Oud 17-11-2015, 18:37
LoveYourLife
Avatar van LoveYourLife
LoveYourLife is offline
Hoii,

Ik moet over een paar dagen een gaatje laten boren, de allereerste keer, al een paar jaar terug, merkte ik er niks van maar de laatste keer deed het wel zeer.

Nu.zit ik met twijfels, ik ben namelijk als de dood voor naalden.

Mijn vraag, waar word de verdoving geplaatst als het de laatste kies is, die voor de verstandskies. En voel je wat van die verdoving?

Dankjulliewel!
__________________
LoveYourLife, LiveYourLife, DreamYourLife, Dream tomorrow live today!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2015, 19:27
Cosima
Avatar van Cosima
Cosima is offline
Je voelt niks.. vertrouw me
__________________
I'm gonna keep the promise that i made to you when we first met.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2015, 19:55
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Oh daar hoef je niets van te voelen hoor! De tandarts kan eventueel met een speciale gel eerst je tandvlees verdoven, dan voel je de prik niet eens naar binnen gaan. meestal krijg je aan de binnenkant en aan de buitenkant van de kies een prikje in je tandvlees. De naald daarvoor is echt ieniemienie, kleiner en dunner dan de naalden die ze gebruiken om bijvoorbeeld bloed te prikken. Zeg gewoon tegen de tandarts dat je het eng vindt, dan kan hij/zij er rekening me houden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 23-11-2015, 19:32
Atmosfearz
Avatar van Atmosfearz
Atmosfearz is offline
Verdoving voel je niets van, boren is echt pijnlijk
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 09:09
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Iedereen die claimt dat je een naald in je tandvlees niet voelt, is een leugenaar. Natuurlijk voel je het wel en natuurlijk is het niet lekker. Maar het is supersnel voorbij en als je niet zulk gevoelig tandvlees hebt als ik, voel je daarna ook niks meer van de prik (ik voel alles nog dagen). Maar boren zonder verdoving is helemaal een bitch, dus dat is voor mij altijd wel genoeg motivatie om de verdovingsprik te doorstaan.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 09:11
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Iedereen die claimt dat je een naald in je tandvlees niet voelt, is een leugenaar.
Uhh, neem een andere tandarts zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Uhh, neem een andere tandarts zou ik zeggen
Volgens mij ligt dat echt niet aan de tandarts, zo'n naald voel je gewoon, wie hem ook geeft. Al valt het best mee.

Of ik ben gewoon altijd de verkeerde tandarts tegengekomen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 15:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Volgens mij ligt dat echt niet aan de tandarts, zo'n naald voel je gewoon, wie hem ook geeft. Al valt het best mee.

Of ik ben gewoon altijd de verkeerde tandarts tegengekomen.
Of je bent extreem gevoelig

Maar zoals al gezegd hierboven kan de tandarts eerst met een gel of vloeistof je tandvlees verdoven, en daarna pas de prik geven zodat je deze niet voelt.

Er zijn ook nog andere (moderne) verdovingstechnieken waarbij je zeg maar verdovingsvloeistof op de rand tand/kies-tandvlees spuit en dit laat "insijpelen". Hier voel je (bijna) niks van.

Maar niet elke tandarts werkt met de modernste technieken en nieuwste inzichten

Laatst gewijzigd op 24-11-2015 om 15:36.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2015, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Iedereen die claimt dat je een naald in je tandvlees niet voelt, is een leugenaar.
Mwoah, mijn tandarts heeft een ding waarmee hij op een knopje drukt en hij houdt het tegen je gehemelte en dan prikt dat ding supersnel en spuit een heel klein beetje lidocaïne/adrenaline in. Dat werkt supersnel en daarna voel je de naalden nog wel maar je hebt er geen last van.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2015, 17:54
Gijsjuh
Gijsjuh is offline
Ik heb al een paar x dit gehad, je voelt de naald amper, geloof me.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2015, 10:40
Pimbeek
Pimbeek is offline
Als je bang bent voor een naald of iets gewoon een angsttandarts nemen. Was zelf ook altijd heel erg bang voor de tandarts, maar z'n tandarts legt alles heel rustig uit en stelt je op je gemak. Als je er een bij je in de buurt zoekt, omdat je misschien ook wel een angsttandarts wilt, zoek dan gewoon op tandarts.com een angsttandarts.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2015, 21:58
LoveYourLife
Avatar van LoveYourLife
LoveYourLife is offline
Fijn.dit allemaal te lezen, van de.vorige keer boren heb ik niet veel pijn gehad naar.voelde m wel, ik ben.niet bang.voor de tandarts ofzo, ben al me hele leveb bij dezelfde, ik ben gewoon bang voor de naald, wel prettig om te lezen dat daareen gel voor is!
__________________
LoveYourLife, LiveYourLife, DreamYourLife, Dream tomorrow live today!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2015, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Oh daar hoef je niets van te voelen hoor! De tandarts kan eventueel met een speciale gel eerst je tandvlees verdoven, dan voel je de prik niet eens naar binnen gaan. meestal krijg je aan de binnenkant en aan de buitenkant van de kies een prikje in je tandvlees. De naald daarvoor is echt ieniemienie, kleiner en dunner dan de naalden die ze gebruiken om bijvoorbeeld bloed te prikken. Zeg gewoon tegen de tandarts dat je het eng vindt, dan kan hij/zij er rekening me houden.
Citaat:
Mwoah, mijn tandarts heeft een ding waarmee hij op een knopje drukt en hij houdt het tegen je gehemelte en dan prikt dat ding supersnel en spuit een heel klein beetje lidocaïne/adrenaline in. Dat werkt supersnel en daarna voel je de naalden nog wel maar je hebt er geen last van.
Waarom doet mijn tandarts dit niet dan???
Met citaat reageren
Oud 11-12-2015, 18:05
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Waarom doet mijn tandarts dit niet dan???
Omdat hij/zij het in dit geval niet nodig vond, zelf in het algemeen onzin vindt ("niet aanstellen") en/of alleen doet op expliciet verzoek van de patiënt.

Niet alle tandartsen hebben zin in het gebruik van nieuwe technieken en inzichten.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2015, 04:03
Verwijderd
Citaat:
Omdat hij/zij het in dit geval niet nodig vond, zelf in het algemeen onzin vindt ("niet aanstellen") en/of alleen doet op expliciet verzoek van de patiënt.

Niet alle tandartsen hebben zin in het gebruik van nieuwe technieken en inzichten.
Hmmm ok.. nouja gewone verdoving is in principe ook goed te doen, maar ja, waarom zou je het niet zo pijnloos mogelijk willen maken voor je patiënten.

Geen zin hebben daarin, vind ik voor een arts vrij kwalijk. Die zouden juist volgens de nieuwste inzichten moeten willen werken.

A.s. vrijdag heb ik een afspraak bij m'n nieuwe mondhygiëniste en heb haar verteld dat het tandsteen verwijderen altijd erg pijnlijk is voor mij. En zij gaf direct aan, naast over normale verdoving ook over allerlei andere middeltjes te beschikken om de behandeling zo pijnloos mogelijk te maken. Dus daar ben ik wel blij mee. Al die jaren nooit geweten dat dit kon bij een mondhygiënist(e). Ik kom/kwam altijd bezweet van de pijn uit die stoel vandaan.

Het valt me ook op dat de meeste tandartsen het hebben over: "het kan even gevoelig zijn" terwijl ze bedoelen: dit gaat even PIJN doen. Wees dan gewoon eerlijk, dan schrik ik niet zo als het even echt pijn doet.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Kalmerend middel voor bij de tandarts
Little Phoebe
23 18-11-2016 12:17
Lichaam & Gezondheid Klachten na verdoving
Fantôme
18 13-07-2013 17:52
Lichaam & Gezondheid verdoving tandarts
pyres
12 20-02-2007 00:58
Lichaam & Gezondheid Verdoving bij de tandarrrrts?
Sartre
48 07-01-2005 18:43
Lichaam & Gezondheid Vraagje over tandarts verdoving
Eend
13 27-07-2004 23:02
Lichaam & Gezondheid verdoving bij de tandarts
zomaar een mens
30 29-12-2003 19:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.