Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2010, 18:32
Verwijderd
ja,ik zit nu halverwege havo 4
het is allemaal vreselijk werk, ik doe absoluut NIKS ( maar dan ook echt letterlijk niks, verwacht daarom ook gewoon. niks van mij )

ik wil dan toch maar naar mbo, niveau 4 , de detailzaken in.
na 4 jaar ben ik dan manager handel.
ik kies voor een bbl opleiding

in mijn ogen zie ik dus;
of nog 3 jaar havo (want ik ga toch niet over) , en dán hbo
of nog 4 jaar mbo (betaald) en dan hbo, en als ik geen hbo wil doen heb ik altijd nog mijn mbo diploma

zo zie ik het (:
maar hebben andere ervaring hiermee?
dus; van havo 3, naar een mbo BBL opleiding.
bbl = beroeps begeleidende leerweg. dat houd in ; 1 dag school en 4 dagen werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2010, 19:24
Verwijderd
Nog 3 jaar? Er vanuit gaande dat je dus blijft zitten worden dat er twee, gezien je direct moet slagen als je ooit bent blijven zitten. Hoewel, het zou wel kunnen als je H5 over doet.
Maar beter haal je gewoon je diploma. Want zonder diploma begin je op MBO niveau 1 of 2 en geloof me dat wil je niet. Maak liever je HAVO af, dan kun je naar het HBO of toch naar het MBO (maar dan wel niveau 4) als je zou willen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 19:59
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
loels, je moet een middelbareschool diploma hebben, zo niet dan ben je goed fucked. Denk niet eens dat MBO school je toelaat als je alleen je veterstrikdiploma hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 12:56
Verwijderd
Citaat:
zonder diploma begin je op MBO niveau 1 of 2
Citaat:
Denk niet eens dat MBO school je toelaat als je alleen je veterstrikdiploma hebt.
Met een overgangsbewijs naar van 3havo naar 4havo word je gewoon toegelaten op MBO niveau 3/4 hoor (op voorwaarde dat je 16+ bent).

TS, ik denk dat je er vooral over moet nadenken waarom je denkt dat je op het MBO wél je best zou gaan doen, als je nu te beroerd bent om iets uit te voeren. Het is misschien makkelijker dan havo maar je hebt net zo goed huiswerk dat je moet maken omdat je het anders niet haalt. En toetsen die je moet leren en die ook af en toe over een saai onderwerp gaan. En stages waar je op tijd moet zijn en waar je niet eerder naar huis mag en de hele dag moet werken.

En wat als blijkt dat detailhandel (ik neem aan dat je hebt hebt over 'niveau 4 ondernemer/manager detailhandel')ook niets voor jou is? Dan heb je geen middelbareschooldiploma. Wat ga je dan doen; een andere MBO opleiding, terug naar de havo, productiewerk voor de rest van je leven?

Laatst gewijzigd op 05-03-2010 om 13:06.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 13:11
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
beter als je eerst je diploma haalt
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 14:22
Verwijderd
Oké dan zou ze niveau 4 kunnen doen, maar alsnog is het niet erg slim en haal je beter je havodiploma.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 18:30
Sanne_S
Sanne_S is offline
Als ik jou was zou ik gewoon je havo afmaken. Dan doe je 2 jaar maar even iets meer. Want je moet op het MBO ook gewoon leren. Met zo'n houding kom je sowieso niet echt ver
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Van VMBO-T naar MBO, nu graag HAVO
xKynareth
1 25-03-2015 22:14
Algemene schoolzaken Van HAVO naar MBO
ShadowAs1
2 11-07-2012 17:42
Algemene schoolzaken Van 4 havo naar MBO (zonder diploma dus)
freerunvictor
12 03-06-2012 15:43
Studeren Van Havo 5 naar MBO-4
Denise92
8 03-06-2010 08:53
Studeren havo naar mbo.
s706
2 30-06-2009 10:31
Algemene schoolzaken van HAVO4 naar MBO ?
Mathies
3 24-02-2009 11:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.