Bron
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 18:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
En sla fruitvliegen trouwens niet dood zonder ze direct weg te gooien. Ze eten het slachtoffer namelijk op en voeden zichzelf dus op die manier om zich voort te kunnen planten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 14:42
MariaMaria
Avatar van MariaMaria
MariaMaria is offline
Oh gadver!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 17:12
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Beetje laat misschien maar vast nuttig voor iemand anders.

Een goede manier om fruitvliegjes te vangen (en ja, hiervan gaan ze dan ook dood) is om een groot glas te maken met daarin azijn en afwasmiddel. Op de bovenkant aluminiumfolie met een kleine opening erin. De fruitvliegjes worden heel erg aangetrokken door de azijn, vliegen naar binnen maar ze komen er niet goed uit. Of ze vliegen rechtstreeks die azijn in, ik heb er niet naast gezeten , maar in ieder geval gaan ze dood. En snel ook, je bent echt in no-time van die fruitvliegbeesten af
Dit, alleen het aluminiumfolie is niet nodig. En iets zoets erdoor mengen, werkt beter. Een beetje siroop of rode wijn bijvoorbeeld. De vliegjes zitten normaal op een drankje terwijl ze het drinken, maar door het afwasmiddel kunnen ze er niet op zitten en verdrinken ze als ze landen. Dus dat aluminiumfolie hoeft niet.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 18:26
Verwijderd
weer wat geleerd

Dit is in ieder geval hoe wij het deden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi kont van Yne #1865
Korreltjezout
500 08-05-2016 00:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.