Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2002, 16:32
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Op het toelichtingsblad staat:

Stroming waarin het werk past:
Binnen een stroming heersende denkwijze of werkwijze op Artestiek terrein.
Voorbeeld: feminisme - schrijfster Hannes Heinkema

Wie weet het??? please!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2002, 17:39
brent
brent is offline
In " Schrijvers op de rand van 80" door Frank Van Dijl, staat op pag. 41: In zijn werk laat Ruyslinck zich kennen als een onvermoeibare strijder voor een menswaardiger bestaan van onderdrukte groepen in de samenleving. Hij zegt: "ik ben altijd op de bres gesprongen voor de underdog. Een tijdlang ben ik met de vredesbeweging bezig geweest, met Amnesty international en nu met de dierenbescherming, want dieren zijn ook underdogs. Mijn boeken geven dat meegevoelen met de verdrukte aan. Dat is merkwaardig, omdat ik zelf uit een burgerlijk milieu kom. Misschien komt het door het schuldgevoel dat ik heb, dat ik ben gaan inzien hoe verfoeilijk dat burgerlijk milieu is - waar men oogkleppen opzet en zelfs niet ziet wat de buren doen, laat staan wat ver weg gebeurt. ik voel me soms medeschuldig aan het onrecht. Dat klinkt misschien gek, het ligt gebed in je persoonlijke stuctuur.......


In "Atlas van de Nederlandse letterkunde" ( Ik probeer mijn pen)
uitgeverij Bert Bakker staat op pag.237 het volgende te lezen:
Ward Ruyslinck debuteerde sterk met vanaf 1957 elk jaar een novelle........................................................... maar hij is net als Jos Vandeloo een veelbelovende verteller die zichzelf heeft overleefd........................................................ Beide auteurs schreven knap, licht surrealistisch en hallucinerend proza dat getuigt van sociale bewogenheid.

Succes, Brent.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 19:34
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
thnx
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.