Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2011, 16:53
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik zit nu al een tijdje zonder huisdieren en ik vind het maar niks. Ik wil heel graag een kat maar woon in een appartementje. Ik heb vroeger ook altijd katten gehad maar dat was altijd in een vrij groot huis en die konden ook altijd naar buiten. Naar buiten is hier geen optie. Nu ja, naar buiten kan wel, maar alleen als ik thuis ben en ik het raam open kan zetten en zeker weet dat ik thuis blijf zodat het beestje weer naar binnen kan. Maar dat zal dus niet elke dag zijn. Ik heb ongeveer 50 m2 maar ik wil liever niet dat de kat bij de buren komt te zitten dus heeft ie maar zo'n 36 m2 tot z'n beschikking. Voor mijn gevoel heel weinig omdat mijn katten altijd 3 verdiepingen en een buiten hadden. Maar is het echt te weinig? Is het verstandiger te wachten tot ik een groter huis heb of kan het nu ook al?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2011, 21:11
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Is het niet mogelijk om dat raam altijd open te laten staan? misschien met zo'n anti inbraak kettinkje?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 21:18
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
lijkt me niet handig in de winter...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 21:18
Nickmans
Nickmans is offline
Als je gewoon in het huis ook genoeg activiteiten aanbied binnens huis zodat hij zich niet verveeld en steeds nieuwe prikkels geeft kan het hartstikke goed
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 07:02
Verwijderd
Ik denk dat het van de kat afhangt. Wij wonen in een sovjetflat van ongeveer 45 vierkante meter, maar onze kat is een volledig inactief dier dat niet eens naar buiten durft en het grootste gedeelte van de tijd op een stoel ligt te wachten tot ze doodgaat ofzo. Maar de kat van een kennis van me vond het heel moeilijk om in een dergelijke flat te leven en die is uiteindelijk bij haar ouders op het platteland gaan wonen. Ik zou dus of wachten, of bij het asiel vragen naar welke kat geschikt is om binnenshuis op weinig ruimte te leven.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 08:49
Shebaa
Avatar van Shebaa
Shebaa is offline
Katten vinden het fijn om naar buiten te gaan, klaar. Natuurlijk kan je een kat wel binnen houden en na een tijdje zal de kat niks meer anders gewend zijn. Misschien is het handig om een wat al oudere kat te nemen uit het asiel die minder ruimte claimt dan een kitten?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 09:44
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
@Shebaa, lang niet alle katten vinden het prettig om naar buiten te gaan. We hebben er hier toevallig een lopen die doodsangsten uitstaat als hij buiten is en niet direct naar binnen kan.

ot; Verder ligt echt aan de kat of het wel of niet kan. Onze katten zijn allemaal vrij actief en speels dus die zou ik niet gauw op 36m2 houden, maar vrienden van ons hebben katten die alleen op de bovenverdieping mogen komen ivm de hond en die vinden het allemaal best. Ze hebben een speciale speelkamer voor de katten ingericht, waar ze eigenlijk alleen maar liggen te slapen. Dus ik zou je inderdaad aanraden om een kat uit het asiel te halen, zodat je kan inschatten wat voor beestje het is.
Daarnaast wil ik graag benadrukken dat als een kat niet naar buiten kan en veel alleen is, hij sneller nare trekjes gaat ontwikkelen (behang/meubels krabben, dingen omgooien) omdat hij zich kan gaan vervelen. Ook hierbij geldt dat het echt verschilt per kat, maar toch iets om rekening mee te houden. Tegenwoordig zie je echt veel te vaak dat mensen aan huisdieren beginnen, maar eer niets over weten en het beest dus maar weer wegdoen.

edit; oh, ik zie net dat je zelf al eerder katten gehad hebt, dan was dat laatste een beetje overbodig, sorry.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 16:05
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
@Neko, ik vind een beetje extra info niet erg hoor, ik wist het al maar misschien lezen er mensen mee die het niet wisten.

Ik wilde inderdaad voor een wat oudere kat gaan uit het asiel omdat je dan toch een beetje weet wat voor karakter het heeft. Ik ben alleen nog niet zeker van mijn zaak, en zolang ik twijfel ga ik geen kat aanschaffen. Ik kijk het nog even aan en ga met de mensen in het asiel praten om hun mening ook te horen. Ik wil vooral niks overhaast doen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 20:55
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
En zo zie ik het graag. Ik ben vandaag nog uit een dierenwinkel weggelopen omdat mensen (en dit ging dan niet over een kat, maar alsnog) geen idee hebben waar ze aan beginnen en waar ze het over hebben. Hoe meer info, hoe beter, en praten met het asiel is zeker een goed idee. Zij hebben vaak ook al een goed idee van het karakter van de katten die er al wat langere tijd zitten, dus ook in dat op zicht is je laten voorlichten zeker geen slecht idee.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 21:59
Nickmans
Nickmans is offline
Je kan beter te veel informatie inwinnen dan te weinig!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 14:38
Verwijderd
In een asiel hebben ze juist vaak ook katten die bij voorkeur binnen moeten blijven. Je zou eens kunnen informeren naar een binnenkat. Sommigen zijn nooit/bijna nooit naar buiten geweest, dus dan is het ook minder zielig om zo'n beestje binnen te houden. Wij hebben een huge krabpaal voor onze katten, zodat ze nog wel lekker kunnen klauteren enzo.
Als je behang hebt, dan zou ik er niet op rekenen dat dat heel blijft. Volgens mij hebben katten vaak een knuffelmuurtje (volgensmij zodat hun geur daar dan op zit?).
Ik weet idd niet precies hoeveel ruimte een kat nodig heeft, maar dat kunnen ze je in het asiel wel vertellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.