Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2005, 08:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Aangezien ik dus 1 september op kamers/appartement ga waar zou ik allemaal op moeten letten?


Nu dacht ik ik zal maar eens goed gaan budgetteren, want ik heb nogal een gat in mijn hand, als ik wat leuks zie koop ik dat. Ik heb geen zin om op mijn teentjes te lopen.

Door mijn werk werk ik 4 a 5 dagen in de week, dat is 4x warm eten, dat hoef ik dan al niet op te letten, dan zou ik 2 a 3 dagen moet koken, en natuurlijk 7 dagen ontbijt.

Ik ben maar alleen, zou dan 20 euro genoeg zijn, voor het eten per week?Dus van snoep, chips, fruit tot rijst, aardappelen, bloem, boter, etc?

Daarnaast laat ik zowizo al mijn vaste uitgaven, huur, sparen, verzekering, etc al meteen nadat ik mijn loon heb gekregen afschrijven.

Ik zit alleen in belgië dus ik weet eigenlijk ook niet precies hoe dat allemaal gaat.

Maar nu mijn vraag, waar ben jij tegen de lamp aan gelopen toen je op kamers ging, wat ging er allemaal fout?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2005, 08:55
Verwijderd
Of 20 euro genoeg is is afhankelijk van hoeveel je eet, wat je wil kopen/eten en waar je boodschappen doet. Het moet wel te doen zijn, maar dan heb je niet echt heel veel extra'tjes qua eten en drinken ed (ik zou dus niet rekenen op en snoep en chips en fruit (dat is vaak duur), enz.). Misschien kun je een keer boodschappen doen voor een week, dan zie je wat het kost ed.

Toen ik op kamers ging is er, volgens mij, niets echt fout gegaan (of ik moet het vergeten zijn). Het was wel ff wennen, vooral met dingen als eten koken, kleding wassen, enz, daar had (en heb) ik niet altijd evenveel zin in, maar ik denk dat de meeste mensen dat wel hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 09:51
Verwijderd
Voor 20 euro heb je denk ik alle basis-dingen, maar geen extra's.

Ik moest verder vooral wennen aan het feit dat je écht alles zelf moet doen. Niemand zegt je ook wat je moet doen, dat moet je zelf doorhebben. Financieel was het niet echt een probleem, even aftasten hoeveel ik uit kon geven, maar dat ging vrij snel goed.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-05-2005 @ 10:51 :
Voor 20 euro heb je denk ik alle basis-dingen, maar geen extra's.
Ik heb dat bedrag, voor drie personen, per dag
Maar goed, wij kopen ook fruit en dat soort dingen, yoghurt, jus d'orange.
Je moet toch wel op het dubbele rekenen per week als je niet 'op je teentjes' wilt lopen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 10:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik woon ook op kamers (ook in Belgie trouwens) en ik kan voor 20 euro in de week echt al het eten kopen wat ik nodig heb. Daar eet ik dan meestal vier keer in de week warm van en vijf keer per week ontbijt en lunch maar soms ben ik hier ook zeven dagen en soms ook samen met mijn vriend en ook dan kan ik van 20-25 euro rondkomen.

Bij mij viel het op dat vooral al die kleine dingetjes zoals toiletartikelen enzo nog best wel veel geld kosten. Ik pin per week 50 euro en daar moet ik dan alles mee doen. Daar doe ik dan meestal eerst de boodshappen van zodat ik erna nog 30 euro overhoud voor andere dingen waar ik echt meestal wel aan overhoud. Afgelopen maand was voor mij een hele dure maand met ineens nog een boek voor een vak, kadootjes voor twee vriendinnen, verjaardag vieren enz. en dan vliegt het geld echt je portomonnee wel uit.

Als je nog vragen hebt over rondkomen als je op kamers zit of specifiek over Belgie dan moet je het maar even zeggen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 26-05-2005 @ 09:34 :

Ik ben maar alleen, zou dan 20 euro genoeg zijn, voor het eten per week?Dus van snoep, chips, fruit tot rijst, aardappelen, bloem, boter, etc?
Als je niet naar een hele dure supermarkt gaat dan is dat wel acceptabel en kun je er alles van kopen, ook shampoo etc.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 14:55
Verwijderd
(Als je btw ook dingen als wasmiddel moet kopen, dan wordt het lastiger. (Vloeibaar wasmiddel kost al snel 4 euro per fles, nu hoef je dat niet elke week te kopen, maar toch. Vrijwel elke week kent wel dergelijke uitgaven, bij ons iig.))
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 17:11
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Tja een kamer heb ik alleen nog niet, dus of daarbij een wasmachine zit weet ik ook nog niet.

Meeste spullen heb ik al via via, en neem natuurlijk zo veel mogelijk mee .

@Daantje waar zit je in België?Weet jij anders misschien of er ook een soort kamernet.nl bestaat in belgië, vind namelijk niks.

Dinsdag ga ik zowizo er nog heen en ga dan een beetje door Maaseik rondlopen, daar heb ik mijn werk.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 18:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 26-05-2005 @ 18:11 :
Tja een kamer heb ik alleen nog niet, dus of daarbij een wasmachine zit weet ik ook nog niet.

Meeste spullen heb ik al via via, en neem natuurlijk zo veel mogelijk mee .

@Daantje waar zit je in België?Weet jij anders misschien of er ook een soort kamernet.nl bestaat in belgië, vind namelijk niks.

Dinsdag ga ik zowizo er nog heen en ga dan een beetje door Maaseik rondlopen, daar heb ik mijn werk.
Ik zit in Leuven. Je hebt hier wel zo'n site als kamernet maar ik weet niet of dat alleen voor Leuven zelf is. Ik weet het niet uit mijn hoofd maar ik ga wel even voor je zoeken en proberen.

Edit: www.kotwijs.be is het, je moet wel nog een paar dagen geduld hebben want het is pas vanaf 1 juni beschikbaar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 26-05-2005 om 19:00.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 21:10
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Oke, ik kreeg ook al krantjes van mensen om daar in te zoeken.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 15:14
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
20 euro in de week red ik t makkelijk mee

in belgie is wel alles duurder, maargoed je verdient er ook meer
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 15:44
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Ik denk dat ik i nde week ong. 20 euro uitgeef aan eten. Maar ik eet wel 's weekends (za en zo, soms vr) bij me ouders. Verder ik ook wel veel, maar snoep ik weinig, ik weet van mezelf dat ik chocola, mergpijpjes of drop (ander snoep vind ik niet zo gek lekker) koop dat het in no time op is dus dat doe ik maar niet. Nog een kanttekening: ik kook 's avonds 2 dagen in de week voor een huisgenoot, die 2 dagen voor mij kookt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 07:31
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 27-05-2005 @ 16:14 :
20 euro in de week red ik t makkelijk mee

in belgie is wel alles duurder, maargoed je verdient er ook meer
Duurder dan in Nederland?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 10:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-05-2005 @ 08:31 :
Duurder dan in Nederland?
Denk dat dingen als levensmiddelen enzo wat duurder zijn dan in Nederland. Kamers zijn er wat goedkoper of even duur maar je vindt er wel gemakkelijker een kamer. Collegegeld is dan wel weer veel goedkoper. Boeken ongeveer gelijk denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 13:53
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Tja ik het geluk dat mijn werk mijn school geld betaal, zit wel nog gewoon in Nederland op school. 1x per week.

Eet dus 4x per week op mijn werk, dan zou ik alleen moeten ontbijten en 3 dagen warm. Met mijn kook kunsten is dat niet zo moeilijk.

Dinsdag en woensdag ga ik eens zoeken daar, of ik een mooie kamer vind, wil hem eigenlijk niet delen, maar anders moet het maar.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 14:01
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-05-2005 @ 08:31 :
Duurder dan in Nederland?
ja, tenminste eten en kleding. het scheelt niet heel veel, maar als je alles bij elkaar optelt..
en idd school is in belgie weer goedkoper.

(ik woonde zelf ook een tijd in belgie)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 23:28
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ojee, dat word dus in Nederland winkelen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 10:01
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Pas vooral op met uitgaan en "even een pint drinken" het is veel te gezellig.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-05-2005, 11:30
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Bij mij liep het een beetje in de soep door m'n administratie. Ik legde brieven snel op een stapeltje onder het mom van "dat lees ik dit weekend wel".
Die stapel wordt steeds groter, dus zorg dat je dat goed bijhoudt!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 17:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 28-05-2005 @ 14:53 :
Dinsdag en woensdag ga ik eens zoeken daar, of ik een mooie kamer vind, wil hem eigenlijk niet delen, maar anders moet het maar.
Op kotwijs.be staan niet alleen echt kamers met gedeelde voorzieningen maar ook studio's waarbij je alles voor jezelf hebt maar nogmaals: misschien is het alleen van Leuven, dat weet ik niet, ik heb mijn kot niet daar vandaan.

Ik denk niet dat het echt moeilijk is om wat te krijgen. Als ik nu in Leuven rond loop (een echte studentenstad) dan zie ik zat aanplakbiljetten van 'kamer te huur' enzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Op kamers
Shadina
98 01-10-2006 16:06
Werk, Geld & Recht [studentenkamer] Te vroeg kamers vrij terwijl studie in augustus begint.
Severus
22 31-03-2005 10:53
Werk, Geld & Recht Kamer
Vaj
11 28-11-2004 19:20
Liefde & Relatie Op kamers, of toch niet...?!
20marianne12
26 12-05-2003 18:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap LPF wil werkwijze Kamer veranderen
Atje85
41 17-02-2003 13:45
Algemene schoolzaken Kamer in Utrecht --> Paar vraagjes.
Verwijderd
15 30-09-2002 12:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.