Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2002, 12:06
vortex
vortex is offline
Ik loop hier sinds enkele weken stage als ICT Beheerder op een middelbare school. Alles draait hier op Windows NT 4.0 (zowel de server als workstations).

Nu wil ik met een collega een projectje beginnen. We willen een klein netwerk bouwen met daarin een Linux systeem als server. Met daar Windows NT 4.0 clients aan.
De Linux server gaat onder andere dienen als router(internet delen), file server, webserver, FTP server, print server, mail server, etc. We gaan Debian GNU/Linux gebruiken.

Als je nu hier op een werkstation wil werken moet je eerst inloggen op de server met een gebruikersnaam en wachtwoord. Volgens mijn collega heet dit PDS (Primary domain control). Of dat ook klopt weet ik niet
Anyways...
Mijn vraag is dus, kan dit ook met Linux? (dus inloggen met een Windows NT workstation op de Linux server). Zo ja, hoe en waarmee? Documentatie/howto's zouden handig zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!


[Dit bericht is aangepast door vortex (28-02-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2002, 12:09
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Je kunt een session maken met je Samba Server, en op die manier checken of een client connected is...

Weet ff niet precies hoe...
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 15:49
dystopia
dystopia is offline
www.samba.org
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 17:18
Choong
Avatar van Choong
Choong is offline
Ik ben binnenkort 2 weken vrij van school. Wat betaalt het?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 19:06
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Ik loop ok stage als systeembeheerder. We hebben daarbij 1 server staan voor rond de 80 client pc's met als NT server.

Clients hebben ook NT

Ze hebben al eens een Linux server gehad met daarbij NT workstations.. Het is dus wel mogelijk.

Verder heb ik weinig inbreng want ben nog niet ervaren.. en heb alleen enige kennis van NT / andere Windows OS..

Succes in iedergeval.

Moonspell

__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 20:04
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Wij hebben dat op de universiteit, je logt dan in met een standaard uname en pw voor Windows, daarna krijg je zown DOS startup script, en dan moet je je UNIX uname en pw geven, daarna kan je allemaal dingen doen op je homedir (gemapt) doen enzow. Ik weet niet hoe ze t precies flikken, maar ze gebruiken er sowieso samba bij.

Manuzhai
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 13:12
dystopia
dystopia is offline
Manuzhai: precies. En die scripts staan in SWAT als ik het me goed herinner. Dus misschien kun je 'ns SWAT gebruiken om je Samba te configureren, werkt erg easy.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 22:21
vortex
vortex is offline
Hmm oke, het is dus wel mogelijk in ieder geval. Heeft iemand hier een goeie howto over?

Oja weet iemand een leuk naampje voor mijn project? Niet zoiets standaards als 'linux project' ofzo iets. Kan niets leuks bedenken...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.