Oud 15-05-2015, 12:45
gewoonanders007
Avatar van gewoonanders007
gewoonanders007 is offline
Wat is de zin van het leven?

De meest bekende en onbeantwoorde vraag uit de filosofie...
En ik denk dat ik het antwoord heb!

Antwoord: LEVEN, de zin van het leven is dat je leeft. Tot je dood bent.

Zijn jullie er mee eens?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2015, 12:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Definieer leven... Is het feit dat je ademt genoeg om te zeggen dat je leeft, of het feit dat je hart klopt?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-05-2015, 14:28
gewoonanders007
Avatar van gewoonanders007
gewoonanders007 is offline
Citaat:
Definieer leven... Is het feit dat je ademt genoeg om te zeggen dat je leeft, of het feit dat je hart klopt?
Allebei van wat je zegt neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2015, 14:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Iemand die in het ziekenhuis aan monitoren en slangetjes en apparaten ligt om alle lichaamsfuncties in stand te houden, leeft die persoon? Als die persoon altijd zo zou zou moeten blijven leven, wat is daar dan de zin van?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-05-2015, 15:40
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Zijn jullie er mee eens?
Je beantwoordt de vraag niet, je stelt alleen dat er een zin van het leven is. Een zinvollere vraag dan die van Elin3 is: wanneer heeft iets zin?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2015, 19:02
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Wat is de zin van het leven?

De meest bekende en onbeantwoorde vraag uit de filosofie...
En ik denk dat ik het antwoord heb!
Meeste filosofen in onze huidige tijd zijn het erover eens dat het leven geen zin heeft, (zogeheten existentialisme tegenover het essentialisme).

De meest moderne vraag is: is het leven het waard om te leven. Of in andere woorden:
Waarom zouden we geen zelfmoord plegen?
Citaat:
Antwoord: LEVEN, de zin van het leven is dat je leeft. Tot je dood bent.

Zijn jullie er mee eens?
In deze formulering heeft het leven definitief doel, namelijk doodgaan, wat het zinvol maakt.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 15-05-2015, 22:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Maar er is in jouw stelling een optie dat doel eerder te bereiken: zelfmoord plegen. Waarom zou je dat vanuit die gedachte wel / niet doen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-05-2015, 01:25
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Maar er is in jouw stelling een optie dat doel eerder te bereiken: zelfmoord plegen. Waarom zou je dat vanuit die gedachte wel / niet doen?
Ik had het over de stelling van gewoonanders007. Hij verzint een antwoord op zijn eigen stelling, maar uit zijn eigen argumenten blijkt al gauw dat het antwoord niet leven maar de dood had moeten zijn. Hij begrijpt zijn eigen redenering niet.


Het vraagstuk "waarom wij geen zelfmoord zouden moeten plegen" gaat over het feit dat ons doel geen betekenis heeft. Met andere woorden wij hebben geen reden om te bestaan. Door te bestaan lijden wij. Dus het leven heeft geen betekenis en veroorzaakt lijden, de logische conclusie die daaruit komt is het bestrijden van het leven. Wat weer terugkomt op het vraagstuk: "waarom plegen we niet gewoon zelfmoord?".

Om een beeld te geven: ons leven heeft hetzelfde nut als die van Sisyphos, die voor eeuwig een steen een berg op moest dragen. Sommige filosofen pleiten echter dat het leven genoeg te bieden heeft en dat we Sisyphos als een blij man moeten voorstellen, tevreden met de nutteloosheid van zijn (eeuwige) bestaan, genietend van elke handeling.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 18-05-2015, 20:10
gewoonanders007
Avatar van gewoonanders007
gewoonanders007 is offline
Ik snap er zelf allang de ballen van....!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2015, 21:58
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Ik snap er zelf allang de ballen van....!
De eerste stap van de filosofie is weten dat je niks weet.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 21-05-2015, 16:14
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Wat is de zin van het leven?

De meest bekende en onbeantwoorde vraag uit de filosofie...
En ik denk dat ik het antwoord heb!

Antwoord: LEVEN, de zin van het leven is dat je leeft. Tot je dood bent.

Zijn jullie er mee eens?
nee
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2015, 19:54
Jongenuittwente
Avatar van Jongenuittwente
Jongenuittwente is offline
yolo, you only live ones
__________________
mijn opa en oma zeggen altijd, geef je ogen de kost
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 17:53
Obelise
Obelise is offline
Typisch dat de Yolo mensen niet eens weten hoe je het schrijft -_-

Ik dacht altijd dat het zin van leven Evolutie was?
Klopt dat niet dan?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 18:36
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Typisch dat de Yolo mensen niet eens weten hoe je het schrijft -_-

Ik dacht altijd dat het zin van leven Evolutie was?
Klopt dat niet dan?
Typisch dat sommige mensen niet weten hoe je sowieso schrijft....
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 18:38
Obelise
Obelise is offline
Alleen typisch wanneer je het quote....
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 18:39
Obelise
Obelise is offline
En als levensmotto >_>
Met citaat reageren
Oud 07-06-2015, 09:54
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
ik denk eerder dat de zin van het leven " leren houden van " is, want mensen ergeren zich dood aan alles, als je iemand niet kan uitstaan dan erger je je aan die persoon, maar je zou van die persoon moeten houden, omdat hij/zij je het gevoel geeft van ergernis, dat je weet dat je in staat bent om die emotie te voelen.
__________________
The soul is a hostige, trapped in his own body
Met citaat reageren
Oud 07-06-2015, 14:23
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
yolo, you only live ones
Carpe diem!
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-06-2015, 14:35
Obelise
Obelise is offline
Samenwerking, is natuurlijk, niet voor een doel.
Niets overleefd zonder samenwerking.

Maarja, wij aardbewoners en onze luxe, denken dat alles oneindig is ^^

Ik geloof nog steeds dat algemeen verbetering van de omgeving, en levensvormen (evolutie) het doel is.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2015, 14:58
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Samenwerking, is natuurlijk, niet voor een doel.
Niets overleefd zonder samenwerking.
Er zijn genoeg organismes die zonder samenwerking overleven. Er is ook genoeg samenwerking met een doel. Beide stellingen zijn onwaar.
Citaat:
Maarja, wij aardbewoners en onze luxe, denken dat alles oneindig is ^^
Luxe relatief aan wat? En spreek alsjeblieft voor jezelf in dit geval, lang niet iedereen denkt dat alles oneindig is.
Citaat:
Ik geloof nog steeds dat algemeen verbetering van de omgeving, en levensvormen (evolutie) het doel is.
Evolutie is niet verbetering.

Maar vanuit een evolutionair perspectief is het logisch dat de organismes die willen leven zich het beste voortplanten. In tegenstelling tot organismes die niet willen leven. Of dat nou een doel op zich is, valt te betwijfelen.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 07-06-2015, 16:03
Obelise
Obelise is offline
Wereld is overgenomen door drogredennaties.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2015, 19:48
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Wereld is overgenomen door drogredennaties.
Ik zie jou anders niet aan de macht.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 08-06-2015, 15:15
Obelise
Obelise is offline
Gelukkig ik wel ^^
Met citaat reageren
Oud 08-06-2015, 16:01
Verwijderd
Volgens mij is er geen enkel organisme wat zonder symbiose kan leven. Meercellig sowieso niet.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2015, 16:38
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Er zijn genoeg organismes die zonder samenwerking overleven. Er is ook genoeg samenwerking met een doel. Beide stellingen zijn onwaar.
Noem er eens 1?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2015, 13:00
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Noem er eens 1?
Samenwerking staat niet gelijk aan symbiose, een schadelijke parasiet zou dus zonder samenwerking in zijn gastheer kunnen leven. Gezien de gastheer niet samenwerkt met de parasiet maar er eerder vanaf wilt.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 13:05
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Volgens mij is er geen enkel organisme wat zonder symbiose kan leven. Meercellig sowieso niet.
Dan moet je toch echt definiëren op welk punt iets geen organisme meer is. Gezien ook cellen meerdere organen hebben en die organen uit meerdere onderdelen bestaan. Tot op het punt dat er slechts chemische reacties zijn. Dat zou een haardvuur technisch gezien ook een vorm van leven maakt, gezien het een chemische reactie is.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 14:42
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dan moet je toch echt definiëren op welk punt iets geen organisme meer is. Gezien ook cellen meerdere organen hebben en die organen uit meerdere onderdelen bestaan. Tot op het punt dat er slechts chemische reacties zijn. Dat zou een haardvuur technisch gezien ook een vorm van leven maakt, gezien het een chemische reactie is.
Wat dacht je van de gebruikelijke definitie in de biologie?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 15:46
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Samenwerking staat niet gelijk aan symbiose, een schadelijke parasiet zou dus zonder samenwerking in zijn gastheer kunnen leven. Gezien de gastheer niet samenwerkt met de parasiet maar er eerder vanaf wilt.
Dat klopt als je alleen naar die ene relatie bekijkt, maar die parasiet kan prima in symbiose met andere parasieten of iets dergelijks in de gastheer leven.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 17:59
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Dat klopt als je alleen naar die ene relatie bekijkt, maar die parasiet kan prima in symbiose met andere parasieten of iets dergelijks in de gastheer leven.
Er is al symbiose of er nou één of alle partijen er profijt van hebben. Het gaat erom dat symbiose niet gelijk staat aan samenwerking.
__________________
Just think

Laatst gewijzigd op 17-06-2015 om 18:11.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 18:11
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Wat dacht je van de gebruikelijke definitie in de biologie?
In de biologie zijn er verschillende onderverdelingen waar onder andere op andere schaal kan worden gewerkt. Eén mens is tegelijkertijd één organisme als vele miljarden organismes. Je kan meercelligheid zien als een samenwerkingsverband, maar dan wil ik wel weten waar de grens ligt.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 19:23
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
In de biologie zijn er verschillende onderverdelingen waar onder andere op andere schaal kan worden gewerkt. Eén mens is tegelijkertijd één organisme als vele miljarden organismes. Je kan meercelligheid zien als een samenwerkingsverband, maar dan wil ik wel weten waar de grens ligt.
Daarom zeg ik "gebruikelijke", slimmerik.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 19:56
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Daarom zeg ik "gebruikelijke", slimmerik.
Geen idee wat gebruikelijk is in dit geval... uitgaand van een schooltekst boek bestaat een organisme uit één of meerdere cellen.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 14:40
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Welke zin geef je zelf aan jouw leven is misschien een betere vraag. Ik zou niet kunnen bedenken wat de zin van het leven in het algemeen zou moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 16:45
XD08
XD08 is offline
Citaat:
Wat is de zin van het leven?

De meest bekende en onbeantwoorde vraag uit de filosofie...
En ik denk dat ik het antwoord heb!

Antwoord: LEVEN, de zin van het leven is dat je leeft. Tot je dood bent.

Zijn jullie er mee eens?
Ik denk dat de zin van het leven niet meteen inhoud dat je leeft tot je doodgaat, maar dat de zin van het leven in je bovenkamer ligt. Zonder je hersenen kan je immers niet denken over de zin van het leven. Deze vraag zal nooit beantwoord worden, want het verschilt per persoon. Ik denk dat we uiteindelijk onszelf gaan vernietigen. Dus doodgaan doen we allemaal, maar dat weergeeft dan weer niet de zin van het leven. Als we het hebben over de kip of het ei dan weet ik het antwoord wel:

Het ei was er eerder, want de dinosaurussen legden al eieren voordat er kippen waren.

Dan kan je beter de vraag stellen:

Wat was er eerder: de dinosaurus of het ei

Misschien moeten we niet naar de zin van het leven kijken, maar naar de zin van de dood. Ik weet: er bestaat geen onuitputtelijke energiebron en wij zijn er zeker geen van, maar als we de zin van de dood en wat erna komt kunnen oplossen dan is de zin van het leven denk ik makkelijker te beschrijven.
__________________
Yesterday is history, tomorrow is a mistery, today is a gift!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 21:31
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Als we het hebben over de kip of het ei dan weet ik het antwoord wel:

Het ei was er eerder, want de dinosaurussen legden al eieren voordat er kippen waren.

Dan kan je beter de vraag stellen:

Wat was er eerder: de dinosaurus of het ei
Ik vertel nog wat, zelfs dan is het ei eerder want vissen leggen ook eieren

De vraag is daarom ook allang bijgesteld naar: "Wat was eerder, de kip of het kippenei?"
Je kunt namelijk een ei waar een kip uit komt definiëren als een kippen ei. Maar dat betekent dat een ander wezen zoals een dinosauriër ook kippeneieren kan leggen. Dus het kippenei was eerder. Maar je komt in de problemen als men deze definitie aanhoudt. Want kippen leggen ook eieren waar helemaal niks uitkomt, zijn dat dan niks-eieren? ook andere dieren leggen eieren waar niks uitkomt. Dit betekent dat ze dezelfde niks-eieren leggen, ook kunnen ze hevig in formaat verschillen. Daarbij kan er beide een haan of een kip uit het door een kip gelegde ei komen wat betekent dat kippen regelmatig kip of haneneieren leggen en men pas weet of iets een kippenei is wanneer er werkelijk een kip uitkomt. Aan de andere kant kun je een kippenei definiëren als een ei dat gelegd is door een kip. Dit zou betekenen dat ongeacht wat er uit dat ei komt, het kom uit een kippenei. Dus de kip zou eerst zijn.

Citaat:
Misschien moeten we niet naar de zin van het leven kijken, maar naar de zin van de dood. Ik weet: er bestaat geen onuitputtelijke energiebron en wij zijn er zeker geen van, maar als we de zin van de dood en wat erna komt kunnen oplossen dan is de zin van het leven denk ik makkelijker te beschrijven.
Je zegt net dat je zonder hersenen niet kunt denken, wat verwacht je dat er alsnog iets gaat gebeuren wanneer de ze er niet meer zijn. Betreft denkvermogen is er weinig verschil tussen een lijk en een steen.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2015, 22:43
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik vertel nog wat, zelfs dan is het ei eerder want vissen leggen ook eieren

De vraag is daarom ook allang bijgesteld naar: "Wat was eerder, de kip of het kippenei?"
Je kunt namelijk een ei waar een kip uit komt definiëren als een kippen ei. Maar dat betekent dat een ander wezen zoals een dinosauriër ook kippeneieren kan leggen. Dus het kippenei was eerder. Maar je komt in de problemen als men deze definitie aanhoudt. Want kippen leggen ook eieren waar helemaal niks uitkomt, zijn dat dan niks-eieren? ook andere dieren leggen eieren waar niks uitkomt. Dit betekent dat ze dezelfde niks-eieren leggen, ook kunnen ze hevig in formaat verschillen. Daarbij kan er beide een haan of een kip uit het door een kip gelegde ei komen wat betekent dat kippen regelmatig kip of haneneieren leggen en men pas weet of iets een kippenei is wanneer er werkelijk een kip uitkomt. Aan de andere kant kun je een kippenei definiëren als een ei dat gelegd is door een kip. Dit zou betekenen dat ongeacht wat er uit dat ei komt, het kom uit een kippenei. Dus de kip zou eerst zijn.
Een haan is ook een kip. Een kip is niet per se vrouwelijk, want het is een soortnaam.

Ik kan nog wel een definitie geven: een kippenei is een ei waaruit indien bevrucht een kip kan komen. Waarmee ik maar wil zeggen dat dit niet echt zinvol is, anders dan dat we beseffen dat dit een suf taalspelletje is.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 22:54
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Een haan is ook een kip. Een kip is niet per se vrouwelijk, want het is een soortnaam.

Ik kan nog wel een definitie geven: een kippenei is een ei waaruit indien bevrucht een kip kan komen. Waarmee ik maar wil zeggen dat dit niet echt zinvol is, anders dan dat we beseffen dat dit een suf taalspelletje is.
Excuus, het is natuurlijk hen en haan.

En taalspelletjes zijn even zinvol als ieder ander vorm van vermaak.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 23:45
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik nam dit topic serieuzer dan vermaak, sorry!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 02:08
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Ik nam dit topic serieuzer dan vermaak, sorry!
Het leven is een eindeloze zoektocht naar vermaak, vluchtend van verveling. Lijkt mij een serieuze zaak.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 07:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het leven is een eindeloze zoektocht naar vermaak, vluchtend van verveling. Lijkt mij een serieuze zaak.
Ik denk dat mensen die aan de andere kant van de wereld, voor een hongerloontje, ruim 12 uur per dag in een fabriek werken, daar wel anders over denken
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 07:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Het leven is een eindeloze zoektocht naar vermaak, vluchtend van verveling. Lijkt mij een serieuze zaak.
Je bent niet van deze wereld.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 09:55
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Ik denk dat mensen die aan de andere kant van de wereld, voor een hongerloontje, ruim 12 uur per dag in een fabriek werken, daar wel anders over denken
Hoezo, zoeken die dan nooit naar vermaak? Of vervelen ze zich nooit als ze 12 uur per dag moeten werken?
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 09:56
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hoezo, zoeken die dan nooit naar vermaak? Of vervelen ze zich nooit als ze 12 uur per dag moeten werken?
Het lijkt me niet echt te bestempelen als de prioriteit nummer 1.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 10:39
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Het doel van het leven: YOLO
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je toch echt definiëren op welk punt iets geen organisme meer is. Gezien ook cellen meerdere organen hebben en die organen uit meerdere onderdelen bestaan. Tot op het punt dat er slechts chemische reacties zijn. Dat zou een haardvuur technisch gezien ook een vorm van leven maakt, gezien het een chemische reactie is.
Symbiose (uit het Griekse: συν: samen; βιοσις: levend) in de oorspronkelijke wijde betekenis is het langdurig samenleven van twee organismen van verschillende soorten waarbij de samenleving voor ten minste één van de organismen gunstig of zelfs noodzakelijk is. Vaak echter wordt de term symbiose alleen gebruikt in de betekenis van wederzijds voordelige co-existentie. De beide partners heten symbionten. De grootste partner wordt ook wel gastheer genoemd.

En ik ga voor de bovenste regel, aangezien er ook wel vaak iemand vermoord wordt maar ik dat toch niet de norm vind.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 11:27
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Het lijkt me niet echt te bestempelen als de prioriteit nummer 1.
Vermaak zoeken in wat je doet is altijd een prioriteit nummer één, een handeling zonder vermaak is zelfpijniging.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 11:29
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Vermaak zoeken in wat je doet is altijd een prioriteit nummer één, een handeling zonder vermaak is zelfpijniging.
Dus? Soms (of wel vaker dan soms denk ik) voelen mensen een behoefte of noodzaak tot zelfpijniging.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 11:29
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Symbiose (uit het Griekse: συν: samen; βιοσις: levend) in de oorspronkelijke wijde betekenis is het langdurig samenleven van twee organismen van verschillende soorten waarbij de samenleving voor ten minste één van de organismen gunstig of zelfs noodzakelijk is. Vaak echter wordt de term symbiose alleen gebruikt in de betekenis van wederzijds voordelige co-existentie. De beide partners heten symbionten. De grootste partner wordt ook wel gastheer genoemd.

En ik ga voor de bovenste regel, aangezien er ook wel vaak iemand vermoord wordt maar ik dat toch niet de norm vind.
Hoe sluit dit meercellige wezens uit?
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 11:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Vermaak zoeken in wat je doet is altijd een prioriteit nummer één, een handeling zonder vermaak is zelfpijniging.
Soms is overleven, of zorg dragen voor de familie prioriteit nummer één. Zeker in het buitenland, in sommige culturen is familie heel belangrijk. Dat gaat voor je eigen vermaak.

Als je een heel zwaar en druk leven hebt, zal je misschien ook niet zozeer vermaak zoeken, maar vooral afleiding, op die momenten dat je niet bezig bent. Je wilt dan niet geconfronteerd worden met je werkelijke omstandigheden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten ik heb nog geen titel
Kleintjeyakult
8 04-10-2006 14:22
Software & Hardware Vodafone: 60 voor 3 ook in het buitenland?
ArtemisQ
5 08-06-2006 09:38
Drugs & Alcohol meet me..heb je dat ook wel es
x-zareah
69 12-01-2005 21:48
Psychologie Ik weet het niet meer...
LeeJ-D
12 16-01-2004 07:39
Verhalen & Gedichten Deze dag met zoveel pijn. Internationalist, Ik heb het geprobeerd
berteltje
5 06-04-2002 15:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.