Oud 09-09-2009, 02:52
Mike1989xx
Mike1989xx is offline
Hallo allemaal.

Ik ben al een hele tijd aan het piekeren hoe ik dit moet gaan oplosse.
Ik heb sinds 2 jaar een nieuwe vriendin gekregen. In het begin ging het allemaal goed op financieel gebied. Omdat zij vrij goed met geld kan omgaan. Ik daar in tegen hou te veel van gokken en geld uitgeven. Na een tijdje ging het steeds slechter financieel dus besloten we een klein bedragje te lenen van ongeveer 2500 euro. We verdienen samen ongeveer 2500 euro per maand dus voor ons was dit niet zo een grote schuld. Alleen we zijn na het geld gaan leven en hebben op dit moment een schuld van circa 16000 euro bij een firma lopen. Het is echt verschrikkelijk . de gedachten hoe moet ik hier uit komen. En voor mij ook nog gedachten ik heb mijn lieve vriendin hier ook nog in mee gesleurd. Dit was haar nooit gebeurd had ze mij nooit leren kennen. Ik weet op dit moment gewoon niet meer hoe ik hjier uit moet komen. Ik krijg het allemaal neit meer geregeld.

ik moest dit even kwijt vandaar dat ik het hier op het forum zet.
Graag reactie\s

Vriendelijke Groet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2009, 08:13
Verwijderd
16000 euro kan je natuurlijk nog aflossen. Je zal je mentaliteit echter moeten veranderen: geen geld uitgeven dat je niet bezit. Als je 2500 pm hebt zou je moeten nagaan hoeveel je daarvan echt uit moet geven. Afhankelijk hoe je woont en hoeveel dat kost moet je toch wel 700 p/m kunnen overhouden en dus aflossen. Niet meer lenen en elke maand een bedrag direct aflossen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 11:53
Verwijderd
Maak voor jezelf een budgetlijst. Wat je per maand nodig hebt.
En probeer aan de hand van die lijst je kosten te drukken. Dure telefoons, televisie, luxe gadgets kunnen zonder meer aan de kant.
Dan kijken wat je overhoudt, en een regeling treffen. Ik zou de schuldhulpverlening inschakelen. Zij kunnen je goed helpen om het af te lossen. En je goed te leren budgetteren. Daarnaast zul je moeten werken aan je onbeheerste geldverslinden. Niet meer gokken, of zomaar wat uitgeven. Zonodig zou je ervoor in therapie moeten gaan. Nu kan het nog. Straks niet meer
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 13:19
Verwijderd
Citaat:
16000 euro kan je natuurlijk nog aflossen. Je zal je mentaliteit echter moeten veranderen: geen geld uitgeven dat je niet bezit. Als je 2500 pm hebt zou je moeten nagaan hoeveel je daarvan echt uit moet geven. Afhankelijk hoe je woont en hoeveel dat kost moet je toch wel 700 p/m kunnen overhouden en dus aflossen. Niet meer lenen en elke maand een bedrag direct aflossen.
Precies. En harde keuzes maken. Heb je een auto? Weg ermee. Heb je een brommer? Kenteken laten schorsen en verzekering opzeggen en niet meer mee de weg op. Fiets alles, koop euroshopper. Met twee man en een inkomen van 2500 moet het binnen drie jaar af te lossen zijn.

En wat belangrijk is; Consolideer je leningen. Als je er nu dus vier hebt, dan moet je ze op één hoop gooien. En dan uiteraard niet bij Dexia, DSB, Frisia of zo'n andere horkentent maar gewoon bij ABN, Rabo, ING en maak er een persoonlijke lening van, voor het geval dat het nu een doorlopend krediet is. Dat scheelt je zo ongelofelijk veel rente.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 15:16
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Wat voor firma is het? En hoever loopt het proces al? Ik hoor niets over herinneringen, aanmaningen, deurwaarders, dus zo is het heel lastig inschatten hoever je bent in het traject.
Er is namelijk een veel grotere haast geboden wanneer je al te maken hebt met een deurwaarder, dan wanneer je net pas een aantal herinneringen begint te krijgen of zelfs nog helemaal niets hebt gehoord.

Als ik het mag aannemen ben je nu 19 of 20 jaar oud. Toegegeven, dat is een hoge schuld voor iemand van je leeftijd. Je kunt op zoek gaan naar schuldhulpverlening voor jongeren in je omgeving. Vaak heb je net een andere begeleiding nodig dan reguliere schuldhulpverlening biedt. Hoe je hier achter komt? Bel de gemeente op, of de gemeentelijke kredietbank, zij kunnen verder helpen. Je kunt ook naar sociaal raadslieden in je omgeving om een goed beeld te krijgen van je situatie, waarna zij een adequate doorverwijzing kunnen doen.

Maar het is maar net wat je wil en dus hoe ver het traject is - als je je gedrag rigoureus kunt omgooien en de firma gaat akkoord, dan kun je het ook goed zelf regelen met een betalingsregeling.

Budgetbegeleiding kan overigens nooit kwaad. Is je administratie op orde? Heb je goed door wat je in- en uitgaven zijn? Maak een kasboek en schrijf op wat je overhoudt of juist teveel kwijt bent. Schrap onmiddelijk kosten die je niet hoeft te maken. En verder wat hierboven is genoemd. Budgetbegeleiding kun je op dezelfde manier bereiken als ik eerder heb genoemd.

In ieder geval, wat je ook kiest - blijf niet lopen met de situatie. Rentes lopen op en het knagende gevoel wordt er niet minder van!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 17:29
Tamara
Avatar van Tamara
Tamara is offline
Ik raad je ook aan om eens te kijken op www.zelfjeschuldenregelen.nl. HIer kun je uitrekenen welk bedrag je per maand zou kunnen aflossen. Dan kun je proberen om zelf een realistische afbetalingsregeling af te spreken met je schuldeiser. Je zegt zelf dat je veel geld kwijt bent met gokken, dat is voor veel meer mensen een probleem. Ga je vaak met vrienden, vraag ze dan of ze jou voorlopig niet meer uitnodigen. Blijf weg bij plekken waar je in de verleiding komt. En als dat niet lukt, zoek dan hulp. Er zijn helaas veel mensen die wachten tot de schulden veel te hoog zijn opgelopen, hoe eerder je het aanpakt, hoe beter!
__________________
Meer grip op geld met het Nibud
Het Nibud geeft tips, informatie en advies over oa.. zakgeld, verzekeringen en bijbaantjes.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 22:33
Ivo
Ivo is offline
Pff... 16.000 euro is een hele flinke berg geld. Maar het lijkt me op dit moment nog niet TE laat, tenzij er al deurwaarders aan de deur komen. 2500 euro aan inkomen (ik neem aan dat je netto bedoelt?!?) is best ook een aardig bedrag aan inkomen, voldoende om je schuld te kunnen aflossen.

Belangrijk is dat je inderdaad alles op een rijtje gaat zetten welk geld er binnen komt en waar je geld aan uitgeeft. Hoe een maand lang van ELKE euro bij waar je het aan uit geeft, bewaar kassabonnetjes etc. Aan het einde van de maand tel je daar dan nog bedragen bij op voor dingen die je maar 1 keer per jaar of 1x per 3 maanden ofzo moet betalen (wel even delen door 12 of door 3, zodat je op het maandbedrag komt). Denk hierbij bijvoorbeeld aan gemeentelijke belastingen. Dan krijg je een overzicht aan welke dingen je veel geld uit geeft. Gokken geef je zelf al aan, maar misschien zijn er wel meer dingen waar jullie veel geld aan uitgeven.
Maak aan de hand van je uitgaven, en de dingen waarop je kunt besparen, een begroting en hou je hier ook echt aan. Je weet dan hoe veel je per maand kunt aflossen.

Met z'n 2-en zou je, afhankelijk van hoeveel je aan huur/hypotheek betaald moeten kunnen rondkomen van €1500 tot €2000 euro, zonder dat je echt alleen nog maar droog brood zit te eten en de verwarming op 15 graden moet zetten. Dan hou je dus €500 tot €1000 per maand over om je schuld af te lossen. Daarmee is de schuld in 1,5 tot 3 jaar volledig afgelost!

Dat betekend wel dat jullie de komende tijd echt streng voor jezelf moeten zijn kwa uitgaven. De beste tip om niet zomaar geld uit te geven aan 'onzinnige' dingen, is om gewoon geen geld en pinpas mee te nemen. Neem alleen geld of een pinpas mee als je echt boodschappen gaat doen.
Ikzelf zit door omstandigheden ook met een behoorlijke schuld. Gelukkig krimpt die schuld wel met 250 euro per maand en dat is een heerlijk gevoel.

Je schulden kun je het beste onderbrengen bij 1 degelijke bank in een persoonlijke lening. Met een persoonlijke lening kun je niet meer opnieuw pinnen wat je al hebt afgelost, dus iedere euro die je dan aflost, blijft ook afgelost. Dan kun je dus ook niet in de verleiding komen om het opnieuw te gaan lenen, want dat kan gewoon niet. Bovendien geeft het een hoop rust als je niet van 10 verschillende schuldeisers steeds aanmaningen krijgt.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 02:20
Mike1989xx
Mike1989xx is offline
hallo allemaal

Bedankt voor de reactie's
De schuld loopt bij amstergeld is een firma van santander.
We hebben daar een limiet van 16000 euro opgenomen. en er word elke maand een bedrag van 252 afbetaald dit vijf jaar lang. Ik weet het lost zich vanzelf af alleen ik vind het zo moeilijk dat ik slecht met geld kan omgaan. Vandaag heb ik een nieuwe baan gekregen met een behooriljk hoger salaris. Het gaat de goeie kant uit. Gewoon even doorzetten en wat meer op dingen letten die ik eigenlijk niet hoef te hebben .
Gelukkig hebben we geen brieven binnen gekregen van deurwaarders etc omdat het bedrag gewoon iedere maand word betaald.

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 04:16
Verwijderd
Citaat:
hallo allemaal

Bedankt voor de reactie's
De schuld loopt bij amstergeld is een firma van santander.
We hebben daar een limiet van 16000 euro opgenomen. en er word elke maand een bedrag van 252 afbetaald dit vijf jaar lang. Ik weet het lost zich vanzelf af alleen ik vind het zo moeilijk dat ik slecht met geld kan omgaan. Vandaag heb ik een nieuwe baan gekregen met een behooriljk hoger salaris. Het gaat de goeie kant uit. Gewoon even doorzetten en wat meer op dingen letten die ik eigenlijk niet hoef te hebben .
Gelukkig hebben we geen brieven binnen gekregen van deurwaarders etc omdat het bedrag gewoon iedere maand word betaald.

Groetjes
(252*12)*5 = 15120. Je hebt een renteloze lening en je krijgt er gratis geld bij?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 08:47
Verwijderd
Rente is geen aflossing he. Ts je zou er goed aandoen om sneller af te betalen, dat scheelt je een hoop rente.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Je kunt op zoek gaan naar schuldhulpverlening voor jongeren in je omgeving.
Nope, inkomen is te hoog.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 17:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Zelfs mocht je hier uit komen dan kan je gokken voortaan beter laten voor wat het is. Leningen moet je behalve voor een hypotheek in principe nooit aangaan. Gewoon geen geld uitgeven dat je niet hebt.

De rest is zoals hierboven al wordt aangeraden gewoon een kwestie van te luxe dingen dumpen. Goede voorbeelden van fouten die ik mensen heb zien maken is elektronica en meerdere mobieltjes. Je hoeft niet constant te bellen, je hebt geen nieuwe telefoon nodig, en al helemaal niet meerdere, en je hoeft daar geen accesoires of beltonen op te hebben. Je hebt geen breedbeeld HD televisie nodig. Je hebt geen stereoinstallatie nodig in je auto.

Het zijn al dat soort dingen eigenlijk. Als je er even voor gaat zitten om erover na te denken kun je zelf waarschijnlijk al een lange lijst maken van dingen die je niet nodig hebt, en dus ook niet zou moeten kopen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 19:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Plaats anders eens een overzicht van je inkomsten en uitgaven? Ik denk dat men hier je wel kan helpen met dingen waar je op kan bezuinigen. Soms helpt het al om te zien dat het bedrag wat jij heel normaal vond (bijv. aan eten en drinken of aan je telefoon) helemaal niet zo normaal is voor anderen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 03:00
Mike1989xx
Mike1989xx is offline
het ergste is dat ik en mijn vriendin bijna geen uitgaven hebben,.
Ik woon nog bij mijn vader waar ik niks hoef af te staan en mijn vriendin woont hier ook.

Mijn inkomen is 1300 euro.
Mijn vriendin verdiend circa 1400 euro.

Lasten :
Cz 2 keer
Tel rekening 2 keer

Dat is het enige dus ik denk dat ik er op anderhalf jaar uit kan zijn< we hebben een lening met een vaste looptijd. we betalen 252 euro pm En over een looptijd van 5 jaar. Dan is de rente en de lening geheel afgelost. Zo heb ik het op het contract staan . En inderdaad ik kan wel 100 dingen opnoemen die we gekocht hebben terwijl het niet nodig was. Nieuwe laptop nintendo wii zo een dingen allemaal en het mooiste is de nieuwe laptop zit nog steeds in de doos. En de wii is 1 x gebruikt. We zijn gewoon beide te makkelijk met geld omgegaan terwijl we het met ons inkomen eigenlijk heel goed hebben. Ongeveer 2400 euro pm netto over voor te leven. Eigenlijk zou hier makkelijk 1400 euro pm van af gelost kunen worden en dan hoeven we nog niet op een houtje te bijten.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 08:16
Verwijderd
Citaat:
het ergste is dat ik en mijn vriendin bijna geen uitgaven hebben,.
Ik woon nog bij mijn vader waar ik niks hoef af te staan en mijn vriendin woont hier ook.

Mijn inkomen is 1300 euro.
Mijn vriendin verdiend circa 1400 euro.

Lasten :
Cz 2 keer
Tel rekening 2 keer

Dat is het enige dus ik denk dat ik er op anderhalf jaar uit kan zijn< we hebben een lening met een vaste looptijd. we betalen 252 euro pm En over een looptijd van 5 jaar. Dan is de rente en de lening geheel afgelost. Zo heb ik het op het contract staan . En inderdaad ik kan wel 100 dingen opnoemen die we gekocht hebben terwijl het niet nodig was. Nieuwe laptop nintendo wii zo een dingen allemaal en het mooiste is de nieuwe laptop zit nog steeds in de doos. En de wii is 1 x gebruikt. We zijn gewoon beide te makkelijk met geld omgegaan terwijl we het met ons inkomen eigenlijk heel goed hebben. Ongeveer 2400 euro pm netto over voor te leven. Eigenlijk zou hier makkelijk 1400 euro pm van af gelost kunen worden en dan hoeven we nog niet op een houtje te bijten.
Nou ga dat dan doen. Je kan die lening waarschijnlijk gewoon oversluiten. Los ipv 252 pm, 1300 euro per maand af. Dan ben je over een jaar van je schuld af.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 09:04
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Toch wel goed dat je zo bewust bent van je schulden en hoe vervelend dat is! Dat is een goed begin om er van af te komen. Maar heb je echt zo weinig vaste lasten? Heb je niet bijvoorbeeld vaste reiskosten naar je werk? En heb je geen aansprakelijkheidsverzekering?
Het is slim om een tijdje bij te houden waar het geld heen gaat. Gewoon een schriftje maken en daar alle uitgaven in opschrijven. Het klinkt heel suf, maar het geeft wel het beste inzicht en overzicht waar dat geld heen gaat. 'Even een broodje halen' en dat 2x per week levert je al heel wat geld op als je dat niet meer doet. En soms heb je helemaal niet door dat je aan dat soort dingen veel geld uitgeeft. Eigenlijk kun je makkelijk geld verdienen door dat soort uitgaven niet meer te doen.
Kijk na een maand eens waar al het geld blijft en bedenk welke uitgaven je voortaan kunt laten, waar je minder aan kunt uitgeven en welke uitgaven je echt wil blijven doen. Kijk maar eens of dat lukt.

Trouwens... vraag je wel zorgtoeslag aan... ook al woon je thuis, als je ouder bent dan 18 heb je wel recht op zorgtoeslag. Kijk maar eens op www.toeslagen.nl.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 16:44
Ivo
Ivo is offline
Als je 252 per maand aan rente + aflossing betaald met een looptijd van 5 jaar, kan dat nooit gaan om een schuld van 16.000 euro, maar is de betreffende lening hooguit ca 10.000 euro. De leningverstrekker gaat je namelijk echt geen geld cadeau geven, die verdient juist (flink) aan je.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2009, 01:05
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Je hebt een vast inkomen, en vaste kosten.

Bijv 2500 inkomen. 500 euro huur. Je gas/water/elec. Kan je aardig voorspellen.
Stel dat je totaal op 1000 euro uitkomt. Hou je 1500 over. Pin bijv per week 100 euro. Dus maandag ochtend voor je werk pinnen, en daar tot en met zondag avond slapen gaan mee doen. Zo ben je iig zeker een deel over te houden.

Kan je versneld aflossen? Bijv alles in 1 keer?
Dan kan je wellicht bij een andere bank oid het bedrag lenen, en daarmee per direct het andere bedrag aflossen. Dit ofc alleeeen doen als die bank lager rentepercentage vraagt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2009, 14:49
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Nope, inkomen is te hoog.
Is dat een landelijk gegeven? Ik heb niet de indruk dat op mijn werk op een maximum wordt gelet.
Als je bovendien langsgaat en je blijkt verkeerd te zitten, ben je in ieder geval aan je situatie bezig en zijn de medewerkers zo goed als verplicht om je naar een andere organisatie door te verwijzen of daarin te begeleiden.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 19:48
Verwijderd
Alles hier in de buurt neemt niemand aan met een inkomen van boven de 1700E
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 22:39
Verwijderd
Maar die jongen zegt dat zijn inkomen 1300,- is. Het hogere getal is wat hij samen met z'n vriendin verdient.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Maar die jongen zegt dat zijn inkomen 1300,- is. Het hogere getal is wat hij samen met z'n vriendin verdient.
Wordt haar inkomen niet gewoon opgeteld? Dat moet die Nibud expert wel weten.

Het lijkt me trouwens ook sterk dat ze die lening op 1 inkomen hebben afgesloten.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 18:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gewoon even doorzetten en wat meer op dingen letten die ik eigenlijk niet hoef te hebben .
Je zegt het zelf al: bij iedere mogelijke aankoop jezelf nog een een keer afvragen: heb ik het wel echt nodig?

Ook kijken waar je eventueel geen geld aan hoef uit te geven. Hier op het forum is een kind van 14 dat per se een IPhone wilde. Jij klinkt zoals die 14-jarige. Realiseer je dat dat niet de juiste weg is en dat je niet meer kan uitgeven dan dat je bezit (en moet aflossen) en je bovendien ook wat extra's moet kunnen sparen voor plotselinge uitgaven (wasmachine stuk ofzo).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 18:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Leningen moet je behalve voor een hypotheek in principe nooit aangaan.
...en studie.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 09:47
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Citaat:
Wordt haar inkomen niet gewoon opgeteld? Dat moet die Nibud expert wel weten.

Het lijkt me trouwens ook sterk dat ze die lening op 1 inkomen hebben afgesloten.
Beetje late reactie. Of haar inkomen opgeteld wordt hangt er van af. Zijn ze getrouwd, dan wel. Maar woon je samen zonder iets op papier geregeld te hebben, dan niet. Tenzij je weer samen de schuld bent aangegaan en allebei de handtekening onder de aflossing hebt gezet. Ja ja, lekker ingewikkeld is het wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2009, 09:53
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Citaat:
Nope, inkomen is te hoog.
Dat was idd vroeger zo. Nu geldt steeds vaker dat ze bij de schuldhulpverlening kijken naar de verhouding tussen je schulden en je inkomen. Als je veel meer schulden hebt dan gezien je inkomen verantwoord is, heb je recht op schuldhulpverlening. Dat is ongeacht de hoogte van je inkomen. Maar om het echt exact te weten in je eigen situatie, zul je dat toch bij je eigen gemeente moeten navragen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 10:22
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik heb het mijn collega gevraagd - hoe hoger het inkomen hoe prettiger vindt hij. Des te beter kan de begeleiding verlopen, want je hebt immers meer om af te kunnen lossen. Maar inderdaad grote kans dat het per gemeente wel verschilt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 21:44
stefan9876
stefan9876 is offline
Mail ff naar Dubbeltje op z'n kant?
je weet maar nooit.
kben zelf 14 jaar. Maar sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 22:31
Verwijderd
Alles wat ze in dat programma doen, kan je zelf ook, al dan niet met behulp van een vriend die wel enig inzicht heeft in financien.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 11:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
...en studie.
Ook dan niet als dat bij een bank zou moeten. De IB groep kun je door de relaxte terugbetaalregels nauwelijks tot de leningen rekenen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Dat was idd vroeger zo. Nu geldt steeds vaker dat ze bij de schuldhulpverlening kijken naar de verhouding tussen je schulden en je inkomen. Als je veel meer schulden hebt dan gezien je inkomen verantwoord is, heb je recht op schuldhulpverlening. Dat is ongeacht de hoogte van je inkomen. Maar om het echt exact te weten in je eigen situatie, zul je dat toch bij je eigen gemeente moeten navragen.
Goed dat ze dat eindelijk geregeld hebben
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 13:30
shuraa
shuraa is offline
wat ik zou doen: de knop omdraaien en de uitgaven op het minimum houden en werken zoveel je kan. In theorie kan je binnen één jaar van je schuld af zijn, in theorie.
__________________
Gloyou.com/radio chille online radio
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 15:09
stefan9876
stefan9876 is offline
Citaat:
Alles wat ze in dat programma doen, kan je zelf ook, al dan niet met behulp van een vriend die wel enig inzicht heeft in financien.
oja?
Valt het jouw niet op dat als je ergens met een camera binneloopt ( OPEENS ) een goeie baan voor je hebben zonder te wachten, dat alles uiteindelijk geen probleem is.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 15:29
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
oja?
Valt het jouw niet op dat als je ergens met een camera binneloopt ( OPEENS ) een goeie baan voor je hebben zonder te wachten, dat alles uiteindelijk geen probleem is.
Tja, dat deel dan misschien niet (net als het voor elkaar krijgen dat je je huurcontracten van je koelkast enz. zomaar tussendoor op kunt zeggen), maar de andere dingen kun je wel zelf: bedenk hoeveel je uitgaven zijn en waar je je geld aan uitgeeft en je kunt zelf zien waar je op kunt besparen.

Offtopic: En het is 'valt het jou niet op...' Het is geen bezittelijk voornaamwoord.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 15:57
ganralph
ganralph is offline
je kunt ook zelf naar een uitzendbureau stappen of je baas om meer uren vragen (dan doen die mensen vaak al niet). En bovendien: die camera helpt misschien bij het eerste duwtje, maar als die mensen hun werk niet doen, dan worden ze na hun proeftijd gewoon weer ontslagen en hebben ze nog niets. Dat is alles dat het programma doet: eerste zetjes geven; garanties krijg je niet. (Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet nuttig is.)

Ik denk dat het programma voor 90+% open deuren intrapt
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 17:47
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Nieuwe laptop nintendo wii zo een dingen allemaal en het mooiste is de nieuwe laptop zit nog steeds in de doos. En de wii is 1 x gebruikt.
Op Ebay zetten?
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-10-2009, 18:30
stefan9876
stefan9876 is offline
Yea, of marktplaats =]
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 19:23
shuraa
shuraa is offline
is niets meer waard : (

beter sluit je je hypotheek over zodat je het sneller kan aflossen. Beperk je uitgaven en je bent er zo vanaf met zn tweeën
__________________
Gloyou.com/radio chille online radio
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 19:32
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
is niets meer waard : (
Maar alle beetjes helpen...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 20:30
shuraa
shuraa is offline
dat wel. zeker.

beetje raar als je geld problemen hebt en toch een laptop koopt en dan in de doos laat zitten : P
__________________
Gloyou.com/radio chille online radio
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 23:13
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Citaat:
Ik daar in tegen hou te veel van gokken en geld uitgeven.
Het is hartstikke goed dat je voor jezelf doorhebt dat je zo in elkaar zit. Maar ik kan me voorstellen dat deze eigenschap bij jezelf het wel lastig maakt om niet te veel uit te geven.
Kan je vriendin je hier bij helpen? Anders is het wel goed om te kijken of er iemand in je omgeving is die je vertrouwt en die je kan helpen zodat je voortaan niet alles direct uitgeeft.

Laatst gewijzigd op 07-10-2009 om 15:00. Reden: Even de quote gefixed.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 23:15
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Citaat:
beter sluit je je hypotheek over zodat je het sneller kan aflossen. Beperk je uitgaven en je bent er zo vanaf met zn tweeën
Nog even iets: ik weet niet waar dit vandaan komt, maar oversluiten van een hypotheek is echt niet altijd een verstandige oplossing. Dan kun je veel extra kosten krijgen.
Btw: ze hebben toch nog geen hypotheek??
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 01:14
shuraa
shuraa is offline
ja klopt, laat je daarom heel erg goed informeren. Je laat jezelf niet zomaar iets aansmeren anders moet je misschien alleen maar meer betalen.
__________________
Gloyou.com/radio chille online radio
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 22:36
Verwijderd
Heb je nog ouders? Familieleden? Mensen die goed zijn in plannen en jullie daarbij kunnen helpen? Want dat moet je eigenlijk kunnen als je goed met geld om wilt kunnen gaan.
Gewoon alles plannen, bij de goedkoopste winkels boodschappen halen, langer met je kleding doen etc. Een vriendin van mij, en haar moeder moesten een tijdlang van 60 euro in de week rondkomen, dat ging best goed. Als jullie nou ook zoiets opzetten dan ben je er redelijk snel vanaf.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 23:48
Verwijderd
Schulden zijn goed voor je rendemensgrondslagen(L)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Torenhoge schulden...
Jason23
7 24-04-2010 18:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist?
Verwijderd
217 25-12-2008 03:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Leenreclames verbieden?
Gatara
319 06-03-2007 14:59
De Kantine Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren?
Hongaar
456 07-11-2005 15:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nationale sms-dag
Sjied No Clue
54 17-04-2003 04:35
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zana heel hoofdstuk 1
Nas-t Zeekoe
8 29-03-2003 13:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.