Oud 20-06-2003, 19:49
**(())**
**(())** is offline
hallo,
ik ga een mbo opleiding verpleegkunde doen in augustus. BOL. Ik vroeg me af of mensen hier iets over weten, leuk of stom en waarom enz.
Ik ga naar haarlem... (nova college)
iemand die me hier iets over kan vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2003, 21:08
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
hej!!!
ik ben zojusit derde jaars geworden
ik zit op het mondriaan college te leiden en doe ook mbo verpleegkunde BOL
ik vind het echt super leuk! wel hard werken want je moet onwijs veel weten
in het begin had ik (en mijn klasgenootjes) echt het idee dat we een opleiding tot arts volgde, we moesten allemaal latijn leren enzo
(zowel de benaming van een orgaan in het nederlands als in het latijns)
dat is wel ff blokken (anatomie, ziektekunde) maar het is echt SUPER
veel suc6!!
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 11:03
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
Citaat:
**(())** schreef op 20-06-2003 @ 20:49:
hallo,
ik ga een mbo opleiding verpleegkunde doen in augustus. BOL. Ik vroeg me af of mensen hier iets over weten, leuk of stom en waarom enz.
Ik ga naar haarlem... (nova college)
iemand die me hier iets over kan vertellen?
ik heb helpende gedaan in haarlem op het nova college.
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 11:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Wil je werkloos zijn op je 22e?
Volg dan die opleiding.

Toelichting: er zijn nauwelijks nog vacatures voor verpleegkundigen. En waar die er al zijn vragen ze om mensen met ervaring of met HBO-V.

Op het ROC waar ik een tijdje MBO-V gedaan heb waren vorig jaar 30 eerstejaars verpleegkunde; dit jaar 95.
Terwijl er nauwelijks vacatures zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 14:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 30-03-2004 @ 12:17:

Toelichting: er zijn nauwelijks nog vacatures voor verpleegkundigen. En waar die er al zijn vragen ze om mensen met ervaring of met HBO-V.
Als je er niet aan begint krijg je nooit ervaring en je kan na die opleiding altijd nog overstappen naar de HBO-V.

Als het je een leuke studie lijkt dan zou ik het gewoon gaan doen, wie weet zijn er over vier jaar wel weer genoeg vacatures en anders kan je altijd nog HBO gaan doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 15:58
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik ben nu 2e jaars verpleegkunde mbo BOL.
Wat zou je er graag over willen weten ?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 13:21
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 30-03-2004 @ 12:17 :
Wil je werkloos zijn op je 22e?
Volg dan die opleiding.

Toelichting: er zijn nauwelijks nog vacatures voor verpleegkundigen. En waar die er al zijn vragen ze om mensen met ervaring of met HBO-V.

Op het ROC waar ik een tijdje MBO-V gedaan heb waren vorig jaar 30 eerstejaars verpleegkunde; dit jaar 95.
Terwijl er nauwelijks vacatures zijn.
idd je kunt beter na MBO-V HBO-V gaan doen want dit vergroot wel de kans op werk. Ik doe nu HBO-V duaal en daarmee heb je nog weer iets meer kans op werk omdat je tijdens je opleiding al veel werkervaring opdoet.
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 13:46
tandenborstel
Avatar van tandenborstel
tandenborstel is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 30-03-2004 @ 12:17 :
Wil je werkloos zijn op je 22e?
De werkgelegenheid kan over een paar jaar weer helemaal veranderd zijn, en je kan altijd nog besluiten door te studeren.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 14:20
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Werkgelegenheid is sowieso een groot probleem...denk maar eens aan de mensen die Commerciele Economie studeren: komen nauwelijks meer aan een baan.
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
tandenborstel schreef op 04-04-2004 @ 14:46 :
De werkgelegenheid kan over een paar jaar weer helemaal veranderd zijn, en je kan altijd nog besluiten door te studeren.
Zoals ik al zei:

Vorig jaar begonnen 30 mensen aan de opleiding.
Dit jaar 95.

Er zijn op dit moment in het gehele gebied van de betreffende school 10 vacatures voor verpleegkundigen.
Waarvan er 5 alleen voor ervaren HBO'ers zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
ellen16 schreef op 04-04-2004 @ 15:20 :
Werkgelegenheid is sowieso een groot probleem...denk maar eens aan de mensen die Commerciele Economie studeren: komen nauwelijks meer aan een baan.
Precies. Als je nu commerciële economie gaat studeren getuigt dat dus van weinig intelligentie.

Zelfde geldt trouwens voor mensen die nu psychologie gaan studeren; die opleidingen stromen ook over.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:11
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
misschien hebben jullie een punt ergens, maar hou wel ff in je achter hoofd dat we vergrijzen
dat houdt in: meer mensen met de fut (ook in ziekenhuizen e.d)
en meer mensen komen in verpleeghuizen!! dus die moeten er ook meer komen => meer werk
want de mensen worden ook nog eens ouder
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:23
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 30-03-2004 @ 12:17 :
Wil je werkloos zijn op je 22e?
Volg dan die opleiding.

Toelichting: er zijn nauwelijks nog vacatures voor verpleegkundigen. En waar die er al zijn vragen ze om mensen met ervaring of met HBO-V.

Op het ROC waar ik een tijdje MBO-V gedaan heb waren vorig jaar 30 eerstejaars verpleegkunde; dit jaar 95.
Terwijl er nauwelijks vacatures zijn.
Dat valt echt wel mee. Genoeg banen in de zorg, maar het is allemaal ploegendienst. Bovendien hebben al die mensne die nu een opleiding starten een tekort aan opleidingsplekken over een jaar of twee, drie. Werk is wat anders, en al helemaal over een paar jaar. Neem de studenten Informatica, hbo ict opleidingen: 4 jaar geleden, toen ze de studie begonnen lagen de banen op straat, gouden toekomst enz enz. ZIjn ze klaar is de economie ingestort. Dan kan je nog het best in de zorg zitten, daar is altijd werk omdat het in de minste mate economie afhankelijk is. En lees de reactie van rare kwast hierboven eens. De vergrijzing wordt een zeeeeer groot probleem. Werk in bejaardentehuizen zat hoor, over een aantal jaar. (juist ja, in het jaar dat als je nu begint, ongeveer klaar bent met je opleiding)
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 18:31
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 04-04-2004 @ 18:23 :
Dat valt echt wel mee. Genoeg banen in de zorg, maar het is allemaal ploegendienst. Bovendien hebben al die mensne die nu een opleiding starten een tekort aan opleidingsplekken over een jaar of twee, drie. Werk is wat anders, en al helemaal over een paar jaar. Neem de studenten Informatica, hbo ict opleidingen: 4 jaar geleden, toen ze de studie begonnen lagen de banen op straat, gouden toekomst enz enz. ZIjn ze klaar is de economie ingestort. Dan kan je nog het best in de zorg zitten, daar is altijd werk omdat het in de minste mate economie afhankelijk is. En lees de reactie van rare kwast hierboven eens. De vergrijzing wordt een zeeeeer groot probleem. Werk in bejaardentehuizen zat hoor, over een aantal jaar. (juist ja, in het jaar dat als je nu begint, ongeveer klaar bent met je opleiding)
De meeste mensen (ik zeg niet iedereen) willen echter niet in een verpleeghuis/bejaardentehuis werken, nee, die willen op de kraamafdeling werken (bijvoorbeeld)......
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 18:56
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
De meeste mensen (ik zeg niet iedereen) willen echter niet in een verpleeghuis/bejaardentehuis werken, nee, die willen op de kraamafdeling werken (bijvoorbeeld)......
als je slim bent weet je ook van te voren dat je daar dus de minste kans hebt op een baan (omdat de meeste dat willen bijv.)
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 19:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 04-04-2004 @ 18:11 :
misschien hebben jullie een punt ergens, maar hou wel ff in je achter hoofd dat we vergrijzen
dat houdt in: meer mensen met de fut (ook in ziekenhuizen e.d)
en meer mensen komen in verpleeghuizen!! dus die moeten er ook meer komen => meer werk
want de mensen worden ook nog eens ouder
Zoveel zijn dat er niet.

Bovendien worden verpleegkundigen in verpleeghuizen ontslagen; laatst nog 10, hier in de stad (dat haalde de krant).

Het is trouwens de VUT... Voor mensen die geen fut meer hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 19:21
HeliumBallon
Avatar van HeliumBallon
HeliumBallon is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 20-06-2003 @ 22:08 :
hej!!!
ik ben zojusit derde jaars geworden
ik zit op het mondriaan college te leiden en doe ook mbo verpleegkunde BOL
ik vind het echt super leuk! wel hard werken want je moet onwijs veel weten
in het begin had ik (en mijn klasgenootjes) echt het idee dat we een opleiding tot arts volgde, we moesten allemaal latijn leren enzo
(zowel de benaming van een orgaan in het nederlands als in het latijns)
dat is wel ff blokken (anatomie, ziektekunde) maar het is echt SUPER
veel suc6!!
ik heb de vp niveau 4 BOL gedaan in Harderwijk, Landstede.... ik vond het geen hol aan! het was 1 rgote bende daar... ben halverwege het eerste jaar dan ook gestopt, omdat mijn resultaten o.a. niet goed genoeg waren. Maar ik weet nu wel dat ik zo'n opleiding nóóit meer doe!
__________________
I Hate Hiphop Kids!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 19:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
fractuur schreef op 04-04-2004 @ 18:23 :
Dat valt echt wel mee. Genoeg banen in de zorg, maar het is allemaal ploegendienst. Bovendien hebben al die mensne die nu een opleiding starten een tekort aan opleidingsplekken over een jaar of twee, drie. Werk is wat anders, en al helemaal over een paar jaar. Neem de studenten Informatica, hbo ict opleidingen: 4 jaar geleden, toen ze de studie begonnen lagen de banen op straat, gouden toekomst enz enz. ZIjn ze klaar is de economie ingestort. Dan kan je nog het best in de zorg zitten, daar is altijd werk omdat het in de minste mate economie afhankelijk is. En lees de reactie van rare kwast hierboven eens. De vergrijzing wordt een zeeeeer groot probleem. Werk in bejaardentehuizen zat hoor, over een aantal jaar. (juist ja, in het jaar dat als je nu begint, ongeveer klaar bent met je opleiding)
Niet dus.

Er zijn mensen zat. Er zijn nauwelijks banen.

En mensen komen steeds minder snel in een bejaardenhuis, mensen blijven steeds langer thuis wonen.

Ik voorzie dat we over 10 jaar met tienduizenden werkloze verpleegkundigen zitten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-04-2004, 19:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
HeliumBallon schreef op 04-04-2004 @ 20:21 :
ik heb de vp niveau 4 BOL gedaan in Harderwijk, Landstede.... ik vond het geen hol aan! het was 1 rgote bende daar... ben halverwege het eerste jaar dan ook gestopt, omdat mijn resultaten o.a. niet goed genoeg waren. Maar ik weet nu wel dat ik zo'n opleiding nóóit meer doe!
Ik een half jaartje bij ROC Aventus in Deventer... Was ook een k*tzooi.
Dus ben ook gestopt, nu doe ik (na 2 jaar) weer (zelf) vwo.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 19:37
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
nou bij ons is het allemaal goed geregeld op het mondriaan
(roc te leiden is ook na het eerste jaar gestopt dus die zitten ook allemaal op mondriaan)

maar ik vind het een beetje stom om te zeggen dat strax alle verpleegkundige thuis zitten want dat is zeker niet zo.
er vallen ontslagen ja! maar over 10 jaar kan ook alles weer anders zijn.
want een paar jaar terug hadden ze dit ook niet aan zien komen.
en er blijven meer mensen thuis maar de thuiszorg (dat vele ook nodig hebben) veranderd ook!!
ik zie wel, ik doe lekker verpleegkunde en waar het stopt zie ik wel!!
ben blij dat ik i.i.g geen ict doe
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 09:24
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 04-04-2004 @ 20:20 :
Zoveel zijn dat er niet.

Bovendien worden verpleegkundigen in verpleeghuizen ontslagen; laatst nog 10, hier in de stad (dat haalde de krant).

Het is trouwens de VUT... Voor mensen die geen fut meer hebben.
Mag ik je er even op wijzen dat de hele babyboomgeneratie binnen nu en 5 jaar met pensioen gaat, en dat dus over een jaar of 10 de verpleeghuizen vol zitten met de babyboomers?

En waarom denk je dat de situatie in verzorgingstehuizen zo beroerd is? (sla de krant s open zou ik zo zeggen..) Niet omdat ze omkomen in de werknemers iig.

@rare: je hebt helemaal gelijk!
__________________
.. zegt de liberaal.

Laatst gewijzigd op 05-04-2004 om 09:27.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 04-04-2004 @ 20:26 :
Ik een half jaartje bij ROC Aventus in Deventer... Was ook een k*tzooi.
Dus ben ook gestopt, nu doe ik (na 2 jaar) weer (zelf) vwo.
Yeah right, gestopt. Je bent er gewoon afgekickt. Doemdenker.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 14:12
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 04-04-2004 @ 20:25 :
Niet dus.

Er zijn mensen zat. Er zijn nauwelijks banen.

En mensen komen steeds minder snel in een bejaardenhuis, mensen blijven steeds langer thuis wonen.

Ik voorzie dat we over 10 jaar met tienduizenden werkloze verpleegkundigen zitten.
De mensen blijven langer thuis door dat er te weinig plaatsen in bejaardenhuizen zijn. En ook doordat er te weinig vepleegkundigen zijn.....
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 14:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 20-06-2003 @ 22:08 :
hej!!!
ik ben zojusit derde jaars geworden
ik zit op het mondriaan college te leiden en doe ook mbo verpleegkunde BOL
ik vind het echt super leuk! wel hard werken want je moet onwijs veel weten
in het begin had ik (en mijn klasgenootjes) echt het idee dat we een opleiding tot arts volgde, we moesten allemaal latijn leren enzo
(zowel de benaming van een orgaan in het nederlands als in het latijns)
dat is wel ff blokken (anatomie, ziektekunde) maar het is echt SUPER
veel suc6!!
LATIJN
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 19:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
L!M schreef op 05-04-2004 @ 15:12 :
De mensen blijven langer thuis door dat er te weinig plaatsen in bejaardenhuizen zijn. En ook doordat er te weinig vepleegkundigen zijn.....
Waarom worden er dan verpleegkundigen ontslagen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2004, 19:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-04-2004 @ 10:47 :
Yeah right, gestopt. Je bent er gewoon afgekickt. Doemdenker.
Voor zover ik weet ben ik nog altijd zelf gestopt. Eigenlijk niet eens, officieel zit ik namelijk nog op school. Sta nog ingeschreven als leerling enzo.

De school mag iemand alleen verwijderen als 'ie medeleerlingen verkracht o.i.d., dat soort zaken. Ik ben dus absoluut niet verwijderd, maar zelf gestopt na een flinke ruzie met de school.

Als ik dat zou willen kan ik morgen weer naar school.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 19:36
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 07-04-2004 @ 20:22 :
Waarom worden er dan verpleegkundigen ontslagen?
Omdat er te weinig geld aan word uitbesteed door de regering.
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 19:38
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 07-04-2004 @ 20:24 :
Voor zover ik weet ben ik nog altijd zelf gestopt. Eigenlijk niet eens, officieel zit ik namelijk nog op school. Sta nog ingeschreven als leerling enzo.

De school mag iemand alleen verwijderen als 'ie medeleerlingen verkracht o.i.d., dat soort zaken. Ik ben dus absoluut niet verwijderd, maar zelf gestopt na een flinke ruzie met de school.

Als ik dat zou willen kan ik morgen weer naar school.
Dat klopt dus helemaal niet.
Je bent gestopt doordat je voor een toets een onvoldoende had gehaald, en dat na een herkanzing nog zo was.
En je mocht niet nog een herkansing maken.
Dus dan ben je niet zelf gestopt.
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 09:53
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 30-03-2004 @ 12:17 :
Wil je werkloos zijn op je 22e?
Volg dan die opleiding.

Toelichting: er zijn nauwelijks nog vacatures voor verpleegkundigen. En waar die er al zijn vragen ze om mensen met ervaring of met HBO-V.

Op het ROC waar ik een tijdje MBO-V gedaan heb waren vorig jaar 30 eerstejaars verpleegkunde; dit jaar 95.
Terwijl er nauwelijks vacatures zijn.
wat een gezeur.
nu is bijna overal in de zorg werk te kort.
komt door die slechte economie.
ik heb de opleiding helpende gedaan,zit nu zonder werk en ik kijk wel naar de vacatures.
er wordt meer om verpleegkundigen gevraagt dan om helpende.

ik zou gewoon die opleiding gaan doen,dikke kans dat het over 4 jaar weer beter gaat met de economie.
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren NHA of LOI (mbo verpleegkundige ggz)
denisee02
3 03-11-2016 20:24
Lichaam & Gezondheid Enquete decubitus voor verzorgenden en verpleegkundigen.
kuijers
4 29-05-2013 00:30
Studeren MBO verpleegkundige ?
youszra
4 28-02-2013 14:46
Studeren mbo verpleegkundige in 3 jaar
karelgroen
3 03-03-2012 14:27
Algemene schoolzaken Is er een rol weggelegd voor HBO-Verpleegkundigen?
Rabbi Daniel
19 20-01-2004 15:44
Algemene schoolzaken k zoek iemand die mbo-verpleegkundige doet
doggie
1 28-07-2003 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.