Oud 04-03-2011, 15:37
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 18-03-2011 om 12:33. Reden: mag dicht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2011, 21:26
Verwijderd
Hartstikke herkenbaar voor mij...
K zou willen dat het eens wat minder was
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 23:07
PerfectWay
PerfectWay is offline
Ja, dit heeft iedereen wel, je kunt je ook te snel hechten aan iemand, waardoor je iemand te veel/snel vertrouwd, dat kan problemen opleveren. Maar als je mensen gewoon op normale regelmaat vertrouwd, is dit vaak niet zo'n probleem. Hechten aan mensen is juist goed, maar als het zover komt dat diegene je teleurstelt op de een of andere manier, kan het zijn dat je dan beetje depri word.

Ik herken dit ook wel
__________________
" You're perfect just the way you are. "
Nothing more, nothing less.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 00:40
flappie2003
flappie2003 is offline
Heb je al eens bekeken/onderzocht waardóór je dit zo snel hebt? Mis je iets? Heb je iets meegemaakt?
Meestal ligt er iets uit je verleden ten grondslag aan hoe je hechtgedrag later is. Of beter gezegd: Dat is altijd aan de orde. Vooral uit de periode dat je heel erg klein bent. Als baby ben je extreem gevoelig voor relaties bijv.. Als daarin wat mis gaat, merk je daar vaak later in je leven iets van. Voor de een is het heel veel, voor de ander is het bijna niet te merken. Ligt heel erg aan hoe je bent, hoe je omgevingsfactoren zijn, en noem maar op. Maar het is best interessant om dat eens uit te zoeken. En dat heeft zeker niets met verliefd zijn te maken.. Het kan natuurlijk wel, maar hoeft zeker niet.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 08:01
Verwijderd
@Flappie, als dat zo is, kan dat dan bij mij ook komen doordat ik op jonge leeftijd(6 jaar) verhuisd ben en al mn vriendinnetjes van toen dus niet meer heb gezien?

Ik heb juist dat mensen te vaak het verkeerde met me voor hadden, daardoor heb ik ontzettend veel moeite met mensen te vertrouwen en mn verhaal te vertellen/over gevoelens te praten, dan is het nog 23482387x zo lastig om die mensen nooit meer te zien

En idd, wat M&Metje in de post hieronder zegt, ik heb het de laatste tijd steeds erger......

Laatst gewijzigd op 06-03-2011 om 13:31.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 16:09
Verwijderd
Ik denk dat je naarmate je meer mensen leert kennen die lief zijn dat je je dan vanzelf minder aan ze gaat hechten. Het is een heel fijn gevoel als iemand lief tegen je is, dus is het normaal dat je je aan ze gaat hechten. Leer gewoon meer mensen kennen en dan zal het vanzelf minder worden.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 14:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
@Flappie, als dat zo is, kan dat dan bij mij ook komen doordat ik op jonge leeftijd(6 jaar) verhuisd ben en al mn vriendinnetjes van toen dus niet meer heb gezien?
Nee, als je het echt over hechtingsproblemen hebt, dan ligt de oorzaak daarvan vaak in de baby, dreumes-en peutertijd. Eigenlijk de leeftijd van 9 mnd tot 3 jaar. Die zijn essentieel in het leren aangaan van een vertrouwensrelatie met een ander. En dan gaat het niet zo zeer om vriendjes en vriendinnetjes, maar de échte belangrijke personen van dat moment. Meestal je ouders dus.
En als er dan wat mis loopt (bijv. overlijden van een ouder, ziek worden van een ouder (en daarmee tijdelijk niet beschikbaar) etc.) dan kán dat gevolgen hebben op latere leeftijd. Maar ook dat is dan weer afhankelijk van diverse andere factoren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 22:31
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb dit ook heel erg Veel verpleegkundigen hier zijn van rond mijn leeftijd en dan heb ik echt zoiets van: "Had ik jullie maar op een andere manier leren kennen!"
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Seksualiteit Sekshoroscopen!
Elister
81 14-07-2004 16:27
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Homo-discussie België
J. Geelman
137 12-01-2004 15:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pedofielsite van web gehaald
Isa
184 14-08-2003 11:23
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.