Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2011, 15:39
Anoniiem
Anoniiem is offline
ik durf dit verhaal eigenlijk aan niemand te vertellen want ik vind het genant, dom en eigenlijk nergens op slaan, maar ik moet het gewoon aan iemand kwijt, want ik weet niet wat ik moet doen..

vorige zomer verveelden mijn vriendin en ik ons heel erg, en toen bedachten we om voor de grap een profiel aan te maken op een internet site. we hebben voor de grap een foto op google van iemand gezocht, en wat dingen bedacht, dat ze bijv in amsterdam woont, dat ze 16 is etc etc. gewoon voor de grap, om leuke gesprekken te kunnen voeren en jezelf niet voor schut te kunnen zetten. we hebben daar ook een msn bij gemaakt en daar zaten we toen regelmatig op, daar praatten we met jongens die we dan van die site kenden. we gingen regelmatig op die msn en praten dus steeds met diezelfde jongens, en het waren hele leuke gesprekken enzo, totdat de school weer begon, toen kwamen we nooit meer op die msn. een paar maanden geleden bedacht ik me dat ineens, dus ik ging in me eentje even op die msn, de gesprekken waren toen weer heel leuk dus ik ging de volgende dag weer, en steeds vaker en vaker. op die msn van een meisje dat dus niet bestaat.. en steeds maar praten met dezelfde jongen, supergezellige gesprekken, die jongen wilt dus afspreken in de zomervakantie. maar het probleem is dus dat dat meisje niet bestaat, maar dat ik dat ben. Nouja die jongen is dus verliefd op 'mij' geworden. en ik zomaar ineens ook op hem. dat moet niet, want hij weet dus niet dat ik een ander persoon ben. eigenlijk ben ik dus verliefd op een jongen, en die jongen is ook verliefd op mij, maar niet de echte mij, maar een persoon hoe ik me voor doe. hij valt dus zeg maar wel op mijn innerlijk, want als innerlijk ben ik op dat nep-meisjes account precies hetzelfde als hoe ik echt ben, maar als uiterlijk dus niet.. ik vind dit dus zo kut, want ik heb zelfs me eigen nummer aan hem gegeven ik sms dus met hem en hij denkt dus dat ik dat meisje ben en ik doe maar gewoon stom mee. ik zit dus gewoon te liegen tegen iemand die ik super leuk vind. ik heb nu zelf laatst ook een account aangemaakt op die site waar we dus in de zomer op zaten, en ik heb hem opgezocht, ik heb hem als vriend uitgenodigd en hij heeft geaccepteerd, ik heb hem nu vandaag een berichtje gestuurd met: hee je ziet er wel leuk uit, alles goed? daar heeft ie net op gereageerd, en ik probeer nu een beetje een gesprek met hem te krijgen op dat forum en ik op dat we op gegeven moment dan via msn gaan praten.. ik ga nu steeds minder op die msn van dat nep-meisje, en meer op mijn eigen msn.. en ik hoop dat hij ook op mij zou kunnen vallen, op mijn innerlijk, want die is precies het zelfde dan dat nep-meisje.. maar ik ben bang dat hij dat nep-meisje niet meer zou kunnen vergeten.. want hij is echt helemaal verliefd op haar. en ik vind het zo kut, ik moet nu dus iemand pijn doen ( door niet meer op msn te komen en niet af te spreken in de zomervakantie ) terwijl ik echt superveel om hem geef en hem zo leuk vind. het is gewoon echt kut, er is geen andere optie dan wat ik net zei, proberen op mijn eigen profiel/msn met hem in contact te komen, en hopen dat hij het nep-meisje kan vergeten..

het is gewoon een uit de hand gelopen grap...

ik moest dit gewoon even kwijt aan iemand. hoop op misschien reacties die wat helpen!

xxx
anoniiem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2011, 15:46
bubbles94
Avatar van bubbles94
bubbles94 is offline
jaa, lastig dat het een uit de hand gelopen grap is,
maar zelfs al zou hij je echte ik leuk vinden, dan zou je toch niks met hem kunnen krijgen?
dan loop je alsnog met die leugen..
misschien moet je m maar gewoon vergeten,..
misschien is hij ook wel helemaal niet 'echt' en doet hij zich ook anders voor op msn...
succes maar vast, en sterkte!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 15:49
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ach, ik 'ken' iemand die al een keertje is doodgegaan. Via internet is het nu eenmaal makkelijk om iemand anders te zijn, een spannend verhaal te vertellen, je mooier voor te doen dan je bent, ect. En als je je dan uiteindelijk aan iemand of iets gaat hechten... tja, dan heb je wel een probleem.

Ik vind het niet echt raar dat jij dit gedaan hebt, ik 'ben' ook wel varianten van mezelf geweest, al heb ik daarmee nooit echt contacten opgebouwd/is daar niets mee gebeurd. Het is trouwens wel een goede les voor jezelf, misschien, als je zo makkelijk een ander kunt zijn, kunnen ándere mensen dus ook heel makkelijk anders zijn.

Misschien kun je het hem gewoon proberen te vertellen? In eerste instantie misschien als 'ik en mijn vriendin hebben eens dit en dit gedaan' zonder er meteen bij te vertellen dat het over hém gaat. En als hij dan niet reageert van 'wat achterlijk ' dan kun je hem misschien vertellen dat jouw foto + geachte woonplaats niet goed is. Waarschijnlijk zal hij het niet leuk vinden - maar als hij je echt leuk vindt, dan kan hij misschien inzien dat een foto en een woonplaats niet zoveel over iemand zeggen. Zeker niet op internet. Ik ga per slot van rekening ook weer prima om met de uit-de-dood-herrezen diegene.

En ja, je kunt het inderdaad ook proberen op de manier die jij nu doet, ik denk alleen dat je er op gegeven moment wel tegen aanloopt dat jij dus óók dat 'andere' meisje bent en dat hij dat niet weet. Of je wacht even tot je op die manier ook wat meer contact met hem hebt en vertelt het dan?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 16:03
Anoniiem
Anoniiem is offline
ik weet zeker dat hij zich niet anders voor doet dan dat hij is, ik heb hem namelijk wel op de webcam gezien. hij mij niet, want ik doe net alsof ik geen webcam heb.. die heb ik wel, maar ik trek telkens het stekkertje eruit als ik met hem ga praten.

@bubbles ja ik snap wat je bedoelt, maar ik denk niet dat ik dan niks met hem zou kunnen krijgen. ja tuurlijk heb je dan dat in je achterhoofd, en ik snap ook wel dat dat verkeerd is want je moet gewoon eerlijk zijn in een relatie. maar ik bedoel als we niet op dat soort onderwerpen komen dan lijkt het me geen probleem..


@Em ja, daar heb ik ook al over nagedacht, om hem het zo te vertellen. maar ik ben bang dat hij superboos wordt, of dat hij superverdrietig wordt. en als ik zie dat hij verdrietig is dan voel ik me ook heel kut want dan is het mijn schuld...



ja ik denk dat ik gewoon probeer om op mijn eigen msn in contact te komen met hem, dit kan lang gaan duren enzo, stapje voor stapje en niet gelijk msn vragen en alles, maar eerst een gesprek via dat account. en gewoon minder op die nep msn komen.. en dan maar hopen dat het goed komt... ik zit er wel echt mee, ik heb dit weekend gewoon nauwelijks geslapen en op school kan ik me ook nauwelijks concentreren omdat ik gewoon niet weet wat de beste optie is...

iig bedankt!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 16:16
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik denk dat hij ook verdrietig wordt als dat ene meisje 'm ineens laat vallen. En ik denk dat het voor jou ook wel fijn is als hij het weet, als je er zo mee zit. In het ergste geval verlies je 'm, maar dan ben je tenminste wél eerlijk geweest. En het is, denk ik, beter om hem "in dit stadium" kwijt te raken dan straks als je 'echte ik' de hele tijd moeten liegen ect.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 16:18
Anoniiem
Anoniiem is offline
ja daar heb je ook weer gelijk in.. het is gewoon een hele moeilijke situatie eigenlijk. maarja, dan weer het volgende probleem, hoe zeg ik hem op een normale en voorzichtige manier dat ik niet echt ben.. ?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 16:21
Verwijderd
"Ik moet je iets vertellen, die foto is niet van mij, ik heet geen Miepje en ik woon ook niet in Amsterdam. Ik wou het wel eerder zeggen, maar ik wist niet goed hoe, dus nu vertel ik het maar zo"

Tenzij je ook een heel leven eromheen hebt bedacht. Maar alleen een andere foto, naam en woonplaats is toch niet zo gek op het internet - dat is soms zelfs wel verstandig
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 16:22
LW
Avatar van LW
LW is offline
Wees gewoon eerlijk tegen die jongen en vertel gewoon precies het zelfde als wat je tegen ons zegt.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 17:06
Verwijderd
Ja inderdaad, gewoon zeggen "joh ik chatte met een andere foto en onder een andere naam en woonplaats, maar ondertussen vertrouw ik je wel zo dat ik mijn eigen informatie durf te geven. Ik heb me verder niet anders voorgedaan."

Als hij echt verliefd is op je innerlijk, zal hij dat ook heus wel snappen. Misschien dat hij even boos is, maar hij zal vast wel inzien waarom het zo gekomen is. En als hij er niet overheen komt, dan vond hij dus duidelijk jou niet leuk, maar zijn eigen droombeeld, en dan heb je er toch niks aan
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Ja inderdaad, gewoon zeggen "joh ik chatte met een andere foto en onder een andere naam en woonplaats, maar ondertussen vertrouw ik je wel zo dat ik mijn eigen informatie durf te geven. Ik heb me verder niet anders voorgedaan."

Als hij echt verliefd is op je innerlijk, zal hij dat ook heus wel snappen. Misschien dat hij even boos is, maar hij zal vast wel inzien waarom het zo gekomen is. En als hij er niet overheen komt, dan vond hij dus duidelijk jou niet leuk, maar zijn eigen droombeeld, en dan heb je er toch niks aan
Idd

Je kunt kiezen tussen stoppen met chatten etc, en hem dus vergeten (= er nooit achter komen hoe hij gereageerd had) of je bent eerlijk en vertelt hoe het zit en wacht zijn reactie af. Hij kan hierdoor beslissen je niet meer te willen spreken (zelfde situatie als wanneer je nooit meer met 'm zou hebben gechat) of hij begrijpt het en geeft je nog een kans. Ik zou 't vertellen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 17:50
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wat Sarah zegt. Als je alleen een andere foto van jezelf hebt en andere woonplaats is het niet zo heel erg denk ik. Hij vind het vast niet leuk maar als je duidelijk maakt dat je er ook wel veel spijt van hebt nu kan het nog wel goedkomen, zou ik zeggen.
Dat is waarschijnlijk makkelijker dan dat je nu als jezelf hem leert kennen en al die tijd moet doen alsof je hem nog maar net kent. Dat moet wel een keer uitkomen, zelfs als jij als jezelf wat met hem krijgt nu (wat me onwaarschijnlijk lijkt omdat hij verliefd is op je alter-ego). Bijvoorbeeld: welk telefoonnummer ga je hem geven? Hoe weet je precies uit elkaar te houden wat hij tegen jou heeft gezegd en tegen je alter-ego? Elke dag dat je het niet tegen hem zegt is een dag toegevoegd aan de duur van je leugen nu. En dan vraagt hij 'Waarom heb je dat niet eerder gezegd?' Je kan het beter nu zeggen dan morgen. Liefst gisteren.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"

Laatst gewijzigd op 22-02-2011 om 17:59.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 17:59
Verwijderd
Zal ik eens een leuke anecdote vertellen?
Toen ik 13/14 was ging ik eens met twee vriendinnetjes chatten voor de gein, we deden alsof we een meisje van 19 waren en we vonden al snel een leuk slachtoffer. De chat was echt gezellig, wij zaten te giechelen enzo, maar ik ben toen met hem blijven mailen en chatten. Na een jaar - toen was ik 14 - heb ik hem gemaild dat ik niet echt 19 was etc, hij vond dat in het begin wel moeilijk (want ik was dus ineens 5 jaar jonger), maar we bleven gewoon mailen en chatten als vrienden. Uiteindelijk hebben we elkaar 11 jaar geleden in het echt ontmoet. Dat klikte Inmiddels wonen we bijna 9 jaar samen en zijn binnenkort 5 jaar getrouwd.
Zo zie je maar waar eerlijkheid toe kan leiden
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 22:49
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Het lijkt mij dat je het inderdaad beter kan vertellen. Zeker als je een band met hem wil opbouwen, dan ga je uiteindelijk ook je nummer geven neem ik aan? Dan kan ie er dan alsnog achter komen. Althans dat was mijn eerste gedachte
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 08:25
Verwijderd
Citaat:
Ja inderdaad, gewoon zeggen "joh ik chatte met een andere foto en onder een andere naam en woonplaats, maar ondertussen vertrouw ik je wel zo dat ik mijn eigen informatie durf te geven. Ik heb me verder niet anders voorgedaan."

Als hij echt verliefd is op je innerlijk, zal hij dat ook heus wel snappen. Misschien dat hij even boos is, maar hij zal vast wel inzien waarom het zo gekomen is. En als hij er niet overheen komt, dan vond hij dus duidelijk jou niet leuk, maar zijn eigen droombeeld, en dan heb je er toch niks aan
Helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 14:18
Anoniiem
Anoniiem is offline
ik heb het hem gezegd, ik heb het hem via een offline bericht gezegd, hij was niet online maar ik dacht dan stuur ik het wel zo, en dan zie ik vanzelf wel of ik binnenkort een of andere offline bericht terug heb, of dat ie nooit meer met me wilt spreken. ik heb niet mijn echte naam en woonplaats enzo gezegd, want ik heb nu sinds een dag of twee via mijn eigen profiel contact met hem. en daar doe ik net alsof ik hem nog niet ken enzo.. als hij dan toch nog met me wilt praten en hij vraagt aan mij wie ik dan wel ben, dan zeg ik het waarschijnlijk wel..

misschien dat jullie weten wat ik heb gezegd? ik hoop dat het goed is want ik heb het al verstuurd..



heeee, ik ben nu online maar jij bent er niet maar ik moet je iets vertellen.. afgelopen zomer verveelden ik en een vriendin ons heel erg, en toen gingen we een tagged/msn aanmaken voor de grap, zodat we ons niet meer verveelden, en zodat we met jongens konden gaan praten enzo om gezellige gesprekken te hebben. we hebben toen op internet wat foto's gezocht van een meisje, een naam verzonnen en zogenaamd gezegd dat we in Amsterdam wonen. Dat deden we alleen in de zomer, daarna toen we allebei naar school moesten toen gingen we nooit meer op die msn, maar ik bedacht me dat ineens en toen besloot ik om maar weer eens een keer op die msn te gaan. Even voor de duidelijkheid, dat is dus deze msn… en toen kwam ik in gesprek met jou.. en ik vond het echt vet gezellig steeds dus ik ging steeds vaker en vaker op deze msn om alleen maar met jou te kunnen praten… wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat ik niet manouk ben.. maar iemand anders.. ik durfte het heel lang niet te zeggen want ik was bang dat je boos zou worden. Dat wordt je waarschijnlijk nu ook, maar ik heb op internet op een of ander forum mijn hele verhaal gezet en ik heb er wat reacties op gekregen dat ik het je gewoon eerlijk moest zeggen. Vandaar dat ik dat nu dus doe. Eigenlijk ben ik precies hetzelfde als hoe ik me voor doe qua innerlijk, alleen de woonplaats en het uiterlijk en de naam kloppen niet.. maar ik ben dus zeg maar zo vaak op deze msn omdat ik het gewoon leuk vond om met je te praten en je leuk begon te vinden.. nouja, ik moest je dit dus even zeggen. Ik weet dat je nou boos wordt of verdrietig of iets anders, en sorry daarvoor.. maar ik durfte het niet zo snel te zeggen omdat meestal op sites zoals tagged het ook wel beter is om niet meteen te zeggen waar je woont en wie je echt bent. Alleen nu is het dus een beetje uit de hand gelopen. Sorry, het spijt me, en als je niet meer met me wilt praten vind ik dat goed, ik zou het jammer vinden maar ik zal het wel begrijpen..



dit heb ik dus gestuurd..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 14:25
Verwijderd
Goed gedaan!

Vertel ons zijn reactie!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 15:12
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou, het is in elk geval eerlijk, ik denk dat je er wel goed aan hebt gedaan, het had vast niet fijn aangevoeld als je het nog langer had verzwegen. Veel succes hoor.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 16:44
immortelle
immortelle is offline
goed gedaan meid, eerlijk duurt het langst.
goed dat je direct alles opgebiecht hebt en niet nog wat dingen verzwegen.
ik hoop echt voor jou dat hij het je vergeeft.
ben benieuwd naar zijn reactie
succes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2011, 17:24
Verwijderd
Lijkt me prima! Ben benieuwd hoe hij reageert...

Misschien heeft hij zich ook wel anders voorgedaan
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 17:50
Anoniiem
Anoniiem is offline
woooow
ik heb een reactie teruggekregen die ik ech totaaaal niet had verwacht

ten eerste op msn:

heee, tuurlijk wil ik nog wel praten het maakt niet uit ik wil je nog een kans geven want ik wil weten hoe je echt bent, en ik ben niet boos want ik zie het meer als een grapje, en die grap is heel goed gelukt want iedereen trapt erin! dus goed gedaan hihi, ik hoop dat ik je nog spreek op deze msn en anders op je eigen msn of ik sms zodalijk wel even als dat tenminste wel je nummer is xxx (L)

krijg ik een smsje:

hee, tuurlijk maakt het niet uit, wie ben je dan wel echt en hoe heb je eigenlijk zo goed dit kunnen spelen? xxx loveyou nog steeds hoor (L)

dus ik antwoord:
kijk maar met wie je nu via tagged.com aan het mailen ben, dat ben ik...

dus hij weer:
oh dat ben jij? oke, jij bent ook wel leuk hoor :$ ik ga je zo even toevoegen op je eigen msn dan praten we daar wel goed?

jammer dat ik zo weg moet, dus ik kan niet met hem praten, maar ik ben zo blij! ik hoop echt dat we nog hetzelfde met elkaar kunnen omgaan :$

super bedankt voor het helpen! (L)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 18:16
immortelle
immortelle is offline
goed dat je het hem gezegd hebt, ik ben erg blij voor jou
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 10:35
Verwijderd
Je zal je nu wel opgelucht voelen! Leuk voor je!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 10:48
Verwijderd
Citaat:
woooow
ik heb een reactie teruggekregen die ik ech totaaaal niet had verwacht

ten eerste op msn:

heee, tuurlijk wil ik nog wel praten het maakt niet uit ik wil je nog een kans geven want ik wil weten hoe je echt bent, en ik ben niet boos want ik zie het meer als een grapje, en die grap is heel goed gelukt want iedereen trapt erin! dus goed gedaan hihi, ik hoop dat ik je nog spreek op deze msn en anders op je eigen msn of ik sms zodalijk wel even als dat tenminste wel je nummer is xxx (L)

krijg ik een smsje:

hee, tuurlijk maakt het niet uit, wie ben je dan wel echt en hoe heb je eigenlijk zo goed dit kunnen spelen? xxx loveyou nog steeds hoor (L)

dus ik antwoord:
kijk maar met wie je nu via tagged.com aan het mailen ben, dat ben ik...

dus hij weer:
oh dat ben jij? oke, jij bent ook wel leuk hoor :$ ik ga je zo even toevoegen op je eigen msn dan praten we daar wel goed?

jammer dat ik zo weg moet, dus ik kan niet met hem praten, maar ik ben zo blij! ik hoop echt dat we nog hetzelfde met elkaar kunnen omgaan :$

super bedankt voor het helpen! (L)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 10:53
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ahh fijn. Happy endings zijn het beste.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 18:18
Anoniiem
Anoniiem is offline
nou, geen happy end dus.

we hebben nu 2 x gesproken, hij heeft me 1 x op de webcam gezien, en zei toen niet iets van: oh je ziet er wel leuk uit ofzo, helemaal niets..

hij zat te zeuren dat ik in mijn vakantie naar hem toe moet komen enzo omdat hij me wel wilt ontmoeten enzo
toen ik nog dat 'andere meisje was' kon hij best wachten tot de zomervakantie, en waren het super leuke gesprekken, nu loopt hij te zeuren dat ie in deze vakantie al wilt afspreken, en ik moet per see naar hem toe komen omdat 'ik iets goed te maken heb' maar ik mag niet van mijn ouders, en dat snap ik best.

hij zat ook ineens allemaal van die dingen te sturen van; laat eens een foto zien in bikini en blablabla, zo deed ie eerst echt nooit. hij doet zo anders nu en ik vind het niet eens leuk meer.

nu negeert ie me zelfs..

dus nee geen happy ending...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Shaai #582
Verwijderd
500 20-04-2009 22:25
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic #128!
darkfairy
493 15-05-2008 19:52
Liefde & Relatie mijn oom en ik......Iemand lees dit aub
HelpMePlease
52 31-08-2004 16:44
Liefde & Relatie Ik schaam me hier eigenlijk best wel voor...
Yab-Yum
14 30-12-2003 18:32
Psychologie Soms word ik een kind, help
HelpMePlease
40 02-10-2003 16:11
Psychologie Kamp nachtmerrie..............wat moet ik nu? help me mensen.....
HelpMePlease
12 07-10-2002 17:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.